تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

آموزش تهیه قهوه لانگ بلک

آموزش تهیه قهوه لانگ بلک + ویدیو آموزشی

دنیای قهوه و محصولاتش بسیار جالب هستند، فکر کنید با کمی اضافه کردن بیشتر شیر یا کم کردن قهوه اسپرسو یا کمی فوم شیر حتی اسمش عوض می شود! اگر به صنعت قهوه علاقه دارید حتما از سایت کافی پارس و مقالات جالب آن دیدن فرمایید؛ در این مقاله می خواهیم درباره نوعی قهوه که اسمش حتما به گوشتان خورده است به نام قهوه لانگ بلک و طرز تهیه آن صحبت کنیم.

برای اینکه بتوانید یک باریستای حرفه ای در منزل یا کافه باشید، مهم است که چگونه درست کردن انواع قهوه را بلد باشید، با شرکت در کلاس های آموزشی می توانید انواع قهوه های کلاسیک و مدرن را یاد بگیرید، در آموزشگاه قهوه کافی پارس و در دوره جامع آموزش باریستایی تمامی این موارد به شما آموزش داده می شود، پیشنهاد می گردد روی لینک کیلیک کنید و از سرفصل های آموزشی آن اگاه شوید.

قهوه لانگ بلک چیست؟

قهوه لانگ بلک نوعی قهوه بر پایه قهوه اسپرسو که عطر و طعم قوی تری از آمریکانو دارد؛ بلک یا بلک کافی (black coffee) یا قهوه سیاه به قهوه‌هایی می گویند که افزودنی‌ هایی مثل شیر یا شکر ندارند نظیر قهوه آمریکانو، یعنی یک فنجان قهوه خالص و تلخ؛ لانگ بلک هم مدلی از قهوه تلخ و بدون شیر می باشد که حجم نسبتا بالایی دارد و شاید یکی از دلایل نام گذاری اش همین باشد، لانگ!

قهوه لانگ بلک

تاریخچه قهوه لانگ بلک:

قهوه لانگ بلک بوجود آمده از سلیقه آمریکایی هاست و بیشتر در استرالیا و نیوزیلند نوشیده می شود و طرفداران زیادی دارد؛ از نظر تاریخ ایتالیایی ها در قدیم، فقط دو مدل قهوه اسپرسو و کاپوچینو در کافه ها وجود داشته و تهیه می شده است اما در گذر زمان و با ورود آمریکایی ها به ایتالیا و جلب توجهشان به قهوه بود که باعث تولد لانگ بلک در ایتالیا شد.

قضیه این است که وقتی آمریکایی هایی که عاشق خوردن قهوه سیاه بودند، بعنوان توریست از ایتالیا دیدن می کردند همیشه یک فنجان بزرگ قهوه سیاه (که امروزه نامش لانگ بلک می باشد و در همه منوها وجود دارد) را سفارش می دادند.

این سفارش ها برای یک باریستای ایتالیایی که عادت به تهیه شات های کوچک اسپرسو داشت کمی عجیب بود اما خوب باید مطابق میل مشتری عمل می کرد؛ کم کم با گذشت زمان برای راضی نگه داشتن مسافران آمریکایی، اسپرسوهایشان را با میل آمریکایی ها مطابقت دادند تا بالاخره یک فنجان بزرگ قهوه لانگ بلک به منوی کافه ها اضافه شد.

در واقع آمریکایی ها به نوشیدن قهوه دمی عادت داشتند و اسپرسو برایشان خیلی غلیظ بود و باریستای ایتالیایی با اضافه کردن یک شات اسپرسو در یک فنجان که نه بهتر است بگوییم ماگ که پر از آب داغ بود، فوری از غلظت قهوه کم می کرد تا به میل آنها سازگار شود.

تفاوت قهوه لانگ بلک و قهوه آمریکانو:

قهوه لانگ بلک و قهوه آمریکانو تفاوت های کوچکی با هم دارند به اندازه ای که حتی بعضی اوقات در بین باریستاها اشتباه گرفته می شود و اما تفاوت این است که:

1-در قهوه آمریکانو این آب است که به اسپرسو اضافه می گردد اما در قهوه لانگ بلک، قهوه اسپرسو به آب جوش افزوده می شود.

2- قهوه لانگ بلک، بسیار شبیه به قهوه آمریکانو می باشد اما با این تفاوت که کرمای قهوه را حفظ می کند و به همین خاطر عطر و طعم بیشتری دارد.

3-لانگ بلگ بلافاصله بعد از سرو، دمای مناسبی برای نوشیدن دارد.

4-قهوه لانگ بلک خیلی شبیه به قهوه آمریکانو است ولی حجمش از آمریکانو کمتر بوده و غلیظ ‌تر می باشد و در نتیجه کافئین قهوه بیشتری هم دارد.

5-در حقیقت لانگ بلک یک جورایی همان آمریکانوست با این تفاوت که نوبت ریختن شات اسپرسو و آب جوش در آن جابجا می گردد.

6- در این قهوه به دلیل وجود نداشتن شیر یا کف شیر و افزودنی های دیگر، حس تازه بودن قهوه بیشتر قابل درک می باشد.

7-پیشنهاد می گردد برای درست کردن قهوه لانگ بلک از قهوه میکس فول کافئین 100% روبوستا یا میکس پریمیوم 80%روبوستا-20%عربیکای کافی پارس استفاده نمایید تا عطر و طعم بهتری داشته باشید.

8-در درست کردن این قهوه، اگر 23 گرم قهوه آسیاب شده استفاده کنید20 گرم عصاره قهوه بدست می آید که تقریباً 20 ثانیه طول می کشد و به همین خاطر قهوه غنی و قوی ای می باشد.

9- حجم آب داغ و اسپرسوی استفاده شده در هر دو قهوه لانگ بلک و آمریکانو به یک میزان می باشد یعنی در هر دو 80 % لیوان آب داغ و20 % قهو ه اسپرسو می باشد.

قهوه لانگ بلک

طرز تهیه کلی قهوه لانگ بلک:

بطور خلاصه اگر دوست دارید قهوه لانگ بلک را در منزل تهیه کنید اول آب تصفیه شده را به جوش بیاورید و کمی صبوری کنید تا هم دمای محیط شود یا اگر عجول هستید کمی آب سرد روی آن بریزید ولی فضا برای اضافه کردن قهوه اسپرسو در فنجان فراموشتان نشود.

میزان آب مورد نیاز به سلیقه شما بستگی داردکه بیشتر یک نسبت معمولی اضافه کردن ۶۰ میلی گرم قهوه اسپرسو به ۸۰ گرم یا میلی لیتر آب جوش آمده است، برای رسیدن به نتیجه و طعم و میزانی که می خواهید باید چند بار این کار را با مقدارهای مختلف آب و قهوه تست کنید.

بهتر است قهوه اسپرسو عصاره گیری شده را مستقیما در ظرف سرو نهایی بریزید تا مجبور به انتقال آن نشوید و کمی از آن را در کف فنجان اولیه جا نگذارید، این کار باعث افزایش روغن و کرمای قهوه در قهوه لانگ بلک شما خواهد شد و می توانید کل قهوه با تمام خصوصیاتش را درون لانگ بلک حفظ کنید.

مواد لازم برای درست کردن قهوه لانگ بلک با اسپرسوساز:

1-دبل شات قهوه اسپرسو

2-آب جوش نه کامل جوش بلکه خیلی گرم

3-ظرف سرو را با 80 % آب داغ پر کنید، بهتر است حجم فنجان شما 150 تا 200 میلی لیتر باشد که 80 آن از آب پرمی شود. (بخاطر حجم زیاد قهوه لانگ بلک نهایی)

طرز تهیه قهوه لانگ بلک با اسپرسوساز:

1-سبد بستک دبل شات را با 23 گرم قهوه تازه آسیاب شده پر کنید و درون پرتافیلتر بریزید.

2-دستگاه اسپرسوساز را از قبل گرم کنید.

3-بعد از قرار دادن ظرف سروی که 80 درصدش از آب داغ پر شده است،20 گرم عصاره قهوه را روی آن بریزید و قهوه را نوش جان کنید.

نکته: هنگام سرو قهوه لانگ بلک هم مثل قهوه آمریکانو یک لیوان یا فنجان آب گذاشته می شود تا اگر قهوه تهیه شده برای شخص سفارش دهنده خیلی غلیظ یا تلخ بود بتواند به آن آب اضافه نماید و از شدتش کم کند.

طرز تهیه قهوه لانگ بلک با موکاپات:

1-ابتدا مخزن آب موکاپات را تا زیر سوپاپ، با آب تصفیه شده (داغ نه جوش) پر می کنیم.

2-بعد مخزن قهوه را سر جایش می گذاریم و به ازای هر نفر دو قاشق چای خوری سرپر پودر قهوه تازه آسیاب شده اضافه می کنیم.

3-در انتها هم قسمت بالایی موکاپات را می بندیم.

4-موکاپات را روی حرارت ملایم گذاشته و منتظر می شویم تا اسپرسو به مخزن بالایی بریزد و آماده شود.

5-پس از آماده شدن قهوه اسپرسو، آب را به جوش می آوریم و اجازه می دهیم تا خنک شود. (اگر آب جوش باشد قهوه مزه سوختگی پیدا می کند)

6-آب داغ را داخل فنجان یا ماگ ریخته و دبل اسپرسو آماده را به آن اضافه می‌کنیم، قهوه لانگ بلک آماده نوشیدن و سرو می باشد.

قهوه لانگ بلک

نکات قابل ذکر در تهیه قهوه لانگ بلک:

1-برای تهیه قهوه لانگ بلک حتما اول آب جوش را آماده کنید.

2-فضای خالی برای افزودن قهوه اسپرسو در فنجان باقی بگذارید.

3-می توان قهوه لانگ بلک را با ریسترتو نیز درست می کنند.

4-در قهوه لانگ بلک پیشنهاد می شود از رست قهوه مدیوم استفاده شود.

5-اگر از پودر قهوه ‌هایی با قهوه عربیکای درصد بالاتر و رست مدیوم استفاده نماییم، قهوه اسپرسوی نهایی دارای رنگ قهوه‌ای روشن می شود، البته طعم ملایم‌تر و عطر قوی‌ تری هم به همراه دارد.

6-هر چقدر میزان دانه‌ های قهوه روبوستا در ترکیب بیشتر یا رست دارکی داشته باشد آنوقت رنگ لانگ اسپرسو تیره ‌تر می گردد، این قهوه‌ ها نسبت به قهوه ‌های مورد 6 تلخ ‌تر می باشند و میزان کافئین بالاتری هم به همراه دارند.

خوب با توجه به توضیحات داده شده حالا می توانید برای خودتان یک ماگ بزرگ قهوه لانگ بلک با هر نوع دانه قهوه ای که دوست دارید تهیه نمایید و از نوشیدنش لذت ببرید؛ برای خرید انواع دانه های قهوه چه بصورت خشک یا پودری روی لینک ضربه بزنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام