تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

آموزش جامع باریستایی

آموزش جامع باریستایی

اگر کافی شاپی را بعنوان پاتوق برای خود یا دوستانتان انتخاب می کنید یکی از دلایل آن می تواند نوع قهوه ای که میل می کنید باشد، در واقع مهارت و تخصص فردی که قهوه سفارشی شما را برایتان آماده و سرو می کند تا از عطر و طعم بی نظیرش لذت ببرید و عاشق لاته آرت هایی که روی کاپوچینو یا کافه لاته شما می زند شوید، باعث می گردد بار دیگر نیز به سمت آن کافه کشیده شوید و آنجا را برای پاتوق کردن یا نوشیدن قهوه به دیگران نیز سفارش دهید کسی نیست جز باریستای آن کافه.

این باریستاست که قلب طپنده یک کافه است و می تواند مشتری های جدید را به مشتری های وفادار و ثابت آنجا تبدیل کند و مطمئن باشید آن شخص کاربلد حتما یک دوره آموزش جامع باریستایی را در آموزشگاهی معتبر گذرانده است.

آموزش جامع باریستایی

باریستا کیست و چه تیپ شخصیتی دارد؟

باریستا می تواند خانم یا آقا باشد و می تواند از نوجوان تا میانسال دارای این شغل جذاب باشد و در آن فعالیت کند، او عاشق قهوه و درست کردن قهوه است و ازین که 8 الی 10 ساعت مدام سرپا باشد و انواع قهوه را در کمال دقت تهیه و سرو نماید و به مشتری های منتظر ارائه دهد خسته نمی شود، از سوختن دستش با حرارت بخار آب جوش یا برخورد با ابزار تیز و دستگاه ها و فنجان های داغ نمی ترسد و آن را جزوی از کارش می داند.

باریستا باید دارای شخصیتی صبور با پشتکاری فراوان، مهربان و خوشرو، دارای روابط عمومی قوی، تمیز و لباس هایی مدام پاکیزه و سر و رویی مرتب باشد و بتواند بصورت تیمی کار کند و حتی شده کارمندان را در ارائه خدمات به مشتری هدایت کند و در نبود مدیر کافه، قدرت مدیریت آنجا و مقابله با بحران ها و حلشان را نیز داشته باشد.

باید حواسش به تمیزی فنجان ها، ماگ ها و لب پر نبودنشان، قاشق و چنگال ها و لک نداشتنشان، تمیزی پلیت ها و زیر سیگاری ها و نظافت میزها باشد و در صورت لزوم به سالن کار یا ظرف شوی تذکر لازم را بدهد.

همچنین همیشه قبل ازینکه مواد اولیه کافه مثل شیر، دانه قهوه، خامه، شکر، شکلات ،کیک و … به اتمام برسد لیست سفارش آنها را به مسئول خرید کافی شاپ بدهد یا اگر این کار نیز جزو وظایف خودش می باشد باید منابع تهیه این مواد اولیه که جزو الزامات کافه است را بشناسد و با آنها در ارتباط باشد، همچنین باید سعی کند با کیفیت ترین مواد اولیه را از بهترین فروشنده ها با نازل ترین قیمت تهیه نماید تا کافه دچار ضرر نشود.

شخص باریستا باید آموزش های خود را بروز کند حتی اگر مدیریت کافه این را از او طلب نکند خودش باید پیشنهاد آموزش و خرید دستگاه های جدید را بدهد و خلاقیتش را نیز در ارائه منویی ویژه مخصوص کافه خودشان نشان دهد، در طراحی گارنیش نوشیدنی ها کمال سلیقه را به کار ببرد و از دیدن ویدیوهای آموزشی جدید در فضای مجازی غافل نماند و هر روز یک چیز تازه یاد بگیرد تا بتواند یک باریستای خاص و مثال زدنی باشد.

او تمام این مهارت ها و دانشش را مدیون آموزش جامع باریستایی ای می باشد که در آموزشگاهی معتبر و حرفه ای گذرانده است؛ مقاله آشنایی با انواع فنجان قهوه خوری را در مجله کافی پارس حتما مطالعه فرمایید.

آموزش جامع باریستایی

اهمیت آموزش جامع باریستایی:

اگر تصمیم به یادگیری این شغل جذاب و دوست داشتنی اما سخت و دقیق و خلاقانه گرفته اید باید حتما در دوره آموزش جامع باریستایی شرکت نمایید که سرفصل های آموزشی آن تمامی انواع قهوه را در بر بگیرد و در کنار آن به آموزش کافه داری و مدیریت نیز بپردازد.

ضمن اینکه آموزشگاهی که انتخاب می کنید به شما تضمین ورود به بازار کار پس از اتمام دوره را بدهد و نهایتا مدرک بین المللی و دوزبانه قابل قبول در داخل کشور و کافی شاپ های معتبر و خارج کشور را از آموزشگاه دریافت نمایید و در کنار استخدام با آن مدارک می توانید به اخذ جواز کافه، اخذ وام برای راه اندازی کافه و حتی مهاجرت فکر کنید.

سرفصل های آموزشی در آموزش جامع باریستایی کدامند؟

حتما قبل از ثبت نام در آموزشگاه قهوه برای گذراندن آموزش جامع باریستایی، سرفصل های آموزشی آن را مطالعه نمایید تا کامل و جامع باشد و شامل یاددهی و سرو قهوه اسپرسو، کار با دستگاه اسپرسوساز صنعتی و ابزار مربوط به تهیه قهوه، آموزش انواع قهوه بر پایه قهوه اسپرسو مثل قهوه آمریکانو، ماکیاتو، کافه لاته، کاپوچینو، کافه موکا، هات چاکلت، وایت چاکلت، طرز تهیه فوم شیر به بهترین نحو، آموزش طرح های زیبا ایجاد کردن بر روی قهوه هایی مثل:

کاپوچینو یا لاته یعنی لاته آرت، آموزش انواع قهوه های دمی مثل قهوه ترک، قهوه یونانی، قهوه ارمنی، قهوه یزدی، قهوه کلد برو، قهوه فرانسه، چای ماسالا، کار با انواع دستگاه های ساده اما مدرن نسل سوم صنعت قهوه مثل کمکس، سایفون، V60، کلور، آیروپرس و … و تهیه قهوه با آنها.

آشنایی با انواع نژاد و دانه های قهوه و ویژگی های آنها و شناخت انواع رست قهوه و … باشد؛ در کنار سرفصل هایی که گفته شد آموزش انواع دم نوش ها با فرنچ پرس مثل گل گاو زبان، به لیمو، چای سیاه، چای ترش و آموزش طرز تهیه و سرو انواع آیس کافی ها مثل آیس آمریکانو، آیس لاته، آیس اسپرسو، آفوگاتو و … نیز باید وجود داشته باشد تا بتوانید هر آنچه که در منوی کافه ای که قرار است بعدا در آن کار کنید هست را بلد باشید تهیه نمایید.

آموزش جامع باریستایی

آموزشگاه معتبر آموزش جامع باریستایی کدام است؟

آموزشگاه قهوه کافی پارس یکی از آموزشگاه های معتبر در سراسر ایران می باشد که علاوه بر آموزشگاه بودن دارای کارخانه رستری اختصاصی انواع دانه باکیفیت قهوه و فروش آن در سایت کافی پارس در بسته هایی با گرماژ متفاوت، بصورت خشک و فله ای یا پودر شده به سلیقه مشتری می باشد، همچنین تنها فروشگاه های زنجیره ای قهوه را در شهرهای کوچک و بزرگ ایران دارد.

تمامی مواردی که ذکر شد دلیل بر اعتبار این آموزشگاه و اعتماد به آن برای شرکت در دوره های مختلف آموزشی از جمله آموزش جامع باریستایی، آموزش جامع راه اندازی و مدیریت کافه و … باشد، ناگفته نماند آموزشگاه قهوه کافی پارس به همه هنرجوها تضمین معرفی به بازار کار پس از اتمام دوره مربوطه و مدارک بین المللی معتبر و دو زبانه را ارائه می دهد.

شما می توانید برای اطلاع از ثبت نام در دوره های آموزشی کافی پارس می توانید به سایت کافی پارس رجوع کنید و حتی قبل از ثبت نام قطعی از مشاوره های رایگان تلفنی با متخصصین کسب و کار و حرفه ای قهوه کافی پارس استفاده نمایید و حتی از محل آموزش و کافه کافی پارس در کرج دیدن فرمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام