تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

زمان نوشیدن قهوه

بهترین زمان نوشیدن قهوه

امروزه محبوب ترین نوشیدنی جهان بعد از آب قهوه شناخته شده است و بسیاری از مردن برای داشتن انرژی و شادابی روی به نوشیدن قهوه آورده اند اما برخی از افراد نمی دانند که بهترین زمان نوشیدن قهوه چه زمانی می باشد که باعث اختلال در بی خوابی شبانه نشود و انرژی در طول روز را از نوشیدن قهوه دریافت کنند.

قهوه دارای یک ماده محرک به نام کافئین می باشد که برای شادابی و انرژی بدن انتخاب هوشمندانه ای است و مصرف آن به میزان درست به بدن آسیبی وارد نمی کند و فواید بسیاری برای بدن نیز دارد. بسیاری از افراد هستند که اعتیاد به قهوه دارند و به محض بیرون آمدن از تخت خواب به سراغ نوشیدن قهوه می روند ولی برای تاثیر مفید قهوه بهتر است زمان نوشیدن قهوه را بدانید.

نوشیدن قهوه به هنگام ساعت خواب می تواند تاثیر منفی روی سلامت بدن داشته باشد به همین دلیل اگر تمایل به نوشیدن قهوه به هنگام شب را دارید بهتر است 3 ساعت قبل از خواب آن را میل کنید و نوع قهوه خود را به گونه ای انتخاب کنید که کافئین کمتری داشته باشد تا در خواب شما اختلال ایجاد نکند. در نتیجه زمان نوشیدن قهوه باید به گونه ای باشد که در خواب شما اختلالی ایجاد نکند.

زمان نوشیدن قهوه

بهترین زمان نوشیدن قهوه چه موقع است؟

اگر از آن دسته از افرادی هستید که پس از بیدار شدن از خواب به سراغ نوشیدن قهوه برای سرحال شدن و دریافت انرژی می روید باید بدانید خوردن قهوه در حالی که شما ناشتا هستید اثرات انرژی آن را کاهش می دهد چراکه هورمون استرس کورتیزل بدن شما در این زمان در اوج خود است این هورمون در بدن هوشیاری و تمرکز شما را افزایش می دهد و باعث می شود متابولیسم و فشار خون شما تنظیم شود.

این هورومون پس از بیداری شما به اوج می رسد و رفته رفته کاهش پیدا می کند به همین دلیل است که پیشنهاد می شود زمان نوشیدن قهوه را به تعویق بی اندازید تا این هورمون در بدن شما به میزان کافی ترشح شود زیرا ترشح بیش از حد این هومون باعث می شود سیستم ایمنی بدن کمی مختل شود باعثت ایجاد مشکلاتی در بدن می شود.

زمان نوشیدن قهوه مشخص است و مصرف آن در غیر این زمان ها می تواند خاصیت و ضررهای آن را کم و زیاد کند. هورمون کورتیزل باعث هوشیاری می شود که کم شدن آن باعث خواب آلودگی فرد می گردد. کافئین نیز همین تاثیر را دارد و زمانی که شما کافئین را در اوج ترشح این هورمون به بدن می رسانید باعث ایجاد اختلالات سیستم ایمنی می شوید.

زمان نوشیدن قهوه

برای افرادی که ساعت 6 از خواب بیدار می شوند اوج ترشح هورمون کورتیزل در بدن ساعت 8 تا 9 صبح و 12 تا 1 بعد از ظهر و همچنین 5 تا 6 عصر است بنابراین سطح کورتیزل در بدن از لحظه ای که بیدار می شوید شروع به افزایش می کند و نوشیدن قهوه در اوج ترشح آن استرس و اضطراب بدن شما را افزایش می دهد.

در نهایت بهترین زمان نوشیدن قهوه در طول روز برای افرادی که نه دیر از خواب بیدار می شوند و نه خیلی زود ساعاتی بین 10 تا 12 می باشد و اگر تمایل به نوشیدن چند وعده قهوه دارید عصر می توانید بین ساعت 4 تا 6 یک فنجان قهوه میل کنید.

اگر فردی هستید که ورزش جزئی از فعالیت روزانه شما می باشد باید بدانید قبل از شروع ورزش زمان نوشیدن قهوه است که به شما کمک می کند تا پر انرژی تر به فعالیت خود بپردازید و ورزش های طولانی تر و سخت تر را انجام دهید اما نوشیدن قهوه پس از ورزش می تواند دردهای عضلانی شما را کاهش دهد بنابراین می توانید هم قبل از ورزش و هم پس از آن قهوه بنوشید. کافئین به همراه یک نوع کربوهیدرات می تواند نیاز عضلات شما را فراهم کند.

آخرین تایمی که شما می توانید قهوه نوش جان کنید حدود 3 تا 6 ساعت قبل از خواب است چراکه کافئین می تواند شما را بی خواب کند که در نهایت موجب بروز بیماری و اختلال در خواب می گردد اما اگر تمایل به نوشیدن آن دارید بهتر است به دنبال خرید قهوه عربیکا که دارای کافئین بسیار کمی است بروید. قهوه با دانه های روبستا کافئین بسیار بالایی دارند که برای تامین انرژی در طول روز انتخاب خوبی هستند.

زمان نوشیدن قهوه

چه مقدار قهوه در طول روز بی خطر است؟

افرادی که هیچ گونه بیماری ندارند می توانند در طول روز حدود 400 میلی گرم کافئین مصرف کنند که هر صد گرم معادل یک فنجان می باشد و در مجموع در طول روز 4 فنجان قهوه برای افراد سالم بی خطر می باشد. خواص قهوه برای زنان بسیار است اما برای خانم هایی که باردار هستند و هسچ گونه مشکلی در روند بارداری خود ندارند می توانند روزانه 300 میلی گرم کافوین در روز دریافت کنند.

دقت داشته باشید که برخی از مواد خوراکی دیگر که در طول روز از آن ها استفاده می کنید دارای کافئین هستند بنابراین باید توجه داشته باشید که به میزان کافی کافئین را دریافت کنید. مواد خوراکی که دارای کافئین هستند عبارت اند از:

  • چای
  • نوشابه
  • انواع نوشیدنی های انرژی زا
  • شکلات تلخ

اگر اضطراب و استرس دارید نوشیدن قهوه را فراموش کنید زیرا باعث بیشتر شدن استرس شما می شود اثرات کافئین در قهوه می توانند حدود 3 تا 6 ساعت در بدن فرد باقی بمانند به همین برای مصرف آن باید بهترین زمان نوشیدن قهوه را انتخاب کنید. اگر تنها به دنبال دریافت کافئین هستید می توانید از چای سبز استفاده کنید که تنها یک سوم کافئین را در خود جای داده است.

زمان نوشیدن قهوه

بهترین مرکز برای خرید قهوه

برای خرید قهوه باید مراکزی را انتخاب کنید که قهوه ای باکیفیت را به شما ارائه دهند قهوه ها می توانند سیستم ایمنی بدن را به خطر بی اندازند بنابراین مهم است که مرغوب و با کیفیت باشند. ما به شما کافی پارس را معرفی می کنیم که تمامی قهوه های موجود در این فروشگاه از بهترین نوع دانه های قهوه تهیه شده اند و می توانید برای خرید هم به سایت معتبر کافی پارس مراجعه کنید و هم نمایندگی های فعال کافی پارس در تمان نقاط ایران را برای خرید بهترین نوع قهوه انتخاب کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام