تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

تفاوت بین قهوه ها

در مورد تفاوت بین قهوه ها بیشتر بدانید

تفاوت بین قهوه ها موضوعی است که ممکن است برای یک قهوه خور حرفه ای بسیار مهم باشد. قهوه ها انواع مختلفی دارند و این تقسیم بندی با توجه به شرایط و شاخصه های مختلف صورت می گیرد. از جمله این شرایط می توان به محل کشت و رشد قهوه، رست و دم آوری آن اشاره کرد.

 تفاوت بین قهوه ها

انواع قهوه از نظر دم آوری

اگر بخواهیم قهوه ها را از نظر روش های دم آوری و تهیه کردن به انواع مختلفی تقسیم کنیم، باید به دسته بندی های زیر اشاره کرد:

  • قهوه فرانسه
  • قهوه ترک
  • قهوه اسپرسو
  • انواع قهوه دمی
  • انواع قهوه فوری
  • قهوه اسپرسو لانگو
  • قهوه اسپرسو دوپیو
  • قهوه اسپرسو ریستریتو
  • قهوه اسپرسو ماکیاتو
  • قهوه اسپرسو کوبانو
  • قهوه لاته یا کافه لاته
  • قهوه لاته ماکیانو
  • کاپوچینو
  • قهوه اسپرسو کن پانا
  • قهوه رد آی Red Eye
  • قهوه بلک آی Black Eye
  • قهوه دد آی Dead Eye
  • آمریکانو
  • قهوه آفوگاتو
  • کافی میکس
  • کورتادو
  • کافه موکا
  • فلت وایت
  • کافه برو Café Breve
  • و …

تفاوت میان عربیکا و روبوستا

این موارد از جمله انواع قهوه ها محسوب می شوند که در روش آماده سازی و دم آوری متفاوت می باشند. در واقع تفاوت بین قهوه ها با توجه به نوع دم آوری آن به نوعی مرتبط با روش ابداعی برای تهیه آن است. در ادامه در مورد تعدادی از این روش های آماده سازی قهوه توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

اما علاوه بر روش های دم آوری قهوه از جمله انواع تفاوت بین قهوه ها می توان به گیاه مختلف آن ها در نقاط مختلف دنیا اشاره کرد. برای مثال دانه قهوه ای که در اتیوپی رشد می کند با دانه قهوه ای که در فیلیپین کشت می شود، متفاوت است. از این نظر قهوه ها دارای دسته بندی های زیر می باشند:

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید نوشته تفاوت قهوه عربیکا و روبستا را مطالعه کنید تا خرید قهوه خود را به درستی انجام دهید.

 تفاوت بین قهوه ها

میزان کافئین قهوه ها

از مهمترین تفاوت بین قهوه های بالا می توان به میزان کافئین آن ها اشاره کرد. عربیکا دارای بیشترین کافئین است که تقریبا میزان آن یک و نیم درصد است. این در حالی است که روبوستا دارای سه درصد کافئین است و برای افرادی که نیاز به انرژی بیشتری دارند ترکیبی با روبوستای بیشتر پیشنهاد می شود. لیبریکا را می توان در واقع نوعی قهوه جایگزین در قرن های گذشته شناخت که بر اثر کمبود عربیکا در بین مردم محبوب شد.

اما امروزه افراد خاصی از این قهوه می نوشند. افرادی که به رایحه چوب و دود علاقمند هستند و طعم گل و میوه را می پسندند. در نظر داشته باشید از هر کدام این قهوه ها برای تهیه انواع مختلفی از این نوشیدنی استفاده می کنند. در واقع تفاوت بین قهوه ها می تواند به ترکیب آن ها نیز مربوط باشد. قهوه ای که درصد روبوستای بیشتری دارد با قهوه ای که دارای درصد بیشتری عربیکا است، متفاوت می باشد.

قهوه ترک از ترکیه تا رومانی

تفاوت بین قهوه ها می تواند حتی به نام کشور هایی که روش دم آوری آن ها ابداع شده است، برگردد. از طرفی تفاوت بین قهوه ها با توجه به ظرف ها و وسایلی که به وسیله آن ها تهیه می شود، مرتبط است. قهوه ترک که به نام Turkish Coffee شناخته می شود از جمله دانه قهوه هایی است که برای آماده سازی آن، به صورت بسیار نرمی پودر می شود.

در واقع یک فنجان قهوه ترک دارای مقداری کف بر روی فنجان و همچنین مقادیری لرد در ته آن می باشد. این قهوه در کشور هایی مانند ترکیه، ایران، مجارستان، رومانی و … به نام قهوه ترک شناخته می شود و طرفداران خود را دارد. برای تهیه این نوع قهوه از ظرف هایی به نام جازوه و ایبریک استفاده می کنند.

این روش تهیه قهوه از قرن شانزدهم میلادی از یمن شروع شد و در ترکیه به اوج رسید. از این پس این قهوه به نام قهوه ترک شناخته شد. قهوه ترک را می توان از محبوب ترین انواع قهوه ها در مناطقی مانند خاورمیانه و الکان محسوب کرد.

 تفاوت بین قهوه ها

قهوه فرانسه که به نام قهوه فیلتری نیز شناخته می شود

شاید بتوان گفت که ذائقه افراد در واقع به نوعی در تفاوت بین قهوه ها تاثیرگذار است. افراد با ذائقه های متفاوت قهوه های مختلفی را می پسندند. قهوه فرانسه که به نام قهوه فیلتری نیز شناخته می شود به صورت زبر آسیاب می شود. برای تهیه قهوه فرانسه از دستگاه هایی مانند قهوه ساز و فرنچ پرس استفاده می کنند.

فرنچ پرس دستگاهی است که خود فرانسوی ها آن را تولید کرده اند. اما چرا قهوه فرانسه به نام قهوه فیلتری نیز شناخته می شود؟ به دلیل اینکه این قهوه در درون فیلتر کاغذی و یا فیلتر توری (متناسب با نوع دستگاه که برقی یا فرنچ پرس باشد) قرار می گیرد. قهوه فرانسه غلظت بالایی ندارد و حتی آن را با لیوان میل می کنند. در نظر داشته باشید که بسیاری از مردم اروپا روز خود را با یک لیوان قهوه فرانسه آغاز می کنند.

اگر بخواهیم از آسان ترین روش ها برای دم آوری قهوه نام ببریم می توانیم به قهوه فرانسه اشاره کنیم. از طرفی روش دم آوری به سبک قهوه فرانسه یکی از راحت ترین روش های موجود شناخته می شود. یک فنجان قهوه فرانسه بر خلاف قهوه ترک دارای کف بر روی قهوه یا لرد در ته فنجان نمی باشد. این موضوع را می توان از تفاوت بین قهوه های ترک و فرانسه محسوب کرد.

اسپرسو کافی

قهوه اسپرسو از جمله مواردی است که آسیاب دانه های آن از قهوه ترک زبر تر است در حالی که از قهوه فرانسه نرم تر آسیاب می شود. این مورد را می توان از تفاوت بین قهوه های ترک و فرانسه با قهوه اسپرسو محسوب کرد. این قهوه در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد و دم آوری آن با دستگاه مخصوص اسپرسو انجام می شود.

از دیگر تفاوت بین قهوه های اسپرسو و ترک می توان به این مورد اشاره کرد که اسپرسو در فنجان های کوچکتری نسبت به قهوه ترک سرو می شود. امروزه تفاوت بین قهوه ها با توجه به روش دم آوری و یا طعم آن ها مشخص می شود.

برند کافی پارس

اما یکی دیگر از مواردی که تفاوت بین قهوه ها را مشخص می کند برند تولید کننده آن است. برای اینکه یک قهوه با طعم عالی و اصیل داشته باشید برای خرید باید به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید. برند کافی پارس انواع پودر قهوه را در دسته بندی های مختلف به بازار مشتریان عرضه می کند.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام