تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

تهیه قهوه فوری

طرز تهیه قهوه فوری به روش های مختلف

دنیای مدرن با سرعتی در حال پیشرفت است که انسان ناچار می باشد خود را با آن وفق دهد تا عقب نیفتد! باید کمی سریع تر و متمرکزانه تر عمل نماید ولی فقط همین کافی نمی باشد چون انسان ربات نیست و گنجایش و توانایی اش محدود می باشد، بنابر این باید از گجت ها و تجهیزات ساخته دست خودش که برای سرعت بخشیدن به امور و راحت تر کردن کارها ساخته شده استفاده کند؛ این قضیه حتی در صنعت غذا هم نقش دارد چون حداقل خانم ها خوب می دانند که غذا پختن چه از تهیه مواد اولیه برای پخت و پز گرفته تا پخت غذا و زمانی که می برد، خوردن غذا و بعد ادامه ماجرا که شامل شستن ظروف و … می شود همه و همه کلی از وقت ارزشمند انسان را تلف می کند و به همین دلیل در سال های اخیر بازار غذاهای آماده و فوری که بصورت سرد یا فقط با چند دقیقه گرم کردن در مایکروفر آماده و خورده می شوند و بسیار بی دردسرند و حتی نیازی شستن ظرف نیز ندارند، بسیار متداول شده است بخصوص برای افرادی که سر کار می روند.

بعضی حتی فرصت صبحانه خوردن را هم ندارند و برای نوشیدنی گرم صبح از چای های کیسه ای و قهوه های فوری استفاده می کنند و ممکن است در راه، هنگام رانندگی و حتی پشت میز آن را میل کنند، خوب این ماجرا در صنعت قهوه هم نقش بزرگی بازی می کند و در این محتوای کمی مفصل به تهیه قهوه فوری آن هم به روش های گوناگون با شما صحبت خواهیم کرد تا از آن در زندگی روزمره خود بهره ببرید؛ با کافی پارس اولین مدرسه قهوه ایران و برگذار کننده دوره جامع باریستایی و راه اندازی کافه تا انتها همراه باشید.

تهیه قهوه فوری

قهوه فوری چیست؟

قهوه فوری، قهوه آماده یا پودر قهوه، نوعی نوشیدنی از دانه‌ های قهوه رست شده و معمولاً به شکل پودر یا گرانول خشک شده می باشد که با یکی از روش ‌های خشک‌ کردن انجمادی یا خشک کردن پاششی تولید می‌شود که با اضافه کردن آب جوش خیلی سریع آماده مصرف می شود، قهوه محلول هم نوعی قهوه فوری به شمار می رود که بصورت مایعی غلیظ می باشد.

فرآیند تهیه قهوه فوری چگونه است؟

فرآیند تهیه قهوه فوری با دانه های آسیاب شده قهوه آغاز می گردد و بعد یک قهوه بسیار قوی و غلیظ دم آوری می شود، سپس مایع را با خشک کردن انجمادی یا با خشک کردن بصورت اسپری، رطوبتش را از بین می‌برند تا فقط مواد جامد آن باقی بماند، خشک کردن با اسپری در هوای بسیار گرم و خشک صورت می گیرد که باعث می شود آب موجود در آن فورا تبخیر شده و ماده جامد برای جمع آوری به سطح بیاید (این نوع فرآیند گاهی در تهیه شیرخشک فوری نیز استفاده می گردد)

برای خشک کردن انجمادی، ابتدا قهوه را منجمد می کنند سپس در خلاء قرار می دهند که باعث تبخیر آب می گردد، خشک کردن انجمادی بهترین راه برای حفظ بهتر و بیشتر بسیاری از طعم های قهوه می باشد اما محصول بدست آمده قیمت بیشتری نیز پیدا می کند.

در نهایت بعد از هر دو نوع مدل خشک کردن دانه های قهوه یک پودر باقی می ماند که با چیزی شبیه کلوخ داخل پودر می اندازند تا شکل گرانولی قهوه درست شود؛ بعد از تهیه گرانول قهوه در شیشه هایی که قرار است بفروش برسد ریخته می شود و بعد اسانس عطر قهوه هم به آن می افزایند تا وقتی شیشه توسط مصرف کننده باز شد بوی خوش قهوه مشام را پر کند اما این عطر قهوه ماندگاری زیادی ندارد و در ضمن باید در نگهداری اش نیز کوشا باشید و در جای خشک و خنک حفظ شود و بعد از هربار استفاده از بسته شدن کامل درب آن مطمئن شوید چون قهوه مثل چای جزو مواد خوراکی ای می باشد که بوی مواد اطراف را به خود می گیرد.

نکته: قهوه فوری به جای فرم مکعبی یا بلوکی بصورت گرانول بفروش می رسد و این به معنای سطح بیشتری می باشد و خیلی سریعتر حل می شود چون آب برای حل شدن قهوه فقط از بیرون می تواند به آن برسد.

-مواد کلی مورد نیاز تهیه قهوه فوری:

لوازم مورد نیاز برای تهیه قهوه فوری یک منبع حرارتی برای به جوش آوردن آب، یک فنجان و یک قاشق است حتی با مایکروفر هم می توانید در فنجان آب را به جوش بیاورید؛ پس اول آب را به جوش آورده، ظرف سرو که می تواند شیشه ای، چینی، سرامیکی یا حتی استیل باشد را برای میکس مواد آماده می کنید.

-لوازم کلی مورد نیاز برای تهیه قهوه فوری:

پودر قهوه فوری بصورت شیشه ای و گرانول یا بصورت ساشه ای 3 در 1 یا رژیمی 2 در 1 با هر برندی که می پسندید مثل جاکوبز یا نستله ، در صورت تمایل شیر بجای آب جوش و شکر و شکلات و … موجود می باشد.

تهیه قهوه فوری

1-طرز تهیه قهوه فوری با شیر:

برای تهیه قهوه فوری با شیر به تجهیزاتی که در قهوه فوری ساده و کلاسیک گفته شد نیاز داریم، حتی مواد اولیه نیز مثل هم می باشد فقط پودر قهوه فوری بجای آب جوش با شیر جوش آمده و داغ حل می شود که بسیار هم خوشمزه ست.

2-طرز تهیه قهوه فوری بدون شیر:

تهیه قهوه فوری بدون شیر از نامش پیداست که با آب جوش به جای شیر تهیه می گردد و حتی می توانید کمی کاکائو نیز در آن حل کنید یا شکر بیافزایید تا شیرین تر و خوشمزه تر شود.

3-طرز تهیه قهوه فوری با دستگاه اسپرسوساز:

مرحله اول: ریختن آب در مخزن دستگاه اسپرسوساز (مخزن را تا حد مشخص شده پر کنید، بعضی از دستگاه ها دارای فیلتر جهت جلوگیری از ایجاد رسوب هستند در غیر اینصورت حتما از آب تصفیه شده استفاده کنید)

مرحله دوم : پر کردن بسکت پرتافیلتر از پودر قهوه فوری (باید پودر قهوه را به اندازه پودر قهوه مناسب قهوه اسپرسو آسیاب نمایید تا به دستگاه آسیب نرسد)

مرحله سوم : اول با نیدل قهوه را هم بزنید تا در بسکت پخش شود سپس با لولر سطح قهوه را صاف کنید و بعد فشرده کردن با تمپر قهوه آن را فشرده کنید.

مرحله چهارم: قفل کردن پرتافیلتر روی دستگاه می باشد.

نکته: اکنون دستگاه را روشن ‌کنید و منتظر بمانید تا چراغ دستگاه روشن شود، البته توصیه می گردد قبل از انجام امور قبلی دستگاه را روشن کنید تا قهوه بهتری داشته باشید، همچنین شستن ظرف سرو با آب گرم نیز به زود سرد نشدن قهوه کمک می کند.

اکثر دستگاه ‌های اسپرسوساز، دارای نازل فوم شیر نیز هستند که بسیار ضروری و خوب برای تهیه انواع فوم شیر و کف شیر در تهیه انواع کافه لاته، کاپوچینو و … می باشد.

مرحله پنجم: حال موقع شروع عصاره گیری قهوه اسپرسو می باشد؛ هنگامی که چراغ عصاره گیری قهوه روشن می شود که دمایش بین 80 تا 90 درجه سانتیگراد برسد دکمه عصاره گیری را بزنید، پس از چند ثانیه عصاره گیری شروع می شود که برای اسپرسویی که تمامی مراحل گفته شده در آن به خوبی و درستی انجام شده باشد بین 20 تا 30 ثانیه طول می کشد.

4-طرز تهیه قهوه فوری با آب جوش:

آسان ترین روش برای تهیه قهوه فوری بدون قهوه ساز، افزودن آب داغ به پودر قهوه می باشد، در صورت عجله داشتن فقط آب را بجوشانید سپس آن را با دانه های قهوه در یک فنجان یا ماگ به مقداری که دوست دارید مخلوط و میل کنید.

5-طرز تهیه قهوه فوری با شیر خشک:

-در صورت نبود کافی میت که مخصوص مخلوط کردن با قهوه های فوری می باشد است می توانید از شیر ​​خشک در قهوه خود استفاده نمایید که جایگزین خوبی برای خامه غیر لبنی نیز می باشد و دسترسی به آن نیز بسیار آسان است حال هرجا که باشید، در سفر، سر کار یا …

-بعضی از قهوه خورها پس از آماده شدن قهوه فوری پودر شیر را به آن اضافه می کنند و برخی دیگر موقع دم کردن، شیرخشک را به قهوه خود اضافه می نمایند تا با هم دم بیایند.

-نوع اضافه کردن شیر خشک حین فرآیند دم آوری به شما بستگی دارد، اگر از روش قطره ای یا همان قهوه فرانسه استفاده می کنید و تفاله قهوه را در فیلتر قرار می دهید کافیست شیر خشک را به فیلتر اضافه کنید.

-برای جلوگیری از گلوله شدن شیرخشک و حل نشدن احتمالی آن، باید آن را با تفاله قهوه خود مخلوط کنید و یا می توان پودر را در فیلتر ریخته و سپس قهوه را روی آن بریزید.

-مقدار شیر خشکی که به قهوه خود اضافه می کند فقط و فقط به ذائقه شما بستگی دارد و بس، باید تست کنید و ببینید چه مقدار دوست دارید قهوه تان طعم شیر بدهد.

تهیه قهوه فوری

6-طرز تهیه قهوه فوری طلایی کوپا کونیک:

روش های راحتی برای تهیه یک قهوه‌ خامه‌ای، غلیظ و صاف وجود دارد و اگر هر آنچه که نیاز دارید را در آشپزخانه خود داشته باشید نحوه ترکیبشان برای تهیه قهوه فوری عالی در منزل بسیار راحت می باشد:

-اولین مرحله این است که آب خود را تا ۸۰ درجه سانتیگراد یا ۱۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید، نیازی به گرم کردن آب تا وقتی که به جوش نیامده نمی باشد زیرا این کار انرژی بیشتری نسبت به نیاز مصرف و آب را بیش از حد گرم می نماید، 80 درجه سانتیگراد (یا ۱۷۵ درجه فارنهایت) دمای ایده آل برای تهیه قهوه فوری می باشد.

-حالا ۱ قاشق چای خوری سر پر یا هر چقدر دوست دارید از قهوه فوری NESCAFÉ Red Mug را در لیوان بریزید و شکر را در صورت تمایل بیافزایید.

-پس از گرم شدن آب، آن را روی قهوه فوری بریزید و هم بزنید تا حل شوند.

-اگر می‌خواهید همراه قهوه‌ تان کمی شیر هم بخورید، شیر را روی اجاق گاز یا مایکرویو گرم کنید و حواستان باشد جوش نیاید.

نکته: همه انواع شیر به یک اندازه کف نمی کنند، شیر لبنی آن هم از نوع پر چرب به آسانی کف می کند ولی شیرهای گیاهی و غیر لبنی زیاد کف نمی کنند به این خاطر این است که پایه شان آب می باشد.

7-طرز تهیه قهوه فوری با نسکافه:

برای تهیه قهوه فوری نسکافه، یک قاشق چای خوری از قهوه را داخل فنجان بریزید، اگر شکر دوست دارید همین حالا وقتش است، سپس آب داغ را به آرامی داخل فنجان و روی نسکافه بریزید و کمی فضای خالی بالای فنجان باقی بگذارید چون بعد از هم زدن کف می کند و فضا می خواهد، مخلوط را خوب هم بزنید تا مطمئن شوید که قهوه و شکر کاملاً حل شده اند که تمام این کارها فقط ۱۰ ثانیه زمان می برد؛ اگر قهوه با طعم شیر یا خامه را در قهوه دوست دارید حالا می توانید این کار را بکنید ولی مراقب کالری دریافتی خود نیز باشید! قهوه آماده شده را بچشید، اگر به اندازه کافی تلخ یا شیری یا خامه ای نیست دفعه بعد می توانید مقادیر را بیشتر و بیشتر کنید تا به طعم مورد علاقه خود برسید و از آن لذت کامل را ببرید.

8-طرز تهیه قهوه فوری گلد اکوادور:

یک و نیم قاشق چای خوری از قهوه اسپرسو برند نسکافه را به یک فنجان کوچک اضافه کنید، به میزان 50 تا 60 میلی لیتر آب داغ و تازه جوشیده اضافه کرده و با قاشق هم بزنید، به همین سادگی.

9-طرز تهیه قهوه فوری نسکافه گلد با کافی میت:

Nescafé with Coffe-mate دارای مدلی قهوه Nestle Nescafé به همراه قهوه های مورد علاقه با طعم هایی مثل فندق، وانیل فرانسوی و کلاسیک می باشد، این مدل بین ۸۰ تا ۹۰ کالری در هر وعده و ۲ گرم چربی دارد. (هر وعده ۲ قاشق غذاخوری است) که تمام چیزی است برای دریافت یک فنجان قهوه ۶ تا ۸ گرمی شیرین شده با خامه آن هم خوشمزه لازم می باشد.

برای تهیه قهوه فوری، ۲ قاشق غذاخوری نسکافه را با خامه قهوه میت در یک لیوان بریزید، ۶ تا ۸ قاشق غذاخوری آب داغ اضافه کرده و هم بزنید. می توانید آن را آماده کنید و در فلاسک های گرم نگه دارنده با خود به ماشین، تاکسی، اتوبوس، پای پیاده، سفر، خیابان و … ببرید و هر لحضه که می خواهید از نوشیدنش لذت ببرید.

نکته: فلاسک ها در اندازه ها و جنس ها و اشکال مختلف و متنوعی موجودند و برای دوست داران قهوه می تواند یکی از واجبات باشد.

تهیه قهوه فوری

10-طرز تهیه قهوه فوری گلد:

۱ قاشق چای خوری پر معادل ۳ گرم قهوه فوری طلایی نسکافه را با آب ۸۰ درجه سانتیگراد گرم شده مخلوط کنید و تمام اما اگر تمایل دارید می توانید شیر یا خامه یا شکر نیز بیافزایید؛ از ویژگی های عالی در تهیه قهوه فوری این است که نیازی به دم کردن ندارد و در زمانی خیلی کوتاه و سریع آماده سرو و نوشیدن می‌شود.

11-شیر قهوه و طرز تهیه آن با قهوه فوری:

برای تهیه قهوه فوری در این نوع شیر قهوه، اول یک تا دو قاشق چای خوری پودر قهوه فوری را داخل فنجان یا ماگ ریخته و بعد آن را با شیر داغ پر کنید، سپس مخلوط را با قاشق تا ترکیب کامل هم بزنید.

12-طرز تهیه قهوه فوری گلد با شیر جوش:

برای تهیه قهوه فوری با قهوه جوش ابتدا پودر قهوه، آب و شکر به اندازه دلخواه را داخل قهوه جوش مسی بریزید و بعد مواد را با هم ترکیب کنید، در ادامه قهوه جوش مسی را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید و مخلوط را از یک سو با قاشق یک دقیقه مرتب هم بزنید و بعد از یک دقیقه منتظر دم آوری باشید اما حواستان باشد که قهوه سر نرود، وقتی قهوه آماده شود کم کم جوش و بالا می آید آنوقت زیر گاز را خاموش کنید.

13-طرز تهیه قهوه فوری کلاسیک:

برای تهیه قهوه فوری کلاسیک ساشه ای 2 در 1، موادی که نیاز دارید یک عدد ساشه قهوه فوری کلاسیک، یک قاشق چای خوری شکر، یک قاشق چای خوری دارچین، یک دوم فنجان آب، یک فنجان شیر و یک فنجان یخ می باشد، برای تهیه ابتدا آب، قهوه‌فوری، دارچین و شکر را با مخلوط‌کن دستی هم بزنید و این کار را ۲۰ الی ۳۰ ثانیه ادامه دهید تا به خوبی یکدست شوند، در نهایت در صورت تمایل به نوشیدن خنک آن تکه های یخ را داخل ماگ بیاندازید تا یک آیس کافی لذیذ داشته باشید.

14-طرز تهیه قهوه فوری با کافی میت:

برای تهیه قهوه فوری که یک نوشیدنی گرم و لذیذ از انواع قهوه فوری می باشد به مواد زیر نیاز دارید:

-مواد لازم:

1-یک قاشق مربا خوری یا در صورت تمایل می توانید میزانش را بیشتر کنید

2-یک فنجان کوچک آب جوش در صورت نیاز

3-شکر به اندازه دلخواه

4-یک فنجان کوچک شیر پرچرب

5-دو قاشق مرباخوری کافی میت

6-پودر کارامل، وانیل یا شکلات

-طرز تهیه:

1-خوب حالا نوبت به ترکیب مواد نام برده می رسد، ابتدا آب را گرم کنید تا وقتی که به نقطه جوش برسد.

2-نسکافه را داخل لیوان بریزید و کمی هم آب جوش به آن بیافزایید.

3-حالا با یک قاشق شروع به همزدن ترکیبات نمایید و در صورت تمایل شکر را هم اضافه کنید.

4-در این مرحله مقداری آب جوش اضافه نموده (به اندازه ای که لازم می دانید)

5-شیر را ترکیب کنید و دقت داشته باشید اگر شیر را از یخچال در آورده اید حتما گرم کنید و سپس به ترکیبات اضافه نمایید.

6- مرحله آخر دو قاشق مرباخوری کافی میت را به قهوه اضافه و سپس نوش جان بفرمایید.

تهیه قهوه فوری

15-طرز تهیه قهوه فوری با کافی میت کیلویی:

شرکت نستله از برترین و بزرگترین تولید و عرضه کنندگان شیر خشک در جهان، در گذشته با کمک روغن گیاهی بجای استفاده از شیرهای پرچرب موفق به تولید پودر شیر خشک شد که این نوع کافی میت نستله نام گرفت که این نوع کافی میت براحتی در مایعات حل می شود و با گذر زمان این نوع نوشیدنی تبدیل به یکی از پرفروش ترین محصولات شرکت نستله شد و به اسم کافی میت نستله وارد بازار جهانی قهوه شد.

کافی میت نستله طعم دهنده ای بی نظیر و خاص برای خوشمزه کردن چای ماسالا که بسیار لذیذ است و خواص فراوانی دارد همچنین برای تهیه قهوه فوری مثل نسکافه می باشد که می توانید با این نوع طعم دهنده نوشیدنی تان را نی توانید بسیار خوش طعم کنید؛ بهتر است بدانید پودر شیر یا شیر خشک نسبت به کافی میت مقداری کالری بیشتری دارد ولی کافی میت فاقد مواد لبنی می باشد و لاکتوز و گلوگز در آن وجود ندارد.

آیا باید برای تهیه قهوه فوری را با آب جوش درست کنید؟

برای تهیه قهوه فوری نیازی به جوشاندن آب نیست بهترین دما برای قهوه فوری ۸۰ درجه سانتیگراد می باشد چون اگر آب داغتر ازین باشد قهوه را می سوزاند و عطر دوست داشتنی آن را از بین ببرد، اگر هم جوشید کمی صبر کنید تا دمایش پایین بیاید سپس استفاده نمایید.

نکاتی مهم در تهیه قهوه فوری برای داشتن عطر و طعمی بهتر:

-همیشه قهوه فوری با کیفیت و برندی شناخته شده تهیه کنید.

-از آب تصفیه شده استفاده نمایید چون در طعم نهایی واقعا موثر می باشد.

-همیشه قهوه فوری خود را در ظرف سرو مورد علاقه خود نوش جان کنید.

-لیوان سرو را با پر کردن با آب داغ از قبل گرم کنید و بعد از گرم شدن آب را دور بریزید، این کار باعث می شود قهوه ای که بعد تهیه می شود زود سرد نگردد و حرارتش را بخاطر سردی لیوان از دست ندهد.

-معمولا به 2 گرم قهوه فوری نیاز دارید چیزی حدود ۱ قاشق چای خوری سر پر، اما اگر دلتان قهوه تلخ تر و پرکافئین تری می خواهد می توانید قهوه بیشتری به کار ببرید.

-به طور معمول به ۲۰۰ میلی لیتر آب داغ نیاز دارید که آن هم به سلیقه شما می تواند کم و زیاد شود و قهوه خود را غلیظ تر یا رقیق تر کنید.

-حتما بعد از اضافه کردن پودر قهوه فوری با یک قاشق از یک سمت آن را هم بزنید تا کامل حل شوند.

-اگر از قهوه های فوری شیشه ای مثل نسکافه نستله استفاده می کنید می توانید آن را با شکر، عسل، سس شکلات و …شیرین کنید.

-اگر دوست داشتید می توانید به قهوه تان شیر، خامه، دارچین یا وانیل اضافه نمایید تا عطر و طعم دلپذیرتری داشته باشد.

تهیه قهوه فوری

حال که با روش های گوناگون تهیه قهوه فوری آشنا شدید، می توانید قهوه های آماده بهتر و لذیذتری تهیه کرده و لذت ببرید و اگر علاقمند به اطلاع از شرایط نمایندگی کافی پارس دارید روی لینک ضربه بزنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام