تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه فرانسه

بهترین قهوه فرانسه کدام است؟

قهوه فرانسه همان قهوه ای است که نخستین بار فرانسوی ها روش تهیه آن را ابداع کردند و صبح خود را با نوشیدن آن آغاز نمودند. قهوه ای که بسیار سریع در سراسر اروپا رواج یافت و توانست طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کند.

قهوه فرانسه با دانه های قهوه برزیلی

قهوه ای که تفاوت های شاخصی با دیگر قهوه ها دارد و حتی ظرف سرو آن نیز متفاوت است. قهوه فرانسه را در لیوان سرو می کنند، در حالی که قهوه هایی مانند اسپرسو و ترک در فنجان سرو می شوند. طبق تحقیقات انجام شده، ثابت شده است که بسیاری از مردم ایالات متحده روز خود را با یک لیوان قهوه فرانسه آغاز می کنند.

اما در واقع همانطور که گفته شد قهوه فرانسه نوعی روش آماده سازی و تهیه قهوه است که نخستین بار در فرانسه ابداع شده است. این در حالی است که برای تهیه قهوه فرانسوی از دانه های قهوه برزیلی استفاده می کنند. به همین دلیل بهتر است دانه های قهوه را به خوبی بشناسید تا بتوانید آنچه را که علاقه دارید انتخاب کنید.

قهوه فرانسه

قهوه فرانسه در ایران

برند های مختلفی در داخل و خارج از کشور اقدام به تولید انواع قهوه فرانسوی می کنند. شاید اگر قهوه فرانسه را یکی از پرطرفدارترین انواع قهوه ها در سراسر دنیا بدانیم اغراق نکرده ایم. یک نوشیدنی با طعمی خوش و البته کافئین بالا که می تواند یک روز بدون خستگی را برای شما رقم بزند.

اما شاید با خود فکر کنید که آیا قهوه فرانسه در ایران نیز محبوب است یا خیر؟ با توجه به میزان استفاده مردم از انواع قهوه می توان قهوه فرانسوی را یکی از نوشیدنی های محبوب در ایران محسوب کرد.

اما از دلایل محبوبیت این قهوه در ایران می توان به رقیق بودن آن اشاره کرد. شاید بتوان گفت این نوع قهوه به نوعی مانند چایی برای اروپایی ها است، با طعم و عطری دلنشین که می توان بدون محدودیت آن را میل کرد. در واقع با توجه به اندازه گیری غلظت انواع قهوه، قهوه فرانسه رقیق ترین نوع قهوه محسوب می شود.

آماده سازی قهوه فرانسه با قوری یا فرنچ پرس

قهوه فرانسه همانطور که اشاره شد در واقع نوعی روش آماده سازی قهوه است که با داشتن طعمی متعادل بسیار پرطرفدار است. در کشور های دیگر قهوه فرانسوی را به نام قهوه چکه ای و یا قهوه صافی نیز می شناسند که این نام ها با توجه به روش تهیه آن انتخاب شده اند.

در واقع شما برای تهیه قهوه فرانسوی باید مانند زمانی که چایی دم می کنید، قهوه را در صافی بریزید و سپس آن را داخل قوری بگذارید. این قهوه مانند چایی نیز بر روی بخار آب دم می کشد و به مرور زمان آماده می شود.

البته برای تهیه قهوه فرانسوی می توانید از دستگاه هایی مانند قهوه ساز و یا فرنچ پرس نیز استفاده کنید. فرنچ پرس در واقع نوعی دستگاه برای آماده سازی قهوه است که در کشور فرانسه اختراع شده است. اما ضروری نیست که شما حتما برای تهیه قهوه فرانسوی دارای یک دستگاه مخصوص باشید. همانطور که گفته شد داشتن یک قوری و کتری برای تهیه این قهوه کافی است.

قهوه فرانسه

خواص قهوه فرانسه

قهوه فرانسه مانند سایر قهوه ها دارای خواص و مزایایی است که استفاده از آن به افرادی که دارای ممنوعیت پزشکی نیستند، پیشنهاد می گردد. از جمله فواید قهوه فرانسوی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قهوه فرانسوی یکی از نوشیدنی های مفید برای پیشگیری از زوال عقل و همچنین آلزایمر است.
  • از دیگر فواید قهوه فرانسه می توان به تاثیر آن بر روی لاغری و کاهش وزن اشاره کرد. این قهوه بر روی افزایش چربی سوزی در بدن تاثیر مثبتی دارد.
  • برای کنترل و پیشگیری دیابت، استفاده از این قهوه پیشنهاد می گردد. شما با مصرف روزانه این قهوه می توانید درصد زیادی از ابتلا به بیماری دیابت جلوگیری نمایید.
  • برای درمان نقرس که بر اثر عوامل زیادی ممکن است در بدن ایجاد شود، از قهوه فرانسوی استفاده کنید.
  • استفاده از قهوه فرانسه باعث می شود که احتمال ابتلا به بیماری های کبدی در فرد کاهش پیدا کند. در نتیجه اگر فردی دارای ممنوعیت پزشکی نیست می تواند روزانه از این نوع قهوه استفاده کند.
  • برای پیشگیری از بیماری پارکینسون شما می توانید از قهوه فرانسوی استفاده نمایید.

قهوه فرانسه

برند های معروف تولید قهوه فرانسه

اما برند های معروفی در سراسر دنیا در راستای تولید قهوه فرانسه فعالیت می کنند. از انواع این برند ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند بن مانو: این برند در سراسر دنیا شناخته شده است و در واقع نام منطقه ای در آمریکای لاتین می باشد. این منطقه را به عنوان خاستگاه قهوه فرانسه می شناسند. قهوه فرانسوی بن مانو دارای کیفیت بسیار بالایی است و اسیدیته ملایمی دارد. اگر افرادی به دنبال یک قهوه با طعم و رایحه ملایمی هستند می توانند این قهوه را انتخاب نمایند.
  • برند لاوازا: یکی از برند های معروف قهوه فرانسوی، قهوه لاوازا است. لاوازا یک برند ایتالیایی است که دارای قیمت بالایی نیز می باشد. قهوه برند لاوازا تقریبا طعمی تلخ تر و گس تر از بن مانو دارد. همچنین قهوه بن مانو دارای کافئین بالایی است و برای افرادی که به دنبال انرژی بیشتری از قهوه هستند این برند پیشنهاد می شود.
  • برند جاکوبز: از دیگر برند هایی که اقدام به تولید قهوه فرانسوی می کند، قهوه جاکوبز یا همان جاکوبز مونارچ است. این برند محصول کشور آلمان است و در واقع یک قهوه اصیل و گس را به مشتری عرضه می کند. جاکوبز در واقع قهوه ای حد واسط لاوازا و بن مانو است. البته این قهوه دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. شما با توجه به ذائقه ای که دارید می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید. قیمت قهوه جاکوبز نسبتا بالا می باشد.

برند کافی پارس

اما از برند های داخلی که قهوه فرانسه را با کیفیت بالا و قیمت مناسبی به بازار مشتریان عرضه می کند می توان به برند کافی پارس اشاره کرد. برندی که محصولات خود را در بسته بندی های متفاوت با طعم و رایحه ای عالی ارائه می کند. شما برای خرید انواع قهوه فرانسوی از برند کافی پارس می توانید به صورت اینترنتی از طریق سایت این مجموعه اقدام نمایید. از طرفی برای اطلاعات بیشتری در مورد انواع قهوه ها می توانید با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام