تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه اسپرسو برای لاغری

اگر این مقاله را مطالعه می نمایید حتما به دنبال راهی برای لاغری سریع و همیشگی می باشید و نوشیدن قهوه اسپرسو می تواند یکی از آن راه های کمکی در کنار روش های اصلی لاغری باشد مانند رژیم غذایی مناسب و کم کالری متناسب با قد و وزنتان، ورزش روزانه و مداوم و فعالیت های بدنی و منع شدن از برخی مواد غذایی که باعث چاق شدن بیشتر شما می شوند. البته بعضی افراد که تحمل رژیم و غذا نخوردن را ندارند روی به روش هایی مثل لیپوماتیک، کوچک کردن معده و انواع جراحی ها برای برداشتن چربی های بدن می آورند که البته فقط در موارد خیلی حاد یا ضروری آن هم فقط با نظر پزشک پیشنهاد می گردد. در این مقاله با کافی پارس همراه باشید تا با نحوه لاغری با قهوه اسپرسو آشنا شوید.

قهوه اسپرسو برای لاغری

چه مقدار قهوه اسپرسو برای لاغری لازم است؟

این که چه مقدار قهوه بنوشید تا بتواند مکمل رژیم غذایی شما برای لاغری باشد بسیار اهمیت دارد، مثلا اگر مقدار کمی قهوه اسپرسو برای لاغری بنوشید، بیشتر اشتهای شما را تحریک می کند، اگر هم بیشتر از 5 فنجان در روز قهوه مصرف نمایید در شما ایجاد افزایش استرس و بی خوابی می کند که باعث پرخوری شما نیز خواهد گشت و تاثیری در کالری سوزی هم نخواهند داشت. در کل مقدار قهوه اسپرسو برای لاغری در طول روز، نباید بیشتر از 400 میلی گرم کافئین داشته باشد و این میزان کافئین معادل 4 تا 5 فنجان قهوه اسپرسو است.

چه نوع قهوه ای برای لاغری مناسب است؟

در بین قهوه ها همانطور که در عنوان مقاله نیز آمده، بهترین قهوه برای کمک به لاغری، قهوه اسپرسو بصورت تلخ و ساده است، یک فنجان قهوه اسپرسو بین 80 تا 90 میلی گرم کافئین و فقط 2 کالری انرژی دارد و فاقد هر گونه چربی است. البته نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا هم دارای کافئینند اما در کنار آن دارای کالری و قند بالایی می باشند و برای کاهش وزن انتخاب مناسبی نیستند. در مجله کافی پارس با انواع قهوه روبوستا آشنا شوید و اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

قهوه اسپرسو برای لاغری

فواصل نوشیدن قهوه اسپرسو برای لاغری:

مسلما می خواهید قهوه اسپرسو برای لاغری که می نوشید بیشترین تاثیر را برای تناسب اندام شما داشته باشد، بهترین روش این است که فنجان های اسپرسو خود را در فواصل مختلف اما تایم ها تعیین شده و بصورت منظم از روز بنوشید، مثلا یکی را صبح و با صبحانه یکی را بین روز مثلا ساعت 11، فنجان بعدی بعد از ناهار، بعدی قبل از شام و فنجان آخر را به همراه شام بنوشید؛ این منظم نوشیدن قهوه اسپرسو برای لاغری به شما کمک می کند که در کل روز و برای انجام تمام فعالیت های روزانه خود انرژی کافی داشته باشید ضمن اینکه از پرخوری و اشتهایتان را نیز کم می کند و به سوزاندن کالری و در نهایت لاغری شما می انجامد.

قهوه نیمه کافئین دار برای لاغری:

اگر دوست دارید در طول روز  قهوه بیشتری بنوشید، پودر قهوه کافئین دار و پودر قهوه بدون کافئین یا دی کاف را با هم مخلوط کنید تا قهوه نیمه کافئین دار درست کنید. با این کار می توانید همان میزان کافئین لازم را (400 میلی گرم) بجای 5 فنجان با 8 فنجان به بدنتان برسانید و به روند لاغری خود کمک کنید. با کافی پارس، تنها کافی شاپ زنجیره ای در ایران با ادامه مطلب همراه باشید.

البته در بعضی برندها می توانید قهوه نیمه کافئین دار پیدا کنید ولی قبل از مصرف آن حتما از میزان کافئین موجود در آن مطمئن شوید، اگر هم محصولی پیدا نکردید می توانید نصف فنجان قهوه کافئین دار خود را با آب جوش پر کنید تا تبدیل به قهوه نیمه کافئین شود.

نکاتی از قهوه اسپرسو برای لاغری:

1-کم کردن اشتها: یکی از خصوصیات قهوه کم کردن اشتها و هوس برای خوردن غذا می باشد، می توانید هر وقت حس گرسنگی به سراغتان آمد یک فنجان قهوه اسپرسو برای لاغری بنوشید تا این اشتهای کاذب کم و حذف گردد. در سایت کافی پارس می توانید مطلب رژیم قهوه اسپرسو را مطالعه کنید و درباره آن اطلاعات کسب نمایید.

2-تعادل در نوشیدن قهوه اسپرسو: اگر فکر می کنید در طول روز وعده های قهوه تان زیادتر از حد شده و نزدیک به زمان خوابتان است، قهوه بدون کافئین یا دی کاف بنوشید. البته به شما پیشنهاد می گردد 6 الی 8 ساعت قبل از خواب قهوه اسپرسو ننوشید تا دچار اختلال در خواب و بدخوابی که بطور غیر مستقیم باعث چاقی می شود، نگردید.

3-قهوه اسپرسو برای لاغری و آب: یکی از خصوصیت های قهوه ادرار آور بودن آن است که ممکن است باعث کم آبی در بدن شما گردد، به همین خاطر بعد از نوشیدن قهوه اسپرسو برای لاغری، آب بنوشید تا بدنتان دچار کم آبی نگردد و همچنین اشتهای کاذب در شما از بین برود. مردها در طول روز نیاز به 3 لیتر آب دارند و زن ها نیاز به 2/2 لیتر آب که این میزان ضروری است.

4-مصرف قهوه اسپرسو برای لاغری قبل از ورزش: کافئین موجود در قهوه اسپرسو موجب تحریک فرایند ترموجنسیس در بدن می گردد که نتیجه تولید گرما و انرژی حاصل از هضم غذاست، به همین دلیل نوشیدن قهوه نیم ساعت قبل از تمرینات ورزشی به شما برای سوزاندن کالری و آب کردن چربی های بدنتان کمک می کند. مقاله قهوه اسپرسو قبل از باشگاه را حتما مطالعه بفرمایید.

5-مطالعه روی برچسب محصولات کافئین دار: درست است که قهوه اسپرسو و محصولاتی با طعم قهوه می تواند به سوزاندن کالری در شما کمک کنند اما قبل از مصرف محصولات آماده قهوه، حتما به میزان کالری نهایی آن توجه فرمایید چون معمولا این سبک قهوه ها دارای مواد افزودنی مثل شیر و شکر هستند تا طعم بهتری پیدا کنند و به همین دلیل کالری بالایی به بدنتان می رسانند.

6-نوشیدن قهوه اسپرسو برای لاغری بدون مواد اضافه: همانطور که گفته شد یک فنجان قهوه اسپرسو فقط 2 کالری دارد اما اگر به آن خامه و شیر و شکر اضافه کنید حدود 100 کالری اضافه به بدن خود می رسانید که باعث افزایش وزنتان می گردد نه لاغری!

قهوه اسپرسو برای لاغری

افزودنی های مجاز و جایگزین به قهوه اسپرسو برای لاغری:

1-بعضی افراد برای طعم دار کردن قهوه خود به آن کره اضافه می کنند، این کار را متوقف کنید چون هم چربی و هم کالری اضافه به بدنتان می رسانید، می توانید بجای کره از شیر کم چرب یا شیر نارگیل یا شیر بادام البته به میزان کم استفاده نمایید.

2-اگر می خواهید قهوه خود را با شیر میل نمایید از شیر شیرین نشده استفاده کنید و حتما قبل از استفاده اطلاعات محصول را از نظر کالری بررسی کنید تا به جای لاغر شدن، چاقتر نشوید.

3-اگر واقعا تحمل تلخی قهوه دارک و خالص برایتان سخت است از قهوه سرد یا آیس کافی که ملایم تر می باشد استفاده کنید.

4-قهوه اسپرسوی خود را با موادی مثل دارچین، پودر کاکائو، زعفران و عسل بعنوان شیرین کننده طبیعی مخلوط کنید تا طعم دار شود و بتوانید آن رابا رضایت خاطر میل کنید.

در نهایت باید گفت قهوه اسپرسو برای لاغری و فقط نوشیدن قهوه اسپرسو نمی تواند شما را خوش اندام کند، باید در کنار آن رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و زیر نظر پزشک تغذیه قرار بگیرید تا میزان کالری های دریافتی خود را کنترل نمایید. همچنین حتما به ورزش های سبک مثل پیاده روی های سریع و اگر امکانش برایتان وجود دارد به فعالیت های بدنی در باشگاه بپردازید تا نتیجه بهتری برای تناسب اندام و لاغری خود دریافت کنید. شرایط دریافت نمایندگی از کافی پارس را می توانید در سایت کافی پارس ببینید و مطالعه نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام