تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

انواع قهوه سرد و یخی

آشنایی با 12 نوع قهوه سرد و یخی

وقتی هوا گرم می شود هیچ چیز به اندازه یک قهوه سرد و یخی برای فرش شدن نمی چسبد، قهوه سرد فقط به آیس کافی که با ریختن قهوه اسپرسو بر روی یخ درست می شود محدود نمی شود، در این مقاله می خواهیم برایتان از هر نوع قهوه سردی که در سراسر دنیا وجود دارد بصورت اجمالی توضیح دهیم تا بتوانید آنها را در منزل تهیه کنید.

یا در کافی شاپ ها با دیدن نامشان گیج نشوید و بدانید که چه نوشیدنی ای است و به راحتی سفارش دهید و لذت ببرید. کافی پارس تنها کافی شاپ زنجیره ای در ایران از شما برای همراهی تا انتهای این محتوای خوشمزه دعوت می کند.

قهوه سرد یا کلد برو

انواع قهوه سرد و یخی را بشناسید

1- قهوه سرد یا کلد برو:

ریختن قهوه اسپرسو از قبل تهیه شده بر روی تکه های یخ کاری است دلچسب و خیلی دیگر دوست دارند این نوشیدنی را تهیه بکنند و قهوه یخ زده خود را درست کنند اما بهترین عطر و طعم قهوه سرد و خنک را می توان از قهوه تهیه شده با دمِ سرد یا کلد برو یافت.

قهوه دم سرد که گاه به آن قهوه پرس سرد Cold Press Coffee هم گفته می شود را نباید با آیس کافی و ترکیبات آن اشتباه گرفت چون در تهیه این نوع نوشیدنی تنها یخ به قهوه اضافه نمی‌شود و همچنین شیوه عصاره‌‌گیری آن متفاوت می باشد.

قهوه سرد تایلندی

2-قهوه سرد تایلندی:

با استفاده از شیر غلیظ شده شیرین شده یا شیر عسل آمده به قهوه سرد تایلندی طعم بی نظیری می بخشد که برای برخی این طعم شیرین و خامه ای بسیار جذاب است و نمی توانند جلوی خود را بگیرند و حتما آن را خواهد نوشید، سیروپ شیر یا شیر عسل رو می توان آماده خرید و یا در خانه تهیه کرد با مواد لازم شامل شیر، شکر و وانیل که با ترکیب همه این مواد و گذاشتن روی شعله ملایم آن را به غلظت مناسب رساند و در این قهوه استفاده کرد. اگر می خواهید با قهوه آمریکانو بیشتر آشنا شوید به مجله کافی پارس آشنا شوید.

فراپاچینو قهوه سرد خانگی

3-فراپاچینو قهوه سرد خانگی:

یکی از رایج ترین انواع قهوه سرد، فراپاچینو می باشد که بسیار خوشمزه و لذید می باشد؛ فراپاچینو، جزو نوشیدنی های سرد می باشد و در اصل ترکیبی از یخ خرد شده، قهوه، خامه پرچرب، شیر پرچرب و یک سیروپ بر حسب تمایل می باشد که همه با هم مخلوط می شوند و یک قهوه سرد اما پرکالری را به شما می دهد.

کاپوچینو و فراپاچینو، نوشیدنی های بسیار متفاوت اما با منشأ یکسان می باشند، برای توضیح بهتر می توان گفت فراپاچینو نوعی نوشیدنی به طرفداران کاپوچینو است که مایل هستند آن را سرد بنوشند.

قهوه سرد فراپه یونانی

4-قهوه سرد فراپه یونانی:

هیچ کس در تابستان آن هم در کشور یونان بدون نوشیدن فراپه نمی تواند خنک بماند، طعم خنک، خامه ای و یخی، بهترین راه برای مصرف قهوه سرد موقع گرمای شدید در طول روز می باشد. مواد لازم برای تهیه فراپه قهوه فوری، شکر، آب و تکه‌های یخ می باشد که می‌توان آنها را با یک شیکر یا یک همزن دستی با هم مخلوط کرد.

آب سرد و تکه‌های یخ در موقع سرو، به فراپه اضافه می گردند، البته ناگفته نماند از شیر نیز به‌ جای آب خنک برای تهیه فراپه استفاده نمود. در سایت کافی پارس درباره نیترو کافی یا قهوه نیتروژنی بیشتر بدانید.

5-قهوه سرد آلمانی:

این قهوه سرد یک نوع درمان سنتی و کلاسیک تابستانی برای فرار از گرما در کشور آلمان می باشد که با عنوان آیس کافی eiskaffee معروف می باشد و نوشیدن این قهوه در کافه های کنار جاده آلمان در روزهای طولانی تابستان بسیار متداول می باشد.

مواد قابل استفاده در این نوشیدنی شامل قهوه سرد (از قهوه فوری سرد هم می توان استفاده می شود) حدود۶۰ میلی لیتر، بستنی وانیلی دو اسکوپ، خاک قند و خامه می باشد، همچنین روی خامه از چیپس شکلات هم می توان استفاده کرد، معنی نام این نوشیدنی قهوه می باشد.

قهوه سرد کاناریو

6-قهوه سرد کاناریو:

این قهوه سرد، محبوب مردم اسپانیاست که می توان آن را گرم یا یخ زده سرو نمود، کافه کاناریو، اسم دیگری هم دارد به نام کافه بومن. ترکیبات این قهوه شامل اسپرسو، شیر غلیظ شده یا شیر عسل، عصاره وانیل و پودر کاکائو می باشد و بسیار برای نوشیدن در صبح مناسبتر می باشد، هرچند شیرینی دل انگیز کاناریو برای نوشیدن در عصر هم می چسبد. مقاله کافه ماکیاتو چیست و طرز تهیه آن را در سایت کافی پارس مطالعه کنید.

قهوه سرد یخ زده دهلی

7-قهوه سرد یخ زده دهلی:

برای تهیه این نوشیدنی کافیست فقط شیر سرد و قهوه فوری و مقدار زیادی یخ را با هم قاطی کنید البته این روش تهیه کلاسیک آن می باشد، این نسخه خاص از قهوه یخ زده فوری با نام دهلی شناخته شده است، هر چند که نام این نوشیدنی از شهر دهلی در هندوستان جایی که این نوشیدنی بسیار پرطرفدار است گرفته شده اما قهوه های مشابه زیادی شبیه این نوشیدنی در سرزمین های گرم در سراسر دنیا یافت می گردد مثلا در برخی مناطق جهان مخصوصا ایران نوشیدنی هایی که از قهوه فوری برای تهیه این قهوه سرد استفاده می شود، با عنوان نسکافه شناخته می شوند.

قهوه سرد ژله

8-قهوه سرد ژله:

برای مواقعی که قهوه برای هوایی که در آن فصل هستیم خیلی گرم است و شما هم خیلی عجله دارید، می توان به سراغ گزینه ای ژله ای بروید که قبلا در یخچال و فریزر آماده کرده اید که به قهوه ژله ای معروف است؛ ژله قهوه یکی از دسرهای فوق العاده ایست که از ترکیب بلک کافی (قهوه سیاه) و ژلاتین درست می‌شود، این دسر ابتدا در بریتانیا و ایالت متحده وارد منوی کافه ها شد.

قهوه سرد ژله ای طعمی شیرین و ملایم دارد و برای بعد از شام یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. دستور العمل آسان آن باعث می شود یک ژلاتین قهوه مثل قهوه یخ زده و بدون نیاز به یخ و با همان تازگی طعم قهوه در اختیارتان بگذارد. برای دریافت نمایندگی از کافی پارس به سایت مراجعه نمایید.

قهوه سرد آفوگاتو

9-قهوه سرد آفوگاتو:

آفوگاتو (آفوگاتو در زبان ایتالیایی به معنای غرق شدن است) همان اسکوپ بستنی معمولی است که در یک یا دو شات اسپرسو داغ غرق می گردد، در واقع یکی از دسرهای معروف ایتالیایی بر پایه قهوه اسپرسو می باشد که محبوب و دلچسب است. آفوگاتو در رستوران ها و کافه های ایتالیا بعنوان یک دسر دسته بندی می شود اما بعضی رستوران ها و کافه های خارج از ایتالیا آن را با عنوان نوشیدنی و قهوه سرد است.

قهوه سرد شیک شکلات قهوه

10-قهوه سرد شیک شکلات قهوه:

با این دستور تهیه شیک شکلات قهوه، قهوه سرد خود را به میان وعده و یا حتی یک وعده غذایی تبدیل نمایید:

از ترکیب قهوه اسپرسوی تلخ به اضافه شیر و پروتئینی که دارد به همراه پودر شکلات باعث می شود این قهوه یخ زده یک صبحانه کامل به حساب بیاید و اگر به آن یک موز اضافه نمایید، یک اسموتی واقعی و فوق العاده داشته باشید. شیک قهوه یکی از محبوب ‌ترین شیک‌ ها به شمار می‌ رود و می‌توان در ترکیب با مواد اولیه گوناگون شیک ‌هایی با طعم‌های مختلف که بر پایه قهوه هستند ایجاد کرد.

قهوه سرد لاته وانیل

11-قهوه سرد لاته وانیل:

لاته وانیل یک نوشیدنی خوشمزه‌ بر پایه‌ قهوه سرد اسپرسو می‌باشد که تهیه و امتحان انواع نوشیدنی با استفاده از قهوه در منزل می‌تواند لذتی فوق‌العاده برای شما به همراه داشته باشد، بخصوص اگر این نوشیدنی‌ها طعم و رایحه‌ای دلپذیر را به همراه داشته باشند.

مثل لاته وانیل که یکی از این نوشیدنی‌های بی‌نظیر است، وانیل ادویه‌‌ ای بسیار خوشبو می باشد که برای سلامتی هم مفید است و از خواص آن می ‌توان به کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندان، درمان درد و زخم معده، کاهش اضطراب و افسردگی و استرس، درمان سینوس و سرفه و … اشاره کرد. انواع قهوه روبوستا را بیشتر بشناسید.

12-قهوه سرد آیریش:

آیریش کافی یک قهوه سرد ملایم، راحت و بسیار خوشمزه می باشد که پایه اصلی آن اسپرسو می باشد، برای تهیه آن باید ابتدا قهوه، شکر و آب را با هم ترکیب کنید، بجوشانید و اجازه می دهیم تا خنک شود و سپس آن را با ماالشعیر ترکیب کرده و داخل لیوان ریخته و خامه زده شده بر روی آن می ریزیم و یک نوشیدنی بی نظیر تهیه می کنیم.

در انتهای این مقاله امیدواریم که از روش های گفته شده و نوشیدنی های خوشمزه و بی نظیری که گفته شده برای تهیه در منزل استفاده نمایید و از نوشیدن آن لذت ببرید. این را نیز بدانید که مدرن ترین تجهیزات کافه در شعب کافی پارس وجود دارد و شما می توانید با مراجعه به شعب کافی پارس بهترین انواع قهوه را سفارش دهید و بنوشید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام