تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه سرد دم یا کلد برو

قهوه سرد دم یا کلد برو چیست؟

در این مقاله قصد داریم درباره قهوه سرد دم یا کلد برو، خاستگاه آن، طرز تهیه و خواصش صحبت کنیم. پس اگر هنوز هم قهوه را به نوشیدنی خنک در تابستان ترجیح می دهید با کافی پارس همراه باشید.

اگر طرفدار همیشگی قهوه اسپرسو هستید و روز خود را با یک فنجان قهوه گرم آغاز می کنید، در فصول سرد هم حتما سراغ قهوه می روید، حال تصور کنید تابستان است و هوا گرم و شما نوشیدنی خنک سفارش داده اید اما بر طبق عادت و علاقه باز تمایل به نوشیدن قهوه گرم دارید اما از ازینکه گرمتان شود در خرید آن شک دارید.

این مژده را به شما می دهیم که قهوه سرد دم یا کلد برو همان چیزی است که می تواند شما را در گرمای تابستان اغوا کند و همان لذت قهوه و انرژی را از آن بگیرید.

قهوه سرد دم یا کلد برو

خاستگاه قهوه سرد دم یا کلد برو:

نوشیدنی کلد برو اولین بار در کوبا بوجود آمد و در سال های اخیر می توانید آن را در منوی همه کافه های دنیا ببینید؛ از ویژگی های مثبتش این است که براحتی در خانه هم درست می شود و می توانید آن را چند روز در یخچال نگه دارید و هر صبح کلد برو بنوشید و لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه سرد دم یا کلد برو:

قهوه سرد دم یا کلد برو از دانه های قهوه تهیه می شود که به مدت 12 الی 24 ساعت در آب سرد قرار داده می شوند و در آن شناور می مانند؛ در این مدت، طعم، مواد داخل کافئین و قند آن خارج می شود و تلخی کمی دارد؛ از طرفی دیگر ترکیبات محلول مانند روغن ها و اسیدهایی که به قهوه های گرم، طعم و عطر خاصی می دهند براحتی در آب سرد آزاد نمی شوند، به همین خاطر برای درست کردن قهوه سرد دم یا کلد برو باید دانه های قهوه زمان طولانی تری در آب سرد باقی می مانند.

تفاوت قهوه سرد دم یا کلد برو با سایر قهوه ها:

اساسی ترین تفاوت قهوه کلد برو با قهوه های دیگر در نحوه دم کردن آن می باشد؛ همیشه برای درست کردن یک فنجان قهوه اسپرسو یا قهوه ترک از آب جوش برای دم آوردن قهوه استفاده می کنید که این گرما در تهیه قهوه های اسپرسو، ترک و فرانسه اهمیت زیادی دارد.

خوب حال تفاوت قهوه سرد دم یا کلد برو در این است که برای تهیه آن از آب سرد استفاده می شود و کلا مورد دما حذف می شود و بجای آن زمان اهمیت پیدا می کند. وقتی قهوه با آب سرد ترکیب می شود برای پس دادن عصاره قهوه باید زمان زیادی بگذرد، به همین خاطر قهوه کلد برو به عصاره های قوی تر، کافئین بیشتر، اسیدیته کمتر، عطر و خواص بیشتر معروف است.

تفاوت قهوه کلد برو با قهوه نیترو:

قهوه نیرو یا نیترو برو مشابه قهوه سرد دم یا کلد برو است با این تفاوت که نیترو یک قهوه دم کرده با نیتروژن است که در قوری هایی مخصوص نگه داری می گردد و مثل یک پیمانه گازدار در پیشخوان کافه سرو می گردد. همچنین تفاوت دیگر استفاده از شیر در قهوه نیترو است که طعمش را خامه ای و شیرین و کف دار می کند؛ پس اگر قهوه سرد و خامه ای و غلیظ دوست دارید قهوه نیترو را بجای کلد برو انتخاب نمایید.

قهوه سرد دم یا کلد برو

روش های درست کردن قهوه سرد دم یا کلد برو:

تهیه کلد رو با فرنچ پرس: برای تهیه قهوه سرد دم یا کلد برو با فرنچ پرس باید پودر قهوه تان درشت آسیاب شده باشد، یعنی به ازای هر 1 فنجان آب 28 گرم قهوه آسیاب شده اضافه نمایید، سپس قهوه را داخل فرنچ پرس بریزید و حدود یک چهارم حجم فرنچ پرس را از آب پر کنید ( یادتان باشد حتما آب تصفیه شده که درجه سختی بین 70 تا 90 داشته باشد بکار ببرید چون روی طعم قهوه بسیار تأثیر می گذارد).

بعد از 20 دقیقه که قهوه ها در آب استراحت کردند، باقی آب را اضافه و فرنچ پرس را کنار بگذارید. حواستان باشد که پمپ فرنچ پرس را تا انتها فشار ندهید تا اواسط آن کافیست به این دلیل که قهوه فضای لازم برای آزاد کردن گاز و کافئین را داشته باشد.

همچنین دستگاه هایی برای تهیه کلد برو وجود دارد که می توانید آن را بصورت حرفه ای تر تهیه کنید که بصورت قطره ای می تواند کافئین قهوه را بخوبی استخراج نماید.

مزیت های قهوه دم سرد یا کلد برو:

1-از بین برنده گرمای بدن: یک دم کرده سرد و خنک به شما احساس آرامش، سرما، خنکی و طراوت می دهد و برای فصول گرم گزینه خوبی است. شما اگر تمایل به دریافت نمایندگی از کافی پارس هستید می توانید به سایت کافی پارس مراجعه فرمایید و از اطلاعات آن آگاه شوید.

2-طعم شیرینی دارد: طعم قهوه دم سرد یا کلد برو به نسبت قهوه های معمولی شیرین تر است چون اسیدیته آن 67% کمتر از یک قهوه گرم می باشد حتی مثل یک قهوه گرم، پرحجم است اما مزه تلخی ندارد. قهوه دم سرد را می توانید با طعم های میوه ای، وانیلی، شکلاتی و شیر هم ترکیب کنید.

3-کافئین بیشتر نسبت به قهوه معمولی: یک فنجان قهوه دم سرد یا کلد برو می تواند حدود 200 میلی گرم کافئین به شما بدهد در حالی که یک فنجان قهوه اسپرسو معمولی داغ 160 تا 180 میلی گرم کافئین؛ برای رقیق کردن قهوه دم سرد می توانید از آب یا خامه استفاده کنید.

قهوه سرد دم یا کلد برو

4-یک نوشیدنی پر انرژی برای قبل و بعد از تمرینات ورزشی: قهوه دم سرد یا کلد برو بخاطر کافئین بالایی که دارد می تواند انرژی زیادی برای تمرین، بدون احساس خستگی و درد در عضلات بدهد، همچنین برای رفع خستگی و جلوگیری از گرفتگی عضلات برای بعد از تمرین نیز یک گزینه ایده آل است.

5-گزینه ای مناسب برای کسانی که معده درد دارند: قهوه اسپرسو بخاطر طعم تلخ و اسیدی که دارد می تواند برای کسانی که دچار ناراحتی های معده هستند مشکل ایجاد کند اما قهوه دم سرد یا کلد برو طعمی لطیف تر و ملایم تر همراه با اسیدیته پایین تر دارد و باعث  درد در معده و رفلاکس نخواهد شد.

6-قهوه دم سرد یا کلد برو راهی برای لاغری: اگر تمایل به وزن کم کردن هستید یا می خواهید وزنتان را کنترل کنید قهوه کلد برو یک گزینه مناسب است، باید گفت قهوه کلد برو کالری اش صفر است. حتما مقاله قهوه اسپرسو برای لاغری را در مجله کافی پارس مطالعه نمایید.

7-استفاده از قهوه دم سرد یا کلد برو برای بستنی: دم کرده سرد حتی پس از مصرف نیز کاربردهای فراوانی دارد مثلا می توانید از کنستانتره آن (منظور قهوه ای است که آب آن گرفته شده باشد) برای تهیه بستنی استفاده نمایید و تکه های یخ را برای طعم بهتر قهوه به کار ببرید، همچنین در ترکیب شیرینی ها مانند کیک های قهوه استفاده کنید.

در تهیه اسموتی قهوه نیز، کنستانتره قهوه به همراه موز، شیر سویا یا ماست یک نوشیدنی لذیذ را به شما هدیه می دهد.

قهوه دم سرد یا کلد برو یا یک فنجان قهوه اسپرسوی گرم، فرقی ندارد کدام را انتخاب نمایید، اگر عاشق این هستید که هر روز قهوه بنوشید تا سرحال و پر انرزی باشید یکی از انواع قهوه های گرم یا سرد می تواند گزینه خوبی باشد تا روز خوبی برای خود بسازید. شما در شعب کافی پارس می توانید انواع قهوه های موجود در دنیا را انتخاب و تست کنید تا مشتری دائمی آن شوید. به شما پیشنهاد می گردد از بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه غافل نشوید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام