تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

شیر قهوه

مضرات و خواص شیر قهوه

در این مقاله قصد داریم از مضرات و خواص شیر قهوه برایتان بگوییم. امروزه که قهوه جایگاه مهمی در رژیم غذای پیدا کرده و نوشیدن روزانه آن برای اکثر افراد بسیار مهم می باشد بهتر است بدانید که می توانید این نوشیدنی لذت بخش را با شیر ترکیب کنید. البته این کار برای افرادی خوب است که به دنبال این هستند که تلخی قهوه خود را کمتر کنند.

شیر قهوه یکی از نوشیدنی هایی است که علاقه مندان به قهوه آن را تجربه کرده اند. استفاده شیر در قهوه باعث می شود که کالری قهوه افزایش پیدا کند و طعم آن کمی از تلخی خارج شود. نوشیدنی های زیادی هستند که بر پایه اسپرسو به همراه شیر به دست می آیند که طرفداران بسیاری دارند مانند: لاته، کاپوچینو و …

برای درست کردن انواع نوشیدنی های قهوه می توانید آموزش باریستایی ببینید. برای آموزش باریستایی روی تصویر زیر کلیک کنید

آموزش باریستایی

خواص قهوه بستگی به میزان استفاده آن در طول روز و زمان استفاده قهوه دارد. در واقع نوشیدن قهوه بسیار مفید است اما تا جایی که قهوه اعتیاد آور نباشد و  در مصرف آن زیاده روی نکنید. به طور کل افراد زیادی هستند که قهوه را برای رفع خستگی، بالا بردن هوشیاری، کاهش اشتها و … استفاده می کنند.

اما برخی افراد هم هستند که تمایل دارند این انرژی را از قهوه دریافت کنند اما تلخی آن را دوست ندارند به همین دلیل است که به آن افزودنی هایی مانند شیر، شکر، خامه و … اضافه می کنند و این یکی از رایج ترین نوشیدنی ها می باشد.

 

شیر قهوه

تاثیر اضافه کردن شیر به قهوه

همان طور که گفته شد افراد بسیاری هستند که به خوردن شیر قهوه علاقه بسیاری دارند به همین دلیل بهتر است تاثیر شیر قهوه را برای بدن خود به خوبی بشناسند. طبق تحقیقاتی که انجام شده است بهتر است بدانید اضافه کردن شیر و شکر به انواع نوشیدنی های گرم کالری آن ها را به حد بسیار زیادی بالا می برد و آن ها را به بمبی از کالری تبدیل می کند.

بنابراین اگر از قهوه برای لاغری استفاده می کنید ولی به دلیل تلخی، به آن شیر و شکر اضافه می کنید بهتر است بدانید بدترین راه را انتخاب کرده اید و نه تنها باعث لاغری نمی شود بلکه باعث افزایش وزن بیش از اندازه نیز می گردد.

قهوه به تنهایی دارای 3 تا 5 کالری می باشد که آن هم برای بدن مفید هستند اما با افزودن شیر و شکر به یک فنجان قهوه آن را تبدیل به 70 کالری می کنید حال تصور کنید این نوشیدنی را در روز چند مرتبه نیز استفاده کنید. قهوه که امروزه بهترین نوشیدنی می باشد با استفاده از شیر به انواع مختلفی از نوشیدنی ها تبدیل می شود.

بسیاری از افراد با کمک شیر طعم تلخ قهوه را گرفته و آن را به نوشیدنی متفاوتی از قهوه تبدیل می کنند. برخی از نوشیدنی هایی که با کمک قهوه به دست می آیند دارای کف و فوم می باشند که با کمک شیر به دست می اید و تهیه فوم با شیر کار چندان ساده ای نیست.

وجود پروتئین در قهوه اهمیت بالایی دارد که در تهیه کف و فوم شیر به دست می آید. پروتئین شیر باعث بهتر شدن کف و حباب های آن هنگام فوم گرفتن می شود. چربی شیر باعث بهتر شدن رایحه و طعم آن خواهد شد.

شیر قهوه

خواص شیر قهوه

همان طور که می دانید شیر فواید بسیاری دارد و افراد زیادی هستند که برای جذب کلسیم که به استحکام دندان و استخوان ها کمک می کند به سراغ نوشیدن شیر می روند. اگر شما از آن دسته افراد هستید که علاقه زیادی به شیر قهوه دارید پیشنهاد می کنیم از شیرهای کم چرب استفاده کنید تا  از خواص آن برای لاغری بهره مند شوید.

یکی از مهمترین خواص شیر قهوه برای افرادی است که شیر در مصرف روزانه آن ها جای ندارد و می توانند با استفاده از شیر قهوه کلسیم مورد نیاز را دریافت کنند. همچنین شیر قهوه برای افرادی که معده اسیدی دارند نیز بسیار مفید است . قهوه تلخ به برخی از افراد نمی سازد و باعث می شود اسیده معده بیشتر شود اما با افزون شیر به قهوه می توانید به کاهش اسید معده کمک کنید.

افراد زیادی هستند که قهوه را روزانه چندین مرتبه می نوشند و اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که قبل از خواب به سراغ نوشیدن قهوه می روید بهتر است بدانید کافئین موجود در قهوه باعث هوشیاری شما می شود به همین دلیل بی خوابی به سراغ شما می اید اما اگر این عادت برای شما غیر قابل ترک می باشد می توانید به قهوه خود شیر اضافه کنید تا از بی خوابی شما جلوگیری کند.

شیر قهوه

مضرات شیر قهوه

برای افرادی که می خواهند رژیم داشته باشند بهتر است قهوه را تلخ بنوشند چرا که همان طور که گفته شد شیر و شکر باعث بالا رفتن کالری قهوه می شود. اگر دچار دیابت هستید می توانید از شیر قهوه استفاده کنید اما به جای اضافه کردن شکر به قهوه خود می توانید از عسل طبیعی استفاده کنید.

اگر تمایل به کم کردن وزن خود دارید و می خواهید به هدف خود برسید بهتر است قهوه ترک را به رژیم روزانه خود اضافه کنید این قهوه باعث می شود تا مدت زمان رسیده به هدفتان کاهش پیدا کند البته در صورتی که به آن شیر و شکر اضافه نکیند.

برخی افراد نگرانی هایی برای مصرف قهوه دارند که مهمترین آن سرطان مری می باشد این امر بسیار رایج شده است که نوشیدن یک فنجان قهوه تلخ و داغ می تواند در بافت های مری را از بین ببرد و این امر باعث می شود خطر ابتلا به بیماری های بدخیم مری افزایش پیدا کند به همین دلیل افزودن شیر باعث می شود درجه حرارت قهوه شما کاهش پیدا کند و اینگونه می تواند ایمن تر باشد.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام