تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه ساز آیروپرس

قهوه ساز آیروپرس چیست و طرز تهیه قهوه با آن

با پیشرفت تکنولوژی و بروز شدن علم دانشمندان و محققین که البته همه هدفشان نیز رسیدن به کارایی بهتر و استفاده راحت تر وسایل روزمره زندگی برای انسان هاست، قهوه ساز ها هم با توجه به طرفداران و محبوبیت زیادی که مدت هاست اوج گرفته ازین قائده مستثنی نیستند.

مخترعین یک دستگاه قهوه ساز آیروپرس ساخته اند که دارای قابلیت های متنوع، اندازه ای کوچک، مقرون بصرفه و بادوام می باشد و قهوه ای که با این دستگاه بدست می آید طعم و کیفیت بالایی نیز دارد. کافه پارس در این محتوای اجمالی به معرفی قهوه ساز آیروپرس، تاریخچه و طرز تهیه یک قهوه ایده آل با آن می پردازد، بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه را تا انتهای متن دنبال کنید.

قهوه ساز آیروپرس

قهوه ساز آیروپرس چیست؟

قهوه ساز آیروپرس دستگاهی کوچک است که جای کمی هم می گیرد و در مدت کوتاهی برای کاربر یک فنجان قهوه عالی تهیه می‌کند، با کمک این قهوه ساز، کاربر توانایی کنترل تمام متغیرهایی که برای دم آوری یک فنجان قهوه نیاز دارید را خواهد داشت و به همین خاطر در بین افراد با سلیقه‌های مختلف طرفداران بسیاری پیدا کرده است که با استفاده از آن می‌توانند به سادگی قهوه ای مطابق میل خود درست کنند.

همچنین بخاطر کم جا بودن و وزن کم آن می توان در سفر، سر کار و … از آن استفاده کرد. قهوه تهیه شده با استفاده از آیروپرس تحت فشار هوا بوده و طعمی شبیه به قهوه اسپرسو دارد. پیشنهاد می گردد مقاله طرز تهیه قهوه اسپرسو در خانه را در مجله کافی پارس مطالعه بفرمایید.

تاریخچه بوجود آمدن قهوه ساز آیروپرس:

قهوه ساز آیروپرس برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ توسط شخصی به نام اروبی به مدیریت آلن آدلر در آمریکا ساخته شد. دستگاه اولیه ای که بوجود آمد تفاوتی با آیروپرسی که امروزه استفاده می کنیم ندارد، بلکه جنسش هم بهتر شده و در برابر ضربه مقاوم تر و در برابر حرارت نیز قوی تر از قبل عمل می کند و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار می باشد.

قهوه ساز ایروپرس از چنان محبوبیتی در دنیا برخوردار شده که هر سال مسابقه ای برای دم کردن قهوه با ایروپرس برگذار می گردد که برای باریستا ها بسیار با اهمیت است.

اجزای قهوه ساز آیروپرس:

قهوه ساز آیروپرس ساختار راحت و سبک و کاربری ساده ای دارد و به لوازم جانبی خاصی نیز برای تهیه قهوه نیاز ندارد. اجزای اصلی آن شامل:

دو سیلندر (پیستون) با ابعاد کوچک و بزرگ تر که سیلندر کوچکتر درون سیلندر بزرگتر قرار می گیرد، همچنین در انتهای سیلندر بزرگ تر فیلتر مخصوص قهوه ساز ایروپرس (فیلتر ها هم از جنس فلز هستند و هم کاغذ که البته نوع کاغذی آن بهتر است چون روغن قهوه را نیز به خود جذب می کند) جای گرفته است، به همراه آیروپرس یک قاشق هم هست که برای ترکیب کردن بهتر قهوه با آب استفاده می گردد.

فیلترها اگر کاغذی باشند یکبار مصرف می باشند و بعد از هر بار استفاده به دور انداخته می شوند. محتوای مربوط به چربی های موجود در قهوه را حتما بخوانید تا سطح اطلاعاتتان بالاتر برود.

قهوه ساز آیروپرس

جنس اجزای قهوه ساز آیروپرس:

اجزا یا ابزار قهوه ساز ایروپرس از سه نوع پلاستیک مختلف ساخته شده اند که عبارتند از:

1-کوپلی استر که در محفظه تولید دم و قسمتی از پیستون استفاده می گردد.

2-الاستومر ترموپلاستیک که در قسمت سیاه پیستون استفاده می‌شود.

3-پلی پروپیلن که در درپوش فیلتر، قیف، همزن و اسکوپ اندازه گیری مورد استفاده دارد.

نکته: هر سه این پلاستیک‌ ها که نام برده شد توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده‌اند و اثرات زیست محیطی را به حداقل می ‌رسانند.

مواد لازم برای تهیه قهوه با قهوه ساز آیروپرس:

1-15 گرم دانه قهوه که به دلخواه شما می تواند قهوه عربیکا یا قهوه روبوستا باشد.

2- 230 میلی لیتر آب تصفیه شده (آب لوله کشی مناسب برای تهیه انواع قهوه نمی باشد و به قهوه ساز آیروپرس نیز در اثر مرور زمان اسیب می رساند) برای دریافت نمایندگی از کافی پارس به سایت و صفحه مورد نظر مراجعه نمایید.

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز آیروپرس:

برای دم کردن قهوه با قهوه ساز آیروپرس ابتدا باید دانه قهوه را آسیاب کنید. آسیاب کردن قهوه قبل از درست کردن قهوه، طعم قهوه را تازه نگه می دارد و عطر فوق العاده ای در ان ایجاد می شود، قهوه را با درجه متوسط رو به ریز آسیاب کنید بطوری که اندازه دانه‌ های قهوه کمی ریزتر از نمک دریا شوند.

در مرحله دوم آیروپرس را روی فنجان مورد نظر بگذارید و فیلتر قهوه ساز را ته پیستون بزرگتر قرار دهید، سپس قهوه تازه آسیاب شده را روی آن بریزید، بعد آب جوش (آب جوش آمده ای که از جوشیدن آن ۱ دقیقه گذشته و دمای آن کمی کاهش پیدا کرده است) را به قهوه ها اضافه نمایید، آب را تا انتهای پیستون پر کرده و با قاشق قهوه ساز، قهوه های آسیاب شده را که در آب غوطه ور شده اند را تا کامل ترکیب شدن بهم بزنید.

در آخر کار، پیستون کوچکتر را روی پیستون بزرگتر قرار داده و به سمت پایین فشار دهید، با این عمل قهوه ای بسیار خوش طعم و خوش عطر به درون فنجان ریخته می شود، ناگفته نماند 1 تا 2 دقیقه طول می کشد تا قهوه آماده شود.

قهوه ساز آیروپرس

تفاوت قهوه ساز ایروپرس با دستگاه اسپرسوساز:

مقایسه قهوه ساز آیروپرس با دستگاه اسپرسو‌ساز خانگی ناعادلانه است، چون هم مبلغ کمتری برای خریدش پرداخت کرده اید و هم امکانات و تجهیزات و کارایی اسپرسوساز را ندارد اما با وجود اینکه قهوه درست شده با استفاده از آیروپرس شبیه اسپرسو واقعی است، نمی‌تواند فشار کافی برای ساخت اسپرسو غلیظ با کرمای قهوه عالی را ایجاد نماید. مقاله معرفی قطعات دستگاه اسپرسوساز را در مجله کافی پارس سرچ و مطالعه نمایید.

تمیز کردن قهوه ساز آیروپرس:

برای تمیز کردن قهوه ساز آیروپرس فقط کافیست پیستون، محفظه دم و فیلتر فلزی را جدا کرده و برای چند ساعت در مخلوط سرکه سفید و آب خیس کنید و بعد آنها را به خوبی بشویید؛ خوب است که بدانید سرکه سفید در از بین بردن روغن‌های باقی مانده از دانه‌های قهوه و مواد معدنی موجود در آب سخت بسیار تأثیرگذار است.

نکاتی مهم درباره قهوه ساز آیروپرس:

1-پس از تهیه قهوه با قهوه ساز آیروپرس، فوری پیستون را از محفظه دم خارج نمایید زیرا اگر پیستون برای مدت زمان طولانی در سیلندر باقی بماند ممکن است آسیب دیده و شل شود.

2-ترکیب فیلتر کاغذی و زمان غوطه وری کوتاه پودر قهوه در این روش، باعث می گردد بادی قهوه کم باشد اما با استفاده از این دستگاه امکان اضافه کردن زمان غوطه وری و در نتیجه بیشتر کردن بادی قهوه وجود دارد، همچنین استفاده از فیلتر فلزی به جای فیلتر کاغذی باعث عبور روغن‌ها و ذرات ریز قهوه به فنجان و در نتیجه افزایش بادی و غنی تر شدن طعم قهوه می گردد.

3-همچنین شما می‌توانید با انتخاب درجه گرایند (آسیاب) درشت‌تر با استفاده از آیروپرس یک قهوه فرانسه به سبک فرنچ‌ پرس درست کنید.

در انتها باید گفت اگر صبح ها همیشه برای سر کار رفتن دیر می کنید و عجله دارید، همچنین بدون نوشیدن یک فنجان قهوه انرژی لازم برای کار و تمرکز روزانه را ندارید، پیشنهاد می گردد یک دستگاه قهوه ساز آیروپرس که هم کم قیمت است و هم سریع قهوه را آماده می کند تهیه کنید تا خیالتان از بابت قهوه صبحگاهی راحت شود. کافه پارس با مدرن ترین تجهیزات کافه در شعب کافی پارس میزبان شما دوستداران قهوه می باشد.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام