تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

باورهای غلط در مورد قهوه

باورهای غلط در مورد قهوه را بشناسید

باورهای غلط در مورد قهوه در بین بسیاری از مردم که به نوشیدن قهوه علاقه ای ندارند یا در مورد فواید آن اطلاعی ندارند، بسیار زیاد است. برای مثال ممکن است بسیاری از مردم فکر کنند که قهوه موجب بروز ناراحتی های قلب و عروق می شود. این در حالی است که مصرف قهوه از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند. البته باید گفت افرادی که دارای بیماری های قلبی هستند، باید با احتیاط از این نوشیدنی استفاده کنند.

از این رو می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر خواص و فواید قهوه برای قلب را مطالعه کنید.

در نظر داشته باشید که مصرف بیش از اندازه هر نوشیدنی یا غذا ممکن است برای بدن آسیب ها و مضراتی داشته باشد. قهوه نیز از این قضیه مستثنی نیست و بسیاری از افراد باید با احتیاط بیشتری از این نوشیدنی استفاده کنند. اما اینکه آیا قهوه برای سلامتی ضرر دارد یا خیر، مسئله ای است که باید از نظر علمی به آن پرداخته و جوانب این موضوع از این نظر سنجیده شود.

از دیگر باورهای غلط در مورد قهوه که به صورت کلی نیز بیان می شود، این است که قهوه برای سلامتی بدن مضر است. اما آیا این جمله صحیح است؟ با صراحت و طبق یافته های پزشکی که در بسیاری از کشور های دنیا بر روی این دانه گیاهی انجام شده است باید گفت، این نظریه رد می شود. قهوه دانه ای سرشار از آنتی اکسیدان و کافئین است . قهوه برای سلامت بدن بسیار موثر باشد. آنتی اکسیدان ماده ای است که به عنوان یک ماده قوی و مفید برای بدن شناخته می شود که می تواند بدن را در برابر سرطان حفاظت کند.

در نظر داشته باشید که کافئین می تواند بر روی سلامتی و همچنین شادابی و حفظ انرژی در طول روز به شما کمک کنید. فراموش نکنید که تفاوت بین قهوه ها به میزان کافئین و عطر و طعم آن ها است. برای مثال روبوستا و عربیکا دارای کافئین متفاوتی هستند. روبوستا و عربیکا برای تشکیل انواع قهوه ها با نسبت های متفاوت ترکیب می شوند بنابراین بهتر از تفاوت قهوه روبستا و عربیکا را به خوبی بشناسید.

باورهای غلط در مورد قهوه

میزان کافئین قهوه روبوستا و عربیکا

برای مثال روبوستا دارای سه درصد کافئین است و عربیکا دارای یک و نیم درصد. اگر ترکیب قهوه ای دارای روبوستای بیشتری باشد، مسلما دارای کافئین بیشتری نیز می باشد. از دیگر باورهای غلط در مورد قهوه این است که اگر قهوه ای دارای کافئین بیشتری باشد در نتیجه می تواند موجب بی خوابی در شب شود. اما شاید برای شما جالب باشد بدانید که مصرف قهوه در طول روز باعث می شود که شما شب هنگام خوابی آرام تجربه کنید. اما این مورد در افراد مختلف، متفاوت است.

اگر شما از افرادی هستید که در طول روز به انرژی بیشتری نیاز دارید حتی می توانید تا آخرین ساعات روز نیز قهوه بنوشید. اما اگر از افرادی هستید که با یک فنجان قهوه در طول روز نیز سرحال و شاداب می شوید، پیشنهاد می کنیم که آخرین فنجان قهوه خود را نهایتا تا ساعت سه بعدازظهر میل کنید. این از باورهای غلط در مورد قهوه است که این نوشیدنی موجب بی خوابی می شود.

افزایش تپش قلب یا کاهش آن با خوردن قهوه

از دیگر باورهای غلط در مورد قهوه که در پاراگراف های قبلی نیز به آن اشاره شد این است که قهوه منجر به افزایش تپش قلب می شود و می تواند در طولانی مدت منجر به افزایش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی شود. این در حالی است که تحقیقات انجام شده در سازمان غذا و دارو ایالات متحده نشان می دهد که مصرف قهوه به صورت مستمر می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

فراموش نکنید که کیفیت و اصیل بودن قهوه بر روی این موضوع تاثیر چشمگیری دارد. اگر شما از افرادی هستید که ممکن است با نوشیدن یک فنجان قهوه ممکن است دچار تپش قلب شوید، باید گفت که احتمال خیلی زیاد شا به کافئین آلرژی دارید. در نتیجه به شما پیشنهاد می کنیم که از قهوه ای استفاده کنید که دارای کافئین کمتری است و یا از قهوه های بدون کافئین استفاده کنید. همانطور که اشاره شد قهوه عربیکا دارای کافئین کمتری است.

خرید قهوه از برند معتبر

در نتیجه به شما پیشنهاد می کنیم که از قهوه ای استفاده کنید که دارای درصد عربیکای بیشتری است. یک ترکیب روبوستا 30 درصد و عربیکا 70 درصد می تواند پیشنهاد مناسبی برای افرادی باشد که با مصرف قهوه ممکن است دچار تپش قلب شوند. در نظر داشته باشید که این میزان کافئین زیاد است که می تواند منجر به ایجاد یا افزایش تپش قلب در افراد شود. از طرفی افرادی که دارای حساسیت هستند باید در مورد مصرف قهوه کمی حساسیت داشته باشند تا مطمئن شوند که چه نوع قهوه ای برای آن ها مناسب تر است.

برای خرید قهوه مناسب می توانید از برند های معتبر اقدام نمایید. در مورد این مسئله جدی باشید، زیرا قهوه نوعی ماده خوراکی است و مستقیما با سلامتی فرد در ارتباط است. در نتیجه برای خرید باید از یک برند معتبر اقدام نمایید که حتی میزان کافئین نیز بر روی بسته بندی آن درج شده باشد.

باورهای غلط در مورد قهوه

از دیگر باورهای غلط در مورد قهوه

اما از دیگر باورهای غلط در مورد قهوه این است که بسیاری از افراد فکر می کنند به دلیل اینکه قهوه دارای کافئین بسیار زیادی است باعث افزایش استرس و اضطراب می شود. در واقع بسیاری از مردم حس سرزندگی شادابی ناشی از قهوه و همچنین هیجان آن را با استرس اشتباه می گیرند. طبق تحقیقاتی که توسط دانشمندان بر روی این دانه های گیاهی انجام شده است، مصرف قهوه به دلیل اینکه گیرنده های استرس را در بدن فرد غیر فعال می کند، می تواند موجب کاهش استرس و اضطراب شود.

در نظر داشته باشید که استفاده از قهوه می تواند موجب آرامش فرد شود و مصرف آن در روز باعث داشتن یک خواب آرام در طول شب می شود. از طرفی از باورهای غلط در مورد قهوه بسیار بیشتر از چند موردی است که در این نوشتار به آن ها اشاره کردیم. از جمله دیگر باورهای غلط در مورد قهوه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قهوه موجب آلزایمر می شود. این جمله یکی از باورهای غلط در مورد قهوه است که بسیاری از افراد دارند. این در حالی است که حساسیت و آلرژی در بدن ممکن است موجب چنین موضوعی شود. در نتیجه مصرف به قهوه نمی تواند به تنهایی باعث ابتلا به بیماری آلزایمر شود.
  • قهوه موجب کم آبی در بدن می شود. این مورد از دیگر باورهای غلط در مورد قهوه است که باید گفت به این صورت نیست. قهوه موجب دفع ادرار از بدن می شود نه اینکه موجب کم آبی در بدن فرد شود.

برند کافی پارس

خرید قهوه از برند های معتبر و مطمئن می تواند تمامی باورهای غلط در مورد قهوه را از بین ببرد. در واقع اگر یک قهوه دارای کیفیت عالی باشد نمی تواند برای بدن فرد هیچ آسیبی به دنبال داشته باشد. کافی پارس یکی از برند های معتبر در زمینه تولید قهوه است که یک قهوه با طعم و رایحه اصیل به شما عرضه می کند.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام