تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه دارک رست

قهوه دارک رست چیست + بررسی خرید آن

یکی از محبوب ترین نوع قهوه که محبوبیت و طرفداران بسیاری دارد قهوه دارک رست می باشد که علاقه مندان به قهوه طرفدار این نوع رست قهوه می باشند. قهوه دارک رست ویژگی های زیادی دارد که باید آن ها را بدانید تا در انتخاب خود دقیق تر باشید. با دانستن این نکات یا برای خرید آن اقدام می کنید و یا از خرید این نوع قهوه می گذرید.

یکی از موارد تخصصی که در قهوه باید به آن اشاره کرد و دقت بالایی به خرج داد درجه رست قهوه می باشد که کیفیت و ماندگاری آن را تضمین می کند. درجه رست قهوه باعث می شود کیفیت قهوه ای که شما میل می کنید بالا یا پایین شود. خرید قهوه این روزها بسیار رشد کرده است و افراد زیادی هستند که نوشیدن قهوه جایگاه مهمی در زندگیشان دارد.

همین محبوبیت قهوه باعث شده تا رست های مختلفی برای تهیه قهوه پیدا شود به همین دلیل باید با آن ها کاملا آشنایی داشته باشید تا به هنگام خرید قهوه ای را تهیه کنید که باب میلتان باشد.

قهوه دارک رست

 

انواع درجه رست قهوه

اصولا قهوه در سه درجه رست می شود:

  • مدیوم: دانه های قهوه ای که مدیوم رست می شوند قهوه ای تیره هستند و دارای حداقل روغن می باشند. طعم آن ها نسبتا سنگین است و ترک دانه های قهوه در این نوع رست تا حدودی باز می شود.
  • مدیوم لایت: دانه هایی که به رنگ روشن می باشند و می توان گفت تقریبا روغنی ندارند طعم آن ها بسیار ملایم می باشد و اسیدیته زیادی دارند و ترک دانه های قهوه در این نوع رست باز نمی شود و تغییری نمی کند.
  • دارک: رنگ دانه های قهوه در این نوع رست تیره و سیاه می شود و دارای روغن بسیاری هستند طعمی تلخ و دودی دارند و وزن آن ها سبک شده است و شکاف و ترک در این دانه ها کاملا باز و مشخص می باشد.

قهوه دارک رست چیست؟

قهوه در ابتدا به رنگ سبز می باشد اما رست کردن و یا همان بو دادن قهوه باعث می شود تا رنگ آن ها تغییر کند. زمانی که عمل رست قهوه انجام می شود دانه های قهوه، عطرها و طعم های مختلفی پیدا می کنند و از یک دانه ی خام به یک دانه طعم دار و خوشمزه تبدیل می شوند.

زمانی که فرآیند رست قهوه آغاز می شود با گذر زمان دانه ها سبز رنگ تغییر رنگ می دهند در مرحله ی اول به قهوه ای روشن تبدیل می شوند و پس از گذشت زمان بیشتر رنگ آن ها به قهوه ای تیره تغییر خواهد کرد و در نهایت دانه های قهوه به رنگ مشکی تبدیل می شوند که به آن قهوه دارک رست گفته می شود.

زمانی که دانه های قهوه به رنگ مشکی تغییر می کنند و پس از بو دادن قهوه دارک، دارای عطری دودی و سطحی روغنی شکل می شوند که با دیدن آن می توانید پی به دارک بودن دانه ها ببرید.

قهوه بر پایه سه طعم اصلی قرار دارد: شیرینی، ترشی و تلخ که افراد طبق ذائقه خود به دنبال خرید قهوه از فروشگاه های مختلف می روند برای خرید قهوه های باکیفیت باید فروشگاه هایی را انتخاب کنید که به طور تخصصی مشغول به کار قهوه می باشند تا هم به شما در خرید آن کمک کنند و هم بهترین نوع قهوه را خریداری کنید چرا قهوه برای سلامتی بدن بسیار مفید است بنابراین باید مرغوبترین نوع آن را خریداری کنید تا تاثیر خود را بگذارد.

در اینجا ما به شما فروشگاه اینترنتی کافی پارس را معرفی می کنیم که بهترین نوع رست قهوه را در کارخانه خود انجام می دهد و تمام قهوه هایی که در این فروشگاه موجود می باشد هم کیفیت بالایی دارد و هم تازه و مرغوب می باشند و حتی اگر قصد خرید حضوری قهوه را دارید می توانید به نمایندگی های فعال کافی پارس که در سراسر ایران افتتاح شده اند رفته و با تست قهوه های مختلف بهترین قهوه را که باب میلتان است را خریداری کنید.

قهوه دارک رست

یکی از طعم های قهوه که طرفدار بسیاری دارد قهوه تلخ می باشد و زمانی که قهوه را رست می کنند تلخی آن بیشتر می شود بنابراین اگر انتخاب شما قهوه دارک رست می باشد یعنی شما علاقه ی زیادی به تلخی بالای قهوه دارید. قهوه دارک رست دارای مشخصاتی می باشد که شما می توانید با یک نگاه پی به آن ببرید:

  • رنگ آن ها سیاه و مانند شکلات تیره می باشد.
  • طعمی بسیار تلخ و دودی مانند دارند که در نهایت طعمی تقریبا سوخته را به شما می دهد.
  • میزان اسیدیته آن با دلیل دمای بالا، کاهش زیادی دارد.
  • کافئین این نوع قهوه پایین می باشد.
  • نام های شناخته شده آن: رست فرانسوی،برشته قاره، رست ایتالیایی است.
  • در دمای 240 تا 250 درجه رست می شوند.

خواص قهوه دارک رست و کافئین آن

رست قهوه هیچ گونه تاثیری بر روی کافئین قهوه ندارد و جالب است بدانید که درجه رست دارک قهوه معمولا برای دانه های بی کیفیت و نامرغوب به کار می روند و البته این به آن معنا نیست که این نوع قهوه ها خواصی ندارند و خوردن آن ها اشتباه است بلکه این دانه های قهوه بسیار تجاری بوده و قیمت اقتصادی نیز دارند. این نوع قهوه ها دارای قیمت پایینی می باشند و برای کاربرد تجاری بسیار سودمند می باشند و از طرف دیگر افراد بسیاری هستند که علاقه خاصی به طعم تلخ قهوه دارند.

قهوه دارک رست

کافئین قهوه دارک رست اگر دارای کافئین بالا باشد به احتمال زیاد به این دلیل است که دانه های روبستا در آن بیشتر به کار رفته است چرا که دانه های روبستا دارای کافئین بالایی هستند و طعمی تلخ دارند. برخی از مخاطبان تصور می کنند که قهوه دارک رست دارای کافئین بالایی است اما باید بدانید که اینگونه نمی باشد.

کافئین یکی از دلایلی است که افراد را به سمت نوشیدن قهوه می کشاند چرا که کافئین ماده ای محرک است که تاثیر قهوه بر روی ذهن و مغز را بالا می برد. همچنین گفته می شود که قهوه بر آلزایمر نیز تاثیر گذار است و روند آن را کند و از بروز آن پیشگیری می کند.

در نهایت باید بدانید که هر چه رست قهوه بالاتر رود و دانه های قهوه حرارت بالاتری ببینند کافئین موجود در آن میسوزد و کاهش پیدا می کند. البته این را هم بدانید که کافئین در مقابل حرارتی که می بیند بسیار مقاوم بوده بنابراین مقدار کافئین از دست رفته در قهوه دارک رست بسیار کم می باشد.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام