تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه اسپرسو و سرماخوردگی

قهوه اسپرسو یکی از خوش نوش ترین نوشیدنی های دنیاست و هر روز به تعداد استفاده کنندگان آن اضافه می گردد و در خیلی از کشورها به یک نوشیدنی ثابت در صبحانه ها و مهمانی ها تبدیل شده است بطوری که جای چای سیاه را حتی در ایران بخوبی گرفته است، بخصوص در نسل جوان نوشیدن قهوه اسپرسو بسیار متداول شده و بدون نوشیدن یک فنجان قهوه بقول خودشان موتورشان روشن نمیشود! این بخاطر خواص و فوائد قهوه اسپرسو است که یکی از آنها ایجاد سرحالی و شادابی و کم کردن خوابالودگی می باشد. در کنار تمام این خصوصیات قهوه اسپرسو با داشتن مواد مفیدی مانند آنتی اکسیدان ها  و … که در آن است یکی از نوشیدنی ها برای رفع یا جلوگیری از بیماری ها نیز شناخته شده است. در این مقاله به قهوه اسپرسو تاثیر آن بر سرماخوردگی می پردازیم. با کافی پارس همراه باشید.

سرماخوردگی چیست؟

نوعی عفونت مسری دستگاه تنفسی فوقانی می باشد که در آن بینی، گلو، سینوس ها و نای مورد حمله قرار می گیرند. بیش از 200 نوع ویروس وجود دارند که موجب سرماخوردگی می شوند اما بیشتر توسط ویروس راینو ایجاد می گردد. از خصوصیات ویروس سرماخوردگی انتقال سریع از فردی به فرد دیگر و از سطحی به سطح دیگر است و این ویروس ها می توانند ساعت ها و روزها روی سطوح زندگی کنند و افراد را دچار سرما خوردگی نمایند. معمولا بزرگسالان در سال چندین بار سرما می خورند اما کودکان و نوزادان هم ازین ویروس در امان نیستند. خواص قهوه اسپرسو در طب سنتی را در مجله کافی پارس حتما مطالعه فرمایید.

قهوه اسپرسو و سرماخوردگی

علائم ابتلا به سرماخوردگی:

سرماخوردگی یک سری علائم در انسان ایجاد می کند که البته نسبت این علائم در هر فرد و شدت آن فرق می کند که شامل:

1-احساس فشار در سینوس ها

2-آبریزش بینی یا گرفتگی

3-پر شدن بینی از مخاط

4-از دست دادن حس چشایی و بویایی

5-عطسه

6-خلط گلو

7-احساس گرفتگی گوش و کم شدن شنوایی

8-تورم پلک ها و قرمز شدن سفیدی چشم

9-آبریزش از چشم ها

10-سردرد

11-تب و لرز

12-مشکل در نفس کشیدن و …

چگونگی درمان سرماخوردگی:

ویروس هایی که وارد بدن انسان می شوند معمولا طول عمری دارند که باید آن را در بدن بگذرانند و تمام کنند؛ کسی که سرما خورده است می تواند علائم عفونت ایجاد شده را درمان کند ولی نمی تواند خود عفونت را درمان کند. برای درمان این  علائم نیز باید از داروهای سرماخوردگی نظیر قرص و شربت و آمپول و… و همچنین استراحت، غذای مقوی، خواب کافی و قهوه اسپرسو بهره ببرید. کافی پارس در سراسر ایران دارای شعبه حضوری می باشد که می توانید با مراجعه به سایت، از شعب کافی پارس مطلع شوید.

قهوه اسپرسو و سرماخوردگی

مزایای قهوه اسپرسو برای درمان سرماخوردگی:

1-یک از مواردی که در فرد سرماخورده پیش می شاید احساس افسردگی، بی حالی، کرختی و بی حوصلگی است که قهوه اسپرسو چه با کافئین و چه بی کافئین در درمان آن موثر است و به فرد حس شادابی و سرزندگی می دهد و انرژی بخش می باشد.

2-نوشیدن قهوه اسپرسو در دوران سرماخوردگی به علت وجود آنتی اکسیدان ها در آن، به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری و رفع آن کمک شایانی می کند.

3-نوشیدن قهوه اسپرسو در فرد سرماخورده، حس بدن درد و سردرد او را کم می کند، پس برای رفع این علائم نیازی به استفاده از قرص های شیمیایی نمی باشد و قهوه اسپرسو بصورت طبیعی و خودکار این کار را انجام می دهد.

4-آنتی اکسیدان موجود در قهوه اسپرسو می تواند باعث کاهش التهابات گلو شود که این قضیه به نحوه نوشیدن و نوع دم کردن قهوه بستگی فراوان دارد چون ممکن است تاثیر عکس داشته باشد. برای حل این مشکل و اینکه بتوانید از حالت اسیدی قهوه اسپرسو کم نمایید بعد از نوشیدن آن، آب زیاد بنوشید و یا قهوه دم سرد را برای نوشیدن انتخاب نمایید. از خواص و فواید قهوه اسپرسو برای زنان مطلع شوید.

قهوه اسپرسو و سرماخوردگی

عوارض قهوه اسپرسو در سرماخوردگی:

1-قهوه اسپرسو بعلت داشتن مقداری اسید ممکن است در فرد سرماخورده باعث تحریک گلو شده و التهاب آن را افزایش دهد، که با نوشیدن آب فراوان بعد از قهوه اسپرسو و میل کردن قهوه سرد شده که اسید کمتری نسبت به قهوه دم گرم دارد ازین اتفاق پیشگیری کرد.

2-قهوه اسپرسو مدر و ملین است و به همین خاطر با نوشیدن آن ممکن است آب بدن کم شود، پس برای اینکه این کم آبی در بدنتان رخ ندهد به همراه میل قهوه اسپرسو و در کنار آن، آب و آبمیوه های طبیعی را فراموش نکنید.

3-بعضی از افراد به قهوه اسپرسو و در واقع به کافئین آن آلرژی و حساسیت دارند و بهتر نوشیدنی گرم دیگری را بجای قهوه اسپرسو انتخاب نمایند، چون در این شرایظ سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است و ممکن است آلرژی و سرماخوردگی شان عود پیدا کند. برای اینکه بدانید قهوه اسپرسو حساسیت زاست یا نه به مجله کافی پارس مراجعه نمایید.

4-قهوه اسپرسو و مصرف آن در دوران  سرماخوردگی ممکن است با بعضی داروها تداخل داشته باشد، پس برای پیشگیری ازین قضیه با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

5-یکی از مواردی که در درمان سرماخوردگی بسیار موثر خواب و استراحت کافی است که ممکن است با نوشیدن قهوه در آن دچار اختلال شوید، پس تایم هایی را برای نوشیدن قهوه اسپرسو انتخاب نمایید که نیاز به هوشیاری دارید و ترجیحا 8 ساعت قبل از ساعت خوابتان قهوه اسپرسو ننوشید تا دچار بی خوابی نگردید. برای اطلاع از عوارض و مضرات قهوه اسپرسو مقاله آن را در سایت کافی پارس حتما مطالعه نمایید.

در نهایت به این نتیجه می رسیم که نوشیدن قهوه اسپرسو به تنهایی نمی تواند در درمان سرماخوردگی موثر باشد بلکه در کنار داروهای شیمیایی البته بدون تداخل، استراحت و خواب کافی، نوشیدن مایعات فراوان، خوردن غذای مقوی و … می تواند به بهبود آن کمک نماید که این خاصیت را نیز مدیون آنتی اکسیدان و کافئین موجود در قهوه اسپرسو می باشیم که ما را در این دوران سرحال و با انرژی نگه می دارد. برای اطلاع از شرایط دریافت نمایندگی به صفحه مورد نظر در سایت کافی پارس مراجعه نمایید

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام