تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

کالری قهوه

بررسی میزان کالری قهوه

یکی از روش های آسان برای دریافت کالری کمتر و به اندازه، انتخاب خوراکی هایی است که میزان کالری پایینی دارند و قهوه و انواع آن از جمله نوشیدنی هایی هستند با کالری ناچیزی، در هر فنجان قهوه دم کرده یعنی حجم240 میلی لیتر فقط 2 کالری وجود دارد. کم بودن کالری قهوه با داشتن موادی مثل کافئین که یک ماده محرک می باشد در افزایش سوخت و ساز بدن و جلوگیری از اشتهای کاذب و پیشگیری از پرخوری برای لاغری، آب کردن چربی ها و کم خوری موثر می باشد.

باید به این هم توجه داشته باشید که مصرف قهوه در ساعات نزدیک خواب باعث ایجاد بی خوابی و بی قراری و کم کردن کیفیت خواب شما می شود، پس بهتر است حداقل 5 ساهت مانده به خوابتان قهوه ننوشید. در این مقاله می خواهیم به بررسی کالری قهوه و انواع نوشیدنی هایی که بر پایه قهوه درست می شوند بپردازیم تا بتوانید در انتخاب نوشیدنی های مورد نظرتان و کالری هایی که قرار است دریافت کنید بیشتر فکر کنید.

با کافی پارس که دارای مدرن ترین تجهیزات کافه در شعب خود می باشد همراه باشید.

کالری قهوه

 

کالری چیست؟

کالری واحدی برای اندازه‌گیری میزان انرژی در فیزیک و شیمی است ولی به علت کاربرد آن برای محاسبه انرژی خوراکی‌ها در میان مردم عادی هم کاربرد پیدا کرده است. در واقع میزان کالری مورد نیاز هر فرد باید با میزان کالری که از خوراک روزانه می گیرد تعادل داشته باشد و عدم این توازن باعث اضافه ‌وزن، چاقی یا کمبود وزن می‌ گردد.

به همین خاطر این روزها کسانی که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند از رژیم هایی با عنوان کالری شماری استفاده می کنند یا به میزان کالری که به بدن خود می رسانند توجه بیشتری می کنند، اطلاعات تغذیه ای روی خوراکی ها و نوشیدنی ها را مانند کالری قهوه قبل از مصرف حتما مطالعه می کنند تا از ورود کالری اضافی به بدن جلوگیری کنند. البته باید در کنار رژیم غذایی، ورزش هایی مثل پیاده روی یا فعالیت فیزیکی بصورت حرفه ای تر در باشگاه را در برنامه زندگی خود جای دهند.

میزان کالری قهوه با مواد افزودنی:

کالری قهوه که اصلا به چشم نمی آید و جزو رژیمی ترین نوشیدنی هاست ولی اگر مواد شیرین کننده یا لبنیات به آن اضافه نمایید به کالری قهوه اضافه می شود، همچنین انواع مختلف قهوه دارای کالری های متفاوت می باشند؛ بنابر این بهترین قهوه ای که کالری کمتری هم داشته باشد قهوه ساده است و باقی مواد افزودنی کالری قهوه را زیاد می کنند و باعث بروز چاقی می گردند. پیشنهاد می گردد مقاله قهوه اسپرسو قبل باشگاه را مطالعه نمایید.

1-یک فنجان قهوه دم کرده با آب بین 2 تا 5 کالری دارد.

2-هر قاشق غذاخوری شکر حاوی 50 کالری می باشد.

3-هر قاشق غذاخوری شیر کم چرب 5 کالری دارد.

4- هر قاشق غذاخوری شیر پر چرب 9 کالری دارد.

5- هر قاشق غذاخوری خامه 52 کالری دارد.

بهترین قهوه برای کمک به لاغری کدام است؟

کالری قهوه اسپرسو (30گرم پودر قهوه) حدود 2 می باشد و ایده آل ترین انتخاب برای لاغری و آب کردن چربی های اضافه بدن است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله قهوه برای لاغری را مطالعه کنید.

قهوه اسپرسو از دانه های قهوه عربیکا یا قهوه روبوستا بدست می آید که اگر دنبال کافئین بیشتر و در پی آن بالا رفتن سوخت و ساز بدنتان هستید به شما قهوه 100% روبوستا را که بسیار تلخ است پیشنهاد می کنیم، چون هم کافئینش دو برابر قهوه عربیکاست و هم اگر رست آن دارک باشد به چربی سوزی شما بیشتر کمک می کند و انرژی بیشتری به شما برای انجام فعالیت های ورزشی و تحرک می دهد.

همچنین کالری قهوه روبوستای خالص و ساده صفر می باشد، پس تا می توانید قهوه بنوشید (البته نه بیشتر از 5 فنجان در روز) تا هم جلوی اشتهای کاذبتان گرفته شود و هم تناسب اندامتان حفظ گردد؛ البته بعضی افراد برای اینکه طعم تلخ و گس قهوه روبوستا را تحمل کنند به آن شکر یا شیر و یا حتی خامه اضافه می کنند و یا در کنارش از شکلات و شیرینی استفاده می نمایند!

اگر این کار را انجام دادید انتظار نداشته باشید که لاغر شوید بلکه به کالری قهوه اضافه کرده اید و بیشتر چاق می شوید.

کالری قهوه

کالری قهوه اسپرسو در هر فنجان:

-میزان کالری 2 تا 3      -کربوهیدرات: 4 گرم       -پروتئین: 3/0 گرم         -چربی: 4/0گرم

کالری قهوه ماکیاتو:

قهوه ماکیاتو (به ایتالیایی یعنی لکه لکه-لکه ای بر قلب اسپرسو) بر پایه قهوه اسپرسو درست می شود، نه تلخی اسپرسو را دارد و نه شیرینی کاپوچینو، نوعی اسپرسوی ملایم شده با شیر، در واقع به یک فنجان قهوه اسپرسو چند قاشق فوم شیر برای لطیف کردن طعم آن اضافه می گردد. کالری آن حدود 10 می باشد.

کالری قهوه لاته ماکیاتو:

قهوه لاته ماکیاتو نیز مثل کافه ماکیاتو بر پایه اسپرسو درست می شود با این تفاوت که دو سوم فنجان را شیر و یک سوم آن را قهوه پر می کند، کالری قهوه لاته ماکیاتو با حجم 200 میلی لیتر، با شیر کم چرب 80 و با شیر پرچرب حدود 190 می باشد. برای دریافت نمایندگی از کافی پارس به صفحه مورد نظر رجوع نمایید.

کالری قهوه فلت وایت:

پایه قهوه فلت وایت نیز قهوه اسپرسو است و شباهت زیادی به لاته دارد با این تفاوت که حجم آن کمتر و 180 میلی لیتر است و فوم آن مثل لاته ماکیاتو حجیم و پف کرده نیست و تخت تر است یعنی به حالت مایع شیر نزدیک تر می باشد و این هم دلیل نام گذاریش بوده است. هر فنجان قهوه فلت وایت 180 کالری دارد. فلت وایت زمینه ای برای ایجاد آرت کافه برای باریستاهاست که شکل های زیبا را با هنر دست یا شابلون های آماده می سازند.

کالری قهوه موکا:

پایه قهوه موکا هم اسپرسو است اما با ترکیبی از شیر، خامه و شکلات گرم که به آن اضافه می شود و طعم و عطر خوش آن را دو برابر می کند؛ برای آماده کردن یک فنجان موکا نیاز به یک شات اسپرسو داریم، نصف شات شکلات داغ، نصف شات شیر داغ و در آخر یک لایه خامه خوش عطر و طعم، کالری قهوه موکا 385 می باشد، با اینکه کالری بالایی دارد اما ارزش یکبار تست را دارد.

کالری قهوه

کالری قهوه آمریکانو:

پایه قهوه آمریکانو نیز از اسپرسو می باشد به اضافه آب جوش؛ معمولا ترکیبش اینگونه است: یک الی دو شات اسپرسو (۳۰ الی ۶۰ میلی لیتر قهوه اسپرسو) و دو برابر حجم قهوه (۶۰ الی ۱۲۰ میلی لیتر آب داغ) البته بسته به سلیقه فرد برای کم کردن میزان سنگینی قهوه آمریکانو، می‌ شود میزان آب داغ را کمی افزایش داد. کالری قهوه آمریکانو 15 می باشد.

کالری قهوه ترک:

قهوه ترک از پودر خیلی آسیاب شده دانه های قهوه به همراه آب سرد و در صورت تمایل با شکر درست می شود. کالری قهوه ترک بی شکر 5 و با شکر 86 می باشد.

کالری قهوه کاپوچینو:

کاپوچینو بر پایه قهوه اسپرسو است که در فنجان با حجم 180 تا 220 میلی لیتر ریخته می شود سپس به آن یک لایه شیر جوشیده و یک لایه فوم شیر اضافه می شود. کاپوچینوی درست شده از شیر بدون چربی، حدود 68 کالری دارد، شیری که برای افزودن به قهوه انتخاب می کنید، می تواند تفاوت زیادی در کالری دریافتی شما ایجاد کند، یک فنجان شیر معمولی 150 کالری دارد. درباره فواید و خواص قهوه اسپرسو برای مردان می توانید در مجله کافی پارس اطلاعات خوبی کسب نمایید.

کالری قهوه کلد برو یا آیس کافی:

در تهیه آیس کافی به جای اینکه طعم و کافئین موجود در دانه های قهوه را با آب داغ خارج کنند، پودر قهوه اسپرسو ۱۲ الی ۲۴ ساعت در آب سرد می ماند تا دم بکشد، این روش باعث می شود طعم نوشیدنی شما نسبت به قهوه داغ تلخی کمتری داشته باشد. کالری قهوه کلد برو 2 و اگر 2 قاشق فوم شیر به آن اضافه گردد 100 می شود.

در پایان باید بگوییم قهوه های بسیار دیگری نیز با کالری های متفاوت با توجه به مواد افزودنی وجود دارد که ادامه آن مبحث را طولانی خواهد کرد؛ پس به این نتیجه رسیدیم که قهوه هرچه ساده تر باشد کالری قهوه ناچیز می شود و اگر به آن موادی مثل شیر، فوم شیر، خامه، سیروپ و … اضافه گردد.

همچنین اگر همراه با شیرینی، کیک و شکلات میل شود کالری دریافتی شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. پس برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از دریافت کالری اضافه و به هم نخوردن تناسب اندامتان بهتر است قهوه را ساده و تلخ بنوشید. برای اطلاع از شعب کافی پارس در شهر خودتان به سایت کافی پارس مراجعه کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام