تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه کلد برو

قهوه کلد برو یا دم سرد چیست؟ + مزایای آن

قهوه کلد برو و دم سرد یکی از نوشیدنی های جذاب و منحصر به فرد که دارای طعمی متفاوت و خاص می باشد و همین موضوع باعث شده تا افراد خاصی آن را بپسندند. زمانی که صحبت از قهوه می شود یاد نوشیدنی گرم می افتیم اما به دلیل آنکه این نوشیدنی جهانی است و محبوبیت بسیاری در بین افراد دارد طعم ها و روش های مختلفی برای مطرح کردن آن و جذب بیشتر افراد به وجود آمده است که یکی از مهمترین تغییرات قهوه، تبدیل شدن این نوشیدنی گرم به نوشیدنی سرد می باشد که در تمامی فصول طرفداران خاص خود را دارد.

قهوه کلد برو یا دم سرد را می توانید امروزه در تمامی کافه های شهر خود پیدا کنید و این نوشیدنی سرد در تمامی منوها قابل سفارش می باشد توجه داشته باشید اگر تمایل دارید بهترین طعم و مزه قهوه کلد برو را امتحان کنید می توانید به کافه های کافی پارس که در سراسر ایران افتتاح شده اند رفته تا یک قهوه باکیفیت را با طعمی اصیل و به یادماندنی تجربه کنید.

قهوه کلد برو را می توانید با انواع دستگاه ها و ابزارهای متفاوت قهوه تهیه کنید مانند: فرنچ پرس، موکاپات، اسپرسوساز و حتی قهوه جوش های ساده و… دقیقا برعکس برخی قهوه ها که نیاز به دستگاه و ابزاری خاص برای تهیه آن ها است. برای خرید قهوه کلد برو نیازی نیست به دنبال قهوه ای خاص باشید بلکه همان قهوه ای که همیشه استفاده می کردید را می توانید خریداری کنید تنها باید درجه آسیاب آن متفاوت باشد.

قهوه کلد برو

قهوه کلد برو پیست؟

قهوه کلد برو نوعی قهوه می باشد که دانه های قهوه را آسیاب کرده و آن را با آب سرد تهیه می کنند.بعد از ترکیب دانه های آسیاب شده با آب سرد، کنسانتره قهوه تهیه و سپس فیلتر می شود و کنسانتره یا عصارهه به دست آمده را می توان با شیر یا آب یخ میل کرد به همین راحتی به یک قهوه خاص و منحصر به فرد می رسید.

اکثر افرادی که آن را یک بار امتحان کرده اند به نوشیدن آن علاقه مند می شوند. قهوه کلد برو با قهوه‌ های متوسط تا درشت آسیاب شده و غوطه‌ وری آن در آب سرد طی ۱۲ تا ۲۴ ساعت اصلاح دم می‌ شود اما این قهوه به روش‌ های دیگری هم تهیه می‌ شود؛ یک روش جایگزین کمتر مورد استفاده برای تهیه قهوه دم سرد، روش قطره‌ ای آهسته یا دریپ است. در این روش به جای ترکیب یک‌ باره، آب به تدریج و در طول ساعت‌ها به قهوه اضافه می‌شود.

چیزی که باعث خاص بودن این قهوه شده است نه تنها سرد بودن آن بلکه رمانی طولانی برای دم کشیدن آن می باشد چرا که آب سرد زمان بیشتری نیاز دارد تا طعم قهوه از آن استخراج شود به همین دلیل است که قهوه کلد برو را نوعی قهوه فوری به شمار می آورند و آماده ان ها را می توانید در بهترین فروشگاه ها خریداری کنید.

یکی از معتبرترین فروشگاه ها کافی پارس می باشد که دارای انواع قهوه های مرغوب و با کیفیت است که در بسته بندی های متفاوت آماده فروش می باشند همچنین می توانید برای خرید قهوه به نمایندگی های فعال کافی پارس که در سراسر ایران افتتاح شده اند رفته تا بهترین طعم قهوه را هم میل کنید و سپس خریدی لذت بخش داشته باشید.

قهوه کلد برو

تفاوت اصلی آیس کافی و قهوه کلد برو

آیس کافی شباهت زیادی به قهوه سرد یا همان قهوه کلد برو دارد اما دقیقا یکسان نمی باشد. قهوه دم سرد از خساندن قهوه آسیاب شده در آب سرد تهیه می شود اما آیس کافی را به روش همان قهوه گرم تهیه کرده و سپس درون یخچال قرار می دهند یا روی آن یخ می ریزند تا سرد شود.

برای تهیه قهوه کلد برو دستمان در غلظت قهوه باز است و می توانید غلظت آن را باب میل خودمان تنظیم کنیم. به این ترتیب می‌توانید آیس کافی خود را بدون رقیق کردن آن و بدون طعم‌ های نامطبوع که از قهوه دم شده داغ ناشی می‌شود، بنوشید و لذت ببرید. اکثر افرادی که به نوشیدنی های سرد علاقه مند هستند گفته اند که این نوشیدنی به حدی خوش طعم می باشد که نیازی نیست به آن افزودنی های خاصی مانند خامه یا شکر اضافه کنیم.

مزایای استفاده از قهوه کلد برو یا دم سرد

استفاده و میل کردن این قهوه می تاند برای بدن بسیار مفید باشد در هر صورت قهوه برای سلامتی بسیار مفید است و استفاده از آن خواص بسیاری دارد و اما قهوه کلد برو نیز دارای خواص خاص خودش می باشد:

  • قهوه کلد برو سوخت و ساز بدن را افزایش داده و دارای کافئین بالایی می باشد که می توانید از این قهوه برای لاغری نیز استفاده کنید چرا که در فرآیند تهیه آن از شکر، خامه و … مواد افزودنی استفاده نمی شود به همین دلیل تلخ، خالص و بهترین گرینه است برای لاغری و تناسب اندام.
  • کافئین یکی از ماده های مهم در قهوه می باشد که بسیاری از افراد برای شادابی و بالا بردن انرژی از آن استفاده می کنند و همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی روزانه از قهوه استفاده کنند. طبق تحقیقات انجام شده نوشیدن قهوه سرد می تواند افسردگی را در افراد کاهش دهد و دارای انرژی بالاتری از قهوه گرم می باشد.

قهوه کلد برو

  • قهوه سرد دمی یا کلد برو مقدار زیادی فنلی، منیزیم و تریونلین دارد که در برابر بیماری ها و آسیب های قلبی محافظ هستند. تحقیقات نشان داده اند که نوشیدن قهوه کلد برو خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا حدود 15 درصد کاهش داده و بیشتر از دو فنجان در روز نباید از آن استفاده شود.
  • آنتی اکسیدان هایی که در قهوه دم سرد وجود دارد برای بیماری دیابت مفید هستند برای استفاده از آن می توانید با پزشک خود مشورت کنید تا در کنار درمان خود از این قهوه نیز به طور روزانه استفاده کنید.
  • قهوه برای آلزایمر بسیار مفید می باشد و کمک می کند تا از آن پیشگیری کنید. این بیماری درمان قطعی ندارد و باعث تخریب بافت مغزی می شود. استفاده از این قهوه باعث سرحالی و سرخوشی می گردد زیرا دارای کافئین بالایی است. در بیماری آلزایمر و فراموشی هم مغز با کمبود دوپامین مواجه است، بنابراین قهوه سرد به بهبودی این بیماری کمک می‌کند.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام