تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

انواع قهوه روبوستا

انواع قهوه روبوستا را بشناسید

در مقاله پیش رویتان می خواهیم درباره انواع قهوه روبوستا که در مناطق مختلفی کشت و برداشت می شود صحبت کنیم، نام گذاری این قهوه ها نیز بر اساس مکان یا همان کشوری است که در آن می رویند. اگر خاطرتان باشد و درباره قهوه روبوستا مطالعه کرده باشید گفته شد این قهوه ابتدا در کنگو توسط بلژیکی ها کشف و بعد در سراسر دنیا و البته منطقی که حال و هوای استوایی داشتند کشت شد.

میزان کافئین قهوه روبوستا در برابر قهوه عربیکاست و انرژی بیشتری نسبت به آن به شما می دهد، همچنین با توجه به نوع کشت و مقاومت درخت آن قیمتش هم از عربیکا کمتر است و مورد علاقه تمام کسانی است که عاشق یک قهوه واقعا تلخ هستند.

البته که برای خرید قهوه باید بهترین فروشگاه ها را انتخاب کنید تا یک قهوه باکیفیت و مرغوب نوش جان کنید.

انواع قهوه روبوستا

انواع قهوه روبوستا را بشناسید

قهوه روبوستا تانزانیا:

تانزانیا جز انواع قهوه روبوستا می باشد. دانه قهوه روبوستا تانزانیا، قهوه ای بسیار ملایم با نت هایی جذاب از شکلات، آجیل و عسل می باشد، می توان جور دیگری هم آن را تعریف کرد: یک قهوه غلیظ با افترتیست اسپایسی؛ درست است که طعم و مزه قهوه روبوستا معمولاً نسبت به قهوه عربیکا کمتر است، اما در قهوه بلند یا ترکیبی طعم لذیذی پیدا می کند و معمولا مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل استفاده از آن در قهوه های ترکیبی نیز این است که به قهوه یک غلظت یا  همان بادی قهوه غلیظ و مهم تر از همه یک کرمای خوب می دهد؛ قهوه روبوستای تانزانیا تقریباً منحصرا در منطقه بوکوبا در سواحل دریاچه ویکتوریا رشد می کند، رطوبت خاص این منطقه به همراه ویژگی های کشت قهوه در سایه، یک بادی قهوه عالی همراه با شیرینی ای دلچسب می دهد که در همه قهوه های روبوستا دیده نمی شود.

خرید قهوه با کیفیت

برای خرید قهوه کیفیت با رست عالی و مناسب هر دستگاهی روی تصویر زیر کلیک کنید

انواع قهوه روبوستا را بشناسید

قهوه های روبوستا بیشتر در  میکس های قهوه اسپرسو استفاده می شوند و به آن یک بادی و کافئین بالا داده و اسیدیته آن را می گیرند اما با تمام این توضیحات باید گفت قهوه روبوستا تانزانیا بسیار مرغوب است و به همین دلیل معمولاً به عنوان یک قهوه اسپرسوی تک خاستگاه نوشیده می شود و نیازی به ترکیب شدن با قهوه عربیکا ندارد.

قهوه روبوستا تانزانیا کرمایی به رنگ فندقی تیره و بدون سایه های کرم و قهوه ای دارد، رایحه اش چوبی و کاراملی و حتی گاهی شکلاتی تلخ است، قهوه روبوستای تانزانیا در فنجان، دارای بادی فول غلیظ با اسیدیته تقریبا صفر است و یک پایه قهوه عالی برای اسپرسو و موکا می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا را مطالعه کنید.

قهوه روبوستا جاوه:

یکی از انواع قهوه روبوستا جاوه می باشد. جاوه یکی از جزایر تولید کننده قهوه در اندونزی می باشد، جاکارتا پایتخت اندونزی در جاوه قرار دارد، جاوه لقب قدیمی ترین تولید کننده قهوه در این منطقه را به خود اختصاص داده است و این موضوع باعث شده که حتی کلمه جاوه را مترادف با کلمه قهوه بدانند.

تولید قهوه روبوستا جاوه در این جزیره توسط زنگ برگ (نوعی قارچ که از گیاه قهوه تغذیه می کند) در دهه 1880 مورد حمله قرار گرفت. این مسأله زارعان را مجبور کرد به مناطق کم ارتفاع تر و فلات های مرتفع تر این جزیره بروند و این اتفاق در ابتدا به ظاهر ناخوشایند باعث رشد و کیفیت بیشتر قهوه شد.

قهوه روبوستا جاوه با روش فراوری سنتی پوست کندن خیس درست می شود و درنتیجه قهوه ای با اسیدیته کمتر و بادی سیروپی تولید می گردد. قهوه روبوستا جاوه نسبت به دیگر قهوه های اندونزی معمولاً تمیزتر و شیرین تر است.

انواع قهوه روبوستا

قهوه روبوستا اوگاندا:

تقریبا 100 درصد قهوه تولید شده در اوگاندا صادر می شود چون این مردم نوشیدنی متداولشان چای است. قهوه روبوستا از گیاه کانفورا به دست می آید و 90 درصد تولید قهوه این کشور را تشکیل می دهد و در شعاع 300 کیلومتری دریاچه ویکتوریا رشد می کند؛ بیشتر قهوه روبوستا اوگاندا یک قهوه طبیعی است که با دو روش خشک یا شسته شده تهیه می شود، البته روش خشک ارزان تر است.

طعم قهوه روبوستا اوگاندا شامل نت های میوه ای و توت قرمز است و به مربای توت سیاه نزدیک می باشد، جالب است بدانید مانند عطر که شامل نت های اولیه، ثانویه و پایانی است، قهوه نیز چنین حالی دارد! مثلا طعم میانی قهوه روبوستا اوگاندا بادام است و طعم پایانی آن کره ای می باشد و یک بافت لطیف و ساتنی دارد. یاداور شویم کافی پارس بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه در ایران می باشد.

قهوه روبوستا برزیل:

یکی از اواع قهوه روبوستا برزیل می باشد. برزیل یکی از کشورهای گرمسیری پر از جنگل های بارانی می باشد و آب و هوای مطبوع و مرطوب این کشور، آن را مناسب برای پرورش قهوه کرده است؛ هم رطوبت دارد، هم گرما و هم سایه، تنها چیزهایی که قهوه برای کشت و رشد و پرورش به آن نیاز دارد.

برزیل بیشتر از 220000 مزرعه تولید قهوه هم عربیکا و هم روبوستا را دارد و در صنعت قهوه دنیا نقش بزرگی را ایفا می کند و در حال حاضر یک سوم از کل قهوه جهان را تولید می نماید، 70% قهوه عربیکا و 30% قهوه روبوستا. قهوه های برزیلی بسیار معروف و عطر و طعم خاص و قابل تشخیصی دارند.

قهوه برزیلی یک ترکیب است از 4 مدل دانه قهوه که هر کدام طعم و عطر مخصوص به خودشان را دارند و با ترکیبی که این 4 نوع دانه با هم ایجاد می نمایند نتیجه آن، یک فنجان قهوه غنی، لطیف و خامه ای است، قهوه روبوستا برزیل هم دارای اسیدیته پایین می باشد و تیستی آجیلی، تلخ و شیرین دارد و بهترین روش های دم آوری قهوه روبوستا برزیل شامل اسپرسو ، فرنچ پرس و کلد برو می باشد.

انواع قهوه روبوستا

قهوه روبوستا ویتنام:

ویتنام پس از برزیل در مقام دوم تولید قهوه جهان جای دارد، قهوه اولین بار در قرن 19 توسط فرانسوی ها به ویتنام که مستعمره آنها شمرده می شد برده شد. بیشترین قهوه ای که در برزیل کشت می شود قهوه روبوستا است که در ارتفاعات پایین هم رشد می کند و به همین خاطر ارزانتر و راحت تر بدست می آید.

طعم و عطر قهوه روبوستا ویتنام تلخ تر، آجیلی تر از قهوه عربیکاست و مورد پسند ذائقه ویتنامی ها و خیلی از افرادی که عاشق قهوه های دارک هستند می باشد اما آن درخت هایی که در ارتفاعات در ویتنام رشد می کنند کیفیت بهتری دارند و نسبت به قهوه عربیکا کافئینشان بیشتر است اما قند و چربی آن 60 % کمتر از قهوه عربیکاست که یک مزیت محسوب می شود.

طعم و عطر قهوه روبوستایی که در ارتفاعات می روید شکلاتی، آجیلی و خاکی را شامل می شود. شما می توانید انواع قهوه های خشک را بصورت اینترنتی از سایت کافی پارس تهیه نمایید.

در انتهای این مقاله به شما پیشنهاد می کنیم انواع قهوه های عربیکا و روبوستا را در شعب کافی پارس تیست بفرمایید تا طعم مورد علاقه تان را در بین قهوه ها پیدا کنید، البته با پیش زمینه ای که در مقالات تفاوت قهوه روبوستا و قهوه عربیکا پیدا کرده اید و اطلاعات مهمی درباره عطر و طعم آنها در ذهنتان نقش بسته است، انتخاب یک فنجان قهوه دلخواه کافی پارسی برایتان راحت تر خواهد بود.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام