تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

میزان کافئین قهوه

میزان کافئین قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو یکی از بهترین منابع کافئین می باشد، کافئین ماده ای محرک برای ایجاد انرژی در بدن و ایجاد تمرکز و … می باشد، در مقاله در مورد کافئین قهوه در مجله کافی پارس می توانید تمامی خواص و مضرات احتمالی کافئین را مطالعه نمایید.

مسلما هنگام نوشیدن قهوه اسپرسو دوست دارید بدانید میزان کافئین قهوه هایی که وجود دارد چقدر است تا بیشتر از میزان لازم میل نکنید و برایتان مشکل پیش نیاید بخصوص اگر بیماری خاصی داشته باشید؛ در این مقاله برای شما از این موضوع صحبت خواهیم کرد تا با توجه به مقدار کافئین موجود در انواع قهوه ها آنها را بنوشید و لذت ببرید.

میزان کافئین قهوه

میزان کافئین قهوه های مختلف:

میزان کافئین قهوه در یک فنجان متوسط قهوه حاوی 100 میلی گرم کافئین می باشد، یک شات قهوه اسپرسو 50 میلی گرم کافئین دارد این در حالی است که یک فنجان قهوه ای که بصورت قطره ای بدست آمده حاوی 200 میلی گرم کافئین است. بعد ازینکه از میزان کافئین موجود در قهوه خود مطلع شدید باید بدانید از تاثیر قهوه برای چه منظوری می خواهید استفاده کنید.

برای خرید انواع قهوه با کیفیت مطلوب روی عکس قهوه کلیک کنید

قهوه اسپرسو کافی پارس

 

قهوه اسپرسو قبل از باشگاه، قهوه برای بیدار ماندن، قهوه برای دیابت، قهوه برای لاغری و … آن وقت است که می توانید قهوه مورد نظرتان را با توجه به میزان کافئینش انتخاب نمایید، فراموش نکنید میزان کافئین دریافتی شما در روز نباید بیشتر از 300 میلی گرم در روز باشد.

میزان کافئین قهوه رست شده یا بو داد چقدر است؟

خیلی ها فکر می کنند که قهوه با رست دارک حاوی کافئین بیشتر است چون طعم تلخ تری دارد و این درست است، با اینکه قهوه دارک دمای بیشتری می دهد و خیلی از خصوصیات قهوه لایت یا مدیوم که عطر و طعم خوش است را ندارد اما نسبت به آنها دارای 10 الی 15% کافئین بیشتری می باشد. برای دریافت اطلاعات کامل درباره انواع رست قهوه آن را در مجله کافی پارس مطالعه نمایید.

میزان کافئین قهوه در دانه های آسیاب شده قهوه چقدر است؟

دانه های قهوه که کلا در دو نوع قهوه عربیکا و قهوه روبوستا هستند، درواقع بر اساس میزان آسیابی که می شوند نام گذاری می گردند، مثلا قهوه های دمی و قطره ای دانه درشت تر آسیاب می شوند، در قهوه اسپرسو درجه آسیاب بیشتر و پودر قهوه ریزتر می شود و در قهوه ترک بیشترین میزان پودر شوندگی را داریم. اگر فرض کنیم روش دم کردن همه ی این دانه ها که در اندازه های مختلفند یکی باشد قهوه ترک میزان کافئین بالاتری دارد.

میزان کافئین قهوه

میزان کافئین در انواع دانه های قهوه چقدر است؟

میزان کافئین قهوه مانند چای و انواع مختلف قهوه میزان کافئینشان هم نسبت به محل رویش و نوع کشت متغیر است؛ قهوه روبوستا و انواع آن میزان کافئین دو برابری نسبت به قهوه عربیکا دارند. قهوه های روبوستا به خاطر نوع کشت اسان تر و طعم خاص و تلخ تری که دارند در قهوه های درجه پایین تر، پودر قهوه اسپرسو فوری و کافئین بالاتر قرار می گیرند.

این در حالیست که قهوه های عربیکا گران تر از انواع روبوستا هستند چون در هر جایی کشت نمی شوند و نگهداری آنها در برابر آفات بسیار سخت است، به همین خاطر دانه های آن نرم تر و شیرین تر است و 70% از قهوه های بازار را تشکیل می دهند، اما معمولا قهوه های کافی شاپ ها که در قهوه ساز قطره ای درست می شوند.

احتمالا قهوه عربیکا با کافئین کمتر می باشند. دانه قهوه با کافئین کم نه مثل دی کاف وجود دارد که اکسلسا نام دارد و گاهی برای درست کردن قهوه کافئین کمتر با قهوه عربیکا ترکیب می شود.

میزان کافئین قهوه دمی:

زمان دم کردن در هر روش از درست کردن قهوه متفاوت است مثلا در قهوه فرانسه از دستگاه قهوه ساز برقی و فرنچ پرس برای دم کردن استفاده می کنند و مدت زیادی نیز طول نمی کشد تا آماده شود، میزان کافئین آن هم نسبت به بقیه قهوه ها کمتر است اما چون معمولا در فنجان های بزرگ سرو می شود کافئینش بیشتر می شود.

در قهوه سازهای قطره ای میزان کافئین قهوه که معمولا تهیه آن 5 دقیقه طول می کشد چون حالت عصاره گیری دارد کافئینش هم بالا می باشد و در حدود 200 میلی گرم است. عصاره گیری قهوه اسپرسو، آرامتر صورت می گیرد و سطح کافئین بیشتری نسبت به دیسترتو (عصاره گیری سریع تر ولی کم کافئین تر اسپرسو) می باشد.

همچنین اگر برای درست کردن قهوه مقدار بیشتری پودر قهوه آسیاب شده استفاده نمایید مسلما کافئین بیشتری نیز خواهید داشت، معمولا برای انواع قهوه هر 30 گرم پودر قهوه نیاز به 200 تا 300 میلی لیتر آب است، اگر کافئین بیشتری می خواهید قهوه بیشتری در آن بریزید. برای اطلاع از شرایط دریافت نمایندگی به سایت کافی پارس مراجعه فرمایید.

میزان کافئین قهوه

میزان کافئین قهوه فوری:

میزان کافئین در قهوه های فوری بستگی به نوع قهوه و خشک کردن آن دارد که در مقاله همه چیز درباره قهوه اسپرسو فوری می توانید آن را بصورت کامل و تخصصی مطالعه نمایید، در هر حال مقدار کافئین قهوه فوری از قهوه معمولی کمتر است و هر فنجان (۲۲۵ میلی لیتر) قهوه فوری بطور متوسط ۶۶ میلی‌گرم کافئین دارد.

میزان کافئین قهوه اسپرسو:

قهوه اسپرسو نوعی قهوه غلیظ می باشد که از پودر دانه های قهوه عربیکا یا روبوستا از طریق دستگاه های اسپرسوساز، تحت فشار و حرارت بدست می آید. در ادامه برایتان از میزان کافئین انواع قهوه اسپرسو می گوییم:

1-اسپرسو سینگل شات: بین 29 تا 100 میلی گرم (بطور معمول 75 میلی گرم کافئین)

2-اسپرسو دبل شات: بین 58 تا 185 میلی گرم (بطور معمول 150 میلی گرم کافئین)

3-اسپرسو دی کاف سینگل شات: 8 میلی گرم کافئین

4-اسپرسوی دی کاف دبل شات: 16 میلی گرم کافئین

میزان کافئین قهوه اسپرسو در کدام نوع کمتر است؟

یک شات قهوه اسپرسوی درست شده با 7 گرم دانه روبوستای درشت آسیاب شده دارک، کافئین کمتری نسبت به دیگر شات های قهوه دارد. شما می توانید انواع قهوه هایی که دوست دارید را از کافی پارس، بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه خرید کنید.

میزان کافئین قهوه

میزان کافئین قهوه با توجه به روش آماده سازی:

سطح کافئین در انواع محصولات قهوه ها متفاوت است که در لیست زیر برایتان ذکر کرده ایم:

1-قهوه جوشیده، قهوه یونانی یا قهوه ترک به مقدار 160 تا 240 میلی گرم (میزان کافئین حدود 200 میلی گرم)

2-قهوه عربیکا دمی قطره ای به مقدار 80 تا 130 میلی گرم (میزان کافئین حدود 110 میلی گرم)

3-قهوه روبوستا دمی قطره ای به مقدار 170 میلی گرم (میزان کافئین بین 140 تا 200 میلی گرم)

4-پد قهوه سینگل دمی قطره ای (میزان کافئین بین 75 تا 150 میلی گرم)

5-ترکیب قهوه عربیکا با کافئین پایین با اکسلسا پشنا دمی قطره ای به مقدار 170 میلی گرم (میزان کافئین بین 40 تا 60 میلی گرم)

6-قهوه دی کاف دمی قطره ای به مقدار 227 میلی گرم (میزان کافئین بین 2 تا 12 میلی گرم)

7-قهوه فرنچ پرس یا پلانچر به مقدار 227 میلی گرم (میزان کافئین حدود 108 میلی گرم)

8-قهوه فوری به مقدار 27 تا 173 میلی گرم (میزان کافئین بین 65 تا 90 میلی گرم)

9-قهوه دی کاف فوری (میزان کافئین بین 2 تا 12 میلی گرم)

10-قهوه پرکلاتر به مقدار 140 میلی گرم (میزان کافئین بین 80 تا 135 میلی گرم)

در پایان باید گفت میزان کافئین قهوه ها به آیتم های بسیاری مانند نوع دانه قهوه، روش دم آوری آن، میزان آب مصرفی، میزان جوش آمدن آن، نوع رست یا برشته کردن آن و … بستگی دارد و اینکه شما چه قهوه ای میل نمایید فقط و فقط به سلیقه شما بستگی دارد و همیشه خاطرتان باشد اگر سالم هستید و بیماری خاصی ندارید از میزان تعیین شده بیشتر مصرف نکنید تا دچار اوردوز و مسمومیت ناشی از قهوه نشوید.

پیشنهاد ما به شما این است که انواع قهوه های متنوع با عطر، طعم خاص و خالص را از شعب کافی پارس تهیه و نوش جان کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام