تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

دمنوش گل گاوزبان

خواص دمنوش گل گاوزبان

گل گاوزبان نوعی گیاه دارویی بسیار مفید می باشد که بیشتر برای آرامش اعصاب استفاده و شناخته شده است. خواص دمنوش گل گاوزبان بسیار می باشد این دمنوش از برگ ها و گل های این گیاه به دست می آید که به صورت خشک شده ان را می توانید از عطاری ها دریافت کنید. گل گاوزبان را می توانید در دو نوع ایرانی و اروپایی خریداری کنید.

گل گاوزبان اروپایی گیاهی یک ساله است و تفاوت آن با ایرانی در این است که گل گاوزبان در ایران خودرو می باشد این گیاه اروپایی به شکل دایره های کوچک می باشد که دارای رنگی لاجوردی است ولی گل گاوزبان ایرانی شکلی مانند گل انار دارد و رنگ آن بنفش ئ لاجوردی می باشد. این گیاه را می توانید به صورت دمنوش گل گاوزبان در کافه ها میل کنید چرا که خواص بسیاری دارد. در ایران گیاه گل گاوزبان در دامنه های البرز به شدت یافت می شود.

اکثر ایرانی ها این گیاه را به خوبی می شناسند و در خانه های خود آن را به صورت دمنوش و به جای چای استفاده می کند. بیشتر ایرانی ها در زمان هایی که ناراحت و عصبی هستند به سراغ نوشیدن دمنوش گل گاوزبان می روند. این گیاه در طب سنتی جایگاه مهمی دارد و متخصصان طب سنتی آن را برای مسائل مختلفی تجویز می کنند و موارد مصرف این گیاه پر خاصیت بسیار گسترده می باشد.

گیاه گل گاوزبان در مناطق کوهستانی و دشت ها رشد خوبی دارد برگ های این گیاه ساده و مخملی شکا هستند و از همین برگ ها و گل ها برای دمنوش گل گاوزبان استفاده می شود.

دمنوش گل گاوزبان

خواص دمنوش گل گاوزبان

دمنوش گل گاوزبان خواص بسیاری دارد که مهمترین آن به دست آوردن آرامش و داشتن خواب راحت می باشد اما خواصی فراتر از آنچه می دانید دارد که می توانید با استفاده از آن معجزه هایی در جسم و روح خود را بینید.

  • خواص دمنوش گل گاوزبان در درمان سرماخوردگی: 

یکی از مهمترین خواص دمنوش گل گاوزبان به هنگام سرماخوردگی و رفع تنگی نفس و سرفه می باشد. این گیاه را می توانید به همراه عسل و لیمو عمانی ترکیب کرده و آن را به مدت 20 دقیقه با اب جوش روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید و سپس روزانه 2 لیوان از آن را میل کنید تا سرماخوردگی شما بهبود پیدا کند. در فصل های سرد این دمنوش یکی از بهترین گزینه ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.

  • دمنوش گل گاوزبان برای پیشگیری از یائسگی های زودرس:

دمنوش گل گاوزبان بهترین انتخاب برای استفاده و پیشگیری از یائسگی های زودرس می باشد. علاوه بر آن خانم هایی که در دوران پسا یائسگی هستند و خلق و خو و رفتار آن ها به دلیل تغییرات در هومون ها تغییر کرده است می توانند با استفاده از دمنوش گل گاوزبان تاثیرات این هورمون ها را کمتر کرده اثرات منفی آن ها را از بین ببرند. این گیاه را به صورت ترکیبی با بابونه و سنبل الطیب می توانید استفاده کنید.

  • پیشگیری از سرطان با استفاده از دمنوش گل گاوزبان:

این گیاه منبغ غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد و منیزیم به شدت در آن ها وجود دارد به همین دلیل دمنوش گل گاوزبان را نوشیدنی مناسب برای پیشگیری از سرطان پستان، کبد و پروستات می دانند.

دمنوش گل گاوزبان

  • دمنوش گل گاوزبان برای درمان بیماری های دهان:

اگر شما هم جز افرادی هستید که دهانتان مدام بوی بد می دهد و یا جوش ها و آفت های دهانی دارید بهتر است مصرف گل گاوزبان را در زندگی خود جای دهید این گیاه خاصیت ضد عفونی کننده دارد و مواد غنی مانند ویتامین سی برای بهبود زخم های دهانی، بوی بد و سلامت دندان ها بسیار مفید می باشد.

  • خاصیت و تاثیر گل گاوزبان بر خواب:

همان طور که گفته شد دمنوش گل گاوزبان برای آرامش بسیار موثر است. این گیاه می تواند تاثیر مستقیمی روی سیستم عصبی بدن بگذارد که در نهایت موجب کاهش و از بین رفتن استرس های ناشی از زندگی می شود و در بهبود خواب راحت و آرام کمک شایانی به شما خواهد کرد نوشیدن این دمنوش قبل از خواب می تواند به شما برای داشتن یک خواب با کیفیت و آرام کمک زیادی کند.

نحوه مصرف دمنوش گل گاوزبان

دمنوش گل گاوزبان اصولا به صورت گرم و به تنهایی مانند چای دم کشیده می شود اما برخی علاقه دارند آن را با گیساهان دیگر ترکیب کرده و در قالب یک نوشیدنی از آن استفاده کنند. این گیاه پرخاصیت را پس از برداشت خشک کرده و در عطاری ها به صورت باز و فله ای می فروشند و یا می توانید مانند دمنوش کیسه ای از فروشگاه های مواد غذایی آن ها را تهیه کنید. اما پیشنهاد ما به شما استفاده آن به صورت دمنوش خانگی است بدون هیچ گونه مواد اضافی و یا می توانید در کافه های کافی پارس که در سراسر ایران افتتاح شده اند آن را سفارش داده و از نوشیدن آن لذت ببرید.

حالت دیگر مصرف این گیاه به صورت عرق های گیاهی می باشد. عرق به دست آمده از این گیاه خواص دارویی و درمانی دارد. این عرق دارای عطر و طعمی بی نظیر می باشد. برخی کشورها هستند که از گل این گیاه به صورت تازه در انواع سوپ و سالاد استفاده می کنند. جالب است بدانید نوع دیگر مصرف این گیاه از دانه ها و بذر آن می باشد که روغن موجود در آن را جدا می کنند و برای درمان و دردهای موضعی بسیار مفید می باشد.

دمنوش گل گاوزبان

خواص دمنوش گل گاوزبان برای اعصاب

همان طور که می دانید افراد زیادی هستند که این دمنوش را برای به دست آوردن آرامش استفاده می کنند چرا که امروزه افراد در زندگی روزمره خود دچار تنش و اضطراب بسیاری هستند و همین موارد باعث می شود که آرامش خود را از دست بدهید و از این رو به سراغ داروهایی می روید که کمک کنند تا شما به آرامش نسبی خود برسید و چه بهتر اگر بتوانید داروهای گیاهی را وارد زندگی خود کنید تا به صورت طبیعی استرس را از خود دور کنید.

داروهای شیمیایی برای بدن بسیار مضر هستند و حتی برخی از آن ها باعث می شوند تا شما تناسب اندام خود را از دست بدهید اما می توانید با استفاده از دمنوش گل گاوزبان به طور طبیعی به سلامتیتون کمک کنید. دمنوش گل گاوزبان به شما کمک می کند که نه تنها تنش و استرس ها را از خود دور کنید بلکه بتوانید شب ها خواب آرامی داشته باشید. بنابراین سعی کنید جای داروهای شیمیایی را با داروهای گیاهی عوض کنید تا سلامت جسمانی و روحی خودتون رو بازگردانید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام