تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه

قهوه و خواص و مضرات آن را بشناسید

خواص و مضرات قهوه (که می توان با رعایت کردن نوع قهوه مصرفی و توجه به بیماری زمینه ای خود و میزان مصرف قهوه از مضرات آن کم کرد) بر کسی پوشیده نیست؛ این روزها در سراسر دنیا مردم روز خود را با یک فنجان قهوه اسپرسو آغاز می کنند تا هم خواب از سرشان بپرد و هم انرژی لازم برای انجام امور روزانه شان و تمرکز بر روی کارشان را داشته باشند.

ضمن اینکه قهوه فواید بسیاری دارد و نمی توان به سادگی از آن گذشت چون اگر نوشیدن قهوه را به یک عادت روزانه مصرف کنید، سلامتی بدنتان را تضمین کرده اید. در این مقاله سعی شده است بصورت اختصار به بررسی خواص و مضرات قهوه بپردازیم. با کافی پارس، تنها کافی شاپ زنجیره ای در ایران تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

قهوه

فواید و خواص نوشیدن قهوه:

امیدواریم مطالب زیر شما را بیشتر عاشق قهوه و نوشیدن مستمر آن کند تا هر روز به شعب کافی پارس شهر خود مراجعه کرده و یک تا چند فنجان قهوه در انواع مختلف و دلخواهتان را نوش جان کنید.

1-یک فنجان قهوه به میزان 240 میلی گرم، حاوی مواد غذایی مغذی ذیل می باشد:

  • ویتامین B2ریبوفلاوین 11% ارزش روزانه
  • ویتامین B5 پانتوتنیک اسید 6%ارزش روزانه
  • ویتامین B1 تیامین 2% ارزش روزانه
  • ویتامین B3 نیاسین 2% ارزش روزانه
  • ویتامین B9 فولات 1% ارزش روزانه
  • منگنز3% ارزش روزانه
  • پتاسیم 3% ارزش روزانه
  • منیزیم 2% ارزش روزانه
  • فسفر 1% ارزش روزانه

شاید درصدهای بالا از نظر شما ناچیز باشد اما اگر آنها در 3 الی 5 فنجان قهوه روزانه ای که در فواصل مختلف می نوشید ضرب کنید، به میزان قابل توجهی می رسید و همین امر شما را مشتاق تر به نوشیدن قهوه می کند.

2-آنتی اکسیدان موجود در قهوه و محافظت از مغز: مصرف روزانه قهوه با آنتی اکسیدان موجود در آن به حافظه و مغز انسان و جلوگیری از زوال آن کمک می کند و باعث بهبود سیستم عصبی در فرد مصرف کننده می شود، به همین خاطر شما را از بیماری هایی مثل آلزایمر و پارکینسون حفظ می کند؛ افرادی که هر روز قهوه می نوشند تا 65% از خطر ابتلا به آلزایمر دور می مانند و همچنین تا 60% از در معرض پارکینسون قرار گرفتن حفظ می شوند.

در مجله کافی پارس می توانید مقاله تاثیر قهوه اسپرسو بر حافظه و فواید قهوه بر آلزایمر را بصورت مفصل مطالعه نمایید.

3-جلوگیری از ابتلا به بیماری های کبدی با قهوه: کبد یکی از مهمترین اعضای بدن است که در اصل وظیفه اش سم زدایی بدن می باشد، بیماری هایی که کبد می تواند به آن دچار شود سیروز کبدی و سرطان کبد می باشد، شما می توانید با نوشیدن روزی 3 الی 5 فنجان قهوه تا 84% از ابتلا به سیروز کبدی و سرطان کبد تا 40% جلوگیری کنید.

در سایت کافی پارس، منوی مجله کافی پارس می توانید مقاله فواید و مضرات قهوه برای کبد چرب را مطالعه نمایید تا بیشتر و بیشتر قهوه بنوشید.

4-کاهش ابتلا به سرطان با قهوه: انواع سرطان که ممکن است در هر عضوی از بدن ایجاد شود، یکی از بیماری های شایع و دلیل مرگ انسان هاست که دلایل بسیاری مانند آلاینده ها، امواج مضر و مواد غذایی و … در دنیای مدرن می باشد.

تحقیقات نشان داده است که عامل اصلی سرطان، رشد کنترل نشده سلول ها در بدن می باشد و با نوشیدن قهوه می توانید با استفاده از آنتی اکسیدان موجود در آن و بالا بردن سیستم ایمنی بدن از مبتلا شدن به این بیماری مرگ آور جلوگیری کنید، بعنوان مثال مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 40% کم می کند و در سرطان روده بزرگ 15% خطر ابتلا را پایین می آورد.

قهوه

5-لاغری و کاهش وزن با قهوه: اگر شما خود را فردی چاق با چربی های اضافه می دانید، بهتر است هر روز 3 الی 5 فنجان قهوه بنوشید تا در طولانی مدت تاثیرش را روی بدن خود ببینید. قهوه باعث افزایش متابولیسم بدن، کم شدن اشتها و کاهش وزن می گردد، البته این نتیجه را در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن بدست می آورید.

از انواع قهوه هایی که به لاغر شدن شما کمک می کند می توان به قهوه اسپرسو دارک 100% روبوستا، قهوه سبز یا خام و قهوه گانودرما که ترکیبی از پودر قهوه و پودر گانودرمای سرخ می باشد نام برد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید نوشته قهوه برای لاغری را مطالعه کنید.

6-جلوگیری از افسردگی با مصرف قهوه: یکی از بیماری های مدرنی که خیلی از مردم دنیا با آن دست به گریبانند افسردگی ناشی از اختلالات روانی می باشد که با نوشیدن روزانه قهوه می توانید احتمال ابتلا به آن را تا 20% کم کنید. همچنین در یکی از تحقیقات بر روی تاثیر قهوه بر افسردگی، متوجه شده اند که افرادی که روزی 3 تا 5 فنجان قهوه مصرف می کنند 53% کمتر به خودکشی فکر می کنند.

برای اطلاع از شرایط دریافت نمایندگی به صفحه مورد نظر در سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

7-عمری طولانی با نوشیدن قهوه: با توجه به اینکه قهوه با مواد موثره ای که در خود دارد و تاثیرات مثبتش بر روی بدن انسان و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها باعث افزایش طول عمر می شود. پس نوشیدن 3 الی 5 فنجان قهوه را به روتین زندگی خود تبدیل کنید تا بتوانید سال های بیشتری قهوه بنوشید. این مقدار قهوه خطر مرگ در مردان را 12% و در زنان 16% کم می کند.

-کم شدن خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با مصرف قهوه:

کسانی که قهوه می نوشند 23%  الی 67% خطر ابتلا به دیابت و مقاومت به انسولین در آنها کمتر می شود که برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله قهوه اسپرسو و دیابت را حتما مطالعه نمایید و خیلی خواصی دیگر که در مقاله خواص و فواید قهوه اسپرسو می توانید بطور مفصل درباره آن بیشتر بدانید.

قهوه

 مضرات و عوارض قهوه بر روی بدن:

همه مواد خوراکی در کنار فوایدی که برای بدن انسان دارند ممکن است به علت استفاده زیاد از حد یا نادرست، مصرف آن حتی با وجود منع خوردن بخاطر بیماری زمینه ای و اکتسابی و … می توانند عوارضی داشته باشند که قهوه نیز ازین قائده مستثنی نمی باشد. در ادامه کافی پارس از مضرات احتمالی قهوه بصورت اختصار می گوید ولی اگر تمایل به دانستن عوارض و مضرات قهوه اسپرسو دارید می توانید آن را در مجله کافی پارس مطالعه نمایید.

  • اختلال در جذب کلسیم و آهن در صورتی که از حد مجاز نوشیدن قهوه روزانه خود رد شوید.
  • مشکلات معده و روده با نوشیدن قهوه که البته بیشتر در افرادی پیش می آید که قهوه را با معده خالی مصرف می کنند یا به بیماری های معده مثل سوزش سر معده و رفلاکس دچار هستند و بیشتر از حد مجازشان قهوه می نوشند، این در حالیست که کافئین قهوه به هضم بهتر غذا و کمک به حرکات روده و درست کار کردن معده کمک می کند. می توانید در مجله کافی پارس دو مقاله مفید درباره قهوه اسپرسو و یبوست و قهوه اسپرسو و زخم معده را بطور مفصل مطالعه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.
  • ایجاد کم خوابی و بی قراری با نوشیدن قهوه که این مشکل را می توانید با تنظیم فنجان های قهوه خود در فواصل روز حل کنید، کافیست 5 تا 6 ساف=عت قبل از خواب قهوه ننوشید.
  • کم وزن شدن نوزاد در زنان باردار با مصرف قهوه، خانم های باردار حتما باید زیر نظر پزشک و توصیه ایشان دوز مصرفی قهوه خود را کنترل نمایند تا دچار مشکل نشوند. درباره قهوه اسپرسو و بارداری مقاله ای مفصل در سایت کافی پارس موجود است که می توانید مطالعه نمایید و بسیاری موارد دیگر که در این مقاله نمی گنجد.

در کل نوشیدن قهوه به عنوان یک خوراکی در روز با وجود مواد غنی ای که در خود دارد به میزان 3 الی 5 فنجان هیچ خطری برای شما ندارد اما اگر دچار بیماری های خاصی مثل فشار خون، ناراحتی های قلبی، ناراحتی های معده، استرس و اضطراب شدید و بی خوابی و … هستید بهتر است زیر نظر پزشک خود و دوز تغیین شده قهوه بنوشید

این گونه می توانید از خواص بی نظیر این دانه های قهوه ای جادویی بهره مند شوید و از مضرات احتمالی آن دور بمانید. کافی پارس بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه در ایران ازینکه تا انتهای مقاله و اهمیت دادن به سلامتیتان همراهمان بودید قدردانی می کند.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام