تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

آیس آمریکانو

آیس آمریکانو و روش تهیه آن + ویدیو آموزشی

اگر شما نیز یکی از طرفداران نوشیدنی های قهوه می باشید حتما اسم آیس کافی یا همان (Iced Coffee) را شنیده اید، این روزها آیس کافی ها به خاطر تقاضای بالایی که در کافه ها دارند، به یک آیتم همیشگی در منوها تبدیل شده اند، آیس کافی و نوشیدن آن آنقدر دلچسب است که پس از یکبار امتحان نوعی از آن جزو طرفداران همیشگی اش می شوید.

در این محتوا قصد داریم به معرفی یکی از آیس کافی ها به نام آیس آمریکانو بپردازیم و از طرز تهیه آن برایتان  بگوییم، با آموزشگاه قهوه کافی پارس برگذار کننده دوره جامع مدیریت و راه اندازی کافه همراه ما باشید.

آیس کافی چیست؟

آیس کافی نوعی نوشیدنی خنک است که از میکس موادی مثل قهوه اسپرسو یا قهوه فوری به همراه یخ درست می شود، همچنین در تهیه این نوشیدنی می شود از سیروپ آیریش، کارامل، عسل و یا خامه استفاده نمود، موارد نامبرده را با هم مخلوط می کنند و در آخر به نوشیدنی مورد نظر می رسند.

آیس کافی انواع مختلفی دارد که یکی از معروف ترینشان آیس کافی تایلندی است، این نوشیدنی در تایلند با قهوه سیاه و شیرین، خامه غلیظ و هل سبز تهیه می‌ گردد، گاهی هم با خامه فرم‌گرفته، پودر دارچین، بادیان و وانیل سرو می شود، ناگفته نماند این نوشیدنی در رستوران‌ های تایلند بعد از غذاهای تند سفارش داده می‌ شود و خیلی محبوب است.

آیس آمریکانو

قهوه آمریکانو چیست؟

قهوه آمریکانو یک نوشیدنی های کلاسیک بر پایه قهوه اسپرسو است که از اضافه کردن آب داغ به قهوه درست می‌شود ولی در روز‌های گرم تابستان مردم ترجیح می‌دهند بجای قهوه های داغ، نوع سردآن را امتحان کنند تا علاوه بر دریافت کافئین، از طعم فوق العاده یک نوشیدنی خنک لذت ببرند.

پس اگر از طرفداران قهوه اسپرسو و نوشیدنی‌های بر پایه آن بخصوص قهوه آمریکانو می باشید و در عین حال تمایل دارید نوشیدنی خود را خنک بنوشید در این مقاله با کافی پارس بزرگترین فروشگاه زنجیره ای قهوه در ایران همراه باشید تا با آیس آمریکانو بیشتر آشنا شویم.

آیس آمریکانو

آيس آمریکانو چیست؟

آیس آمریکانو یک نوشیدنی سرد بر پایه قهوه اسپرسو می باشد که از اضافه کردن قهوه اسپرسو به آب سرد و قطعات یخ درست می‌شود و می‌توان آن را در سه سایز گوناگون سرو کرد:

1-آیسد آمریکانو لانگ (350 میلی لیتر در کل) شامل دو شات اسپرسو

2-آیسد آمریکانو گراند (470 میلی لیتر در کل) شامل سه شات اسپرسو

3-آيسد آمریکانو ونتی (700 میلی لیتر در کل) شامل چهار شات اسپرسو

نکته: در تهیه این آیس حتما باید از قهوه اسپرسو استفاده شود، در غیر این صورت دیگر نمی توان به آن آیس آمریکانو گفت!

آیس آمریکانو

تفاوت‌ کلد برو با آيس آمریکانو:

در تهیه قهوه چند عامل مهم، خصوصیاتی شامل طعم، عطر، آرومای قهوه و بادی قهوه  را تعیین می کنند و تحت تاثیر قرار می‌دهند که یکی از همین عوامل دمای آب موقع دم ‌آوری قهوه می باشد، در واقع تغییرات چشمگیر در دمای آب بر نحوه خروج قندها، روغن‌ها، اسیدها و طعم‌های قهوه تاثیر مستقیم دارد.

به همین دلیل چون آیس آمریکانو نوشیدنی ای بر پایه قهوه اسپرسوست، عصاره گیری اش با آب داغ و در کمتر از ۳۰ ثانیه صورت می گیرد در حالی که قهوه کلد برو با غوطه ور شدن پودر قهوه در آب سرد و در ۱۲ الی ۲۴ ساعت تهیه می شود و در طول دم ‌آوری آن از هیچ آب داغی استفاده نمی گردد.

تفاوت در نحوه دم‌آوری این دو مدل قهوه باعث ایجاد طعمی‌ متفاوت در هر کدام شده، آیس آمریکانو تمامی اسید‌ها و طعم‌ های تلخی که از قهوه می خواهیم دارد این در حالیست که قهوه کلد برو محصولی غنی است که طعمی ملایم با نت ‌های شکلاتی تلخ، فندقی و میوه‌های قرمز دارد، همچنین اسیدیته و تلخی اش در مقایسه با آیس آمریکانو کمتر می باشد.

آیس آمریکانو

تفاوت آيس آمریکانو با آیس کافی:

آیس کافی را می‌ شود با استفاده از انواع روش ‌های دم‌آوری قهوه با یخ درست کرد ولی آیس آمریکانو فقط با قهوه اسپرسو تهیه می شود و به همین خاطر در سطح فنجان کمی کرمای قهوه را می توانیم داشته باشیم. در مجله کافی پارس مقاله جذاب و خواندنی آداب نوشیدن قهوه در کشورهای مختلف را بخوانید و به دوستان خود نیز پیشنهاد دهید.

مواد لازم برای تهیه آيس آمریکانو:

-قهوه اسپرسو: 1 الی 2 شات

-قطعات یخ: به میزان لازم

-آب سرد تصفیه شده: یک دوم پیمانه

طرز تهیه آیس آمریکانو:

-اول با استفاده از دستگاه اسپرسو‌ساز، موکاپات یا فرنچ پرس یک الی دو شات قهوه اسپرسو درست کنید.

-بعد قهوه اسپرسو را داخل لیوان یا فنجان سرو حاوی آب سرد بریزید. (اگر نیاز بود مقدار بیشتری آب اضافه نمایید)

-در آخر چند قطعه یخ به نوشیدنی اضافه نمایید و به همین راحتی آیس آمریکانو درست شد.

در ادامه نوعی ویژه از آیس آمریکانو را به شما آموزش می دهیم که بسیار هم لذیذ است.

آیس آمریکانو

 

مواد لازم برای تهیه آیس آمریکانو خامه ای:

-قهوه اسپرسو: یک یا دو فنجان (میزان قهوه اسپرسو را بر اساس میل و  ذائقه شخصی می توان کم و زیاد کرد)

-آب سرد تصفیه شده: سه فنجان

-قطعات یخ: به مقدار لازم

-فوم خامه: به مقدار لازم

چند دانه قهوه: برای تزیین روی آیس آمریکانو

فوم خامه و طرز تهیه کردن آن برای آیس آمریکانو خامه ای:

یک پیمانه خامه صبحانه تازه از یخچال در آمده را با یک چهارم پیمانه شیر سرد ترجیحا چرب و دو الی سه قاشق چایخوری شکر (در صورت تمایل) را با هم بخوبی مخلوط می کنیم تا فرم بگیرد و قوام  بیاید، البته خامه های فرم گرفته قنادی بصورت آمده نیز موجودند، همچنین اسپری های فوم خامه را از یاد نبرید.

طرز تهیه آیس آمریکانو خامه ای:

ابتدا باید یک الی دو شات قهوه اسپرسو عصاره گیری کنید و بگذارید تا خنک شود اما نه زیاد چون اگر زمان زیادی از آن استفاده نکنید ترش می شود و طعم نامطلوبی می گیرد، حالا آب سرد و یخ را داخل لیوان سرومیریزیم و قهوه اسپرسوی خنک شده را به آن اضافه می کنیم و در آخر فوم خامه فرم گرفته را روی آیس آمریکانو می‌ریزیم و با چند دانه قهوه تزئین می نماییم؛ خوب است بدانید که این نوشیدنی بدون خامه کالری خیلی پایینی دارد اما با خامه هم شیرین  می شود و هم کالری آن بالا می رود.

آیس آمریکانو

نکات کلیدی برای داشتن آیس امریکانو ایده ال:

1-برای تهیه آيس آمریکانو، بهتر است اول قهوه اسپرسو را به یک لیوان آب سرد اضافه کنید و بعد روی آن قطعات یخ بریزید تا با این کار مقدار زیادی کرمای قهوه روی سطح قهوه درست می شود.

2-بهتر است فورا پس از تهیه قهوه اسپرسو، آن را به آب سرد اضافه کنید و نگران داغ بودنش نباشید چون با افزودن قهوه به آب سرد، آیس آمریکانو خیلی سریع خنک می‌شود.

3-در کل استانداردی درباره میزان آب سردی که باید در آیس آمریکانو استفاده شود وجود ندارد، بنابر این با توجه اینکه می‌خواهید طعم آیس اسپرسو چقدر قوی، تلخ و پرکافئین باشد، می توانید به اندازه دلخواه آب سرد اضافه نمایید.

4-پیشنهاد می‌ شود آیس آمریکانو را بدون هیچ افزودنی ای مثل شیر، شکر یا شیرین کننده‌ های مصنوعی سرو بنوشید و از طعم نوشیدنی بصورت کلاسیک آن بهره ببرید اما اگر معمولا قهوه‌ تان را شیرین می نوشید بهتر است از سیروپ‌ های ساده وانیلی و کاراملی استفاده نمایید که بهترین گزینه برای استفاده در آیس کافی ها هستند.

5-آيس آمریکانو معمولا با قهوه رست دارک تهیه می‌ گردد ولی اگر دلتان نوشیدنی ای با طعم ملایم‌ تر و کافئین قهوه بیشتر می خواهد از درجه رست لایت که به رست بلوند یا دارچینی هم معروف هست استفاده نمایید.

6-برای بالا بردن کیفیت انواع نوشیدنی قهوه چه داغ چه آیس، بهتر است از آب تصفیه شده استفاده کنید.

آیس آمریکانو

آیس آمریکانو برای چه کسانی مناسب است؟

آیس امریکانو قهوه ای بر پایه اسپرسو می باشد و برای کسانی که تحمل تلخ بودن قهوه اسپرسو را ندارند و بیشتر به طعم و عطر قهوه اهمیت می دهند بهترین  گزینه است. پیشنهاد می گردد مقاله مربوط به خواص و فواید قهوه برای مردان را حتما مطالعه نمایید.

تفاوت آیس آمریکانو و قهوه اسپرسو در چیست؟

حجم آیس آمریکانو نسبت به قهوه اسپرسو بیشتر می باشد و خوش‌‎طعم ‌تر است و به اندازه اسپرسو تلخ نیست.

در انتهای مقاله باید گفت اگر عاشق قهوه و عطر و طعم آن باشید، آن را چه بصورت داغ یا سرد دوست خواهید داشت و با توجه به سرما و گرمای هوا می توانید قهوه مورد علاقه خودتان را انتخاب نمایید؛ برای آشنایی با دوره جامع و تخصصی انواع قهوه دمی به سایت کافی پارس مراجعه کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام