تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

معروفترین قهوه ها

معروف ترین قهوه ها در دنیا

اگر قهوه خور باشید و عطر و طعم قهوه برایتان مهم باشد مسلما در انتخاب قهوه وسواس بیشتری به خرج می دهید تا بتوانید با انتخاب درست قهوه ای که به مزاجتان خوشش بیاید آن را تهیه کنید که می تواند از برند های ایرانی باشد یا خارجی، مهم این است که موقع نوشیدن آن از قهوه تان لذت کافی را ببرید، انرژی لازم را از آن بدست بیاورید و لذت واقعی نوشیدن قهوه را حس کنید.

طعم قهوه ها به نوع زادگاه کشت، رشدشان و همچنین نوع و درجه رست قهوه خیلی وابسته است و همچنین نوع دانه قهوه که می تواند دانه قهوه عربیکا یا دانه قهوه روبوستا باشد در عطر و طعم و میزان کافئین قهوه تأثیر می گذارد و در نهایت این شما هستید که با تست انواع قهوه ها می توانید یک متخصص در حد خودتان برای تشخیص درصد دانه های قهوه هم بشوید.

مثلا می توانید قهوه 50% عربیکا-50% روبوستا کافی پارس را انتخاب نمایید و یا قهوه 80%روبوستا-20% عربیکا کافی پارس و انواع دیگر آن که با مراجعه به سایت کافی پارس می توانید به راحتی و با انتخاب نوع رست، خرید دانه قهوه خشک یا قهوه بصورت پودر شده خریدتان را انجام داده و خیلی سریع آن را دریافت نمایید؛ در کل باید بدانید از قهوه چه می خواهید؟

عطر و طعم بیشتر که می شود درصد بیشتری از قهوه عربیکا یا کافئین قهوه بیشتر که می شود انتخاب قهوه ای با درصد دانه قهوه عربیکای بیشتر، غیر از مسائلی که گفته شد اینکه عادت به نوشیدن چه قهوه ای دارد هم در خریدتان نقش دارد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی معروف ترین قهوه ها تا سال 2021 در دنیا بپردازیم، با کافی پارس مجهزترین برگذار کننده کلاس های جامع باریستایی و راه اندازی کافه تا انتهای این محتوای جذاب برای شناخت بیشتر همراه باشید.

معروفترین قهوه ها

 

هدف اصلی شرکت های تولید کننده معروف ترین قهوه ها:

پیش از معرفی معروف ترین قهوه ها در دنیا بهتر است بدانید که کمپانی های تولید قهوه برای تولید، دارای دو دیدگاه و سبک می باشند:

1-هدف اصلی بعضی شرکت ها تولید و فروش نوشیدنی های قهوه می باشد، در واقع هدف اصلی تولید و پخش قهوه های آماده لیوانی است که مشتری بتواند در همان موقع آن را سرو کند و میل نماید که از معروفترین شرکت ها با این هدف، به استارباکس و دانکین دونات می توان اشاره نمود.

2-هدف اصلی گروه دیگر فقط فروش انواع دانه قهوه و پودر قهوه به مشتری ها می باشد، در اصل این شرکت ها مواد اولیه تهیه یک قهوه عالی را به مشتری هاشان که می توانند کافی شاپ ها یا مردم عادی برای استفاده روزانه خود در منزل باشند ارائه می کنند، از بنام ترین این کمپانی ها می توان به نسکافه و لاوازا اشاره کرد.

معرفی کمپانی های معروف ترین قهوه ها:

1-شرکت استارباکس (Starbucks) یکی از معروف ترین قهوه ها:

برند آمریکایی استارباکس دارنده سهم10/1 % از صنعت قهوه ایالات متحده را دارد و دارنده بیش از پنجاه هزار فروشگاه زنجیره ای در سراسر جهان می باشد، این شرکت دارنده معروف ترین قهوه ها می باشد و روزانه میلیون ها فنجان از انواع قهوه می فروشد و در کشورهای مختلف دنیا خیلی از افراد صبح خود را با یک فنجان قهوه استارباکس بصورت بیرون بر یا حضوری آغار می کنند.

استارباکس با استفاده هوشمندانه از تبلیغات و اضافه کردن هر روزه محصولات جدید توانسته معروف ترین قهوه ها را به مردم ارائه دهد، همچنین در کنار قهوه هایش به فروش انواع کوکی، کیک یا شیرینی های ریز و درشت متنوع توجه بیشتری از مردم را به خود جلب کرده است؛ متاسفانه به دلیل تحریم های ایران توسط آمریکا، شرکت استارباکس در ایران شعبه ای ندارد.

معروفترین قهوه ها

2-قهوه کاستا (Costa) یکی از معروف ترین قهوه ها: 

شرکت قهوه کاستا را می توان دارنده معروف ترین قهوه ها، یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای قهوه در انگلیس، از رقیبان قدیمی و سرسخت شرکت استارباکس دانست که رتبه سوم بیشترین تعداد فروشگاه های زنجیره ای (تقریباً در 31 کشور جهان و بیشتر از 5 هزار فروشگاه) را از آن خود کرده است و جزو یکی از برترین برندهای تولید قهوه در صنعت قهوه دنیا می باشد.

محصولات ارائه شده در فروشگاه ها و کافه های کاستا شامل هات چاکلت، انواع چای و چای سیاه، آیس کافی ها نظیر آیس آمریکانو، آیس موکا و …، ساندویچ های مختلف و حتی بعضی از مدل های مختلف غذا و نوشیدنی می باشد. کمپانی قهوه کاستا خود را به عنوان یک برند برتر قهوه از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی به خوبی به کل دنیا معرفی کرده است و شعارش حفظ کیفیت و ماندگاری قهوه های تولیدی اش می باشد.

با تمام این تفاسیر تفاوت بسیاری بین قهوه کاستا و قهوه استارباکس وجود دارد ولی از لحاظ کیفیت نمی توان تفاوت زیادی بینشان قائل شد.

معروفترین قهوه ها

3-دانکین دونات (Dunkin Donuts) یکی از معروف ترین قهوه ها:

شرکت دانکین دونات که به دونات معروف است و این دونات ها با بعضی از قهوه ها ارائه می شوند، از سال1950 میلادی شروع به کار کرده و فقط در ایالات متحده سهم بازار قهوه 7/1 درصدی را از آن خود کرده است و با آمار موثق از نظر تعداد فروشگاه های ارائه معروف ترین قهوه ها بعد از شرکت بزرگ استارباکس و در مقام دوم قرار دارد.

ویلیام روزنبرگ موسس دانکین دونات متوجه شد که دونات با قهوه موقع فروش به مشتری ترکیبی جذاب و دلچسب خواهد شد. جمله معروف در بین مردم اروپا درباره دانکین دونات این است که (دانکین دونات، معده مردم را با دونات پر می کند و دهانشان را با طعم و مزه قهوه).

معروفترین قهوه ها

4-مک کافه (McCafe) یکی از معروف ترین قهوه ها:

شرکت مک کافه از تعلقات شرکت مک دونالد می باشد و در سال 1993 راه اندازی شد و جالب است بدانید مک کافه با داشتن معروف ترین قهوه ها در بعضی از کشورهای دنیا مثل استرالیا و نیوزلند نسبت به سایر رقبا حتی بیشتر از استارباکس گسترش و محبوبیت بیشتری دارد.

یکی از بازترین ویژگی های مک کافه، وجود و فراوانی حضور مک دونالد در بسیاری از نقاط دنیا جز ایران می باشد و این یعنی هر جا یک فروشگاه مک دونالد باشد مک کافه نیز در کنارش حضور دارد.

با توجه به سرعت گسترش و پیشرفت و محبوبیت شرکت مک دونالد در کشورهای در حال توسعه، می توان تخمین زد که مک کافه در سال های آینده حضور خیلی پررنگ تری در دنیا خواهد داشت؛ خوب است بدانید که شرکت مک کافه علاوه بر انواع قهوه، نوشیدنی های دیگری نیز به مشتریان ارائه می کند پس هیچ وقت تنها یک فروشنده قهوه نخواهد بود، با تمام این وجود، سهم فروش قهوه در مک کافه از سایر نوشیدنی ها به ویژه در غرب بیشتر می باشد.

معروفترین قهوه ها

5-برند قهوه تيم هورتون (Tim Horton’s) یکی از معروف ترین قهوه ها:

شرکت تیم هورتون در کانادا قرار دارد و در بازار معروف ترین قهوه های این کشور، حضور چشمگیری دارد و در قیاس با سایر برندهای قهوه از محبوبیت بالاتری برخوردار می باشد، برند تیم هورتون نیز از کافی شاپ های زنجیره ای برای فروش استفاده می نماید که علاوه بر فروش انواع قهوه محصولاتی مثل دونات نیز به مشتری ها ارائه می کند. این برند جزو رستوران های فست فودی چند ملیتی است که خصوصیت اصلی و متمایز آنها خدمات سریع و فوری به مشتری می باشد.

کمپانی تیم هورتون در سال 2014 توسط برگر کینگ خریداری شد، برگر کینگ دنبال شرکتی بود که بتواند با برند مک کافه به رقابت بپردازد و به همین خاطر شرکت تیم هورتون را خرید که در کشورهای کانادا و آمریکا محبوبیت بالایی داشت؛ میان برندهای قهوه دنیا، برند تیم هورتون سرعت رشد بسیار بیشتری نسبت به سایر برندها دارد و پیش بینی بازار جهانی قهوه این است که در آینده ای نزدیک به یکی از رقیبان اصلی برندهایی مثل استارباکس تبدیل گردد.

معروفترین قهوه ها

6-گلوریا جینز (Gloria Jeans) یکی از معروف ترین قهوه ها:

شركت قهوه گلوریا جینز در شیكاگوی آمریكا بوجود آمد اما همکنون این برند در کشور استرالیا حضور برجسته تری داشته و در این کشور نزدیک به 450 نمایندگی و فروشگاه با ارائه معروف ترین قهوه ها دارد و متعلق به شرکتی استرالیایی است که با نام گروه خرده فروشی مواد غذایی شناخته شده و دارای 600  شعبه فروش می باشد .

اما برند گلوریا جینز فقط مختص به کشور استرالیا نمی باشد و امروزه بیشتر از 1000 نمایندگی فروش در سراسر دنیا دارد و خصوصیت اصلی و مهم محصولاتش را می توان کیفیت بالای انواع قهوه آن دانست. متاسفانه یکی از مشکلات گلوریا جینز که دلیل اصلی نرسیدن به جایگاه اصلی خود در فروش قهوه می باشد، مشکلات حقوقی آن است که از شروع کار همیشه همراهش بوده.

معروفترین قهوه ها

7-نسکافه (Nescafe) یکی از معروف ترین قهوه ها:

نسکافه از شاخه های کمپانی نستله سوییس، از جمله برندهای قهوه با معروف ترین قهوه هاست که در همه جای دنیا چه کشورهای اروپایی، چه آفریقایی و آسیایی و البته در آمریکا کمتر بسیار پرطرفدار و پرمصرف می باشد. برند نسکافه مربوط به قهوه فوری است که دلیل اصلی محبوبیت بالای آن را می توان هزینه های تبلیغاتی بسیار زیاد، تنوع در محصولاتش و پشتوانه مالی شرکت سازنده اش یعنی نستله می باشد.

همچنین شرکت نستله مارک های شناخته شده ای نظیر مگی و نسکافه که از مهمترین آنها می باشد را تولید و توزیع می نماید که در سرتاسر دنیا و بین مردم شناخته شده می باشد؛ نستله گردش مالی بسیار زیادی دارد و به جرأت می توان گفت از جمله برندهاییست که شاید نسبت به کیفیت خود، بیشتر از حد مورد توجه قرار گرفته و دلیلش هم قهوه های فوری نسکافه به شکل های مختلف برای عرضه می باشد.

معروفترین قهوه ها

8-برند قهوه فولگرز (Folgers) یکی از معروف ترین قهوه ها:

قهوه فولگرز یکی از معروف ترین قهوه های فروخته شده در ایالات متحده می باشد و به قهوه زیرزمینی معروف است و انقلاب قهوه را در ایالات متحده این برند آغاز کرده است؛ این شرکت توسط پروکتر و گمبل در سال 1963 خریداری شد و فولگرز ها به عنوان یکی از برترین برندهای قهوه به مدت چندین دهه در ایالات متحده پادشاهی کردند!

فولگرز نام تجاری بسیار قدیمی ای است که در سال 1850 تأسیس شد و نام فولگرزها همواره در بین پنج برند برتر قهوه در ایالات متحده دیده می شود، همچنین تا چندین سال برای فروش در رقابت اولین بود تا اینکه استار باکس با سرعت فوق العاده اش در گسترش، گوی رقابت را از آن خود نمود و برند برتر دنیا شد.

معروفترین قهوه ها

9-برند قهوه کیورینگ (Keurig) یکی از معروف ترین قهوه ها:

در واقع برند کیورینگ یکی از معروف ترین قهوه ها را دارد و به شرکت فولگرز کمک می کند تا بتواند درآمد خود را اداره نماید، کیورینگ حدود 11% سهم بازار قهوه در ایالات متحده را متعلق به خود کرده است، کیورینگ توسط شرکتی آمریکایی معروف به کوه سبز کیورینگ بوجود آمده است و یکی از پر فروش ترین محصولات کیورینگ کپسول های کی کاپ (K-cup ) می باشد که در استارباکس و باقی فروشگاه های قهوه هم تهیه می گردد.

برند کیورینگ در حال حاضر به دلیل ایده های خلاقانه خود در قهوه مشهور است و بیش از 400 نوع نوشیدنی و 60 برند زیرشاخه قهوه دارد.

معروفترین قهوه ها

10-ماکسول هاوس (Maxwell House)

ماکسول هاوس برندی است که بخاطر داشتن دانه های کامل، طعم دار و معروف ترین قهوه ها از بهترین دانه های قهوه معروف شده است، خانه ماکسول 5/14% از سهم بازار قهوه در ایالات متحده را در دست دارد، لازم به ذکر است که این برند به توزیع گسترده و طعم غنی خود و همچنین تولید قهوه بدون کافئین یا دی کاف محبوب است و طرفداران خاص خودش را دارد.

معروفترین قهوه ها

11-نسپرسو (Nespresso):

نسپرسو یکی از معروف ترین قهوه ها با کیفیتی عالی است که دارای سیستم توزیع مستقیم مشتری می باشد و دستگاه های قهوه خود را (دستگاه قهوه ساز نسپرسو با استفاده از کپسول قهوه می تواند قهوه اسپرسو یا انواع دیگر قهوه را نیز تولید نماید) به دفاتر و نمایندگی های فروشش و همچنین برای قدردانی به مشتریان می فروشد، ناگفته  نماند که نسپرسو یکی دیگر از مارک های شرکت نستله می باشد.

جدیدترین دستگاه قهوه ورتولین نسپرسو در آمریکا مورد توجه واقع شده است زیرا می تواند فنجان های بیشتری از قهوه را ارائه دهد، با این تعاریف و این چنین مصرفی بالا، نسپرسو یکی از برترین برندهای قهوه در جهان می باشد.

معروفترین قهوه ها

در انتهای این مطلب باید اضافه کرد که علاوه بر برندهایی که نام برده شد بسیاری از مارک های قهوه سطح متوسط و کوچک دیگری نیز در دنیا وجود دارد که مجال ذکر در این متن را نداشتند به این خاطر که بازار و صنعت قهوه بسیار وسیع می باشد.

همچنین بسیاری مارک های برچسب خصوصی نیز وجود دارد که فقط در ایالات متحده فعالیت می کنند که 7/8 % بازار قهوه آمریکا را به خود اختصاص داده اند و شاید فقط آنها را در سوغاتی های خود ببینید! پیشنهاد می گردد برای اطلاع از شرایط نمایندگی کافی پارس روی لینک ضربه بزنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام