تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

آموزش کاپوچینو حرفه ای کافی شاپ

یکی از نوشیدنی هایی که توسط قهوه به دست می آید کاپوچینو می باشد. این نوشیدنی که در بین افراد بسیار محبوب است با ترکیبی از شیر بخار شده و اسپرسو تهیه می شود و در ایالت متحده شناخته شده و پرطرفدار است. این نوشیدنی در قرن 20 برای اولین بار شناخته شد. در کشور ایتالیا به اسپرسو شیر اضافه کردند و همین منجر به وجود و کشف این نوشیدنی خوش طعم و عطر شد.

23 گرم کاپوچینو حاوی تقریبا 100 کالری، 18 گرم کربوهیدرات، 3 گرم چربی، 13 گرم شکر، 0.36 میلی گرم آهن، 95 میلی گرم سدیم، 1.5 گرم اسیدهای اشباع شده و 1 گرم اسیدهای چرب ترانس است.

این نوشیدنی به صورت ترکیبی از دو شات قهوه اسپرسو، مقداری شکر و شیر به میزان لازم تشکیل می شود. پایه اصلی آن قهوه است که باعث می شود طعم تلخی لذت بخش قهوه را تا حدودی حس کنید. نوشیدن انواع قهوه موجب افزایش عملکرد مفید مغز بخصوص در قسمت حافظه خواهد شد.

قهوه و کاپوچینو دارای آنتی اکسیدان های بسیار زیادی هستند که می توان آن ها را مفیدترین نوشیدنی برای آغاز روزی پر نشاط و پر انرژی به شمار آورد. خواص قهوه اسپرسو بسیار است و قهوه برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد به همین دلیل برخی افراد هستند این نوشیدنی را برای سلامت بدن استفاده می کنند اما استفاده از قهوه باید به میزان کافی باشد و استفاده بیش از حد آن می تواند آسیب هایی به بدن وارد کند.

طرز تهیه کاپوچینو

  1.  یک سوم اول فنجان تان را از اسپرسو پر کنید برای شیرین تر شدن کاپوچینو تان می‌توانید به آن شکر اضافه کنید اما چندان متداول نیست. به جای اسپرسو از قهوه ترک نیز استفاده می‌شود که مرسوم نیست.
  2.  در این مرحله به همان اندازه ای که اسپرسو در فنجان ریخته اید شیر داغ بریزید (جوشیده نباشد).
  3. زیباترین مرحله اضافه کردن فوم شیر به فنجان تان است آن را با سلیقه و به کمک قاشق روی فنجان قرار دهید. فوم شیر داغ نیز یک سوم پایانی را تشکیل می‌دهد.

کاپوچینو

انواع کاپوچینو

  • کاپوچینوی سرد
  • کاپوچینوی مرطوب
  • کاپوچینوی خشک
  • کاپوچینوی طعم دار

آموزش وایت کانوچینو

مواد لازم

پودر وایت چاکلت
اسپرسو دبل

طرز تهیه

ابتدا پودر وایت چاکلت رو با آب هم زده و در زیر دستگاه بخار آنرا گرم میکنیم و سپس به فنجان منتقل می کنیم. بعد از آن یک اسپرسو دبل تازه را به آن اضافه کرده و بعد از آن هم میزنیم. سپس می توانید نوش جان کنید.

خواص استفاده از کاپوچینو

کاپوچینو دارای خواص بسیاری است که افراد در طول روز آن را برای سلامتی بدن استفاده می کنند:

  • این نوشیدنی دارای آنتی اکسیدان های قوی می باشد که با نوشیدن آن در طول روز از سلامتی جسمانی برخوردار خواهید شد بخشی از تاثیرات آن بر روی کبد است که به عنوان عضوی که در معرض آلودگی های بسیاری قرار دارد و ما وظیفه داریم از کبد در برابر آلودگی ها مراقبت کنیم و با نوشیدن کاپوچینو می توانیم از کبد در برابر بسیاری از بیماری ها مراقبت کنیم.
  • یکی از تاثیرات مهم این نوشیدنی بر روی حافظه کوتاه مدت است. فرادی که میزان دوز خاصی از کافئین را دریافت می ‌کنند عملکرد مغزی حافظه شان بهبود پیدا می کند. همچنین محققان در آزمایشاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که خوردن این نوشیدنی به طور خاص سرعت واکنش مغز هر فردی را افزایش خواهد داد. دلیل تقویت پیدا کردن حافظه کوتاه مدت افراد طی خوردن این نوشیدنی تاثیر مستقیم کافئین موجود درون آن روی قسمت حافظه و حواس می باشد.
  • یکی از تاثیرات مهم این نوشیدنی درمان سر دردهای میگرنی و سخت است دلیل آن نیز استفاده و وجود کافئین در قهوه می باشد به همین دلیل می توانید با استفاده از این نوشیدنی آسپرسن را به بدن تزریق کنید و میگرن خود را درمان کنید اما توجه داشته باشید استفاده از آن میزان مشخصی دارد.

آموزش کاپوچینوی طلایی

کاپوچینو طلایی نوعی کاپوچینو است با ورقه های طلایی که در مهمانی ها سرو می شود.

 

  • با استفاده از کاپوچینو می توانید استرس و اضطراب را از خود دور کنید. استفاده از این نوشیدنی آرامش را به وجود شما خواهد بخشید. اگر می خواهید لذت و آرامش را با نوشیدن کاپوچینو به دست بیاورید سعی کنید بهترین کافه را انتخاب کنید تا نوشیدنی باکیفیت را داشته باشید در اینجا ما به شما کافی پارس را معرفی می کنیم که می توانید در سراسر کشور به نمایندگی های فعال کافی پارس مراجعه کنید و بهترین نوشیدنی ها را تجربه کنید.
  • عطر دلنشین قهوه موجب می گردد که سطح هورمون ‌های استرس و و همچنین فشار خونتان کاهش پیدا کند. به این صورت است که شما حس بسیار خوبی بعد از بو کردن و یا خوردن نوشیدنی به دست می آورید. بنابراین به خواص این نوشیدنی می توانیم این مورد را اضافه کنیم که به عنوان داروی آرامش بخش برای درمان کردن مشکلات روحی کاربرد دارد.
  • قهوه خطر آلزایمر را کاهش می دهد این نوشیدنی برای تقویت حافظه کوتاه مدت بسیار موثر می باشد.مصرف پنج لیوان قهوه و نوشیدنی‌ هایی که فراورده های متنوع قهوه هستند موجب می گردد که بیماری های مغز درمان شود و سلول های تغذیه کننده آلزایمر در بدن شکل نگیر.
  • از بیماری های قلبی پیشگیری می کند زیرا سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که مانع از جذب کلسترول می شود. دانه های قهوه کمک می کند که مرگ زودرس از شما دور باشد و به افرادی که دیابت و بیماری های قلبی دارند کمک بالایی برای بهبود می کند.
  • استفاده قهوه به میزان لازم کمک می کند تا ابتلا به سنگ صفرا در افراد کاهش پیدا کند. کافئین چنین تاثیری دارد زیرا انقباض های صفرا را بهبود بخشیده و مانع از شکل گیری سنگ می شود.
  • استفاده از کاپوچینو به هضم غذا کمک می کند.
  • قهوه برای لاغری به خوبی عمل می کند چرا که سوخت و ساز بدن را بالا برده و به چربی سوزی کمک بالایی می کند. این نوشیدنی خستگی را از شما دور کرده به همبن دلیل می توانید فعالیت بدنی بالاتری داشته باشید.

کاپوچینو

 

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام