تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه آمریکانو

آموزش قهوه آمریکانو + یک نوع خاص آن

وقتی صحبت از قهوه به میان می آید هرکس آن قهوه ای که دوست دارد را پیشنهاد می دهد، آن موقع است که متوجه می شوید انواع مختلفی از قهوه در سراسر جهان وجود دارد. چیزی که قهوه را متفاوت می­کند، این نیست که خاستگاهش کجاست بلکه تفاوت در طرز تهیه و مصرف آن است.

در این مقاله می خواهیم به معرفی قهوه آمریکانو بپردازیم و بگوییم زادگاهش کجاست و چطور و از چه نوع قهوه ای درست می شود، با کافی پارس بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

زادگاه قهوه آمریکانو کجاست؟

قهوه آمریکانو نوعی اسپرسو است که از ترکیب آب داغ و پودر قهوه تهیه می­شود، این نوشیدنی را می­توان با یک یا دو پیمانه اسپرسو و نسبت­ های مختلف آب آماده کرد، در واقع رقیق­ کردن قهوه اسپرسوی بسیار تلخ، طعم آن را به قهوه قطره­ای نزدیک­تر می­کند.

در دهه 1970 در جنگ جهانی دوم، آمریکایی­ هایی که در ایتالیا مستقر بودند، علاقه ای به مزه قهوه اسپرسو ایتالیایی نداشتند چون بسیار تلخ و غلیظ بود تمایلی به نوشیدن آن نداشتند. آمریکایی­ها عادت داشتند که قهوه را به صوت قطره­ای دم کنند و گاهی به آن شیر اضافه می­کردند تا از تلخی طعم آن کم کنند.

از آن­جایی اهمیت قهوه برای آمریکایی ها به اندازه شراب بود، مقداری آب به اسپرسو ایتالیایی اضافه کردند تا طعم آن به قهوه قطره­ای آمریکایی نزدیک­تر کنند. بعد از آن این قهوه در کافی­ شاپ ­ها سرو شد و نام قهوه آمریکانو را بر آن گذاشته شد، البته ایتالیایی­ها هنوز هم به نوشیدن این قهوه علاقه ای نشان نمی­دهند چون برایشان یادآور روزهای جنگ است.

قهوه آمریکانو

تفاوت قهوه آمریکانو با دیگر قهوه ها در چیست؟

ظاهر قهوه آمریکانو با دیگر قهوه ها شبیه به هم هستند، اما تفاوت هایی در طرز تهیه و مواد اولیه با هم دارند. قهوه ها به روش ­های مختلفی آماده می­شوند مانند استفاده از قهوه جوش های مسی، استفاده از فرنچ ­پرس، افزودن مستقیم دانه­ های قهوه به آب جوش، استفاده از موکاپات و …

اما طرز تهیه قهوه آمریکانو با باقی قهوه ها متفاوت می باشد. قهوه آمریکانو با افزودن آب جوش به قهوه اسپرسو ساخته می­شود، آب جوش باید کم کم و تا زمانی که غلظت قهوه به حد دلخواهتان برسد ادامه پیدا کند، پس یک شات قهوه اسپرسو بعد از اضافه ­شدن آب جوش، به یک فنجان بزرگ قهوه آمریکانو تبدیل می­شود.

میزان کافئین قهوه آمریکانو چقدر است؟

به طور کلی یک شات قهوه اسپرسو میزان کافئین بالاتری نسبت به آمریکانو دارد، این تفاوت در میزان کافئین بخاطر این است که قهوه آمریکانو از آب جوش برای رقیق­کردن اسپرسو استفاده می­کنند.

قهوه قطره­ای حاوی 95 تا 200 میلی‌گرم کافئین است ولی قهوه آمریکانو 94 تا 150 میلی‌گرم کافئین دارد، البته شما می­توانید میزان اسپرسو را به دلخواه خود کم و زیاد کنید، در واقع هر چه میزان قهوه آن بیشتر باشد، کافئین بیشتری خواهد داشت و می تواند مدت زمان بیشتری شما را سرحال و با انرژی نگه می­دارد. حتما مقاله میزان کافئین قهوه اسپرسو را در مجله کافی پارس مطالعه نمایید.

قهوه آمریکانو چطور و از چه چیزهایی درست می شود؟

برای تهیه قهوه آمریکانو به مواد و وسایل زیر نیاز داریم:

1- تا 18 گرم دانه قهوه (قهوه با رست دارک) انواع قهوه را بصورت خشک می توانید در گرماژ مختلف از کافی پارس تهیه کنید.

2-آب داغ تقریبا جوش (بین 70 تا 80 درجه سانتیگراد)

3-دستگاه اسپرسو ساز (در صورت نبود دستگاه اول موکاپات و سپس فرنچ پرس)

4-ترازو (برای کم و زیاد نشدن گرم دانه های قهوه)

5-آسیاب دستی یا برقی (اگر همان موقع که می خواهیم قهوه را آماده کنیم دانه های قهوه را آسیاب کنیم قهوه ای تازه با عطر و طعم فوق العاده خواهیم داشت، برای آمریکانو ریز باید شود بین آرد و شکر)

6-تمپر (برای اینکه عصاره گیری قهوه اسپرسو خوب انجام شود باید خوب هم فشرده شود حدود 13 کیلوگرم فشار)

نسب قهوه اسپرسو به آب جوش 1 به 2 می باشد.

ایر آمریکانو نوع خاص قهوه آمریکانو

چه کنیم تا قهوه آمریکانو ایده آلی درست کنیم؟

1-دانه های درجه 1 تهیه کنید، رست آن مدیوم-دارک یا دارک باشد و بهتر است از دانه های قهوه روبوستا بجای عربیکا استفاده کنید.

2-به اندازه دبل اسپرسو قهوه درست کنید چون با آب جوش رقیق خواهد شد، وگرنه قهوه بی مزه و آبکی می شود.

3-دانه ها باید ریز آسیاب شوند و مناسب دستگاهتان باشد.

4-عملیات تمپ کردن با تمپر را با دقت و فشار مناسب انجام دهید تا عصاره قهوه اسپرسوی عالی داشته باشید.

5- بعد پورتافیلر را با دقت به دستگاه وصل کنید، معمولا هر دستگاهی قلق خودش را دارد و باید مواظب باشید به دستگاه آسیب نزنید.

6-دمای دستگاه که تا 80 درجه سانتیگراد رسید می توانید عصاره گیری قهوه اسپرسو را انجام دهید.

7-اولا از آب تصفیه شده برای جوش آوردن استفاده کنید، آب باید دمایی نزدیک جوش داشته باشد بین 70 تا 80 درجه سانتیگراد، اگر آب زیاد داغ یا سردتر باشد طعم قهوه را تحت تأثیر قرار می دهد.

8-آب داغ را به قهوه اسپرسوی تازه اضافه نمایید، این کار را آرام انجام دهید و کم کم اضافه کنید تا کف قهوه اسپرسو را از بین نبرید، نسبت آب به اسپرسو هم معمولا 2 به 1 می باشد که البته سلیقه شما در عوض کردن این میزان دخیل می باشد.

9-حالا می توانید آن را نوش جان کنید، معمولا قهوه آمریکانو را تلخ می نوشد اما اگر دوست دارید می توانید به آن خامه و شکر اضافه کنید. (مواظب کالری ای که به قهوه اضافه می شود باشید) مقاله فواید و خواص قهوه اسپرسو برای مردان را حتما در سایت کافی پارس ببینید و بخوانید.

قهوه آمریکانو

انواع قهوه آمریکانو کدامند؟

انواع مختلفی از قهوه آمریکانو وجود دارند، هر کدام از این قهوه ها دارای نسبت مشخصی از قهوه اسپرسو و آب­ جوش می باشند و دمای آب در هر کدام متفاوت از دیگریست، حتما این نسبت­ها را که طعم های مختلفی به قهوه آمریکانو می دهد تست کنید (نسبت­ها به ترتیب مربوط به اسپرسو و آب جوش هستند):

-قهوه لانگ بلک آمریکانو: (Long Black Americano) نسبت 2 قهوه اسپرسو و 1 آب جوش، در این نوع قهوه آب داغ را به اسپرسو اضافه می کنند و تفاوتش با آمریکانو این است که روی فنجان کرمای قهوه دارید، همچنین غلیظ تر از آمریکانو می باشد.

-قهوه لیتل بادی یا ایتالیانو آمریکانو: (Little Buddy or Italiano Americano) نسبت 1 به 1 قهوه اسپرسو و آب جوش

-قهوه آمریکانو سرد: (Iced Americano) نسبت 1 اسپرسو و 5/1 آب سرد، در این قهوه همانطور که از نامش پیداست به قهوه اسپرسو به جای آب جوش، آب سرد اضافه می کنند، چند عدد مکعب یخ هم داخلش می اندازند و مناسب روزهای گرم تابستانی است. با مطالعه مقاله قهوه اسپرسو یخی و طرز تهیه آن با  نوع دیگری از آیس کافی آشنا خواهید شد.

در انتهای مطلب خوب است بدانید که قهوه آمریکانو یکی از سالم­ترین نوشیدنی­ها می باشد، به علت نسبت بیشتر آب به قهوه، دارای اسیدیته کمتری نسبت به اسپرسو است (مناسب افراد دارای نارحتی معده و رفلاکس) و در حجم 240 میلی لیتر فقط 2 کالری دارد و برای قرار گرفتن در برنامه رژیم غذاییتان گزینه مناسبی می باشد. همچنین شما می توانید در هر یک از شعب کافی پارس در شهر خودتان بهترین قهوه ها را با طعمی اصیل و ناب بنوشید و لذت ببرید.

 

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام