تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه پر کافئین

همه چیز درباره قهوه پر کافئین اسپرسو

قهوه پر کافئین یا کافئین بالا یا فول کافئین یکی از محبوب ترین انواع قهوه می باشد که بسیاری از کسانی که از تلخی قهوه لذت می برند و بیزینسشان نیاز زیادی به تمرکز و هوشیاری و حتی شب زنده داری دارد به دنبالش هستند.

برای داشتن و نوشیدن یک فنجان قهوه پر کافئین اولا باید از کافه یا سایتی معتبر مثل کافی پارس خرید نمایید، دوم اینکه بدانید باید آن را چطور دم بیاورید، این دو مساله بسیار مهم برای داشتن یک فنجان عالی قهوه پر کافئین می باشد که در این مقاله سعی در توضیح آن به شما داریم.

قهوه پر کافئین

آشنایی با خرید قهوه پر کافئین:

شاید اگر برای خرید قهوه تازه به قهوه فروشی بروید حتما با سیلوهای کوچک شیشه ای و نام های فراوانی که دارند، مواجه و گیج می شوید، اما اصلا ناراحت نباشید، کافیست بدانید کلا قهوه در دنیا به دو نوع قهوه عربیکا و قهوه روبوستا تقسیم می گردد و نام های دیگری که می بینید در واقع نام کشورهایی است که محل رویش آن نوع قهوه هستند که البته در طعم و عطر قهوه تاثیر دارد.

تفاوت قهوه عربیکا و قهوه روبوستا هم در این است که قهوه عربیکا دارای عطر و طعم قوی و همچنین قیمت بالاتری نسبت به روبوستا است و در مقابل قهوه روبوستا درارای کافئین دو برابری نسبت به قهوه عربیکا می باشد و قیمت ارزانتری دارد که این بخاطر کشت آسانتر و مقاوم بودن قهوه روبوستا نسبت به عربیکاست.

پس دانه های قهوه یا خوش عطر و بوست یا کافئین بالا، یعنی نمی توان  قهوه ای پیدا کرد که هم کافئین بالای روبوستا را داشته باشد و هم عطر و طعم قوی عربیکا را، مگر اینکه این رو را با هم میکس کرده و بعد برای استفاده در دستگاه های مختلف و دم آوری پودر کنند.

بنابر این اگر دنبال خرید قهوه پر کافئین هستید باید قهوه روبوستای 100% خالص را انتخاب کنید؛ انواع قهوه روبوستا را می توانید در مجله کافی پارس مطالعه نمایید مانند برزیل، اندونزی، ویتنام و … که شاید کمی با هم تفاوت داشته باشند اما در بین آنها قهوه جاوا و قهوه اندونزی بعنوان قهوه پرکافئین در مقام اول هستند.

قهوه پر کافئین

نکاتی هنگام خرید قهوه پر کافئین:

1-قهوه روبوستا یا قهوه پر کافئین از نظر قیمت ارزانتر از قهوه عربیکا می باشد که همانطور که گفته شد این به نحوه کشت درختچه های روبوستا دارد که هم در ارتفاع هم دامنه ها براحتی کشت می شوند و رشد می کنند و در برابر آفات و عوامل جوی بسیار مقاوم هستند؛ پس خاطرتان باشد قهوه پر کافئین را به شما گرانتر نفروشند. بهتر است از شعب کافی پارس خرید نمایید تا هم از لحاظ کیفیت و هم قیمت خیالتان راحت باشد.

2-قهوه روبوستا در کشورهای مختلف رشد می کند و نام گذاریشان بر اساس کشوری است که در آن کشت شده است و بر این اساس طعم های مختلفی پیدا می کنند اما 100 % کافئین گفته شده سر جایش هست، خیالتان راحت، شما با خیال راحت می توانید از تنها کافی شاپ زنجیره ای در ایران یعنی کافی پارس، هر نوع قهوه روبوستایی که میل دارید را با بالاترین کیفیت و خلوص تهیه نمایید.

3-اگر می خواهید هم قهوه پر کافئین داشته باشید و هم عطر و طعم عالی، باید ترکیبی از قهوه روبوستا و عربیکا با درصد دلخواهتان داشته باشید، مثلا ترکیب 70% روبوستا با 30% عربیکا نتیجه خوبی دارد و هم کافئین تقریبا بالایی دارید و هم عطر و طعم عالی اما در نظر بگیرید به میزان همان 30% از مقدار کافئین پودر قهوه تان کم می شود.

4-میزان کافئین موجود در قهوه به رست آن نیز بستگی دارد، رست کردن در واقع عملیاتی مانند برشته کردن است که روی دانه های قهوه انجام می شود، مثلا اگر دانه های سبز رنگ قهوه را کمی برشته کنند (رست لایت) قهوه لایت به دست می آید، اگر بطور متوسط برشته کنند (رست مدیوم) قهوه مدیوم خواهیم داشت و اگر دانه های قهوه را خیلی برشته کنند (رست دارک) قهوه دارک و پرکافئین خواهیم داشت.

در کی از نوشته ها می توانید انواع رست قهوه را مطالعه کنید تا هنگام خرید قهوه اطلاعات مورد نیاز را داشته باشید.

دانه های قهوه هنگام رست شدن، آبشان بخار می شود و وزنشان کمتر از قهوه رست لایت و رست مدیوم خواهد شد و به همان میزان حجم بیشتری پیدا می کند و حالتی پفکی دارد، پس باید قبل از تهیه یک فنجان قهوه پر کافئین واقعی پودر قهوه را وزن کنیم و بعد دم نماییم.

حال این سوال پیش می اید که چرا رست دارک میزان کافئین بیشتری دارد؟ چون در رست دارک میزان تبخیر آب دانه های قهوه بیشتر است، به همین خاطر 100 گرم قهوه با آب کمتر، کافئین بیشتری از 100 گرم قهوه با آب بیشتر دارد.

قهوه پر کافئین

چگونگی دم کردن قهوه پر کافئین:

از لحاظ علمی قهوه اسپرسو در مقام اول بیشترین میزان کافئین قرار دارد و بعد از آن قهوه ترک، قهوه موکاپات، قهوه جوشیده، قهوه فوری، قهوه فرانسه برقی، قهوه فرانسه فرنچ پرس، قهوه کلد برو، قهوه آیروپرس، قهوه V60 و قهوه نفوذی قرار دارند.

از لحاظ استاندارد بخواهیم بررسی کنیم، باید بگوییم که درست است قهوه اسپرسو یک قهوه پر کافئین است اما حجمی که از آن داریم خیلی کمتر از قهوه ترک است، این یعنی قهوه اسپرسو سینگل را به اندازه یک شات یا 30 میلی گرم می نوشید اما قهوه ترک را به اندازه یک فنجان پر تقریبا 50 تا 60 میلی گرم. برای اطلاع  از شرایط دریافت نمایندگی به سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

در پایان باید بگوییم برای داشتن یک فنجان قهوه پرکافئین که شما را های انرژی کند، باید از دانه های قهوه ای استفاده کنید که خیلی رست شده باشند، پس هر چه رست بیشتر قهوه پر کافئین تر، اگر قهوه های پر کافئین استفاده می نمایید به میزان مصرف خود نیز توجه داشته باشید که بیشتر از 5 فنجان در طول روز نشود.

تا بتوانید بخوبی از خواص و فواید قهوه روبوستا بهره ببرید و در کل روز شاهد این باشید که شما انسانی پر انرژی، با تمرکز بالا روی امور و خلق و خوی عالی هستید، توجه داشته باشید چند ساعت مانده به خوابتان قهوه پر کافئین استفاده نکنید تا دچار اختلال در خواب نشوید. شما در شعب کافی پارس بهترین قهوه اسپرسو را با عالی ترین کیفیت می توانید تیست کنید و لذت ببرید.

 

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام