تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه اسپرسو ناشتا

فواید و عوارض نوشیدن قهوه اسپرسو ناشتا

یکی از سوالات و ابهاماتی که برای خیلی ها وجود دارد و معمولا هم پاسخ های ضد و نقیضی درباره آن وجود دارد این است که نوشیدن قهوه اسپرسو ناشتا و با عده خالی خوب است یا بد؛ همانطور که می دانید قهوه اسپرسو از محبوب ترین نوشیدنی های دنیاست و روزانه اکثر کسانی که می خواهند یک روز با انرژی و سرزنده را داشته باشند حتما 3 تا 5 فنجان قهوه را در طول روز می نوشند.

که مطمئنا شمایی که این مقاله را مطالعه می کنید یکی از آن افراد هستید. باید بدانید که قهوه اسپرسو و کافئین موجود در آن انرژی، خلق و خو، هوشیاری و تمرکز شما را در طول روز بیمه می کند؛ در این مقاله سعی داریم به فواید و مضرات احتمالی قهوه اسپرسو ناشنا بپردازیم. با کافی پارس همراه باشید.

قهوه اسپرسو ناشتا

قهوه اسپرسو ناشتا و سیستم گوارش:

قهوه اسپرسو دارای اسیدهای مخصوص به خودش است که ممکن است اگر آن را ناشتا و یا با معده خالی بنوشید دچار سوزش معده شود و این بخاطر تحریک معده می باشد،  همچنین علائمی ناشی از اختلالات سندرم روده تحریک پذیر را نیز می تواند افزایش دهد. پس ممکن است در بعضی افراد نوشیدن قهوه اسپرسو ناشتا باعث سوزش سردل، زخم معده، حالت تهوع، رفلاکس و … پیش بیاید.

بعضی  از افرادی که به کافئین در قهوه حساسند اکثرا با مصرف قهوه اسپرسو ناشتا این علائم را تجربه می کنند، بنابر این بهتر است هیچ وقت قهوه اسپرسو را با معده خالی ننوشند و یا بعد از خوردن صبحانه قهوه خود را میل نمایند که بهتر است  قهوه دی کاف و یا سرد دم باشد تا اسید کمتری حس کنید مقاله مربوط به قهوه اسپرسو زخم معده را حتما مطالعه کنید.

قهوه اسپرسو ناشتا

قهوه اسپرسو ناشتا و استرس:

بعضی بر این عقیده اند که نوشیدن قهوه اسپرسو ناشتا آن هم با معده خالی باعث افزایش سطح هورمون استرس(کورتیزول) شود. در توضیح کورتیزول باید گفت که هورمونی می باشد که توسط غدد فوق کلیوی شما ترشح می شود و به تنظیم سوخت و ساز صحیح بدن، کنترل فشار خون و سطح خونتان کمک می کند؛ ترشح و افزایش بیش از اندازه کورتیزول می تواند باعث پوکی استخوان، فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی شود.

می توانید با مطالعه مطلبی درباره فواید و مضرات قهوه اسپرسو برای قلب اطلاعات خود را کامل نمایید.

میزان کورتیزول هنگام صبح و بیدار شدن در اوج خود است، در طول روز کاهش یافته و مجددا در اوایل خواب به بالاترین سطح خود می رسد، به همین دلیل برخی فکر می کنند که نوشیدن قهوه اسپرسو ناشتا، آن هم زمانی که سطح کورتیزول خون بالاست می تواند خطرناک باشد نمی توان این مسأله را کاملا رد کرد و می تواند درباره افرادی که ماهی یکبار قهوه می نوشند این قضیه صدق کند

اما در کسانی که هر روز بطور منظم قهوه می نوشند این اتفاق نمی افتد و حتی اگر بعد از صبحانه قهوه اسپرسو بنوشید این واکنش کلا پیش نخواهد آمد.

قهوه اسپرسو ناشتا و کنترل متابولیسم:

بهتر است بدانید نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسو ناشتا پس از یک بدخوابی شبانه می تواند سطح قند خون را تنظیم نماید، همچنین برای کنترل متابولیسم بدن بهتر است قهوه را با شکم خالی ننوشید و آن را بعد از صبحانه و یا حداقل همراه با آن میل کنید. درباره قهوه روبوستا هر آنچه که می خواهید بدانید به مجله سایت کافی پارس سر بزنید.

 ممنوعیت قهوه اسپرسو ناشتا برای چه کسانی است؟

اینکه بدن شما چه واکنشی در برابر قهوه اسپرسو ناشتا نشان می دهد مهم می باشد اما گاهی اوقات متوجه نشدن این علائم دلیل بر این نمی شود که خطرات احتمالی نوشیدن قهوه اسپرسو ناشتا را ندید بگیرید. با توجه به تاثیر کافئین قهوه اسپرسو ناشتا بر افزایش ترشح اسید معده به افرادی که دستگاه گوارش حساس و معده تحریک پذیر دارید و مدام دچار رفلاکس می شوند پیشنهاد می گردد که قهوه اسپرسو ناشتا ننوشید.

آن را با نوشیدنی های دیگر مانند شیر یا آبمیوه های طبیعی جایگزین کنید. اگر هم اصرار به نوشیدن قهوه اسپرسو ناشتا دارید می توانید از قهوه دی کاف یا قهوه سرد دم استفاده کنید و یا قهوه اسپرسو را بعد از صبحانه و با معده پر میل نمایید.

قهوه اسپرسو ناشتا

قهوه اسپرسو ناشتا و تناسب اندام:

حتما شما نیز این مطلب به گوشتان آشناست که قهوه اسپرسو ناشتا با کالری ای که ندارد می تواند به لاغری و تناسب اندام شما کمک کند، بهتر است نوشیدن قهوه اسپرسو را به بعد از صبحانه موکول کنید.

محققین نیز به این نتیجه رسیده اند که بهترین زمان نوشیدن قهوه اسپرسو برای کمک به تناسب اندام و در نتیجه لاغر شدن، بین ساعت 9 الی 11 صبح و بعد از صبحانه باشد، این امر با تاثیر بر افزایش سوخت و ساز بدن، موجب افزایش چربی سوزی می گردد. به شما پیشنهاد می کنیم مقاله قهوه برای لاغری را حتما مطالعه نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام