تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

خواص قهوه اسپرسو

با خواص قهوه اسپرسو بیشتر آشنا شویم!

هنگام پاسخ دادن به سوال «اسپرسو چیست؟» و درک بهتر خواص قهوه اسپرسو، ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که در مورد چه نوع دانه قهوه ای صحبت می کنیم. دانه های قهوه برای تهیه اسپرسو معمولا از نوع دانه های قهوه عربیکا است ولی در برخی موارد، از مخلوط های اسپرسو با افزودن مقداری دانه های قهوه روبوستا برای ایجاد طعم های خاص استفاده می شود. تفاوت قهوه عربیکا و روبستا را بشناسید و اطلاعات خود را کامل کنید.

دانه های قهوه روبوستا در ترکیب اسپرسو رشد می کنند، زیرا تقریبا دو برابر دانه های عربیکا حاوی کافئین هستند و در نهایت قهوه بهتری از آن به عمل می آید. معمولا به دانه های قهوه اسپرسو یک برشته تیره نیز داده می شود، اگر چه استفاده از یک برشته سبک تر در اسپرسو نیز قابل قبول است. در واقع چیزی که خواص قهوه اسپرسو را نشان می دهد، نحوه آسیاب کردن و دم کردن آن است.

اندازه ای که اسپرسو آسیاب می شود، با توجه به نوع دستگاه قهوه ساز اسپرسو تغییر می کند. یک اسپرسو کلاسیک در واقع از یک شات با حجمی در حدود 1.5 اونس تشکیل شده است و یک شات دوبل تقریبا دو برابر این مقدار است. اسپرسو به طور سنتی در یک دمیتاس سرو می شود که باید قبل از کشیدن شات اسپرسو از قبل گرم شود.

خواص قهوه اسپرسو

آشنایی با ویژگی های اسپرسو

زمانی که یک شات اسپرسو که طبق اصول درست شده است می نوشید، متوجه خواهید شد که به دلیل غلظت بالای مواد طعم دهنده قهوه، اسپرسوی شما بسیار خوش طعم، دارای بوی کاملا قوی و با قوام غلیظ است. دم کردن صحیح و مناسب اسپرسو شامل استفاده از دما و فشار مناسب برای دم کشیدن است که توسط دستگاه اسپرسو ساز ایجاد می شود.

این نحوه دم کردن باعث می شود که خواص قهوه اسپرسو به خوبی خود را نشان دهد و آب داغ از تفاله های قهوه فشرده شده عبور کند. همچنین ظرافت در آسیاب کردن قهوه و حتی نوع آسیاب قهوه مورد استفاده نیز در طعم و خواص نهایی اهمیت دارد. به طور کلی، اندازه آسیاب برای دستگاه اسپرسو ساز بخار باید کمی ریز تر از اندازه آسیاب مورد استفاده برای دستگاه اسپرسو ساز پمپ محور باشد، زیرا دستگاه بخار فشار کمتری ایجاد می کند.

به طور معمول، دوستداران قهوه یک آسیاب فرز مخروطی را به آسیاب چرخی ترجیح می دهند. یکی دیگر از عوامل مهم در به نمایش گذاشتن خواص قهوه اسپرسو، تازگی دانه های قهوه و همچنین نگهداری و برشته شدن مناسب آن ها است. دانه های قهوه بهتر است درست قبل از دم کشیدن اسپرسو آسیاب شوند. همچنین پوتافیلتر و دمیتاس دستگاه اسپرسو ساز نیز باید قبل از دم کشیدن اسپرسو از قبل گرم شوند.

در نتیجه برای خرید قهوه باید بهترین فروشگاه را انتخاب کنید تا کیفیت و مرغوبیت قهوه بالا باشد به همین دلیل در اینجا به شما کافی پارس را معرفی می کنیم که می توانید برای خرید انواع قهوه به سایت کافی پارس مراجعه کنید و یا اگر تمایل دارید خرید حضوری قهوه را انجام دهید می توانید به نمایندگی های کافی پارس که در سراسر ایران فعال هستند مزاجعه کنید.

خواص قهوه اسپرسو

خواص قهوه اسپرسو چگونه به بدن شما کمک می کند؟

مثالی که امروزه درباره درک بهتر خواص قهوه اسپرسو به کار می برند این است که: پزشک را با خوردن یک سیب در روز یا یک فنجان قهوه اسپرسو از خود دور کنید! این نوشیدنی که حاوی کافئین شیمیایی است، به روش های مختلفی بر بدن تاثیر می گذارد. در واقع، قهوه برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد و شکل غلیظ قهوه سلامت کلی بدن را بهبود می بخشد.

در این قسمت خواص قهوه اسپرسو و اینکه چگونه به سلامتی کمک می کند را توضیح می دهیم:

اولین و مهم ترین خواص قهوه اسپرسو این است که به تمرکز حواس کمک می کند. مصرف کنندگان اسپرسو معمولا پس از مصرف نوشیدنی جادویی روزانه خود احساس هوشیاری بیشتری می کنند. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که دلیل این هوشیاری تعامل کافئین با بدن، تاثیر کافئین بر سطح هورمون ها و تحریک فعالیت مغز است.

کافئین سطح دوپامین ترشح شده در مغز خصوصا در نواحی مغز را که با توجه مرتبط است، افزایش می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مجله کافی پارس مراجعه کرده و تاثیر قهوه بر ذهن و مغز را مطالعه فرمایید.

برای درک بهتر خواص قهوه اسپرسو باید بگوییم که تحقیقات انجام شده بر روی افراد علاقه مند به قهوه گزارش هایی مبنی بر کاهش علائم خستگی و خواب آلودگی، افزایش توانایی تمرکز و هوشیاری داده اند. به همین دلیل است که مصرف این نوشیدنی درست قبل از کار یا در طول یک جلسه مهم می تواند تاثیر معجزه آسایی از خود به جا بگذارد.

از جمله خواص قهوه اسپرسو این است که خلق و خو را تقویت می کند. بسیاری افراد گزارش کرده اند که بعد از نوشیدن اسپرسو در صبح، احساس مثبت و انگیزه بیشتری دارند. در واقع کافئین موجود در اسپرسو یک تقویت کننده خلق و خو است و حتی می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند.

خواص قهوه اسپرسو

خواص قهوه اسپرسو برای کبد و قلب چیست؟

مهم ترین اهمیت خواص قهوه اسپرسو را تحقیقاتی نشان داده اند که اثبات کرده اند، قهوه اسپرسو آنتی اکسیدان های سالمی را به بدن ارائه می دهد. در واقع قهوه سرشار از چند آنتی اکسیدان قوی است و اسپرسو راهی کوچک و بسیار غلیظ برای دریافت این مواد مغذی سالم است.

برخی از آنتی اکسیدان های موجود در قهوه، اسید های هیدروکسی سینامیک و پلی فنول ها هستند که افزایش آن ها خواص قهوه اسپرسو برای کبد و خواص قهوه اسپرسو برای قلب را در بدن به جا می گذارد. در واقع این آنتی اکسیدان ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. قهوه اسپرسو حتی می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی را به خصوص در افراد چاق کاهش دهد.

از دیگر خواص قهوه اسپرسو این است که به تقویت حافظه بلند مدت کمک می کند. تحقیقات نشان داده است، زمانی که افراد به طور مرتب اسپرسو می نوشند، فرایند تثبیت حافظه افزایش می یابد. این فرایند تقویت شده به افراد کمک می کند تا حافظه بلند مدت خود را بهبود ببخشند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تاثیر قهوه بر روی حافظه را مطالعه کنید.

مصرف اسپرسو همچنین با کاهش خطر ابتلا به بیماری های روانی مرتبط است. در واقع کاهش خطر ابتلا به بیماری های روانی از جمله خواص قهوه اسپرسو در بلند مدت محسوب می شود. برخی مطالعات نشان داده است که مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند اسپرسو به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری هایی مانند زوال عقل، آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام