تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

خواص قهوه ترک

هر آنچه درباره خواص قهوه ترک باید بدانید

خواص قهوه ترک بسیار است که به عنوان یکی از نوشیدنی های سنتی مورد علاقه در ترکیه، تفاوت های خاصی مانند مراحل دم آوری خاص و تفاله با دیگر انواع قهوه دارد. نوشیدن قهوه در فرهنگ ترکیه اهمیت بسیار بالایی دارد. در فرهنگ ترکیه قهوه به عنوان یک بازیگر اصلی در تمام رویداد ها شناخته می شود. در واقع قهوه محرک قلب و ذهن است و به عنوان یک نوشیدنی اسرار آمیز که دوستی را تقویت می کند و خستگی را از بین می برد شناخته شده است اما زمان نوشیدن قهوه نیز بسیار مهم است که در یکی از مقاله های مجله کافی پارس می توانید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

خواص قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک

چندین روش برای استخراج و دم کردن قهوه بر اساس ترجیحات فرهنگی، جغرافیایی و مصرف کننده استفاده می شود. با توجه به عطر و طعم قوی، دانه های قهوه که در حد متوسط برشته شده باشد، در نهایت بهترین قهوه سنتی ترک را ارائه می دهند. برای به دست آوردن یک پودر خوب، دانه های قهوه توسط آسیاب قهوه، آسیاب می شوند.

برای درست کردن هر فنجان قهوه ترک، یک یا دو قاشق چای خوری قهوه لازم است. حجم آب مورد نیاز را می توان با استفاده از فنجان های قهوه که در آن سرو می شود، تعیین کرد. برای دریافت بهترین نتیجه و تمام خواص قهوه ترک، آب باید سرد باشد. قهوه ترک به صورت ساده (بدون شکر)، شکر کم، شکر متوسط و با شکر خوب تهیه می شود.

بهترین قهوه سنتی ترک با فرآیند دم کردن قهوه آسیاب شده و شکر در قهوه ساز مخصوصی به نام cezve یا موکاپات انجام می شود.در مرحله بعد، آن را بر روی حرارت کم قرار می دهیم و تا زمانی که به جوش بیاید صبر می کنیم و سپس آن را از روی حرارت بر می داریم. در نهایت قهوه ترک با فنجان های مخصوص قهوه ترکی به نام فینکن سرو می شود.

خواص معجزه آسای قهوه ترک

ترکیبات زیست فعال قهوه مانند کافئین، اسید های کلروژنیک و الکل های دی ترپنوئید با کاهش خطر چاقی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و برخی سرطان ها مرتبط هستند. طبق تحقیقات، کافئین خطر ابتلا به بیماری های عصبی را کاهش می دهد. همچنین مشخص شده است که قهوه برای سلامتی مفید باشد در صورتی که به طور منظم مصرف شود.

یکی از مهم ترین خواص قهوه ترک این است که سطح انرژی شما را افزایش می دهد و هوش را تقویت می کند. کافئین که در قهوه به وفور یافت می شود، به سرعت با خون ترکیب می شود و پس از آن به مغز می رسد. در واقع خواص قهوه ترک این است که انتقال دهنده عصبی آدنوزین که در مغز تولید می شود و باعث خواب آلودگی می شود را مسدود می کند. به این ترتیب فواید قهوه ترک این است باعث افزایش هوشیاری و سطح انرژی می شود.

خواص قهوه ترک

این عمل باعث جلوگیری از احساس خستگی در طول روز می شود. همچنین با باز کردن ذهن، راندمان کاری و تمرکز را افزایش می دهد. به لطف خواص قهوه ترک و تاثیری که بر مغز می گذارد، بسیاری از مطالعات علمی نشان داده است که قهوه خلق و خو، حافظه، زمان واکنش و به طور کلی عملکرد های شناختی را بهبود می بخشد.

در واقع مهمترین خواص قهوه ترک این است که این قهوه در تقویت حافظه در برابر بیماری های روانی مانند آلزایمر، پارکینسون و افسردگی موثر است. قهوه ترک ذهن را باز می کند و احتمال ابتلا به چنین مشکلات روحی را کاهش می دهد. همچنین به تسکین سردرد هایی مثل میگرن کمک می کند و اثر مسکن ها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

فواید و خواص قهوه ترک

خواص قهوه ترک و اثرات مثبت آن بر سلامتی سال ها است که شناخته شده است. هم اکنون به عنوان یکی از مهم ترین خواص قهوه ترک اثبات شده است که قهوه یک نوع غذای ارزشمند برای سلامتی است و افراد سالم می توانند آن را به طور منظم مصرف کنند. خواص قهوه ترک در ترکیه به خوبی شناخته شده است و به همین دلیل یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است.

قهوه ترک یکی از قهوه های معروفی است که به دلیل تاریخچه و طعم آن در جهان شناخته شده است. خواص قهوه ترک در انواع مختلف، سلیقه ها و روش های پخت خاص با توجه به مناطق مختلف خود را نشان می دهد. قهوه ترک که با ارزش غذایی خود به عنوان میان وعده در رژیم غذایی افراد در سراسر جهان جای گرفته است، مصرف آن در هر زمانی از روز بلامانع است.

از جمله خواص قهوه ترک که در واقع فواید زیادی برای سلامتی دارد، تامین انرژی بدن، تقویت فعالیت های ذهنی و کمک به تناسب اندام، با مصرف 2 فنجان در روز است. همچنین علاوه بر مصرف قهوه به عنوان نوشیدنی، می توان از آن برای طعم دادن به کلوچه ها و کیک های شیرین نیز استفاده کرد. اگر نگران چاقی و مشکلات معده به دنبال مصرف قهوه ترک هستید، بهتر است آن را بدون شکر استفاده کنید.

خواص قهوه ترک

 خواص قهوه ترک: تسریع عملکرد متابولیسم

از جمله خواص قهوه ترک این است که به عملکرد سیستم گوارش کمک می کند. همچنین اگر با هل درست شود، به هضم غذا نیز کمک می کند. در واقع، قهوه به لطف کافئین موجود در آن بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد. خواص قهوه ترک این است که با ترشح هورمون های آدرنالین، قلب و سیستم گردش خون را تحریک می کند. قهوه ترک متابولیسم بدن را به کار می اندازد و در نتیجه، چربی سوزی بدن تسریع می شود.

در واقع کافئین که بدن به سرعت آن را جذب می کند، یک اثر روانگردان دارد. همچنین از جمله فواید قهوه ترک برای افرادی است که ورزش می کنند و به دنبال چربی سوزی هستند. آن ها بهتر است حداقل نیم ساعت قبل از شروع ورزش قهوه بنوشند.

و اما از مهم ترین خواص قهوه ترک این است که با بیماری های سرطانی مبارزه می کند. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن منظم 2 فنجان قهوه ترک در روز خطر ابتلا به سرطان های روده بزرگ، سینه و رکتوم، حنجره و مری را کاهش می دهد. از دیگر خواص قهوه ترک این است که به سلامت پوست و مو کمک می کند. محتوای آنتی اکسیدانی قهوه ترک، با محافظت از پوست و کل بدن در برابر بیماری ها، پیری پوست را به تعویق می اندازد.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام