تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

فواید و مضرات قهوه اسپرسو برای قلب

در این مقاله می خواهیم به بررسی فواید و مضرات احتمالی قهوه اسپرسو برای قلب بپردازیم، همانطور که می دانید قلب در کنار مغز از مهمترین و حیاتی ترین اعضای بدن می باشد و مطالعه درباره آن برای افرادی که مشتاق نوشیدن قهوه هستند حتما بسیار جالب و البته واجب است. در گذشته دانشمندان می گفتند که قهوه کلا برای قلب مضر است و فشار خون، کلسترول خون  و طپش قلب را افزایش می دهد و دچار آریتمی قلبی می کند و حتی بعد از مدتی فرد دچار سکته قلبی و مرگ می شود! این نظریات همکنون و در دنیای پیشرفته کاملا رد شده و حتی به این نتیجه رسیده اند که مصرف روزانه 3 تا 5 فنجان قهوه اسپرسو نه تنها برای قلب مضر نیست بلکه باعث ایجاد اتفاقات خوب و موثری در درمان و کنترل بیماری های قلبی دارد. کافی پارس، بزرگترین قهوه فروشی و پخش و فروش قهوه در ایران از شما دعوت می کند تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تاثیر قهوه اسپرسو بر فشار خون:

تاثیری که قهوه اسپرسو بر فشار خون و قلب شما می گذارد در افراد مختلف و میزان و نحوه استفاده آن فرق دارد، مثلا افرادی که قهوه اسپرسو در برنامه غذایی و روزمره شان جای ندارد بعد از خوردن ناگهانی قهوه ممکن است دچار فشار خون و افزایش طپش قلب شوند که تا 2 ساعت بعد نیز اثرش از بین می رود چون کافئین رسیده به بدن فرد فقط تا 10 میلی گرم فشار خون را بالا می برد، اما افرادی که بطور منظم و همیشه و هر روز 3 تا 5 فنجان قهوه می نوشند و بدنشان به این ماده مفید عادت دارد، هیچ تغییری در خود احساس نمی کنند و دچار فشار خون یا آریتمی قلبی نمی شوند بلکه این عادت خوب قهوه خوردن فشار خون آنها را کنترل هم می کند، در ضمن دچار انرژی و سرحالی بیشتر برای شروع یک روز کاری خوب می شوند؛ پس تا می توانید قهوه اسپرسوی کافی پارس میل کنید.

فواید و مضرات قهوه اسپرسو برای قلب

کافئین دوست بدن شما:

بر اساس تحقیقات انجام شده، بدن افراد خیلی زود با کافئین سازگار می شود و قهوه با مواد مفیدی نظیر آنتی اکسیدان ها نه تنها باعث فشار خون نمی شود بلکه آن را کنترل می کند. بطور معمول استفاده از قهوه اسپرسو کافی پارس بطور منظم و حداقل 3 فنجان در روز هم برای افراد سالم و هم کسانی که فشار خون دارند مفید و ضروری می باشد و می تواند خطر سکته های قلبی را نیز کاهش دهد. پس با قهوه دوست باشید. به شما پیشنهاد می کنیم مقاله آیا قهوه اسپرسو فشار خون را بالا می برد یا نه را حتما مطالعه کنید.

قهوه اسپرسو و سلامت قلب:

بر اساس تحقیقاتی که در بریتانیا انجام شده نوشیدن 2 الی 3 فنجان قهوه اسپرسو خطر مبتلا شدن به آریتمی قلبی، بیماری های قلبی عروقی و سکته را در افرادی که بیماری قلبی دارند را کاهش می دهد، در حالی که افرادی که اصلا قهوه مصرف نمی کنند و یا از قهوه های فوری و بدون کافئین استفاده می کنند اثر چندانی از ایجاد سلامتی یا بهبود یا کاهش روند رشد بیماری قلبی شان دیده نشده است.

بنابر این نوشیدن قهوه بصورت روزمره برای افراد سالم و افرادی که بیماری قلبی دارند آن هم به میزان 3 الی 5 فنجان در روز نه تنها مضر نیست بلکه مفید هم می باشد و کمک به کاهش فشار خون، کم شدن سطح کلسترول، کنترل طپش قلب، رقیق شدن خون، ایجاد نشدن لخته های خونی در رگ ها، مسدود نشدن رگ ها و در نهایت سکته نکردن می نماید. کافی پارس تمام تلاش خود را می کند تا شما در همه نقاط ایران بصورت خرید اینترنتی یا خرید حضوری از قهوه های اسپرسو خوش طعم و اصیل بهره مند شوید.

مصرف قهوه اسپرسو و نارسایی قلبی:

نارسایی قلبی یعنی قلب آنقدر ضعیف باشد که نتواند به سلول‌های بدن خون کافی برای تأمین اکسیژن موردنیاز بدهد و در واقع پمپاژ آن با مشکل روبرو است. افراد مبتلا به نارسایی قلبی از خستگی و تنگی نفس رنج می‌برند و در راه رفتن، بالا رفتن از پله‌ها یا سایر فعالیت‌های روزانه مشکل‌دارند. مطالعات نشان می‌دهند نوشیدن حداقل روزی 3 فنجان قهوه اسپرسو با کاهش خطر نارسایی قلبی ارتباط دارد و قهوه می‌تواند بخشی از یک الگوی غذایی سالم باشد، البته اگر آن را بصورت ساده، بدون شکر و محصولات لبنی پرچرب مصرف کنید.

فواید و مضرات قهوه اسپرسو برای قلب

بهترین قهوه برای قلب کدام است؟

مطالعاتی که انجام شده بیشتر درباره قهوه اسپرسو یا رست شده است که برای سلامت قلب مفید می باشد اما همانطور که گفته شد باید بصورت مستمر و روزانه و حداقل 3 الی 5 فنجان اسپرسو را بصورت خالص و بدون شیرین کننده ها و خامه استفاده نمایید تا اثر مثبت کافئین را از بین نبرد. برای دریافت نمایندگی به صفحه سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

چه نوعی از دم کردن قهوه برای سلامت قلب بهتر است؟

نوع دم کردن قهوه هم می تواند بر خواص قهوه و اثر آن بر سلامتی قلب تاثیر داشته باشد؛ مثلا در قهوه های فیلتر شده، ترکیبی به اسم کافستول که در قسمت روغنی قهوه وجود دارد را فیلتر کرده و می گیرد، کافستول موجود در قهوه می تواند کلسترول بد را در بدن فرد افزایش دهد، پس بهتر است قهوه فیلتر شده را برای سلامت بیشتر قلب انتخاب کنیم؛ بنابراین اگر از فرنچ پرس، قهوه ترک یا اسپرسو استفاده می‌کنید، همان‌طور که اغلب در کشورهای دنیا انجام می‌شود، کافستول حذف نمی‌شود و اثرات کلسترول بد ادامه خواهد یافت هرچند فوائدی که قهوه های نامبرده دارند در جای خود باقی اند و می توان گفت تاثیر کلسترول بد به چیزهای دیگری  نیز غیر از قهوه بستگی دارد مثل اضافه نکردن مواد لبنی پرچرب به قهوه و اضافه نکردن انواع شیرین کننده ها، اگر این مسائل از طرف فرد رعایت شود شما با نوشیدن یک قهوه فیلتر نشده هم که کافئینش هم در حد نرمال باشد دچار فشار خون یا آریتمی نخواهید شد. برای خرید انواع قهوه بصورت خشک و کیلویی به سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

رابطه قهوه و بیماری عروق کرونر قلب:

دانشمندان با مطالعاتی که درباره بیماری عروق کرونر قلب و ارتباط آن با قهوه اسپرسو انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که مصرف متوسط و به اندازه و مناسب قهوه اسپرسو و چای که هر دو دارای کافئین می باشند، از بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی جلوگیری می کنند و مفید هستند.

فواید و مضرات قهوه اسپرسو برای قلب

بیماران قلبی چه مقدار قهوه مصرف کنند؟

پزشکان اروپایی در رابطه با میزان مصرف قهوه اسپرسو بطور متوسط آن را 3 فنجان در روز اعلام کرده اند که بسیار مفید می باشد و خطر بیماری های قلبی و عروقی را تا 15% کاهش می دهد اما مصرف 5 فنجان می تواند فرد را دچار مشکلاتی نظیر طپش قلب و فشار خون و … کند. از شما می خواهیم حتما مقاله ارتباط بین قهوه اسپرسو و غلظت خون را مطالعه نمایید.

با تمام توضیحاتی که گفته شد به این نتیجه می رسیم که قهوه اسپرسوی کافی پارس برای افراد سالم یا افرادی که دچار بیماری های قلبی و عروقی هستند فواید بسیاری دارد به شرطی که در مصرف آن افراط نکنند بخصوص افراد بیمار، همچنین آن را خالص و بدون افزودنی استفاده کنند و بر کالری کم آن نیفزایند. درباره کافی پارس در قسمت درباره ما بیشتر بدانید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام