تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

فشار خون

آیا قهوه اسپرسو فشار خون را بالا می برد

رابطه قهوه اسپرسو و فشار خون بالا، سوالی است که ذهن اکثر افراد را درگیر خود کرده است که آیا می توانند با فشار خونی که دارند قهوه روزانه خود را استفاده کنند؟

قهوه اسپرسو و عادت نوشیدن روزانه آن چیزی نیست که بتوان انکار کرد و به جرات می توان گفت قهوه اسپرسو یکی از نوشیدنی های پرطرفدار و پرمصرف در دنیا می باشد. همینطور در کشور ایران نیز نزدیک به 100 سال پیش  و بیشتر در زمان قاجار همانطور که در شواهد تاریخی، کتب و حتی فیلم و سریال ها می بینیم قهوه جزو نوشیدنی های رایج و گوارا بوده و حتی رقیبی برای چای شده بود. این روزها نیز قهوه بیشتر و بیشتر از انواع چای، چه سبز چه سیاه جای خود را در بین ایرانیان باز کرده و مصرف آن به یک روتین روزانه تبدیل شده است. برای دریافت نمایندگی به سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

فشار خون

آیا قهوه اسپرسو برای افرادی با فشار خون بالا مفید است یا مضر؟

این یکی از سوالات متداولی است که افراد از هم می پرسند یا با پزشک خود مشورت می کنند یا مدام آن را سرچ می نمایند تا بدانند می توانند با داشتن فشار خون بالا قهوه اسپرسو مصرف کنند یا خیر؛ برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید بدانیم قهوه اسپرسو حاوی چه موادی می باشد.

خرید قهوه اسپرسو

برای خرید قهوه اسپرسو با کیفیت مناسب دستگاه های مختلف از برند کافی پارس روی عکس قهوه کلیک کنید

خرید قهوه اسپرسو کافی پارس

قهوه جزو نوشیدنی هایی است که حاوی کافئین می باشد و هر فنجان با اندازه متوسط قهوه اسپرسو تقریباً حاوی 200 تا 300 میلی گرم کافئین می باشد، این را نیز باید بدانید که کافئین جزو ترکیبات غذایی محرک هست و مصرف آن باعث افزایش فعالیت مغز، سیستم عصبی و به دنبال آن اضافه شدن هوشیاری افراد می شود و در اثر تأثیر کافئین بر اعصاب سمپاتیک، میزان ضربان قلب فرد بالا می رود و فشار خون نیز مختصری بالا می رود و باعث انجام فعالیت ها و واکنش های سریع تر در بدن و مغز خود می شود، به همین خاطر افراد بعد از نوشیدن قهوه اسپرسو احساس سرحالی، تمرکز و انرژی بیشتری دارند. شما می توانید برای خرید قهوه اسپرسو به نمایندگی های کافی پارس مراجعه کنید و بهترین خرید خود را در قهوه داشته باشید.

ارتباط کافئین و فشار خون و تأثیر آن:

کافئین نوعی ماده محرک و منقبض کننده عروق می باشد، یعنی می تواند در اندازه رگ ها تأثیر بگذارد و بدین ترتیب فشار خون را بالا ببرد. مصرف 2 تا 4 فنجان قهوه که حاوی 200 الی 300 میلی گرم کافئین می باشد، باعث افزایش میانگین جیوه در انواع فشار خون سیستولیک و دیاستولیک می شود، که البته جای نگرانی نیست و این تغییرات در فشار خون موقتی بوده و در عرض 2 الی 3 ساعت همه چیز به حالت عادی بر می گردد. برای خرید قهوه بصورت کیلویی به سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

فشار خون

تأثیر قهوه اسپرسو بر افراد سالم و افراد با فشار خون بالا:

نوشیدن قهوه برای افرادی که هر از چندگاهی قهوه می نوشند و از آن بصورت روزانه و مستمر استفاده نمی کنند و بدنشان به آن عادت ندارد، باعث افزایش فشار خون می شود که تأثیرش نیز گذرا بوده و تا 2 ساعت شاید طول بکشد و آن هم به شکل افزایش تپش قلب به اندازه 15 الی 20 ضرب در دقیقه می باشد، این اتفاق برای افرادی که فشار خون دارند و یکباره قهوه می خورند نیز اتفاق می افتد بخصوص اشخاصی که فشار خون درمان نشده دارند و تحت نظر پزشک نیستند و دارویی مصرف نمی کنند، فشار خونشان ممکن است بصورت کنترل نشده بالا برود و افزایش ناگهانی پیدا بکند.

جالب است بدانید این افزایش فشار خون در افرادی که بصورت روزانه و همیشه قهوه اسپرسو می نوشند دیده نمی شود و برایشان یک نوشیدنی معمولی البته با بهره گیری از خواص خوب آن می باشد؛ با این حال کسانی که دچار فشار خون بالا هستند و تحت درمان نیز می باشند این اتفاقات ناچیز می افتد یا اصلا چیزی در آنها تغییر نمی کند و حتی پیشنهاد می شود برای کنترل فشار خون خود بصورت روزانه حداقل 3 فنجان قهوه اسپرسو میل نمایند زیرا آنتی اکسیدان موجود در قهوه خودش یکی از عواملی است که باعث محافظت از قلب و بالا نرفتن فشار خون می باشد. حتما مقاله خواص قهوه برای قلب را مطالعه نمایید.

فشار خون

 افراد با فشار خون بالا چه نوع قهوه ای استفاده کنند؟

قهوه اسپرسو علاوه بر کافئین حاوی مواد مفیدی مانند آنتی اکسیدان هم می باشد که اثرات خوبی روی بدن فرد مصرف کننده دارد. بنابراین شمایی که دچار فشار خون بالا هستید بهتر است از قهوه های تازه آسیاب شده بصورت دمی، درست شده با دستگاه یا موکاپات و روش های دیگر استفاده کنید و از نوشیدن قهوه های فوری و آماده پرهیز نمایید چون بیشتر ازینکه مفید باشند برای شما ضرر هم خواهند داشت چون اکثراً حاوی پودرهایی شبیه قهوه و مقادیر زیادی شکر و پودر شیر می باشند.

همچنین دقت فرمایید هنگام نوشیدن قهوه اسپرسو از اضافه کردن قند، شکر، خامه، کرم یا سیروپ پرهیز کنید چون علاوه بر بالا بردن کالری قهوه باعث افزایش تری گلیسرید و قند خون شما و در نتیجه چربی نوع بد و عود فشار خون شما می شوند.

فشار خون

با این توصیفات نوشیدن قهوه بصورت مستمر نه تنها مضر نیست بلکه فواید زیادی برای فرد مصرف کننده دارد، افرادی هم که دچار فشار خون بالا هستند می توانند قهوه مصرف کنند به شرطی که فشار خونشان با دارو همیشه در حال کنترل و تحت نظر پزشک باشند اما کسانی که دچار این بیماری اند و دارویی هم مصرف نمی کنند بهتر است قهوه ننوشند تا دچار مشکلاتی نظیر بالا رفتن ناگهانی فشار خون و افزایش ضربان قلب نشوند. از شما می خواهیم که مقاله خواص و فواید قهوه اسپرسو و همچنین مضرات قهوه اسپرسو را حتما مطالعه کنید تا با این نوشیدنی اعجاب انگیز بیشتر آشنا شوید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام