تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

خواص و فواید قهوه عربیکا

خواص و فواید قهوه عربیکا

اگر شما هم جزو افرادی می باشید که روز خود را با یک فنجان قهوه گوارای اسپرسو آغاز می کنید این مقاله برای شماست، چون قهوه اسپرسو که بعد از آب جزو نوشیدنی های پرطرفدار در بین مردم می باشد خواص و فواید بی نظیری دارد که اگر از آن مطلع شوید مسلما نوشیدن آن از خود دریغ نمی کنید. بخصوص دانستن خواص قهوه عربیکا که جزو پرمصرف ترین قهوه می باشد برای شما واجب می باشد، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

درباره قهوه عربیکا:

تحقیقات نشان داده است که حدود ۷۰ درصد قهوه جهان از دانه های قهوه عربیکا تهیه می شود و به دست شما عزیزان می رسد. قهوه عربیکا وقتی در حد متعادل و با افزودنی های مجاز و محدود مصرف شود، فواید بی شماری برای شما دارد (البته پیشنهاد می شود با افزودنی هایی مثل شیرین کننده ها و خامه کالری آن را افزایش ندهید)، آنوقت وقتی قهوه می نوشید می دانید که یک نوشیدنی پر از فایده را مصرف می کنید که به شما انرژی یک روز خوب را می دهد. همه چیز درباره قهوه عربیکا را در کافی پارس حتما مطالعه کنید.

 

خواص و فواید قهوه عربیکا

در ادامه مطلب به خواص قهوه عربیکا اشاره می شود که بسیار قابل توجه می باشند و شامل:

1-کاهش خطر ابتلا با خواص قهوه عربیکا:

آلزایمر بیماری ای است که معمولاً در افراد میانسال و بالای ۶۵ سال دیده می شود، این بیماری با تخریب عملکرد اعصاب ارتباط تنگاتنگی دارد و در نتیجه موجب اختلال در سیستم مغزی می شود؛ آلزایمر به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، سبک زندگی ناسالم، مصرف زیاد مواد شیمیایی، محیط ناسالم زندگی، سکته های مغزی و … فرد را مبتلا می کند. تحقیقات نشان داده که مصرف قهوه اسپرسو می تواند از مغز شما در برابر آلزایمر و هر بیماری دیگری که با تخریب عصبی ارتباط دارد، محافظت کند. مصرف قهوه به طور منظم و روزانه، به ویژه قهوه عربیکا و برخوردار شدن از خواص قهوه عربیکا شما را از ابتلا به این بیماری و بیماری های مشابه حفظ می کند.

انرژی و نشاط از خواص قهوه عربیکا:

قهوه اسپرسو و بهره مندی از خواص قهوه عربیکا به علت داشتن کافئین و تاثیر آنی آن بر بدن بخصوص برای افرادی که بطور روزانه 3 تا 5 فنجان قهوه عربیکا میل می کنند ناگزیر می باشد. قهوه اسپرسو یک نوشیدنی انرژی زا است که مغز شما را برای ترشح هورمون اندورفین تحریک می کند که برای ایجاد احساس شادی و نشاط بسیار مفید می باشد، به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم هر روز چند فنجان قهوه کافی پارس میل نمایید و از انرژی آن در طول روز بهره ببرید.

غلبه بر استرس از خواص قهوه عربیکا:

زندگی شهری و کار در محیط شهر و ادارات و شرکت ها و استرس هایی که ناشی از ترافیک و درست انجام دادن کار برای شما ایجاد می کند یکی از شایع ترین مشکلاتی است که مردم دارند؛ نوشیدن 3 تا 5 فنجان قهوه عربیکا قبل از شروع روز یا میان روز، باعث کاهش سطح استرس و کم کردن آن و غلبه بر آن می شود. نوشیدن مستمر و روزانه قهوه اسپرسو و تبدیل آن به یک عادت باعث می شود مغز شما برای داشتن آرامش بیشتر تحریک شود که با داشتن احساس آرامش، می توانید بدون ترس از استرس، فعالیت های روزانه خود را به خوبی مدیریت کنید، این یکی از بهترین خواص قهوه عربیکا برای سلامتی شماست که از آن غافل نشوید.

 

خواص و فواید قهوه عربیکا

درمان دیابت از خواص قهوه عربیکا:

یکی دیگر از مزایای نوشیدن قهوه عربیکا، به حداقل رساندن اثرات بالقوه بیماری دیابت می باشد، انواع ویتامین و کافئین موجود در قهوه عربیکا به بدن شما کمک می کند تا با افزایش سوخت و ساز بدن، سطح هورمون انسولین را افزایش دهید و شما با داشتن انسولین کافی احتمال ابتلا به بیماری دیابت را به حداقل می رسانید. برای آشنایی با شرایط دریافت نمایندگی به کافی پارس مراجعه کنید.

خواص قهوه عربیکا و رادیکال های آزاد:

دانه های قهوه عربیکا سرشار از آنتی اکسیدان های گیاهی می باشند که دارای اثرات ضد التهابی در بدن هستند. مصرف منظم قهوه عربیکا می تواند به جلوگیری از بروز برخی بیماری های مزمن به شما کمک کند. فیتونوترینت ها شکل دیگری از ترکیبات گیاهی می باشند که خواص آنتی اکسیدانی قهوه را بیشتر کرده و با رادیکال های آزاد که به سلول های بدن آسیب می رسانند مبارزه می کنند و شما با نوشیدن همیشگی قهوه عربیکا از خواص قهوه عربیکا بهره مند می شوید.

پیشگیری از سرطان از خواص قهوه عربیکا:

همانطور که می دانیم سرطان یکی از بیماری های کشنده در جهان است که واجب از با درست زندگی کردن و تغذیه مناسب از بروز آن جلوگیری کنیم، قهوه اسپرسو، به ویژه قهوه عربیکا که دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان است یکی از روش های بسیار موثر برای مبارزه با سلول های سرطانی در بدن می باشد؛ آنتی اکسیدان چیزی است که ما به آن احتیاج داریم تا سلامت بدن خود را احیا کرده و مواد مغذی موجود در خون را متعادل کنیم، شما با مصرف 3 تا 5 فنجان قهوه عربیکا در روز، می توانید از خواص قهوه عربیکا بهره مند شوید و از ابتلا به سرطان در امان باشید.

سلامت دهان یکی از خواص قهوه عربیکا:

قهوه عربیکا و نوشیدن مستمر آن با داشتن ویژگی های ضد باکتری برای سلامت دهان بسیار مفید است و می تواند به شما در درمان مشکلات دندان، پلاک و عفونت لثه کمک کند. همچنین از دیگر خواص قهوه عربیکا این است که می تواند خطر ابتلا به سرطان دهان را به حداقل برساند. پس تا می توانید از نوشیدن این معجزه در روز غافل نشوید. برای دیدن لیست شعب کافی پارس به سایت مراجعه نمایید.

افزایش استقامت بدنی با استفاده از خواص قهوه عربیکا:

قهوه از جمله نوشیدنی هاییست که با کافئین موجود در آن باعث حفظ انرژی و سلامت بدن شما می شود، بخصوص برای ورزشکاران بسیار مفید است و استقامت بدنی آنها را هنگام تمرین زیاد می کند. در واقع کافئین باعث می شود مغزتان انرژی لازم را برای سرحال ماندن به سلول های بدن بدهد. حتما مقاله قهوه اسپرسو قبل از باشگاه را مطالعه نمایید.

مبتلا نشدن به پارکینسون از خواص قهوه عربیکا:

پارکینسون بیماری است که بیشتر افراد میانسال به آن دچار می شوند. این بیماری ناشی از تخریب عملکرد اعصاب در بدن انسان بوجود می آید. نوشیدن قهوه اسپرسو، به ویژه از نوع قهوه عربیکا می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با پارکینسون و جلوگیری از مبتلا شدن به شما کمک کند. برای دریافت نمایندگی به صفحه سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

 

خواص و فواید قهوه عربیکا

 

جلوگیری از تجمع رادیکال های آزاد در بدن با قهوه عربیکا:

باید بدانید که رادیکال های آزاد نه تنها برای سلامتی انسان، بلکه برای پوست نیز بسیار خطرناک هستند، رادیکال های آزاد می توانند مشکلات مانند پیری پوست و سرطان را ایجاد کنند؛ با مصرف منظم قهوه عربیکا و بهره مند شدن از خواص قهوه عربیکا می توانید اثر رادیکال های آزاد را در بدن خود کاهش دهید. روش عملکرد قهوه و کافئین اینگونه است که، سلول های شما را بازسازی نموده و ایمنی بدن شما را برای دفاع  در برابر رادیکال های آزاد افزایش می دهد.

پوستی سالم با بهره از خواص قهوه عربیکا:

تحقیقات در طی سال ها نشان داده است که نوشیدن قهوه اسپرسو بصورت روزانه برای سلامت پوست بسیار مفید می باشد. همچنین استفاده از تفاله قهوه در ترکیب با مواد مختلف و یا حتی به تنهایی باعث سفت شدن، صاف شدن و بازسازی سلول های مرده پوست می گردد. می توان از تفاله قهوه به عنوان اسکراپ برای پاکسازی پوست صورت استفاده کرد که این از خواص قهوه عربیکا می باشد که بی نظیر است. به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ماسک های تفاله قهوه اسپرسو را حتما در مجله کافی پارس مطالعه کنید و به کار ببرید.

خواص و فواید قهوه عربیکا

همانطور که مصرف روزانه قهوه اسپرسو فواید زیادی دارد و شما می توانید از خواص قهوه عربیکا بهره مند شوید مضراتی نیز با خود به همراه دارد، البته برای کسانی که دارای بیماری های زمینه ایی و ارثی می باشند یا به کافئین آلرژی دارند و یا در مصرف آن افراط می کنند که می تواند شامل اضطراب، کم آبی بدن، فشار خون و غلط خون، افزایش ضربان قلب، بی خوابی و … که می توانید این عوارض و مضرات قهوه اسپرسو را در مقاله های مجله سایت کافی پارس پیدا کرده و بطور مفصل از آن مطلع شوید. می دانیم که از قهوه اسپرسوی کافی پارس و طعم بی نظیر آن نمی توانید بگذرید ولی در مصرف آن زیاده روی ننمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5

7 پاسخ

  1. با سلام و خسته نباشید، با توضیحاتی که دادید خواص قهوه عربیکا بیشتر و بهتره یا خواص قهوه روبوستا، ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام سمیرای عزیز، قهوه ها خواص زیادی دارند تفاوت های بین قهوه عربیا و روبوستا بیشتر در سلیقه و طعم ها است از خوردن قهوه های کافی پارس لذت ببرید و بدونید که هر دو قطعا خواص زیادی دارن

  2. سلام، اولا ممنون از توضیحات کاملتون و دوم اینکه خواص قهوه عربیکا برای آقایون بیشتر و بهتر هستش یا خواص قهوه روبوستا؟ کدوم رو باید انتخاب کنم

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام