تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه لانگو

قهوه لانگو چیست؟

قهوه های زیادی در منوی یک کافی شاپ وجود دارند که بر پایه قهوه اسپرسو می باشند و این یعنی طرز تهیه اولیه آنها با دستگاه اسپرسوساز خانگی می باشد مثل انواع قهوه آمریکانو، قهوه موکا، کاپوچینو، ریسترتو و … اما در این مقاله می خواهیم به یکی دیگر از این نوع قهوه ها به نام قهوه لانگو بپردازیم که چیزی شبیه به یک شات اسپرسو می باشد.

در این مقاله با این قهوه و طرز تهیه آن، میزان کافئینش و … آشنا می شویم؛ با آکادمی پارس برگذار کننده دوره جامع باریستایی و راه اندازی کافه همراه باشید.

قهوه اسپرسو چیست؟

یک نوشیدنی غلیظ با حجم 30 الی60 میلی‌لیتر می باشد که با دستگاه اسپرسوساز، آب داغ را از دانه‌ های آسیاب شده قهوه بین 20 تا 30 ثانیه رد می کند تا یک اسپرسوی سینگل یا دبل شات داشته باشیم.

قهوه لانگو چیست؟

لانگو در زبان ایتالیایی به معنای طولانی است و روشی متفاوت در عصاره گیری برای تهیه یک شات قهوه اسپرسو با طعمی ملایم ‌تر می باشد، این نوشیدنی نیز که با دستگاه اسپرسوساز تهیه می گردد مدت ‌زمان بیشتری طول می‌کشد تا آماده شود، حتی ممکن است یک دقیقه هم طول بکشد؛ در تهیه قهوه لانگو میزان آب بیشتری استفاده می گردد و همین دلیل طعم ملایم‌ تر آن نسبت به اسپرسو است، حجم قهوه اسپرسو لانگو چیزی معادل 60 میلی‌ لیتر می باشد.

قهوه لانگو

قهوه لانگو چه طعمی دارد؟

خوب است بدانید هنگام دم آوری یا همان عصاره گیری در قهوه ‌های معمولی، ابتدا اسید میوه، بعد قند و در نهایت اجزای تلخ قهوه از آن خارج می شوند و قهوه اسپرسو این سه قسمت را در تعادل کامل نگه می دارد و خارج می کند؛ از آنجایی‌که برای تهیه قهوه لانگو از آب بیشتری استفاده می‌شود، طعمش بصورت محسوسی رقیق‌ تر از اسپرسو یا ریسترتو می شود.

وجود آب بیشتر به تقویت طعم رست قهوه کمک می‌کند به همین خاطر بسیاری از باریستا ها از قهوه‌هایی با رست مدیوم یا لایت برای تهیه نوشیدنی لانگو استفاده می نمایند. قهوه لانگو به دلیل محتوای مایع بالای آن مثل اسپرسوی معمولی قوی نیست اما طعم تلخ ‌تری دارد و این تلخی اضافه ناشی از زمان عصاره گیری طولانی‌ تر آن است که دانه‌های قهوه را نسبت به اسپرسوهای معمولی بیشتر حل می‌ نماید.

مقدار کافئین قهوه لانگو چقدر است؟

یک شات اسپرسو معمولی تقریباً حاوی 75 گرم کافئین می باشد که این میزان به عواملی مانند نوع دستگاه اسپرسوساز و نوع دانه‌ های قهوه بستگی دارد و با توجه به آنها این میزان ممکن است متفاوت باشد.
میزان کافئین یک فنجان قهوه لانگو به مدت ‌زمان تماس آب داغ با پودر قهوه بستگی دارد.

در این نوع قهوه، کافئین محلول در آب است و یکی از اولین اجزایی است که از قهوه خارج می گردد و هر چقدر هم مدت‌ زمان تماس قهوه آسیاب شده با آب بیشتر شود کافئین بیشتری بدست می آید، بدین ترتیب و با این توضیحات میزان کافئین قهوه لانگو نسبت به یک شات معمولی قهوه بیشتر است.

کدام‌ را ترجیح می دهید، قهوه اسپرسو یا قهوه لانگو؟

نوع دم کشیدن قهوه لانگو بر میزان کافئین آن تأثیر می‌گذارد، اسپرسو لانگو به علت استفاده از آب بیشتر و زمان دم کشیدن طولانی ‌تر، نسبت به قهوه اسپرسو کافئین بیشتر و طعم تلخ‌تری دارد، پس اگر می خواهید روز خود را با قهوه تلخ ‌تر و درصد کافئین بیشتری آغاز کنید پیشنهاد ما قهوه لانگو می باشد اما اگر حس می‌کنید در طول روز کافئین کمتری نیاز دارید همان اسپرسو را بصورت سینگل انتخاب کرده و بنوشید.

طرز تهیه قهوه لانگو:

بسیاری از اسپرسوساز های معمولی برنامه از پیش تعیین شده برای تهیه قهوه لانگو دارند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل تهیه اش را مثل یک شات اسپرسو آماده کنید و ادامه کار را به دستگاه اسپرسوساز بسپارید.

در صورت امکان دستگاه، سعی کنید مدت ‌زمان و مقدار آب مصرفی را تنظیم نمایید، با تنظیم این دو و تغییر نسبت قهوه به آب مطابق با میل خود می‌توانید یک قهوه لانگو با سلیقه خود تهیه و نوش جان کنید و در صورت تمایل هم می‌توانید مقداری شیر یا خامه به قهوه بیافزایید، اگر هم دستگاهتان برنامه از پیش تعیین شده ندارد باید تایم عصاره گیری را مدام چک کنید که در مورد قهوه لانگو در حدود 60 ثانیه می باشد.

قهوه لانگو

1-ابتدا باید دانه‌های قهوه را آسیاب کنید:

باریستاها بیشتر از ترکیب قهوه عربیکا و قهوه روبوستا استفاده می نمایند ولی باز هم می توانید به سلیقه خود دانه قهوه مورد علاقه تان را انتخاب کنید، نکته مهم درشت آسیاب کردن دانه‌های قهوه می باشد چون تهیه قهوه لانگو زمان بیشتری می برد بعضی ها دانه ‌های قهوه را کمی درشت ‌تر از قهوه اسپرسو معمولی آسیاب می‌کنند تا تلخی قهوه کمتر شود.

خوب بعد از آسیاب کردن به میزان یک شات اسپرسو معمولی یعنی حدود 7 تا 10 گرم پودر قهوه بردارید و در بسکت پرتافیلتر بریزید.

2-پودر قهوه را تمپ کنید:

قبل از استفاده از تمپر قهوه، از نیدل برای هم زدن دانه ها و پخش کردن آن در بسکت و از لولر برای صاف کردن سطح قهوه استفاده کنید، این کار باعث می شود آب کاملاً یکنواخت از دانه‌های آسیاب شده قهوه لانگو عبور نماید، سپس یک تمپ 13 کیلویی جانانه کنید!

3-قهوه لانگو را دم کنید:

پرتافیلتر را در محل خود قفل کنید و یک لیوان زیرش قرار دهید، فشار آب را باز و تایمر را روشن نمایید، اگر دستگاه اسپرسوسازتان دکمه دبل شات یاbrew» «longدارد آن را فشار دهید تا اتومات کارش را انجام دهد اگر نه باید به زمان دم کشیدن قهوه دقت نمایید.

برای دم آوری قهوه لانگو نهایتا 60 ثانیه زمان می گذارند ولی باید حواستان هم باشد که بعد از 40 ثانیه طعم قهوه شروع به تغییر می‌کند و شما می‌توانید با چند بار تست کردن بهترین زمان مناسب برای طعم دلخواه خود انتخاب نمایید.

قهوه لانگو

قهوه لانگو را چطور بنوشیم؟

اینکه چطور قهوه لانگو را چطور بنوشید کاملاً سلیقه‌ای است، مثلا می شود آن را به نوشیدنی ‌های پایه مثل قهوه سفید، قهوه لاته، ماکیاتو یا کاپوچینو اضافه نمایید و حتما به این مسأله دقت کنید که میزان آب بیشتری که قهوه لانگو دارد قوام نوشیدنی را تغییر می‌دهد و بافت فومی کمتری را ایجاد می کند.

همچنین می‌ شود از لانگو برای بیشتر کردن میزان کافئین قهوه‌ های سبک‌ تر استفاده کرد، قهوه هایی نظیر قهوه آمریکانو و لانگ بلک که آنها هم ترکیبی از قهوه اسپرسو و آب می باشند با این تفاوت که میزان کافئین لانگو کمی بیشتر است و برای کسانی که قهوه با کافئین بیشتر می خواهد مناسب تر می باشد.

در نهایت باید گفت طرز تهیه قهوه لانگو خیلی شبیه قهوه اسپرسوی معمولی می باشد و تفاوت های کمی دارند که در متن گفته شد. پیشنهاد می گردد برای آشنایی با دوره جامع آموزش انواع قهوه های دمی کافی پارس روی لینک ضربه بزنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام