تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه ساز V60

قهوه ساز V60 و طرز تهیه قهوه با آن

قهوه ساز V60 یکی از پر طرفدارترین قهوه سازها می باشد. همانطور که می دانید دستگاه های قهوه ساز دستی و برقی فراوان در مدل ها با فرایندهای مختلف وجود دارند که البته نتیجه همه شان یک فنجان قهوه فوق العاده در انواع گوناگون است؛ همچنین کار کردن با بعضی ازین دستگاه ها سخت می باشد و با برخی دیگر ساده و آسان؛ در مقاله پیش رو می خواهیم راجع به یکی از قهوه ساز ها صحبت کنیم به نام قهوه سازV60 یا وی سیکس تی یا  هاریو V60 (هاریو ساخت شرکت ژاپنی شیشه و کریستال می باشد).

شاید نام این دستگاه را خیلی کمتر از بقیه شنیده باشید اما حتما در منزل کسی یا کافه ای دیده اید. در ادامه کافی پارس تنها کافی شاپ زنجیره ای در ایران شما را به مطالعه و آشنایی با این دستگاه دعوت می کند.

قهوه ساز V60 چیست؟

دستگاه قهوه ساز V60 به خاطر تنوع بالا در طرح و تهیه قهوه با کیفیتی عالی در زمانی بسیار کوتاه یکی از پرطرفدارترین روش هایی درست کردن قهوه می باشد و با ویژگی هایی که دارد کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. یکی دیگر از ویژگی های این مدل قهوه ساز این می باشد که اجازه خروج قهوه را از کناره ها و از انتهای قهوه ساز ایجاد می کند و برخلاف بسیاری از قهوه ساز های موجود نسبت به تغییرات قابلیت انعطاف پذیری بیشتری دارد.

این موضوع بخاطر سه فرم خاص موجود در طرح این قهوه ساز می باشد که عبارتند از: حالت مخروط شکل قهوه ساز V60  که واقعا هم با زاویه ای در حدود ۶۰ درجه طراحی شده است که این خاصیت این امکان را به آب می دهد که تا مرکز دستگاه بالا بیاید و جریان داشته باشد.

یک حفره بزرگ نیز وجود دارد که باعث می شود قهوه جوش نتواند طعم قهوه را به دلیل تغییر در سرعت جریان آب تغییر دهد، دنده های مارپیچی که این دنده ها تمام مسیر را تا انتها بالا می آیند و این امکان را بوجود می آورند که آب بتواند به بیرون نشت کند. مقاله قهوه ساز سایفون را می توانید در سایت کافه پارس ببینید و درباره آن بیشتر بدانید.

قهوه ساز V60

تاریخچه پیدایش قهوه ساز V60:

ماجرای بوجود آمدن قهوه ساز هاریو این است که طراحان قهوه ساز در واقع علم شیمی، تولید شیشه و قهوه را یک جا و کنار هم قرار داده و تمام این روش ها را برای طراحی قهوه ساز V60  استفاده کردند. دستگاه هاریو Hario در توکیو و در سال ۱۹۲۱ یافت شد و پس از آن بعد از تولید انبوه، تولید و فروش فیزیکی و شیمیایی این محصولات شیشه ای آغاز شد، تقریبا بعد از ۳۰ سال تحقیق آنها توانستند شیشه های Hario را تولید کنند.

سپس در سال ۱۹۴۹ هاریو توانست اولین تولید و محصول خانگی خود را وارد بازار کند که محصول شامل یک فیلتر شیشه ای برای قهوه بود که کمی بعد در سال ۱۹۵۷ جنس این فیلتر به پارچه تغییر پیدا کرد. شرکت هاریو هزاران جایزه طراحی را از جمله قهوه ساز V60 دریافت کرده است که ۱۰ سال پیش وارد بازار قهوه شد و به سرعت تبدیل به مشهورترین اختراع شخص وکتور شد که نام آن مخفف کلمه وکتور 60 می باشد.

فیلتر فلزی  قهوه ساز V60 چیست؟

اولین مدلی که به دست وکتور طراحی و تولید شده قهوه ساز V60 می باشد که جنسش از شیشه و سرامیک طراحی شد، سپس پلاستیکی و در نهایت فیلتر فلزی آن به بازار عرضه شد. تغییرات نهایی Hario V60 قهوه ساز مدل مسی است که برای قابلیت هدایت و رسانایی گرمای بالا طراحی شده است و به علت نگهداری بهتر گرما منجر به عصاره گیری بهتر هم می شود.

وکتور در این دستگاه از مواد ۱۰۰% طبیعی برای تصفیه و پاکسازی  شیشه ضد حرارت استفاده نموده است. انواع روش های تهیه قهوه دمی را می توانید در منوی مجله کافی پارس سرچ و مطالعه نمایید.

قهوه ساز V60

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز V60:

برای تهیه قهوه با قهوه ساز V60  ابتدا آب تصفیه شده را تا دمایی حدود ۹۰ تا ۹۶ بجوش بیاورید، اگر هم وسیله ای برای اندازه گیری دما ندارید این را بدانید که با جوشاندن آب در حدود ۳۰ تا ۴۵ ثانیه به این درجه می رسید، صافی را روی محفظه قرار دهید، این صافی می تواند به شکل طبیعی یا سفید و بی رنگ باشد. برای اطلاع از شرایط دریافت نمایندگی به سایت کافی پارس مراجعه کنید.

سرتاسر صافی را در حدود ۵ ثانیه با آب به خوبی شست و شو دهید بخصوص اگر صافی شما از نوع عادی و طبیعی می باشد.کمکی که این شستشو می کن این است که طعم کاغذی مانند فیلتر را از بین می برد و کمک می کند که قهوه ساز V60 در جای خود محکم شود، همچنین به گرم شدن آن نیز  کمک زیادی می کند زیرا اگر به خوبی گرم نشوند دمای آب به طور محسوسی کم می شود و عمل عصاره گیری بخوبی انجام نمی پذیرد.

سپس صافی  قهوه ساز وکتور ۶۰  را از روی محفظه یا لیوان خود بردارید و آب شسته شده را دور بریزید، بعد دانه های تازه قهوه خود را به اندازه لازم آسیاب کنید و درون صافی بریزید و به آرامی دستگاه را تکان و فشار دهید تا قهوه ها در جای خود قرار بگیرند، در ادامه یک تو رفتگی نیم سانتی در وسط قهوه ایجاد کنید. (معمولا 21 گرم قهوه معادل 3 قاشق غذاخوری برای هر بار استفاده کافی می باشد)

به دلیل شکل مخروطی مانند قهوه ساز شما به یک کتری دارای زانویی و مخصوص این کار نیاز دارید در غیر این صورت کار ریختن در نواحی دایره مانند که برای کنترل جریان آب بسیار اهمیت دارد برایتان سخت می شود؛ سپس هنگامی که قهوه را درون V60 قرار دادید با ریختن مقداری آب کار خود را شروع کنید تا قهوه های موجود خیس بخورند. باید برای نوشیدنی قابل قبول آب را به آرامی به قهوه اضافه کنید در غیر این صورت قهوه به صورت کلوخ در آمده و نوشیدنی ضعیف و در نهایت نامطلوبی خواهید داشت.

در ادامه دم آوری اجازه دهید که آب در همه جای ذرات پودر قهوه به خوبی پخش شود و در سطح آن حباب ایجاد شود و به حالت مطلوب برسد، بعد از حدود۳۰ تا ۴۵ ثانیه دوباره به آرامی شروع به ریختن آب در دوایر ایجاد شده در سطح قهوه کنید و از ریختن در اطراف لبه های فیلتر خودداری کنید. تا جایی به ریختن آب ادامه دهید که ترازویی که در زیر قهوه ساز وکتور قرار دارد به ۳۰۰ گرم برسد یا تایمر 5/1 تا ۲ دقیقه را نشان دهد.

باید اجازه دهید آب کاملا از فیلتر پایین برود و وارد ظرف شود، اگر هم زمان پایین رفتن قهوه شما از ۲ دقیقه و ۱۵ ثانیه بیشتر شد بدانید که دانه های قهوه شما بیش از حد آسیاب شده و ریز می باشند اما اگر این زمان کمتر از ۱ دقیقه و ۴۵ ثانیه بوده دانه های شما بیش از اندازه درشت می باشند، پس یک اندازه مناسب برای اندازه دانه های قهوه در نظر بگیرید، در نهایت فیلتر را بردارید و ذرات ته نشین شده را دور بریزید و شروع به سرو نمایید. با قهوه بی پی در سایت کافی پارس بیشتر آشنا شوید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

قهوه ساز V60

طعم نوشیدنی تهیه شده با قهوه ساز V60 چطور است؟

یک قهوه دم آوری شده با قهوه ساز V62 بادی سبک تر و ظریف تر با عطر و طعم به وضوح بالاتر نسبت به دیگر قهوه ها می باشد. درباره قهوه زعفرانی در مجله کافی پارس حتما مطالعه بفرمایید.

 

در انتهای مقاله باید بگوییم اگر بدنبال قهوه سازی بی دردسر و با کاربری آسان می باشید قهوه ساز V60 بهترین گزینه برای شماست، امیدواریم ازین مقاله استفاده لازم را ببرید و از شعب کافی پارس در سراسر ایران قهوه دلخواهتان را تهیه فرمایید

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام