تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

لاته آرت یا کافه لاته

طرز تهیه لاته آرت یا کافه لاته

آیا دوست دارید یاد بگیرید که چگونه در خانه خود لاته آرت یا کافه لاته درست کنید؟ ما برای کمک اینجا هستیم! اگر شما یک باریستای حرفه ای هستید این مقاله برای شما مناسب نیست. اما اگر یک فرد مبتدی و آماده یادگیری اصول اولیه هستید این مقاله کمک کننده است. در این مقاله اصول اولیه نحوه ساخت لاته آرت یا کافه لاته را توضیح می دهیم. این نکات به مبتدیان کمک می کند تا در خانه خود تمرین کنید.

 

لاته آرت یا کافه لاته روشی برای تهیه قهوه لاته است که در آن میکروفوم طرحی روی سطح ایجاد می کند. به دلیل کیفیت خاص شیر بخارپز مورد نیاز، تسلط بر این فرایند بسیار پیچیده است. با این وجود باریستا های حرفه ای می توانند طرح های خاص و خلاقانه ای بسازند و حتی هر ساله مسابقات لاته آرت در دنیا برگزار می شود. این آموزش برای مبتدیانی است که دستگاه قهوه ساز با بخارپز دارند و می خواهند طرح های اولیه را در خانه شروع به امتحان کنند مفید است.

بهترین راه برای یادگیری هر مهارتی، تماشای آن است. بنابراین ابتدا یک آموزش ویدیویی از نحوه ساخت لاته آرت یا کافه لاته را تماشا کنید. پس از تماشای ویدیو به همراه توضیحات این مقاله، مرحله به مرحله اصول تهیه لاته آرت را انجام دهید.

لاته آرت یا کافه لاته

چگونه در خانه لاته آرت بسازیم

وسایل مورد نیاز: دستگاه اسپرسوساز با چوب بخار پز

برای ساخت لاته آرت لازم است یک دستگاه اسپرسوساز با چوب بخارپز داشته باشید. اما دلیل نیاز به دستگاه چیست؟ به این دلیل که برای ساخت لاته باید به یک میکروفوم عالی برسید. میکروفوم دارای بافت جادویی «رنگ مرطوب» است. این ویژگی به شما امکان می دهد که طرح های مختلفی خلق کنید. به این معنی که شما نمی توانید به کمک یک کف ساز شیر لاته آرت بسازید، هر چند یک لاته خوشمزه درست می کنید!

بهترین دستگاه اسپرسو ساز در این زمینه دستگاهی است که از نظر قیمت در حد متوسط و کیفیت عالی دارد. سوال پر تکرار در این زمینه این است که یک میکروفوم عالی چه ویژگی خاصی دارد؟ در حقیقت آنچه پشت یک لاته آرت یا کافه لاته عالی نهفته است میکروفوم است که دستیابی به آن دشوار است. یک میکروفوم عالی دارای یک رنگ تقریبا «مرطوب» مانند بافت است.

میکروفوم شیر مخملی نیز نامیده می شود که از جمله ویژگی های آن براق بودن، حباب های بسیار ریز و یکنواخت است. همچنین یک میکروفوم عالی نرم و ابریشمی است و طعمی شیرین و آجیلی دارد. مجموع این ویژگی ها باعث به وجود آمدن یک نوشیدنی اسپرسو مناسب می شود.

در حقیقت در صورتی که نتوانید به یک بافت و مقدار مناسبی از حباب در میکروفوم دست یابید، ساخت لاته آرت غیر ممکن است. به این ترتیب، پروسه ساخت میکروفوم نیاز به مهارت و تمرین بسیار دارد و ممکن است ماه ها زمان ببرد.

آنچه برای ساخت لاته آرت یا کافه لاته نیاز دارید

وسایل مورد نیاز برای ساختن لاته آرت یا کافه لاته عبارت است از:

  • دستگاه اسپرسو ساز با چوب بخارپز: داشتن یک دستگاه اسپرسو ساز با کیفیت متوسط تا بالا برای درست کردن یک میکروفوم شیر بخارپز بسیار مفید است.
  • پارچ فلزی با برچسب درجه حرارت: شما می توانید از یک پارچ فلزی که از قبل سرد شده است استفاده کنید. سرد بودن پارچ فلزی کمک می کند که زمان بیشتری برای بخارپز کردن داشته باشید. برای راحت تر کردن فرایند می توانید یک پارچ فلزی با برچسب درجه حرارت بگیرید و به راحتی دمای آن را تشخیص دهید. همچنین می توانید از دماسنج دستی استفاده کنید و با دست بررسی کنید.
  • لیوان 6 اونس: وقتی لیوانی به اندازه نهایی نوشیدنی را در دست دارید، ساختن لاته آرت ساده ترین کار ممکن است. این کار باعث می شود شما بتوانید شیر را به مقدار مناسب اضافه کنید.

لاته آرت یا کافه لاته

برای ساختن یک لاته آرت یا کافه لاته بی نقص، باید از مواد اولیه مناسب شروع کنید! بهترین لاته آرت با شیر کامل درست می شود. همچنین می توانید شیر جو دو سر را بدون لبنیات امتحان کنید، اما کیفیت آن متفاوت خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که شیر تا حد امکان تازه است! تجربه ثابت کرده است شیری که تاریخ انقضایش نزدیک است کف نمی کند.

به طور خلاصه برای شروع ساخت لاته آرت یا کافه لاته دستگاه اسپرسو ساز، شیر کاملا تازه، پارچ فلزی و لیوان های 6 اونسی خود را بردارید. پارچ فلزی خود را در یخچال نگهداری کنید، زیرا هر چه شیر سرد تر باشد، مدت زمان بیشتر باید آن را بخارپز کنید تا به میکروفوم کامل برسید. 99 درصد از فرایند درست کردن لاته آرت در مورد دستیابی به میکروفوم مناسب است.

مراحل آماده سازی لاته آرت در خانه

  1. شیر خود را ابریشمی و صاف کنید.

ممکن است بخارپز کردن شیر برای درست کردن کافه لاته کاری سخت به نظر برسد. بسیاری افراد معتقد اند این کار سخت ترین کار هنگام تهیه نوشیدنی های اسپرسو است. هنگام بخارپز کردن شیر نکاتی را باید رعایت کنید. برای درست کردن کافه لاته در واقع به دنبال ایجاد یک گرداب بزرگ در پارچ شیر هستیم که تمام حباب های هوا را بمکد و شیر شما را صاف کند. به این معنی که برای ساخت کافه لاته به شیر صاف نیاز داریم.

از دیگر نکاتی که باید هنگام ساخت کافه لاته در نظر بگیرید مقدار مناسب هوا در شیر است. همچنین دمای مناسب برای شیر بخارپز بین 55 تا 62 درجه سانتی گراد است. اما دمای بیش از 70 درجه کاملا کیفیت کافه لاته را از بین می برد.

لاته آرت یا کافه لاته

  1. ابتدا پایه، سپس هنر

رعایت کنتراست چیزی است که معمولا افراد هنگام ساختن لاته آرت یا کافه لاته فراموش می کنند. بنابراین، شما باید به آرامی شیر را اضافه کنید تا از خامه عبور کند. مخلوط قهوه ای تیره بوم شما خواهد بود که قصد دارید در آن نقاشی کنید و هنر خود را نشان دهید.

  1. نزدیک تر شوید – فنجان خود را تکیه دهید.

وقتی بوم نقاشی شما آماده شد، نوبت به اجرای هنر می رسد. برای ساختن این هنر، باید به سطح 0.5 سانتی متر نزدیک شوید. برای نزدیک شدن به سطح باید فنجان خود را تکیه دهید. در صورتی که فنجان را صاف نگه دارید، یا از سطح دور می شوید یا اینکه باید خیلی سریع بریزید. در این شرایط الگوی مورد نظر شما به خوبی اجرا و کنترل نمی شود.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام