تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

موکاچینو

موکاچینو و طرز تهیه آن

 

اصلا فکر می کنید همه قهوه ها را می شناسید و از همه انواع آن نوشیده اید سخت در اشتباهید، هر روز ممکن است یک نام جدید به گوشتان بخورد که شاید در منوهای ایرانی نباشد اما طرز تهیه آن را که می توانید یاد بگیرید!

در این محتوا می خواهیم به معرفی یکی این قهوه های تقریبا ناشناخته بپردازیم به نام موکاچینو که در طرز تهیه و شناخت آن حتی برای بعضی حرفه ای ها می تواند هنور هم سوال برانگیز و سخت باشد چون هرکس روش خود را دارد، اگر باریستا هستید تا انتهای مطلب همراه ما باشید و اگر علاقمند به یادگیری شغل باریستایی هستید در دوره آموزشی جامع دوره های باریستایی و راه اندازی کافه با ارائه مدرک بین المللی شرکت نمایید.

موکاچینو

موکاچینو چیست؟

با وجود نظرات و اظهار نظرهای متفاوت صاحب نظران قهوه، اکثرا بر این عقیده اند که در واقع موکاچینو mochaccino همان نوشیدنی سنتی قهوه موکا می باشد یا حداقل حاوی کمی شکلات یا پودر کاکائو می باشد، ناگفته نماند موکاچینو هیچ ربطی به کاپوچینو ندارد چون بعضی این دو را نیز به هم ربط می دهند.

این اتفاق درباره تهیه قهوه فراپه نیز هست و دستور العمل های متفاوتی از باریستاهای مختلف در مورد آن وجود دارد اما در مورد موکاچینو این موضوع بسیار شدیدتر و همراه با اختلافات بیشتری است.

بعضی اظهار دارند موکاچینو یک قهوه لاته کوچک است که به آن سس شکلات اضافه شده، اما برخی دیگر می باشند که ادعا دارند این قهوه نوشیدنی ای با طعم شیر همراه با پودر کاکائو است که بیشتر مناسب کودکان است تا افراد بزرگسال! یکی دیگر از نظرات این است که موکاچینو فقط یک قهوه موکاست که خواسته اند اسمی فانتزی و متفاوت به آن بدهند.

در نهایت می شود گفت که موكاچينو نوشيدني ای گرم است كه تركيب شده از قهوه و شكلات و براي كساني كه تلخي قهوه را نمی پسندند مورد خوبی است، البته شما می توانید موکاچینوی مخصوص خود را هم بیافرینید.

طرز تهیه موکاچینو:

همانطور که گفتیم شما می توانید موکاچینو با سلیقه خود را داشته باشید، در این محتوا می خواهیم از دستورالعملی بگوییم که بیشتر از همه استفاده می شود که ترکیبی است بین موکا و کاپوچینو، همچنین خوب است که بدانید از لحاظ حجمی این نوشیدنی معمولا به اندازه 150 میلی لیتر می باشد، با کافی پارس همراه باشید:

-مواد لازم برای موکا:

1-قهوه اسپرسو

2-سس شکلات یا هات چاکلت

3-کف شیر

-مواد لازم برای کاپوچینو:

1-قهوه اسپرسو

2-فوم شیر پرچرب جوشیده

-مواد لازم برای موکاچینو:

1-قهوه اسپرسو

2-سس شکلات یا هات چاکلت

3-فوم شیر پر چرب البته ترجیحا

ضمن اینکه می توانید از هر نوع ماده ای برای تزئین و هر مدل چاشنی که دوست دارید به موکاچینوی خود اضافه کنید، با توجه به روشی که معمولاً قهوه موکای خود را تزئین می نمایند نیز می توانید از مواد شکلاتی نظیر پودر کاکائو، پودر دارچین، شکلات رنده شده و سیروپ شکلات بر روی نوشیدنی خود استفاده کنید.

موکاچینو

طرز تهیه موکاچینو در منزل:

-مواد لازم:

1-قهوه اسپرسو

2-سس شکلات یا هات چاکلت

3-فوم شیر جوشیده پرچرب و غلیظ

-طرز تهیه:

1-قهوه اسپرسو را تازه عصاره گیری کنید. (هر قهوه ای بجز اسپرسو یک قهوه ضعیف می شود که نتیجه اش غالب شدن طعم شکلات و شیر می گردد)

2-فوم شیر را با نازل بخار دستگاه اسپرسوساز یا همزن برقی دستی تهیه کنید، این شیر باید جوشیده و حالت فومی غلیظ و غنی پیدا کند.

3-بعد از آماده کردن فوم شیر آن را به قهوه داغ در لیوان سرو اضافه نمایید.

4-حالا شکلات غلیظ یا کاکائو تهیه شده با روش بن ماری را اضافه کنید.

طرز تهیه سس شکلات برای موکاچینو:

باید سس شکلات یا پودر کاکائو خود را آماده کنید، در صورت استفاده از پودر کاکائو بجای سس شکلات، باید ابتدا آن را به قسمتی از قهوه خود اضافه نمایید و سپس آنقدر هم بزنید تا قهوه غلیظ شود و کمی سفت گردد و در ادامه قسمت باقی مانده قهوه و شیر را اضافه نمایید و کاملا مواد را مخلوط کنید.

این را بدانید که کاکائوی خام تلخ است و اگر می خواهید از آن استفاده کنید نیاز است که مقدار زیادی شکر به قهوه خود اضافه نمایید، به همین خاطر برای راحتی کار می توانید از نسکویک یا پودر کاکائوی فوری یا از برند ایرانی فرمند استفاده نمایید ولی از طعم تلخی قهوه شما کم می کند و اگر از سس شکلات معمولی استفاده می کنید مطمئن شوید که خیلی غلیظ نباشد تا در ته فنجان شما ته نشین نشود چون مخلوط کردن را سخت می کند.

5-حالا نوشیدنی آماده تزئین به سلیقه شما با هر چه دوست دارید می باشد، البته در ظرف سرو موکاچینو موادی مثل قهوه، شکلات یا کاکائو، فوم شیر و کف شیر وجود دارد که باید قبل از تزئین آن را روی نوشیدنی بریزید.

6-روی این نوشیدنی کف شیر هم جزو تزئینات به حساب می آید که قبل از باقی مواد تزئینی فراموشتان نشود.

7-برای لاته آرت موکاچینو می توان گفت پودر کاکائو بهترین انتخاب است، البته پودر دارچین و جوز هندی هم موارد قابل ذکر و خوشمزه ای می باشند چون عطر و طعم فوق العاده ای به نوشیدنی می دهند؛ همچنین می توانید خامه زده شده یا اسپری خامه نیز اضافه نمایید و بعد سس شکلات را روی آن بریزید.

موکاچینو

در انتهای مقاله باید گفت با مطالعه این محتوا اگر تابحال این قهوه را نخورده اید، مسلما تمایل به نوشیدن موکاچینو در کافی شاپ پیدا کرده اید ولی مواظب کالری دریافتی تزئینات خوشمزه آن باشید چون با یکبار خوردن این نوع قهوه عاشقش می شوید و بارها و بارها حتی بصورت آیس موکاچینو آن را سفارش خواهید داد! اگر علاقمند به داشتن کافه و کافه داری و قهوه هستید برای راه اندازی کافی شاپ از صفر تا صد روی لینک کلیک نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام