تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

موکاپات

راهنمای خرید انواع موکاپات (قهوه جوش)

یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان قهوه می باشد. مصرف قهوه در ایران امروزه با چای برابری می کند به همین دلیل بسیاری از افراد برای خرید قهوه جوش و موکاپات اقدام می کنند تا این نوشیدنی خوش طعم و خوش عطر را در خانه و تازه برای خود تهیه کنند.

با اینکه دستگاه های قهوه ساز با برند های مختلف امروزه کل بازار را پوشانده اند اما دارای قیمتی بسیار بالا می باشند که همه ی افراد توانایی خرید آنها را ندارند از این رو به خرید قهوه جوش یا موکاپات روی می آورند تا خوردن قهوه را برای خود همیشگی کنند.

برای داشتن و نوشیدن یک قهوه باکیفیت باید به سراغ برندهای باکیفیت بروید ما در اینجا بهترین مرکز فروش قهوه را به شما معرفی می کنیم کافی پارس یکی از مراکز فروش انواع قهوه تازه می باشد که می توانید با اطمینان خاطر از این برند خرید خود را انجام دهید. اگر قصد خرید اینترنتی دارید می توانید به سایت کافی پارس مراجعه کنید تا بهترین ها را از آن خود کنید و اگر قصد خرید حضوری قهوه را دارید کافی پار دارای نمایندگی های فعال در سراسر ایران می باشد که خرید را برای شما آسنا کرده است.

حتما برای شما هم پیش آمده که می خواهید یک روز سخت را شروع کنید و یا بعد از گذراندن یک روز سخت نیاز به یک نوشیدنی پر انرژی دارید تا شما را سرحال و شاداب کند و این نوشیدنی چیزی نیست جز قهوه که انواع مختلفی دارد و همه افراد می توانند آنچه که باب میلشان است را خریداری و نوش جان کنند.

موکاپات ها دارای قیمت خیلی مناسبی هستند و بی دردسر می توانند یک فنجان قهوه داغ و خوش طعم را برای شما آماده سازند فقط کافی است شما عزیزان و علاقه مندان به قهوه این وسیله را روی گاز قرار دهید تا در مدت کوتاهی برای شما قهوه ای باکیفیت را آماده سازد.

موکاپات

قهوه جوش یا موکاپات چیست؟

موکاپات و قهوه جوش دارای اسم های مختلفی می باشند که همه ی آن ها یک کار را برای شما انجام می دهند آن هم آماده سازی قهوه ی مورد علاقه شما است. قهوه جوش روگازی عملکرد بسیار ساده ای دارد به این شکل که بخار تحت فشار آب بسیار داغ را از دانه های قهوه رد می کند و قهوه ای ویژه و عالی را به شما ارائه می دهد. این نوع قوری قهوه ساز در سال 1933 به ثبت رسید. برای آماده سازی باید این قهوه چوش روگازی را روی شعله های گاز قرار دهید و منتظر بمانید تا قهوه شما آماده شود.

اندازه این وسیله بستگی به شما دارد اگر تعداد بالا هستید و می خواهید همیشه در آن قهوه ای برای تعداد نفرات زیادی آماده کنید می توانید سایز بزرگ آن را خریداری کنید و اگر تعدادتان کم است بهتر است سایز کوچک و به صرفه آن را خریداری کنید. جنس این وسیله بیشتر از آلومینیوم می باشد.

موکاپات

قسمت های مختلف قهوه جوش

  1. سبد قهوه: این قسمت از قهوه جوش خود دارای دو قسمت می باشد یکی سبد آن است که مانند سبدهای آشپزخانه اما در ابعاد بسیار کوچکتر می باشد که قهوه را داخل آن قرار می دهید و قسمت دیگر لوله ای است که به سبد متصل شده و در آب جوش قرار می گیرد.
  2. قسمت نگهداری آب: بخش زیرین قهوه جوش برای نگهداری آب تهیه شده است آب در این قسمت با حرارتی که به آن وارد می شود در زمانی که روی شعله گاز قرار می گیرد داغ می شود و گرما را به سرعت و با فشار به سمت سبد هدایت می کند.
  3. ظرف فرآورده: این قسمت نیز در بالای قهوه جوش قرار دارد که به وسیله ی دسته ای که در کنار آن قرار دارد می توانید قهوه تولید شده را آماده سرو کنید در قسمت وسطی ظرف لوله‌ای وجود دارد که نوشیدنی آماده شده از آن عبور می‌کند و سرریز می‌شود.

موکاپات

انواع مختلف موکاپات یا قهوه جوش

موکاپات ها دارای دو مدل هستند که با توجه به کارایی آن ها قیمتشان با هم متفاوت است اما باز هم از قهوه جوش قیمتی بهتر و مناسب تر دارند.

  • موکاپات گازی:

همان طور که می دانید و از نام آن مشخص است این نوع قهوه جوش را باید روی شعله های گاز قرار دهید و میزان شعله را بسیار پایین بیاورید چرا که اگر توجه ای به میزان شعله ی گاز نداشته باشید قهوه شما تلخ و بی کیفیت می شود.

  • موکاپات برقی:

این مدل موکاپات ها با برق کار می کنند و نیروی برق باعث آمادسازی قهوه شما می شود و نیازی هم به بررسی و کنترول شما ندارد و به صورت اتومات و خودکار کار خودش را انجام می دهد به همین دلیلی قیمتی بالاتر از موگاپ روگازی دارد.

موکاپات

نکات مهم و کاربردی برای خرید قهوه جوش

  • اول از هر چیزی به کنس آن توجه داشته باشید. اکثر موکاپات ها داری جنسی آلومینیومی و استیل دارند. بهترین جنس برای خرید استیل می باشد هم مقاومت بالایی دارد و هم زیبا هستند اما آلومینیوم در صورت کثیف شدن طعم آلومینیوم را وارد قهوه می کند و کیفیت قهوه و طعم آن را خراب می کند. انتخاب و خرید آنها بسته به بودجه ی شما دارد زیرا جنس استیل آن کمی گران می باشد.
  • برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که ما پیشنهاد می کنیم برای خرید قهوه جوش برند مطرح را خریداری کنید زیرا نشانه اصالت کالا می باشد و کیفیتی بهتر خواهد داشت.
  • به فیلتر موکاپات یا قهوه جوش خود دقت کنید  آن ها را مدام باید تمیز کنید تا قهوه شما همیشه طعم خوبی بدهد و غلظت آن حفظ شود.
  • دسته قهوه جوش را با جنس نسوز خریداری کنید تا حرارت به آن آسیب وارد نکند.
  • بهترین نوع موکاپات تک نفره می باشد اگر قصد تعداد بالا دارید به فکر خرید قهوه جوش با ظرفیت بالا باشید.

موکاپات

انواع مختلف جنس بدنه قهوه جوش

قهوه جوش های ساده دارای سه متفاوت می باشند:

  • برنجی:  این نوع جنس در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند، مناسب برای تهیه قهوه ترک می باشند و برای افرادی که سبک سنتی را می پسندند بسیار انتخاب خوبی است.
  • مسی: جنس مسی مانند برنج ضد زنگ هستند و جنسی مقاوم دارند، داخل آن ها را با قلع می پوشانند که باعث عمر طولانی آنها می شود، دارای نقش و نگارهای بسیار زیبا هستند و مناسب برای آشپزخانه های مدرن هستند.
  • فولاد ضد زنگ: استیل که در هر خانه ای پیدا می شود کیفیت دو گزینه ی بالا را ندارند اما عمر بسیار طولانی دارند و قابل شست و شو در ماشین ظرفشویی هستند.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام