تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه آرزوی مرگ

قهوه آرزوی مرگ، قوی ترین قهوه جهان

قهوه و نوشیدن آن در هر ساعت از روز برای طرفداران پر و پا قرص انواع قهوه یک عادت است و حتی می توان گفت اعتیاد! ممکن است با نخوردن به موقع آن و نرسیدن کافئین و شارژ نشدن انرژیشان اعصابشان بهم بریزد، بداخلاق شوند و دچار سردرد شوند، پس ایرادی نمی توان بهشان گرفت، خوب البته نوشیدن بیش از حد قهوه هم ضررهای خودش را دارد، پس در نوشیدن آن اصراف نکنید.

در این مقاله جالب و بخصوص می خواهیم به بررسی قهوه آرزوی مرگ بپردازیم، بله چه اسم عجیبی و حتما داستان جالبی هم دارد. پس با کافه پارس بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه همراهمان باشید.

قهوه آرزوی مرگ چیست؟

موضوع کافئین برای بسیاری از قهوه خورها امری مهم است  و خیلی از مردم دوست دارند تا از قهوه هایی با درصد بالای کافئین استفاده نمایند،

جالب است بدانید که یک قهوه استاندارد کمپانی استارباکس حدود 9 میلی گرم کافئین دارد، در حالی که این کافئین در قهوه آرزوی مرگ که عنوان قوی ترین قهوه جهان را مال خود کرده است 54 میلی گرم است، یعنی بیش از 6 برابر کافئین!

قوی ترین قهوه دنیا یکی از جذاب ترین موضوعاتی می باشد که خیلی از طرفداران قهوه به دنبال آن می باشند، این نام عجیب از نظر کافئین، متعلق به قهوه آرزوی مرگ “Death Wish “است که برای نخستین بار آن را آمریکایی ها در یک تبلیغ 30 ثانیه ای در سال 2008 معرفی نمودند.

قهوه آرزوی مرگ

قوی ترین قهوه دنیا یا قهوه آرزوی مرگ چه خصوصیتی دارد؟

اولین نکته ای که افراد را به اشتباه می اندازد این است که فکر می کنند قوی بودن قهوه یعنی تلخ بودن آن و این می شود که یک قهوه بسیار تلخ می خرند و بعد از خوردن آن دچار افت فشار، اریتمی قلبی و سردرد می گردند و باز هم فکر می کنند که این اتفاقات به خاطر قوی بودن قهوه است در حالی که این موضوع به خاطر عوارض کربن موجود در قهوه با رست خیلی دارک است.

بهتر است بدانید واژه قوی بودن قهوه در واقع به معنای میزان انرژی است که آن قهوه به بدن شما منتقل می کند، نه سردرد و تلخی بالا، انرژی قهوه هم به خاطر وجود کافئین است که همین کافئین و وجود و مقدارش به عوامل مختلفی دابسته است که در ادامه توضیح بیشتری می دهیم.

درباره میزان کافئین موجود در قهوه آرزوی مرگ:

1-نوع دانه قهوه:

اولین موردی که در قوی شدن قهوه شما موثر می باشد نژاد دانه های قهوه است، همانطور که می دانید در جهان 4 نوع دانه قهوه داریم: قهوه اکسلسا، قهوه لیبریکا، روبوستا و عربیکا که دو مورد اول 1/0 %  از کل قهوه ی دنیا را تشکیل می دهند و مهم ترین و فراوان ترین آنها قهوه عربیکا و قهوه روبوستا می باشند و این در قهوه آرزوی مرگ نیز بی تأثیر نیست.

عربیکا دارای عطر و رایحه بیشتری می باشد ولی میزان کافئینش نسبت به دانه های قهوه روبوستا کمتر و نصف می باشد، همچنین تأثیرش بخاطر همین کم بودن کافئین کمی دیرتر انجام می شود این در حالیست که روبوستا دارای حداکثر میزان کافئین می باشد و با سرعت بیشتری جذب بدن شده و انرژی لازم را می بخشد. با این توضیحات اگر پی خرید یک قهوه قوی می باشید دانه های قهوه روبوستا را خریداری نمایید، قهوه جاوا و اندونزی جز بهترین گزینه های قهوه روبوستا در دنیا هستند.

2-نوع رست دانه های قهوه:

انواع رُست قهوه، همان میزان برشته شدن دانه های قهوه می باشد و در چهار نوع لایت، مدیوم، مدیوم-دارک و دارک می باشد که در این بین رست ها، رست لایت کمترین طعم تلخی و رست دارک بیشترین میزان تلخی را دارد. برای داشتن یک قهوه قوی مثل قهوه آرزوی مرگ شما مجبورید رست دارک را انتخاب کنید.

چون در این برشته شدن، دانه های قهوه حرارت بیشتری را دیده اند و آب دانه های قهوه بیشتر گرفته شده است و روغن های داخل قهوه خود را نشان داده اند، همچنین از آنجایی که کافئین داخل دانه قهوه می باشد و نه آب موجود در آن بنابر این با داشتن قهوه دارک میزان کافئین بیشتری هم خواهید داشت.

نکته: باید دقت لازم را در دم آوری قهوه با رست دارک داشته باشید و قبل از آسیاب کردن حتما میزان آن را با ترازو دقیق وزن کنید و بعد داخل موکاپات، اسپرسوساز، فرنچ پرس و … بریزید بخاطر اینکه قهوه با رست دارک حالت پفکی و سبکی دارد و باید از لحاظ حجمی میزان بیشتری از قهوه در ظاهر استفاده نمایید.

3-روش دم آوری:

روش های دم کردن قهوه بسیار متنوع می باشد چه با تجهیزات برقی یا با وسایل دستی و روی شعله مستقیم که سه روش بیشتر از همه رایج قهوه اسپرسو، قهوه ترک و قهوه فرانسه می باشد.

-قهوه اسپرسو که با استفاده از دستگاه اسپرسوساز عمل می آید دارای بیشترین میزان کافئین است بدین خاطر که عصاره گیری آن تحت فشار هوا و آب جوش می باشد که باعث استخراج بیشترین کافئین قهوه می شود. یادتان باشد اگر کاپوچینو و لاته میل می کنید، شیر و شکر موجود در این قهوه ها باعث کم شدن قدرت اثر گذاری کافئین روی بدن می گردد و انرژی آن کمتر می شود.

قهوه آرزوی مرگ

تاریخچه قهوه آرزوی مرگ:

مردی به نام مایک براون “Mike Brown” که یک حسابدار ساده در شرکتی در نیویورک در سال 2008 بود بخاطر مسائل شخصی کار خود را رها نمود و تلاش کرد تا یک کسب و کار متفاوت در زندگی خود بسازد به همین خاطر براون وقت زیادی را در انواع کافه ها می گذراند و هر روز در بین آگهی ها دنبال پیدا کردن مسیری برای شغل جدیدی برای خودش بود و آنقدر در کافی شاپ ها رفت و آمد کرد که بالاخره تصمیم گرفت خودش یک کافه راه اندازی کند.

اما متاسفانه بعد از مدت کوتاهی براون حتی نتوانستاز درامد خود قسط های وام را بپردازد و تصمیم گرفت برای جبران بعضی از هزینه های کافی شاپش، فروش محصولات مربوط به انواع قهوه را بصورت آنلاین تست کند. او کارش را با یک محصول پرطرفدار مشتریان شروع کرد، بله این یک قهوه خاص با میزان کافئین بسیار بالا همان قهوه آرزوی مرگ بود.

قهوه آرزوی مرگ چطور تولید شد و چه خصوصیاتی دارد؟

پس از مدتی که براون استقبال مردم را از قهوه ترکیبی خود که در سایتش قرار داده بود دید، تصمیم به ارتقاء قهوه و بالا بردن کیفیت آن گرفت.

این دفعه به جای استفاده از قهوه عربیکا از قهوه روبوستا که تقریبا دو برابر دانه های عربیکا کافئین دارد استفاده کرد و با روشی مخصوص خودش این دانه ها را رست داد تا بتواند تلخی و میزان کافئین قهوه را بالاتر ببرد.

در واقع آنچه که براون و قهوه آرزوی مرگ او را متفاوت و مشهور کرد و تبدیل به قوی ترین قهوه جهان نمود این بود که او فقط به دنبال این نبود که قهوه اش کافئینش بالا باشد اما طعم خوبی نداشته باشد، در حقیقت او به دنبال تولید قهوه ای خوشمزه و غنی بود تا بتواند مشتریان دائمی داشته باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که وقتی براون برای نخستین بار قهوه خودش را چشید گفت طعم لاستیک سوخته میده! ولی او توانست با اصلاح قهوه، قهوه ای قوی و در عین حال خوش طعم با کافئین بسیار بالا به بازار وارد کند.

قهوه آرزوی مرگ

آیا نوشیدن قهوه آرزوی مرگ مثل نامش خطرناک است؟

خوب البته با این میزان کافئینی که قهوه آرزوی مرگ دارد می تواند خطرناک باشد البته در استفاده بی اندازه و برای افرادی که بیماری های زمینه ای دارند. مصرف بی رویه و بدون کنترل این قهوه برای تعدادی از شهروندان آمریکا باعث ایجاد حملات قلبی و عصبی و مشکلاتی از قبیل بی خوابی و به هم ریختن کنترل بدن به همراه داشته است تا جایی که مرگ یکی از شهروندان آمریکایی را در سال 2015 به نوشیدن این قهوه ربط داده اند.

حتی در سایت فروش این قهوه از مصرف کنندگان خواسته شده که در نوشیدن این قهوه به مقدار زیاد خودداری کنید! در واقع به طور قطع قهوه آرزوی مرگ بین 10 نوشیدنی برتر جهان و اولین قهوه از لحاظ داشتن بیشترین میزان کافئین می باشد.

نکته ای که لازم است درباره قهوه آرزوی مرگ و سایر قهوه های قوی جهان بدانید این می باشد که حال حاضر تقریباً قیمتی برابر 40 دلار دارد که می توانید با دلار روز محاسبه نمایید، بنابر این برای ما ایرانی ها قهوه بسیار گران قیمتی حتی نسبت به سایر کمپانی های معتبر دیگر دارد. قیمت این قهوه در ایران بسیار بالاست و تقریباً 90 %  قهوه هایی که به این اسم می فروشند تقلبی اند و اصلی نمی باشند.

چطور قهوه آرزوی مرگ یا یک قهوه قوی درست کنیم؟

بهتر است خودتان دست بکار بشید و آن را تهیه کنید، اول ترکیبی از دانه های قهوه دارک و غنی برای خرید انتخاب کنید و برای این کار می توانید از فروشنده کمک بگیرید، پس از انتخاب میکس دانه ها، راه های زیر را برای ایجاد بیشترین میزان کافئین خواستید انتخاب نمایید:

قهوه اسپرسو، قهوه ترک، موکاپات، قهوه فوری، فرنچ پرس و کلدبرو به ترتیب از سنگین به سبک از لحاظ میزان چگالی کافئین قرار گرفته اند که ناگفته نماند چون حجم مورد استفاده از کلدبرو نسبت به بقیه بسیار بیشتر می باشد از لحاظ مقدار کافئین این قهوه جایگاه اول  را دارد. (دقت کنید یک مورد چگالی بود و دیگری میزان کافئین)

قهوه آرزوی مرگ

قوی ترین قهوه ها بعد از قهوه آرزوی مرگ کدامند؟

دو قهوه دیگر هم در رتبه های بعدی قوی ترین قهوه های جهان قرار دارند به نام های:

1-قهوه دویل مانتین یا کوهستان شیطان، بلک لیبیل

2-قهوه پلیر وان Insomniacکه قول می دهیم در محتواهای آینده درباره آنها نیز صحبت کنیم.

ناگفته نماند که این قهوه بصورت بطری های نوشیدنی کلدبرو و لته، ساشه ای، قهوه فوری، قهوه کپسولی و ودکا نیز عرضه می گردد.

در انتها امیدواریم ازین محتوای جالب و کمتر شنیده شده لذت برده باشید و روزی برسد که حتی شده یک فنجان ازین قهوه آرزوی مرگ گران قیمت نوش جان کنید، برای دریافت نمایندگی از کافی پارس به سایت و صفحه مورد نظر برای پر کردن فرم مراجعه نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام