تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه برای کبد چرب

آشنایی با فواید قهوه برای کبد چرب

زمانی که افراد به مصرف بیش از حد قهوه فکر می کنند، ممکن است اضطراب، افزایش فشار خون، سوزش سر دل و آشفتگی به ذهنشان خطور کند. طبق تحقیقاتی که طی چند دهه گذشته انجام شده است، کارشناسان مصرف قهوه را با کاهش خطر بیماری کبد مرتبط می دانند. اما بعضی از کارشناسان معتقد هستند که مواردی مانند سوگیری یادآوری و عوامل مرتبط با سبک زندگی احتمالا بر این یافته ها تاثیر گذاشته است.

با خوردن قهوه چه اتفاقی برای کبد شما می افتد؟

در این مقاله ما قصد داریم در مورد تاثیرات قهوه برای کبد چرب صحبت کنیم. همچنین قرار است در مورد بیماری کبد چرب، به طور خاص بیماری کبد چرب غیر الکلی و روشی جالب برای پیشگیری از آن صحبت کنیم. روش مورد نظر ما بسیار رایج است، زیرا ما چاقی زیاد را که عامل اصلی بیماری کبد چرب است را به این ترتیب درمان می کنیم.

سیروز الکلی شایع ترین علت سیروز کبد چرب است. سیروز الکلی زخم های شدیدی است که باعث اختلال در عملکرد کبد می شود. دومین و سومین علت شایع، هپاتیت و داشتن کبد چرب است. راه شماره 1 برای درمان استاندارد بیماری کبد چرب، کاهش وزن و لاغر شدن از طریق رژیم غذایی و ورزش است. اما برای درک بهتر بیماری کبد چرب، مهم است بدانید که عملکرد کبد در بدن چیست؟

  • کبد به متابولیسم شما کمک می کند.
  • به هضم غذا کمک می کند.
  • خاصیت سم زدایی دارد (سموم معمولاً در چربی ذخیره می شوند).
  • کبد به گردش خون کمک می کند.

به عبارت ساده، شما بدون کبد نمی توانید زندگی کنید. بیماری سیروز کبد چرب، بیمار را آهسته آهسته به مرگ نزدیک می کند. سیروز کبد چرب، معمولا یک بیماری طولانی مدت است. در واقع، رسوبات کبد چرب به جای زخم، به فیبروز (اسکار شدید) و در نهایت سیروز می رسد که بسیار کشنده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید قهوه برای لاغری را مطالعه کنید و قهوه را در رژیم غذایی خود جای دهید.

قهوه برای کبد چرب

بیماری کبد چرب و خواص قهوه

بیماران مبتلا به سیروز کبد چرب، پوستشان زرد شده و دچار خارش می شوند. متاسفانه این بیماری یک مرگ طولانی، آهسته و دردناک برای بیماران به دنبال می آورد. بیماران برای محافظت از خود در برابر این بیماری باید وزن کم کنند و نوشیدن قهوه را در نظر بگیرند.

یک راه بسیار سریع برای درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی وجود دارد و آن قهوه است. سوال بزرگی که اخیرا پرسیده می شوند این است که آیا قهوه برای شما خوب است یا خیر؟ به نظر می رسد که قهوه از بسیاری جهات برای شما مفید است، به خصوص در مورد درمان قهوه برای کبد چرب. اما این به این معنی نیست که مصرف انواع قهوه برای کبد چرب مفید است، در این حالت، بهترین نوع قهوه بدون قالب و ارگانیک است.

مصرف قهوه برای کبد چرب، تقریبا از هر چیز دیگری که مصرف کنید، آنتی اکسیدان بیشتری دارد. مشخص نیست که آیا کافئین موجود در قهوه، پلی فنول ها یا چه چیزی دیگری در قهوه است که این مزیت را برای بهبود بیماری کبد چرب به ارمغان می آورد. اما اکثر مردم معتقد هستند که خاصیت آن در دانه قهوه موجود است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله قهوه بدون کافئین را مطالعه کنید.

یک متا آنالیز عظیم یعنی مجموعه ای مطالعات مختلف که گرد هم آمده اند، اخیرا در مورد فواید قهوه برای کبد چرب انجام شده است. در این متا آنالیز خاص، 18 مطالعه مختلف انجام شده است که همگی یک نتیجه یکسان را نشان داده اند. این نتیجه عبارت است از، وقتی شما 2 تا 5 فنجان قهوه در روز می نوشید، ریسک بیماری کبد چرب در بدن شما کاهش می یابد.

نوشیدن قهوه برای کبد چرب مفید است!

مصرف قهوه برای کبد چرب مفید است، چه در پی کم کردن وزن باشید، چه نوشیدنی های الکلی را متوقف کنید یا اینکه سموم را از بدن خود حذف کنید. کاهش وزن خود به تنهایی 7 تا 10 درصد باعث کاهش 60 تا 90 درصدی کبد چرب می شود. وقتی قهوه را مستقل از سایر عوامل خطر می نوشید، حداقل 40 درصد کبد چرب کاهش می یابد.

قهوه برای کبد چرب فواید زیادی دارد. قهوه نه تنها شما را بیدار نگه می دارد، بلکه به شما کمک می کند، بهتر فکر کنید. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، روزه متناوب و رژیم کم کربوهیدرات را با یکدیگر همراه کنید، به راحتی لاغر خواهید شد. تحقیقات نشان داده است که افراد با خوردن چربی دچار بیماری کبد چرب نمی شوند. در واقع، با خوردن قند، کربوهیدرات های فرآوری شده و چربی های بد به این بیماری مبتلا می شوید.

تعدادی از انواع چربی ها برای بدن ضروری هستند که در اینجا آن ها را با عنوان چربی های خوب یاد می کنیم. در واقع چربی های خوب، باعث بروز بیماری کبد چرب، کلسترول بالا یا هر چیز دیگری نمی شوند. چربی های خوب برای بدن مفید هستند و باعث مسدود شدن عروق نمی شوند.

راهی که بدن شما را به سمت سیروز کبد چرب و زخم می برد، التهاب است. متاسفانه التهاب علت اصلی همه بیماری ها است. این بیماری به سمت اسکار و فیبروز پیشرفت می کند. افرادی که از بیماری کبد چرب رنج می برند، همیشه احساس بدی دارند، بدن آن ها متابولیز نمی شود و با مشکلاتی همچون چاقی روبرو هستند. مضرات بیماری کبد چرب برای بدن، اهمیت کمک کننده بودن مصرف قهوه برای کبد چرب را دو چندان می کند.

قهوه برای کبد چرب

قهوه برای کبد چرب چگونه اهمیت دارد؟

از دیگر فواید قهوه برای کبد چرب و سلامتی بدن عبارت اند از:

  1. قهوه دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است.
  2. قهوه آسیب رادیکال های آزاد را معکوس می کند.
  3. قهوه بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.
  4. بروز بیماری پارکینسون را کاهش می دهد
  5. سرطان روده بزرگ را در بیماران کم می کند.
  6. قهوه به اختلال نعوظ کمک می کند.
  7. به کاهش وزن کمک می کند.
  8. به درمان بیماری کبد چرب کمک می کند و امکان بروز دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

اما نکاتی وجود دارد که باید هنگام مصرف قهوه برای کبد چرب به یاد داشته باشید. قهوه مورد نظر باید ارگانیک، بدون کپک و با کیفیت بالا باشد. اگر اسیدیته موجود در قهوه برای شما قابل تحمل نیست، می توانید به قهوه خود کمی جوش شیرین اضافه کنید.

به زبان ساده، قهوه طول عمر و کیفیت زندگی شما را افزایش می دهد و نوشیدن قهوه برای کبد چرب بسیار مفید است و به پیشگیری از بروز و درمان این بیماری کمک می کند.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام