تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

بدون کافئین

قهوه بدون کافئین یا دی کف چیست؟

قهوه اسپرسو و نوشیدن روزانه چند فنجان از آن و لذت بردن از عطر و طعم خاصش، همچنین بهره‌مند شدن از فواید آن در دنیای مدرن تبدیل به یک عادت برای خانم‌ها و آقایان در هر سن و سالی شده است، می‌توان گفت کمتر کسی پیدا می‌شود که قهوه اسپرسو دوست نداشته باشد یا در روز حداقل یک فنجان قهوه نخورد اما متأسفانه بعضی اشخاص وجود دارند که عاشق نوشیدن قهوه هستند اما یا نباید کافئین بخورند و یا به آن حساسیت دارند؛ پیشرفت علم برای این افراد هم راه‌حل‌هایی در نظر گرفته است که بتوانند قهوه بنوشند اما قهوه بدون کافئین یا دی کف (decafe coffee). در ادامه مقاله از این نوع قهوه برایتان بیشتر خواهیم گفت، با کافی پارس همراه باشید.

دی کف چیست و چطور به دست می‌آید؟

همان‌طور که از نامش پیداست به قهوه‌ای که کافئین موجود در آن را خارج کنیم و بعد آن را آسیاب کرده و به روش های مختلف دم کنیم، قهوه بدون کافئین یا دی کاف گفته می‌شود. این نوع از قهوه خواص و فواید خودش را دارد که البته برای افراد مختلف نیز متفاوت است اما خارج از لطف نیست که بگوییم فواید قهوه معمولی از قهوه دی کف بیشتر است. در سایت کافی پارس از مطالعه مقاله خواص و فواید قهوه اسپرسو غافل نشوید.

چگونگی تولید قهوه دی کاف یا قهوه بدون کافئین:

قهوه دی کف قهوه‌ایی می‌باشد که 97 درصد کافئینش پیش از عملیات رست کردن خارج‌شده باشد؛ روش های گوناگونی نیز برای حذف کافئین از قهوه وجود دارد که می‌توان از آب، حلال‌های آلی و یا دی اکسید کربن به جای حلال برای خارج کردن کافئین استفاده نمود. کارامدترین روش بین نامبرده ها، روش استخراج غیر شیمیایی توسط دی اکسید کربن است که شرکت ایلی ایتالیایی آن را به کار می برد، در این روش دانه های قهوه سبز در دی اکسید کربن مایع خیس می شوند و با ایجاد شرایط خاص، کافئین آنها استخراج می‌شود.

در ادامه این فرایند، قهوه ها را خشک نموده و مثل قهوه های معمولی کافئین دار، قهوه را رست و بسته بندی می کنند. شرکت ایلی با بکار گیری از این تکنولوژی مدرن به کسانی که قهوه دوست دارند اما نمی‌توانند آن را بنوشند این هدیه را داده است که براحتی قهوه بدون کافئین میل نمایند. این شرکت از سال 1933 شروع به کار گرده است و امروذه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع قهوه عربیکا می‌باشد. طعم و عطر دی کف اندکی ملایم تر از قهوه معمولی است و رنگ آن نیز با توجه به روش تولیدش، ممکن است متفاوت از نوع دیگر باشد.

قهوه بدون کافئین یا دی کف چیست؟

 

قهوه بدون کافئین مناسب چه کسانی است؟

قهوه اسپرسو بر اساس تحقیقات انجام شده در دنیا بعد از آب، دومین نوشیدنی محبوب و پرمصرف می‌باشد اما نزدیک به 12% افراد نمی‌توانند قهوه بنوشند که به دلیل وجود کافئین به آن حساسیت دارند و یا نوشیدن آن به بدنشان ضرر می رساند. اگر هنوز نمی دانید که به قهوه یا در واقع کافئین حساسیت دارید یا خیر، یک فنجان قهوه اسپرسو تهیه کنید، آن را بنوشید و اگر از دو تا علائمی که برایتان نام خواهیم برد بیشتر دچار شدید، متوجه خواهید شد که شما نیز جزو آن 12% خاص هستید که به کافئین حساسیت دارند و باید قهوه بدون کافئین مصرف نمایید. این علائم شامل:

  • افزایش ضربان قلب
  • سردرد
  • علائم گوارشی مثل دلدرد و اسهال
  • استرس و نگران
  • قرمز شدن و خشکی پوست
  • آبریزش بینی
  • خس خس گلو
  • سرفه های خشک
  • بی‌قراری
  • بی‌خوابی و کم خوابی
  • خارش پوست
  • ایجاد کهیر
  • ورم کردن گلو و زبان

 

قهوه بدون کافئین

این را بخاطر داشته باشید، اگر به هر دلیلی به کافئین حساسیت دارید یا نباید برای به خطر انداختن سلامتی تان قهوه مصرف کنید، هر میزان که مصرف قهوه خود را محدود کنید باز هم بی فایده است چون شما از یک فنجان قهوه بدون کافئین فقط 3 میلی گرم کافئین دریافت می کنید اما از یک فنجان قهوه اسپرسوی معمولی بین 70 تا 140 میلی گرم، پس خودتان را با کمتر نوشیدن قهوه و با یکبار خوردن چیزی نمی‌شود فریب ندهید.

فواید نوشیدن قهوه دی کف:

1-قهوه بی کافئین مناسب ترین جایگزین برای کسانی می‌باشد که به هر دلیلی نمی‌توانند کافئین مصرف کنند.2-قهوه دی کف حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است و اسید هیدروکرینامیک و پلی فنل از اکسیدان های اصلی موجود در قهوه هستند البته ناگفته نماند آنتی اکسیدان قهوه بدون کافئین 15% کمتر از قهوه معمولی می‌باشد.3-کاهش 7 درصدی ابتلا به دیابت نوع 2 با مصرف قهوه دی کف ممکن می‌شود چون با کاهش آنزیم های کبدی از آن محافظت می کند.4-کاهش مرگ زودرس ناشی از سکته های قلبی و مغزی و انواع سرطان از دیگر فواید مهم قهوه بدون کافئین می‌باشد؛ همچنین با نوشیدن قهوه دی کف از زوال عقل در اثر بالا رفتن سن جلوگیری می‌شود.5-مصرف روزانه قهوه دی کف در زمان های مناسب، موجبات داشتن پوستی زیبا و بدون چروک و کند شدن روند پیری پوست می‌شود که علت آن هم وجود آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد مبارزه و از پوست محافظت می کنند.6-افرادی که با نوشیدن قهوه معمولی دچار ترش کردن و سوزش معده می شوند هم می‌توانند از آن بنوشند تا سوزش کمتری را احساس کنند.

عوارض نوشیدن قهوه دی کف:

1-ایجاد اختلال در تراکم استخوانی از عوارض ناشی مصرف بیش از اندازه قهوه بدون کافئین می‌باشد. وقتی سطح اسیدیته در بدن شما بالا باشد، با ایجاد تعادل منفی کلسیم و مواد معدنی، شما را مستعد پوکی استخوان می کند، پس مراقب میزان مصرف قهوه دی کف هم باشید.2-قهوه دی کف می‌تواند سطح کلسترول بدن را افزایش دهد و باعث بیماری روماتیسم مفصلی شود، نوشیدن حداکثر 4 فنجان در روز ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.3-به علت استفاده از حلال‌های شیمیایی در حین تولید  قهوه بدون کافئین، مصرف زیاد آن می‌تواند مشکلات تنفسی آسمی و حتی آسیب های عصبی ایجاد کند.البته ناگفته نماند که همه این موارد در اثر زیاده روی در مصرف ایجاد می شوند و اگر مصرف خود را کنترل کنیم و در زمان های مناسب قهوه دی کف را بنوشیم، می‌توان از این عوارض دور ماند. مطالعه مقاله عوارض قهوه اسپرسو را در سایت کافی پارس به شما پیشنهاد می کنیم.

طعم قهوه بدون کافئین چطور است؟

قبلا و حتی امرزوه همچنان در بعضی از شرکت ها، قهوه را با ریشه کاسنی ترکیب می کنند و به فروش می رسانند، عملکرد آن نیز اینگونه است کهریشه کاسنی موقع دم کشیدن، رنگ قهوه‌ای از خود پس می دهد که به رنگ قهوه معمولی خیلی شباهت دارد. به همین دلیل به جای فروش قهوه دی کاف، قهوه معمولی را با این ریشه ترکیب و آسیاب می کنند و می فروشند که باعث می‌شود طعم و عطر بسیار بدی ایجاد شود. پس توصیه می کنیم برای خرید قهوه بدون کافئین، شرکت های معتبر و باکیفیتی مثل کافی پارس را انتخاب کنید تا بتوانید از خواص این قهوه بهره مند شوید و بدنتان دچار مشکل نشود و احساس بدطعم بودن و بدبو بودن قهوه را نداشته باشید.بنابر این پیشنهاد ما به شما عاشقان انواع قهوه چه کافئین دار و چه بی کافئین، خرید اینترنتی از سایت کافی پارس و یا مراجعه به نمایندگی های کافی پارس در سراسر ایران می‌باشد.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام