تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

فواید و مضرات قهوه برای کبد چرب

در دنیای مدرن نوشیدن قهوه اسپرسو رواج بسیاری پیدا کرده است بعضی آن را برای شب بیداری می نوشند و برخی هم برای عطر و طعم دلپذیرش، اما باید بدانید که قهوه خواص و فواید بسیاری برای بدن انسان دارد که شما را علاقمندتر به خوردن هر روزه قهوه اسپرسو می کند که از آن می توان به کاهش سکته های مغزی، آلزایمر، پارکینسون و … نام برد؛ یکی از خواص قهوه برای کبد چرب است. در این مقاله می خواهیم به فواید و مضرات احتمالی قهوه برای کبد چرب بپردازیم، با کافی پارس تنها کافی شاپ زنجیره ای در ایران تا انتهای مطلب همراه باشید.

 

فواید و مضرات قهوه برای کبد چرب

قهوه برای کبد چرب و افراد مبتلا به آن:

محققان و دانشمندان با بررسی های فراوان به این نتیجه رسیده اند که بهتر است افرادی که مبتلا به هپاتیت C و انواع دیگر بیماری های کبدی دچارند، هر روز و بطور منظم قهوه اسپرسو بنوشند تا در کند کردن پیشرفت بیماری و بهبود آن به ایشان کمک کند. در واقع تاثیر کافئین قهوه برای کبد چرب بدین صورت است که به نابودی سلول های ویروسی، مقابله با آسیب دیدن DNA و کاهش سرعت زخم های کبدی کمک می نماید.

چه مقدار و چه زمانی مصرف قهوه برای کبد چرب مناسب تر می باشد؟

مصرف هر روزه قهوه اسپرسو به اندازه یک فنجان تا 5% از خطرات بیماری های کبدی پیشگیری می کند و نوشیدن 4 فنجان قهوه برای کبد چرب، فرد را تا 70% از مبتلا شدن، عود کردن بیماری و مرگ نجات می دهد؛ پس به شما که کبد چرب دارید توصیه می گردد که روزی 3 الی 4 فنجان قهوه اسپرسو البته بدون مواد افزودنی بنوشید آن هم در هر زمانی از طول روز که تمایل دارید اما برای جلوگیری از بدخوابی چند ساعت قبل از خواب بهتر است قهوه ننوشید.

ارزش غذایی قهوه برای کبد چرب:

یک فنجان قهوه اسپرسوی خالص فقط 1 کالری دارد، 6 میلی گرم سدیم، 3/0 گرم پروتئین بدون هیچ قند یا چربی. با اینکه مواد مغذی خاصی در آن وجود ندارد اما بهتر است از خواص و فواید قهوه اسپرسو مطلع باشید که می توان به تاثیرات مثبت قهوه برای کبد چرب از جمله بر بهبود بیماری های کبدی و سرطان های کبدی و کند کردن روند پیشرفت بیماری نام برد.

تأثیر قهوه برای کبد چرب:

نوشیدن مستمر و منظم قهوه اسپرسو در انواع گوناگون بیماری های کبدی مانند فیبروز کبدی، سیروز کبدی، هپاتیت C و هپاتیت B، کبد چرب ناشی از مصرف نوشیدنی های الکلی موثر است و با کافئین موجود در خود سطح آنزیم های کبدی را بهبود می بخشد و تنظیم می کند و به کم کردن التهاب در کبد کمک می کند. هر نوع قهوه ای که بصورت خالص و بدون مواد افزودنی پر کالری و چرب باشد برای کاهش پیشرفت بیماری های کبدی موثر است.

آیا مصرف قهوه برای کبد چرب و درمان قطعی هپاتیت c موثر است؟

در جواب به این سول باید گفت خیر، هپاتیت C بیماری خطرناکی است که راه درمانش فقط داروهای ضد ویروس است اما نوشیدن قهوه اسپرسو به بیماران هپاتیتی و فیبروز کبدی توصیه می گردد تا میزان ویروس در بدن آنها کاهش یابد. از تاثیرات قهوه و یبوست در مجله کافی پارس مطلع شوید.

خرید قهوه با کیفیت و مناسب برای هر دستگاهی

برای خرید قهوه روی عکس کلیک کنید

خریئ قهوه با کیفیت از کافی پارس

تاثیر زیادی نوشیدن قهوه برای کبد چرب:

همانطور که توضیح داده شد نوشیدن قهوه برای کبد چرب تاثیرات مثبتی دارد البته اگر بیشتر از دوز تعیین شده توسط پزشک معالج نباشد زیرا برای بیماران کبدی مصرف بیش از 3 فنجان قهوه اسپرسو در روز می تواند به طپش قلب، ایجاد استرس و سوزش معده بیانجامد. کافئین موجود در قهوه اسپرسو ماده ای محرک است که می تواند شما را دچار بی خوای نیز بکند همچنین کسانی که ناراحتی های جزئی معده دارند با مصرف بیش از حد قهوه ممکن است دچار رفلاکس معده و سوزش سر معده شوند.

فواید قهوه برای کبد چرب غیر الکلی:

از فواید نوشیدن قهوه اسپرسو آن هم هر روز به میزان 2 الی 3 فنجان خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را کاهش می دهد، این بیماری همانطور که از نامش پیداست نتیجه نوشیدن بیش از حد الکل می باشد و همچنین افرادی که به دلیل وزن بالا، چربی در بدن، دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا دچار بیماری کبد چرب غیر الکلی می شوند. باید در همین مرحله بیماری را با دارد و نوشیدن قهوه برای کبد چرب و خوردن غذاهای سالم کنترل کرد تا از دچار شدن به بیماری های پیشرفته تر کبدی مثل فیبروز، سیروز، نارسایی و سرطان کبد جلوگیری کرد.

 

فواید و مضرات قهوه برای کبد چرب

کاهش خطر مبتلا شدن به سرطان کبد با نوشیدن قهوه برای کبد چرب:

نوشیدن روزانه 3 الی 4 فنجان قهوه اسپرسو به دلیل وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی و کافئین شما را از ابتلا به سرطان های کبدی مانند هپاتیت B و C و سیروز کبدی حفظ خواهد کرد، تحقیقات نشان داده است افرادی که روزی حداقل 2 الی3 فنجان قهوه می نوشند در برابر افرادی که اصلا قهوه نمی نوشند کاهش خطر 38% ابتلا به سرطان کبد را دارند. همچنین خوب است بدایند مصرف 4 فنجان قهوه اسپرسو در طول روز منجر به کاهش 41% خطر ابتلا به انواع سرطان را دارد.

در انتهای مقاله چند توصیه به شما که مبتلا به بیماری های مزمن  کبدی هستند داریم:

1-حتما روزی 3 فنجان قهوه اسپرسوی خالص بدون مواد افزودنی میل نمایید.

2-رژیم غذایی پرپروتئین و کم چرب داشته باشید و در مصرف کربوهیدرات ها دقت فرمایید.

3- هر روز یا یک روز در میان به ورزش هوازی مانند استفاده از تردمیل یا پیاده روی به مدت 30 دقیقه بپردازید.

4-در صورت امکان فعالیت های فیزیکی خود را با انجام ورزش در باشگاه ها افزایش دهید و به نوشیدن قهوه اسپرسو قبل باشگاه دقت فرمایید چون به متابولیسم بدنتان کمک می کند و بدن از چربی به عنوان سوخت استفاده می نماید.

5-حتما در کنار نوشیدن قهوه برای کبد چرب، به مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشکتان ادامه دهید و آن را قطع نکنید.

کافی پارس، بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه در سراسر ایران دارای نمایندگی می باشد که با مراجعه به آن می توانید از نوشیدن انواع قهوه اسپرسو و خرید قهوه خشک و پودر قهوه لذت ببرید.

 

 

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام