تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

کافئین قهوه

کافئین قهوه چقدر در بدن ماندگار است؟

کافئین قهوه شاید مهمترین دلیل مصرف آن برای افرادی باشد که می خواهند از انرژی آن بهره مند شوند. در واقع کافئین نوعی محرک است که می تواند انررژی شما را نسبت به میزانی که استفاده می کنید، افزایش دهد. در نظر داشته باشید که این کافئین قهوه است که خستگی را از تن شما دور می کند و می تواند برای یک شروع دوباره در طول روز برای انجام فعالیت های روزانه به شما کمک کند.

در واقع کافئین نوعی ماده سفید رنگ با طعم تلخ است که در گیاهان زیادی وجود دارد. از جمله این گیاهان می توان به چای، کاکائو، قهوه و … اشاره کرد. در واقع از نظر متخصصین دارویی و تغذیه این ماده می تواند هم یه عنوان یک ماده افزودنی تغذیه ای و هم به عنوان یک دارو مورد استفاده قرار بگیرد.

اما اینکه بخواهیم به طور دقیق بگوییم در یک فنجان قهوه شما چه میزان کافئین وجود دارد، تقریبا غیر ممکن است. میزان کافئین موجود در یک فنجان قهوه با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از چه دانه هایی برای تهیه قهوه استفاده شده است.
  • آماده سازی قهوه به چه صورت انجام شده است.
  • فرآیند رست کردن قهوه به صورت دقیق و حرفه ای بوده است یا خیر.
  • نگهداری قهوه نیز در این مورد حائز اهمیت است.

کافئین قهوه

میزان کافئین قهوه

اما اگر بخواهیم برای میزان کافئین قهوه در یک فنجان عددی را به صورت محدوده بیان کنیم، باید گفت طبق تحقیقات انجام شده بر روی انواع قهوه ها حداقل میزان کافئین موجود در قهوه حدودا چیزی معادل ۲ میلی گرم بوده است. این در حالی است که حداکثر میزان کافئین قهوه در یک فنجان چیزی حدود ۲۰۰ میلی گرم است. میزان کافئین موجود در چایی و یا دیگر نوشیدنی هایی که به نام محرک یا انرژی زا شناخته می شوند متفاوت است. برای مثال چایی دارای حدودا ۴۰ میلی گرم کافئین در یک فنجان است.

در برخی نوشیدنی های انرژی میزان کافئین ممکن است به ۶۰ میلی گرم نیز برسد. طبق تحقیقات پزشکی انجام شده کافئین موجود در مواد غذایی یا نوشیدنی ها پس از مصرف، حدودا تا بیش از ۹۰ درصد توسط آنزیم های کبدی تجزیه می شوند. البته عوامل بسیاری بر روی متابولیسم کافئین تاثیر دارند.

ماندگاری کافئین قهوه

در واقع در مورد جذب کافئین قهوه باید گفت که فرمول مولکولی این ماده به صورتی است که پس از مصرف قهوه اثرات آن ممکن است نهایتا تا ۴۵ دقیقه بعد در فرد ظاهر شود. رفع خستگی و انرژی زا بودن دو ویژگی مهم محسوب می شوند. اما با توجه به نوع قهوه ای که مصرف می کنید ممکن است اثرات کافئین در بدن حتی تا حدود ده ساعت نیز باقی بماند.

این موضوع تا حد زیادی به متابولیسم بدن فرد، رژیم غذایی و سبک زندگی بستگی دارد. برای مثال افرادی که به ماده کافئین حساسیت دارند ممکن است این اثرات را تا چندین و چند روز همراه خود داشته باشند. به صورت میانگین و با توجه به اثراتی که کافئین بر روی بدن دارد، پیشنهاد می شود که ۵ الی ۶ ساعت قبل از استراحت و خواب از مصرف کافئین خودداری نمایید.

افرادی هم که به قهوه آلرژی دارند می توانند قهوه بدون کافئین میل کنند که در فروشگاه اینترنتی کافی پارس و نمایندگی های فعال کافی پارس در سراسر ایران موجود می باشند که دارای کیفیت بسیار بالایی هستند.

خواص و فواید کافئین

کافئین موجود در قهوه خواص بسیاری را به دنبال دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شاید شنیده باشید که قهوه دارای خاصیت چربی سوزی است. کافئین موجود در قهوه دارای این خاصیت است و به چربی سوزی در بدن بسیار کمک می کند. قهوه برای لاغری نوعی مکمل بسیار موثر محسوب می شود.در واقع کافئین با توجه به اینکه میزان متابولیسم بدن را افزایش می دهد می تواند به فرآیند چربی سوزی کمک بیشتری کند. طبق تحقیقات انجام شده تا کافئین موجود در قهوه می تواند تا ۲۹ درصد به چربی سوزی در بدن کمک کند.
  • کافئین عملکرد فیزیکی بدن را بهبود می بخشد. طبق بررسی های انجام شده شما با مصرف یک فنجان قهوه می توانید تا ۱۲ درصد بیشتر نسبت به حالت عادی و طبیعی، برای فعالیت های بدنی آماده باشید.
  • یکی از تأثیرات مثبت و مهم کافئین بر روی اندام های داخلی بدن این است که این ماده می تواند از کبد شما محافظت کند. طبق بررسی های پزشکی یکی از بیماری های شایع سیروز کبدی است که مصرف قهوه و کافئین موجود در آن می تواند تا حد چشمگیری خطر ابتلا به آن را کاهش دهد. کبد یکی از اندام های حیاتی و مهم در بدن است که سلامت آن تاثر مستقیمی بر روی سلامت بدن دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید نوشته فواید قهوه برای کبد را مطالعه کنید.
  • کافئین خطر مرگ را کاهش می دهد. این یکی دیگر از خواص بسیار مهم از فواید کافئین است که می تواند از ۲۰ تا ۲۶ درصد در مردان و زنان خطر ابتلا به مرگ را کاهش دهد. البته میزان مصرف روزانه و مداوم این ماده نیز بر روی این موضوع موثر است.

کافئین قهوه

منع مصرف قهوه برای چه افرادی است؟

اما مصرف کافئین برای برخی از افراد توصیه نمی شود. از جمله این افراد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افرادی که دارای اختلالاتی مانند بی خوابی هستند بهتر است از مصرف کافئین خودداری نمایند.
  • بانوان شیرده نیز توصیه می گردد که در طول دوران شیردهی به نوزاد از مصرف کافئین پرهیز نمایند.
  • بانوان باردار نیز بهتر است که از مصرف کافئین و قهوه خودداری کنند. البته با مشورت پزشک می توانند مقادیر بسیار کم استفاده نمایند.
  • افرادی که دارای سردرد های مداوم و مستمر هستند و همچنین افرادی که مبتلا به میگرن می باشند بهتر است از مصرف انواع قهوه خودداری کنند. به دلیل محرک بودن کافئین قهوه، این ماده می تواند تاثیرات بدی بر روی مصرف کننده داشته باشد.

افرادی که زمینه های از استرس و اضطراب دارند، بهتر است از مصرف قهوه خودداری کنند.

برند کافی پارس

همانطور که گفته شد میزان کافئین قهوه به انواع مختلف و شرایط آماده سازی آن بستگی دارد. خرید از یک برند معتبر به شما اطمینان می دهد که از تمامی خواص این دانه گیاهی بهره مند شوید. فراموش نکنید که یک برند معتبر در میان مشتریان طرفداران زیادی دارد، زیرا توانسته است که مشتریان را با هر سلیقه ای از خود راضی نگه دارد. این مهم به جز با ارائه محصول مرغوب و با کیفیت حاصل نمی شود.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام