تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه فرانسه

خواص قهوه فرانسه

قهوه فرانسه نوعی از انواع قهوه های محبوب در سراسر دنیا که طرفداران بسیاری دارد. اما شاید شما با خود فکر کنید که آیا در فرانسه قهوه می روید و به سراسر دنیا صادر می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. در واقع قهوه فرانسه روشی برای آماده سازی قهوه است که نخستین بار در فرانسه ابداع شده است. قهوه هایی که به روش فرانسوی آماده می شوند اصولا قهوه برزیلی هستند.

قهوه فرانسه به جزء قهوه اش که از برزیل است تمامی مراحل آماده سازی، دستگاه و حتی سرو آن نیز مربوط به کشور فرانسه است. دانه هایی که برای تهیه قهوه فرانسه آماده می شوند، نسبت به قهوه های ترک و اسپرسو از آسیاب درشت تری برای آن ها استفاده می شود. دستگاه فرنچ پرس یکی از دستگاه هایی است که در فرانسه اختراع شده است و برای تهیه قهوه فرانسوی مورد استفاده قرار می گیرد.

تمامی قهوه ها از عربی تا ترک و اسپرسو در فنجان های کوچکی سرو می شوند. این در حالی است که قهوه فرانسه در لیوان های بزرگ سرو می شود. در مورد غلظت قهوه فرانسوی باید گفت که این قهوه نسبت به قهوه ای مانند اسپرسو غلظت پایین تری دارد. اما باید گفت عطر و رایحه قهوه فرانسوی بسیار بیشتر از برخی از قهوه های می باشد.

تهیه و آماده سازی قهوه فرانسه نیاز به زمان بیشتری دارد و باید گفت این دانه ها باید زمان طولانی تری در آب باشند تا دم بکشند. خاصیت قهوه فرانسوی نسبت به سایر قهوه ها بیشتر است و این به دلیل حل شدن بیشتر کافئین است. در نظر داشته باشید که این قهوه برای نخستین بار در فرانسه تهیه شد اما امروزه در سراسر دنیا به خصوص در آمریکا و اروپا طرفداران بسیاری دارد. فرانسوی ها این قهوه را برای نخستین بار برای وعده صبحانه در نظر گرفتند.

قهوه فرانسه

قهوه فرانسه در ایران

در ایران میزان استفاده از قهوه در حال افزایش است اما هنوز نتوانسته است به طور کلی جایگزین چایی شود. همانطور که بسیاری از ما ایرانی در ابتدای صبح یک استکان یا لیوان چایی می نوشیم، اروپایی ها روز خود را با یک لیوان قهوه فرانسه آغاز می کنند. درست است که برای تهیه قهوه فرانسه از دستگاه فرنچ پرس استفاده می کنند اما شما می توانید حتی با یک قوری ساده نیز این قهوه را تهیه نمایید.

در واقع نسبت به اسپرسو شما بسیار راحت تر می توانید قهوه فرانسه را آماده کنید. قهوه فرانسه از جمله نوشیدنی هایی است که حتی ماندگاری طولانی دارد و می توانید برای چندین ساعت آن را نگه دارید. این ویژگی قهوه فرانسه شباهت زیادی به چایی دارد. البته بهتر است که قهوه فرانسه را در دمای بالاتری نگه دارید و گرم باشد، زیرا سرد شدن و مجددا گرم شدن آن ممکن است باعث بی کیفیتی قهوه شود.

فایده و خواص قهوه فرانسه

برای نوشیدن قهوه فرانسه شما می توانید مقداری شیر با هر دمایی که می پسندید و البته شکر به آن اضافه کنید. البته از شیرین کننده های دیگر نیز برای طعم دار نمودن قهوه ها استفاده می کنند. قهوه فرانسه به نسبت چربی بیشتری دارد و همچنین بسیاری از افراد به علت خواص بسیار آن این قهوه را استفاده می کنند. از جمله خواص قهوه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از میان تمامی انواع قهوه ها قهوه فرانسه دارای کافئین بالایی است و همین مورد می تواند تاثیرات بسیاری بر روی بدن و سلامتی داشته باشد. از جمله خواص این نوع قهوه می توان به پیشگیری از آلزایمر اشاره کرد. استفاده از قهوه سطح هوشیاری را افزایش می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر تاثیر قهوه بر آلزایمر را مطالعه کنید.
  • قهوه بر روی لاغری و چربی سوزی تاثیرات مثبتی دارد. شما می توانید با نوشیدن یک لیوان قهوه فرانسه میزان متابولیسم بدن خود را افزایش دهید. از طرفی قهوه دارای پاسیم و منیزیم است که تمایل فرد به خوردن شیرینی جات را کاهش می دهد.
  • هر نوع قهوه ای اگر اصیل و ناب باشد دارای آنتی اکسیدان بالایی است. این نوع ماده باعث می شود که شما پس از نوشیدن یک لیوان قهوه فرانسه احساس شادی داشته باشید.
  • در حالت کلی تحقیقات پزشکی نشان داده است که قهوه برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دو بسیار موثر است. برخی از افراد می توانند با توجه به سیستم بدنی شان و همچنین نوع دیابتی که دارند می توانند زیر نظر پزشک از قهوه فرانسه استفاده کنند.
  • یکی دیگر از خواصی که قهوه فرانسوی دارد و طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده به دست آمده است خطر ابتلا به بیماری نقرس را کاهش می دهد. در نتیجه می توانید با توجه به اینکه بیماری خاصی با خیالی آسوده از قهوه استفاده نمایید.
  • یکی از خواص مهم هر نوع قهوه به شرط دارا بودن کیفیت بالا و مرغوب بودن آن، نقش مهم آن در سلامتی کبد است. از طرفی استفاده از قهوه می تواند خطر ابتلا به برخی از بیماری های خود ایمنی را کاهش دهد.

قهوه فرانسه

برند کافی پارس

قهوه فرانسه همانطور که در پاراگراف های قبلی اشاره شد در واقع نوعی روش آماده سازی قهوه است که به راحتی تهیه می شود. در نظر داشته باشید که قهوه فرانسوی از دانه های قهوه معمولی تهیه می شود. البته بهتر است که این نوع قهوه را از دانه های عربیکا و روبوستا تهیه کنید تا کیفیت این قهوه افزایش پیدا کند. دانه های این قهوه به دلیل اینکه بتوانند از صافی گرفته شوند کمی نسبت به قهوه اسپرسو و ترک درشت تر است.

اما علاوه بر نحوه آماده سازی یک قهوه موضوعی که خیلی اهمیت دارد کیفیت و اصالت قهوه است. در واقع یک قهوه مرغوب باید دارای طعم و رایحه ای عالی باشد. برند کافی پارس انواع پودر قهوه را در بسته بندی های مختلف به بازار مشتریان عرضه می کند. شما برای خرید و آشنایی بیشتر با محصولات این برند می توانید به سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

در نظر داشته باشید که کیفیت و مرغوب بودن پودر قهوه به عوامل زیادی بستگی دارد که برند های مختلف باید با توجه به این پارامتر ها محصول را به بازار عرضه کنند.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام