تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

آیس اسپرسو

طرز تهیه چند مدل آیس اسپرسو

یک روز گرم تابستانی را در نظر بگیرید که دوست دارید نوشیدنی ای خنک داشته باشید و کمی از عطشتان کم کنید، اگر وقتش را داشته باشید حتما سری به یک کافی شاپ می زنید تا هم از گرمای بدنتان کم شود، کمی ریلکس کنید و هم نوشیدنی مورد علاقه تان را سفارش دهید که می تواند آبمیوه طبیعی به همراه یخ، انواع گلاسه و بستنی و یا نوشیدنی ای خنک با طعم قهوه باشد.

در منوی امروزه کافه ها انواع نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه را می توانید ببینید که یکی از آنها آیس اسپرسو می باشد که با نوشیدن آن می توانید هم خنک شوید و هم طعم تلخ قهوه را بچشید و نوش جان نمایید ضمن اینکه کافئین هم دریافت می کنید و انرژی لازم را بدست می آورید. در مقاله پیش رو قصد داریم به توضیح نوشیدنی آیس اسپرسو و طرز تهیه چند مدل از آن بپردازیم، با کافی پارس بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه همراه باشید.

 آیس اسپرسو

آیس اسپرسو چیست؟

تاریخچه آیس کافی به سال ۱۸۴۰ برمی گردد اما در قرن نوزدهم به شکل امروزی تهیه می شده و در سال ۱۹۲۰ در آمریکا بسیار محبوب و معروف شد؛ آیس اسپرسو یا آیس کافی یکی از نوشیدنی های خنک به همراه یخ می باشد البته با طعم جذاب قهوه، ناگفته نماند قهوه یخی بصورت آماده و در بسته بندی های یخ زده یا خنک و در سوپرمارکت ها موجود بوده است.

در حال حاضر نیز در کافه ها و رستوران ها بعنوان یکی از نوشیدنی های پرطرفدار سرو می گردد، از جذابیت های آیس اسپرسو این است که بعد از سرو و آب شدن یخ ها کمی رقیق تر می شود و از تلخی و اسیدیته آن نیز کم می کند.

مواد لازم برای تهیه آیس اسپرسو:

1-قهوه اسپرسو ۶۰ تا ۷۵ میلی لیتر معادل ۲ الی ۳ شات

2-شکر به اندازه 2 قاشق غذا خوری

3-تکه های یخ به مقدار لازم

4-شیر ترجیحا پرچرب ۱ پیمانه

طرز تهیه آیس اسپرسو:

تهیه نوشیدنی آیس اسپرسو بسیار ساده است و براحتی می توانید این کار را در منزل انجام دهید و نیاز به وسیله خاصی ندارد، شامل چند مرحله می باشد که در زیر برایتان می گوییم:

1-دم آوری یا عصاره گیری قهوه اسپرسو:

ابتدا قهوه اسپرسو را با هر وسلیه ای که در منزل دارید تهیه کنید شما می توانید که در درجه اول دستگاه اسپرسوساز خانگی می باشد، اگر موجود نبود استفاده از موکاپات و در آخر استفاده از فرنچ پرس می باشد که کیفیت قهوه بدست آمده مسلما در دستگاه اسپرسوساز بهتر از بقیه می باشد، خوب بعد از دم آوردن قهوه به میزان لازم آن را کنار بگذارید تا بقیه مراحل را انجام دهید.

2-تهیه فوم شیر:

اکثر اسپرسوساز ها نازل بخار هم دارند که می توانید با استفاده از آن شیر را در پیچر ریخته و فوم دار نمایید اگر موجود نبود، فرنچ پرس را بکار ببرید و در نهایت از همزن های دستی برای کف دار کردن شیر استفاده نمایید و اگر هیچ یک را نداشتید از خامه قنادی آماده و زده شده استفاده نمایید.

3-مرحله آخر و بدست آوردن آیس اسپرسو:

از لیوان مورد نظر که ترجیحا بلند و حجمش بالا باشد استفاده نمایید (بخاطر قطعات یخ و جایی که می گیرند) قطعات یخ را در آن بریزید بعد شیر فوم دار را اضافه نمایید و در نهایت قهوه اسپرسو آماده شده را به آرامی روی شیر بریزید و درآخر شکر را اضافه کنید و مواد را هم بزنید بعد از یکی دو دقیقه آیس کافی شما آماده است.

 آیس اسپرسو

نکاتی برای داشتن بهترین آیس اسپرسو:

1-برای خوش طعم تر شدن آیس اسپرسو می توانید قبل از ریختن شیر روی تکه های یخ سیروپ کارامل بریزید.

2-از شیر پرچرب استفاده کنید تا فوم شیر بدست آمده غلیظ تری داشته باشید.

3-همان موقع که می خواهید قهوه اسپرسو را آماده کنید دانه های اسپرسو را آسیاب کرده و دم بیاورید و تفاوتش را در طعم و عطر آن حتما حس خواهید کرد.

4-برای تزئین هم می توانید از دانه های قهوه، پودر قهوه یا پودر کاکائو یا پوست پرتقال رنده شده استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه آیس اسپرسو با قهوه فوری:

1-پودر قهوه فوری ۲ قاشق غذا خوری

2-آب جوش به میزان لازم

3-شیر ۱ پیمانه

4-پودر نسکافه ۱ قاشق چای خوری

5-پودر کاکائو ۱ قاشق چای خوری

 آیس اسپرسو

طرز تهیه آیس اسپرسو با قهوه فوری:

خیلی ها برای سریع تر شدن روند تهیه آیس اسپرسو بجای دم کردن قهوه تازه از پودر قهوه فوری با برندهای مختلف مثل نستله، جاکوب و … استفاده می کنند که مراحل تهیه آن را در ادامه برایتان توضیح می دهیم:

1-تهیه قهوه:

ابتدا قهوه فوری را داخل کاسه ای بریزید و با کمی آب جوش مخلوط نمایید و هم بزنید تا یکدست شود، سپس قهوه بدست آمده را در قالب های یخ بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزند.

2-شیک کردن شیر:

برای تهیه شیر فوم دار فقط کافیست شیر ۶۵ درجه را داخل یک بانکه شیشه ای بریزید وآن را خوب تکان دهید تا کف دار شود.

3-مرحله آخر آیس اسپرسو با قهوه فوری:

قالب های یخ را بعد از بستن از یخچال در آورده و داخل لیوان بریزید، سپس شیر فوم دار را روی یخ های قهوه ای بریزید، همچنین می توانید کمی پودر کاکائو و نسکافه را با کمی شیر مخلوط کنید و بعد از فوم دار کردنش (با روش شیک داخل بطری شیشه ای) برای دو رنگ شدن آیس کافی خود استفاده نمایید.

نکاتی برای بهتر شدن آیس اسپرسو با قهوه فوری:

1-در صورت تمایل می توانید از هر سیروپی با هر طعمی در این نوشیدنی استفاده نمایید.

2-اگر می خواهید نوشیدنی شیرین تری داشته باشید از چند قاشق شکر استفاده کنید.

 آیس اسپرسو

مواد لازم برای تهیه آیس اسپرسو نعنایی یک نفره:

1-تکه های یخ به مقدار لازم

2-یک قاشق غذاخوری شیره انگور یا خرما

3-هشت عدد برگ از نعنای تازهقهوه فوری قهوه فوری

4-یک یا دو شات اسپرسو (۳۰ یا ۶۰ سی سی اسپرسو) که میزانش به این بستگی دارد که بخواهید نوشیدنیتان چقدر تلخ باشد.

طرز تهیه آیس اسپرسو نعنایی:

1-درون بلندر کمی یخ خرد شده می ‌ریزیم.

2-سپس شیره انگور، نعنای تازه و قهوه اسپرسو را به ظرف حاوی یخ اضافه می‌کنیم.

3-بلندر را به مدت ۱۰ ثانیه برای مخلوط شدن مواد درون دستگاه روشن می کنیم.

4-مخلوط آماده و میکس شده را به لیوان پر یخ اضافه می کنیم.

5-برای تزئین آیس کافی می‌توانیم از تعدادی برگ نعنای تازه استفاده کنیم تا با بهره گرفتن از بوی نعنا به آرامش برسید و حس تازگی بیشتری بهتان دست دهد.

6-این نوشیدنی برای رفع خستگی بسیار مفید و دارای خواص فراوان می باشد.

خوب همانطور که دیدید تهیه این نوشیدنی بسیار راحت و نوشیدن آن لذت بخش می باشد، پس می توانید در منزل برای خود و حتی پذیرایی از مهمانانتان از هر نوعی که دوست دارید تهیه نمایید یا اینبار که به کافی شاپ رفتید حتما جزو انتخاب هایتان باشد. پیشنهاد می گردد برای امتحان منوی کافی پارس که بروز و مدرن می باشد با رفتن به بهترین کافی شاپ کرج دیدن فرمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام