تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

کوکتل رژیمی

کوکتل رژیمی و طرز تهیه محبوب ترین آنها

همه افراد در طول روز بجز خوردن غذاهای مختلف ، نوشیدنی های فراوانی نیز می نوشند که می تواند شامل آب های معدنی، چای، قهوه، آبمیوه، شیر، نوشابه و … شود. هر انسان در طول روز نیاز به حداقل 8 لیوان آب دارد که می تواند آن را از نوشیدنی های نامبرده بدست آورد و نیاز بدن خود را تأمین کند که البته باید گفت که هیچ کدام ازین هشت لیوان جای آب را نمی گیرند. در هر حال مصرف نوشیدنی‌های مختلف در طول روز برای همه افراد ضروری می باشد.

چه قرار باشد نوشیدن آب را در برنامه غذایی خود داشته باشید و چه وقتی بخواهید در کنار نوشیدن آب، آبمیوه ‌ها و نوشیدنی‌ های دیگر هم مصرف نمایید، می توانید تنوعی در برنامه غذایی و نوشیدنی‌ های خود بدهید و کوکتل ها را هم در طول روز استفاده نمایید، در این مقاله می خواهیم درباره کوکتل رژیمی و کم کالری با شما صحبت کنیم و از پنج نوع معروف آن و طرز تهیه شان برایتان بگوییم. پارس کافه بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه در ایران را تا انتها دنبال کنید.

 

کوکتل رژیمی و طرز تهیه محبوب ترین آنها

دلیل اهمیت کالری در کوکتل رژیمی:

افرادی که بصورت منظم در مسابقات تناسب ‌اندام شرکت می‌کنند، بیشتر زمان خود را برای کنترل و بررسی میزان کالری های دریافتی می گذارند، افرادی هم که رژیم غذایی لاغری و خاصی دارند باید درباره میزان کالری های دریافتی های خود دقت لازم را داشته باشند تا بیش از حد کالری وارد بدنشان نکنند و حساب کالری ‌های دریافتی و مصرفی خود را بدانند، در رژیم غذایی این افراد معمولا بجای حذف کامل گروه‌ های مختلف غذایی که شامل کربوهیدرات ها، چربی ها، قندها و … یک برنامه غذایی رژیمی با کالری مناسب در نظر گرفته می شود که باید رعایتش کنند تا مبادا کالری بیشتری دریافت نمایند، توصیه می گردد کوکتل رژیمی هم برای تنوع و هم خواصی که دارد در برنامه غذایی ایشان جای داشته باشد.

طرز تهیه کوکتل رژیمی:

می توان گفت تقریباً تمام کوکتل ها حدود ۹۵ کالری را حتما دارند، با این‌حال هر اندازه که افزودنی های مختلفی به کوکتل رژیمی یا آبمیوه ‌های مختلف اضافه گردد به همان اندازه هم کالری آن نیز بالا می‌رود؛ در کوکتل های رژیمی با چند تغییر کوچک می‌توانید آنها را در رژیم غذاییتان جای دهید (بدون اضافه کردن شیرین کننده هایی مثل شکر و …) و از نوشیدنشان لذت ببرید.

در ادامه این مبحث پنج کوکتل را با طرز تهیه رژیمی به شما معرفی می‌کنیم و طرز تهیه شان را نیز می گوییم تا شما هم نوشیدنی‌های سالم و کم‌کالری درست نمایید؛ برای درست‌کردن همه این کوکتل‌ ها نیاز به شیکر یا همزن شیشه‌ای دارید تا مواد خوراکی را با هم ترکیب کنید و سرو نمایید. مقاله قهوه اسپرسو قبل از باشگاه را حتما مطالعه نمایید تا به رژیم خود کمک کرده باشید.

معرفی انواع کوکتل رژیمی:

1-کوکتل رژیمی چای سرد لانگ آیلند:

برای درست‌کردن کوکتل رژیمی چای سرد لانگ آیلند مواد زیر را بکار ببرید:

-عصاره پرتقال

-شربت ساده بدون شکر (شربت خانگی یا شربت افرا)

-آب ‌لیمو

-نوشابه رژیمی

چای یخی لانگ آیلند معمولی ۲۲۰ کالری و ۲۳ گرم شکر دارداما نوع رژیمی آن فقط ۱۲۰ کالری دارد و صفر گرم شکر؛ یعنی در هر یک لیوان از این نوشیدنی ۱۰۰ کالری صرفه‌جویی می گردد.

کوکتل رژیمی و طرز تهیه محبوب ترین آنها

2-کوکتل رژیمی اسپرسو مارتینی:

برای درست‌کردن اسپرسو مارتینی مواد زیر را لازم دارید که شامل:

-قهوه اسپرسو (۳۰ میلی‌لیتر اسپرسو تازه ‌دم، بک کپسول اسپرسو)

-عصاره وانیل

-شربت ساده بدون شکر

یک کوکتل اسپرسو مارتینی معمولی دارای ۲۳۰ کالری و ۲۵ گرم شکر است که نوع رژیمی اش فقط ۹۸ کالری و صفر گرم شکر دارد، این باعث کم شدن بیش از ۱۳۰ کالری می گردد. محتوای قهوه اسپرسو برای لاغری را در مجله کافی پارس بخوانید و به دوستان خود نیز توصیه نمایید.

 

کوکتل رژیمی و طرز تهیه محبوب ترین آنها

3-کوکتل رژیمی مارگاریتا:

برای تهیه مارگاریتا  به مواد زیر نیاز دارید:

-شربت افرای بدون شکر (طعم بهتری نسبت به شربت ساده برای این کوکتل خاص می‌دهد)

-لیموترش و آبلیمو

-آب گازدار

یک نوشیدنی مارگاریتای معمولی در حدود ۲۵۰ کالری و ۳۲ گرم شکر دارد اما کوکتل رژیمی مارگاریتای آموزش داده شده فقط فقط ۱۰۰ کالری و ۱ گرم شکر دارد، یعنی ۱۵۰ کالری کم می شود.

 

 

کوکتل رژیمی و طرز تهیه محبوب ترین آنها

4-کوکتل رژیمی موهیتو:

برای درست‌کردن موهیتوی رژیمی از مواد زیر استفاده نمایید:

-نوشابه

-لیموترش

-شربت ساده بدون شکر

-نعناع تازه

 

کوکتل رژیمی و طرز تهیه محبوب ترین آنها

 

 

یک موهیتو معمولی دارای ۲۴۰ کالری و بیش از ۳۰ گرم شکر می باشد، کوکتل موهیتو رژیمی فقط ۹۵ کالری و صفر گرم شکر دارد و این یعنی ۱۴۵ کالری کمتر می نوشید. موهیتو یک نوشیدنی است که از سرزمین کوبا به مردم دنیا رسیده است و بسیار خوشمزه و فرش می باشد. درباره قهوه بدون کافئین یا دی کاف در سایت کافی پارس بیشتر بدانیم.

5-کوکتل رژیمی گیلاس:

برای درست‌کردن کوکتل گیلاس رژیمی به مواد زیر نیاز دارید:

-موز

-شیر

-شربت گیلاس

-نعنا (دلخواه)

برای تهیه این نوشیدنی کافی است موز، شیر، شربت گیلاس و نعنا و شکر را میکس کنید، یک کوکتل گیلاس معمولی ۱۷۰ کالری و ۲۰ گرم شکر دارد و یک کوکتل رژیمی گیلاس کم‌کالری فقط ۱۰۰ کالری و ۵ گرم شکر، یعنی می‌توان ۷۰ کالری کمتر وارد بدن کرد.

 

کوکتل رژیمی و طرز تهیه محبوب ترین آنها

 

 

کم‌کالری‌ترین کوکتل رژیمی کدام است؟

کم‌کالری‌ترین کوکتل، کوکتل رژیمی مارگاریتاست که حدود ۱۷۰ کالری دارد، با این‌ حال هر یک از دستورالعمل ‌های کوکتلی که در این مطلب گفته شد هم، تقریباً ۱۰۰ کالری دارند. مقاله مفید قهوه اسپرسو برای مو را حتما بخوانید و از آن استفاده نمایید.

نکاتی ضروری در تهیه کوکتل رژیمی:

-آنها را تازه تهیه کنید و سرو نمایید.

آنها را بیش از یک ساعت نگهداری نکنید.

-کوکتل‌ها را هرگز فریز نکنید.

-اگر تمایل دارید طعم کوکتلی که می‌نوشید متفاوت ‌تر و خاص‌تر باشد می توانید کمی مرکبات، انواع توت‌های تازه یا اسلایس میوه‌های مختلف را به کوکتل‌ها اضافه نمایید.

 

 

کوکتل رژیمی و طرز تهیه محبوب ترین آنها

 

 

در انتها باید گفت اگر در هر نوع رژیم غذایی ای قرار دارید چه رژیم ورزشی، چه رژیم برای لاغری و چه رژیم برای حفظ تناسب اندام می توانید برای تنوع هم شده انواع کوکتل رژیمی را به برنامه تان اضافه کنید تا دچار تکرار و کسالت و خستگی از رژیم نشوید، علاوه بر آن اگر هم رژیمی ندارید برای حفظ سلامت خود و رسیدن به یک زندگی سالم مصرف غذاهای خود را به سبک غذاهای رژیمی تغییر دهید. برای دریافت نمایندگی از کافی پارس کافیست به سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

 

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام