تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

خاصیت چای ماسالا

درباره خاصیت چای ماسالا

یکی از نوشیدنی های گرم کافی شاپ ها که ریشه هندی دارد و خودش هم دارای طبعی گرم می باشد چای ماسالا می باشد، این چای با ادویه های بخصوصی که دارد مانند رازیانه، بادیان خطائی، زنجبیل، چای سیاه، دارچین، فلفل سیاه، هل، جوز هندی، میخک و … که در مقاله چای ماسالا به آن بطور مفصل گفته شده است بسیار محبوب و پرطرفدار و غنی می باشد و نوشیدن آن هم برای آقایان و خانم ها بسیار لذت بخش می باشد.

در محتوای پیش رو می خواهیم به خاصیت چای ماسالا و فواید دارویی که دارد توضیح دهیم. مطمئن باشید بعد از مطالعه این مقاله اگر تابحال این نوشیدنی را میل نکرده اید حتما تمایل به سفارش آن در کافی شاپ و تهیه آن با پودرهای آماده موجود در بازار پیدا خواهید کرد ،پس با کافه پارس یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای کافه همراه ما باشید.

خاصیت چای ماسالا بر بیماری های قلبی:

بعضی از ترکیبات موجود در چای ماسالا مثل دارچین می توانند فشار خون و کلسترول موجود در خون را تحت تاثیر خود قرار دهند، در واقع دارچین یکی از گیاهانی است که افراد از آن برای کاهش فشار خون و تنظیم آن استفاده می نمایند؛ چای سیاه نیز می تواند سطح کلسترول بد موجود در خون را کم کند و بر سیستم گردش خون تاثیرگذار باشد تا قلب کارش را با خاصیت چای ماسالا بخوبی انجام دهد.

خاصیت چای ماسالا بر سیستم ایمنی:

یکی دیگر از خاصیت چای ماسالا تاثیر مثبت آن بر تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری های مربوط به این قضیه می باشد و این کار را دارچین و میخک موجود در چای ماسالا با عفونت زدایی بدن انجام می دهند.

خاصیت چای ماسالا

خاصیت چای ماسالا بر دیابت:

زنجبیل به همراه دارچین از ادویه های مهم و طعم دهنده جای ماسالا می باشند که هر دو بر میزان قند خون تاثیرگذار می گذارند و مقاومت بدن در برابر انسولین را کم می کنند، به همین خاطر افراد دیابتی با استفاده از خاصیت چای ماسالا می توانند بیماری خود را کنترل کنند.

خاصیت چای ماسالا بر سرماخوردگی:

با توجه به اینکه سرماخوردگی در هر سن و سالی رخ می دهد می توانید موقع ابتلا به آن با استفاده از خاصیت چای ماسالا بر این بیماری غلبه کنید و از خاصیت طبع گرم آن برای بهبود سریع تر استفاده نمایید ،در واقع میخک و زنجبیل با استفاده از خصوصیت ضد التهابی خود به درمان افراد کمک می کنند.

توصیه می گردد در زمان سرماخوردگی این نوشیدنی بی نظیر را بصورت داغ بنوشید تا باکتری ها و عفونت ها را نابود کند، همچنین به کم شدن سرفه های خشک و کم شدن خلط پشت گلو به شما کمک کند.

خاصیت چای ماسالا بر دستگاه گوارش:

بهتر است بدانید بعضی از ترکیبات موجود در ماسالا مانند فلفل سیاه، دارچین، هل و زنجبیل می توانند کمک به رفع و بهبودی برخی از مشکلات دستگاه گوارش کنند؛ با استفاده از خاصیت چای ماسالا می توانید برخی از مشکلات گوارشی مثل حالت تهوع، نفخ، سوزش معده، استفراغ و … را رفع کنید، همچنین با مصرف این نوشیدنی می توانید عفونت های باکتریایی در معده را از بین ببرید، هضم غذا را بهتر کنید، ترشح آنزیم های گوارشی را بهتر نمایید و … را انجام دهید.

خاصیت چای ماسالا

خاصیت چای ماسالا بر لاغری و کاهش  وزن:

چای ماسالا با داشتن ادویه هایی مثل چای سیاه و فلفل سیاه می تواند سبب کاهش وزن گردد، چای سیاه موجود میزان کالری دریافتی را کم می کند و به تجزیه چربی های جمع شده در قسمت های مختلف بدن به ویژه در ناحیه شکم می پردازد، فلفل سیاه هم از تجمع چربی ها در بافت های مختلف بدن جلوگیری و به نوعی سلول های چربی را در بدن پخش می نماید که همه این ها را مدیون خاصیت چای ماسالا و ترکیبش می باشید.

با توجه به که این که ماسالا طبعی گرم دارد، با داشتن ادویه دارچین می تواند دمای بدن را بالا برده و به لاغری نیز کمک کند. بسیاری از افراد این نکته: اگر چای ماسالا با شیر گاو با لبنی مصرف کنید می توانید پروتئین زیادی را جذب کرده و دیرتر احساس گرسنگی نمایید.

خاصیت چای ماسالا و ضد التهابی بودن آن:

میخک و زنجبیل دو ادویه مهم با داشتن خاصیت چای ماسالا می توانند انواع التهاب های موجود در بدن را کم کنند و آنها را کاهش دهند.

خاصیت چای ماسالا بر تقویت انرژی:

چای سیاه موجود در چای ماسالا دارای کافئین می باشد و از آنجا که کافئین نوعی ماده انرژی زاست با استفاده از خاصیت چای ماسالا می تواند به تقویت اندام های مختلف بدن بپردازد و انرژی روزانه فرد را تأمین نماید؛ به همین خاطر پیشنهاد می گردد افرادی که فعالیت های زیادی در روز دارند و نیاز به انرژی بیشتری دارند، این نوشیدنی را برای تقویت انرژی و آرامش اعصاب خود بکار ببرند و از خوردن آن غافل نشوند.

خاصیت چای ماسالا و آنتی اکسیدان های موجود در آن:

ادویه هایی مانند چای سیاه، میخک و هل موجود در چای ماسالا مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارند که می توانند با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و مانع از بین رفتن سلول های زنده بدن گردند؛ این آنتی اکسیدان ها با توجه به خاصیت چای ماسالا ضمن تنظیم فشار خون می توانایی کنترل ضربان قلب را هم دارند و از بوجود آمدن سلول های سرطانی نیز جلوگیری می نمایند.

همچنین از دیگر کارهای که در بدن فرد انجام می دهند کاهش سطح کلسترول بد در خون و در نتیجه از ایجاد بیماری های قلبی جلوگیری می کنند.

خاصیت چای ماسالا بر سلول های سرطانی:

این نوشیدنی با داشتن ترکیباتی مانند هل، چای سیاه، دارچین و زنجبیل و استفاده از خاصیت چای ماسالا می توانند بر سلول های سرطانی تاثیرگذار باشند و از ابتلا به سرطان پیشگیری نمایند و جلوی ایجاد سلول های حمله کننده را بگیرند.

خاصیت چای ماسالا

خاصیت چای ماسالا بر سوخت و ساز بدن:

این چای فوق العاده به هضم غذا کمک بسیاری می کند و سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و با استفاده از خاصیت چای ماسالا باعث می گردد تا فرد اندامی متناسب داشته باشد.

خاصیت چای ماسالا بر دوران پریودی:

خانم ها در این دوران می توانند با مصرف روزانه این نوشیدنی بصورت داغ از دردهای روحی و جسمانی خود در ناحیه شکم و کمر کم کنند، در واقع طبع گرم خاصیت چای ماسالا می تواند نوعی تسکین دهنده را برای بانوان بازی کند و ادویه هایی که به این قضیه کمک می کنند دارچین و زنجبیل می باشند.

افراد با شرایط خاص مثل خانم های باردار باید چای ماسالا را خیلی کم و حتما با مشاوره پزشک خود استفاده کنند تا ترکیبات موجود در این چای برای آنها عوارضی در پی نداشته باشد، این را نیز بدانید چای ماسالا مثل هر ماده غذایی دیگری دارای فواید و عوارض متفاوتی می باشد،.

به همین خاطر برای استفاده از خاصیت چای ماسالا باید به نوشیدن روزی دو الی سه فنجان از آن اکتفا کنند تا دچار عوارض طبع گرم آن مانند چوش زدن و خارش و آلرژی نشوند. برای شرکت در کلاس های اموزش باریستایی به سایت کافی پارس مراجعه کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام