تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

خواص قهوه اسپرسو برای مو

قهوه اسپرسو بجز نوشیدن در ابتدای روز و در طول روز و داشتن انرژی و سرحالی کافی برای انجام امورتان خواص دیگری نیز برای شما دارد، مثل مقابله با انواع بیماری ها، تاثیر بر جوانی پوست و تاثیر قهوه اسپرسو برای مو، شاید تعجب بکنید که قهوه چطور می تواند به سلامتی و زیبایی موهای شما کمک بکند اما کافی پارس در این مقاله سعی دارد تا به شما از خواص قهوه اسپرسو برای مو و تاثیرش روی فولیکول های مو بگوید، همچنین چگونگی استفاده از آن را برایتان توضیح دهد. با کافی پارس تنها کافی شاپ زنجیره ای در ایران تا انتهای مطلب همراه باشید.

چگونگی ثاثیر قهوه اسپرسو برای مو:

هر فردی چه خانم و یا آقا موهای خود را دوست دارد و مسلما دلش نمی خواهد آنها را از دست بدهد، زیرا یکی از جلوه های زیبایی صورت برای مردها و زن ها موی آنهاست و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس آنها می گردد به همین خاطر در کل دنیا مردمی که موهای کم پشتی دارند یا دچار ریزش مو هستند و یا به اصطلاح طاس شده اند به دنبال انواع روش هایی مانند کاشت مو، مزوتزاپی مو، استفاده از مکمل ها و … هستند.

قهوه اسپرسو با داشتن ماده ای جادویی به نام کافئین در خود چه بصورت نوشیدنی و یا استفاده از خود پودر قهوه به روش های مختلف و موضعی مفید می باشد و باعث بهبود ساختار و رشد موها می شود و از ریزش آن جلوگیری می کند و کمک به رشد بهتر و سریع تر مو می نماید.

خواص قهوه اسپرسو برای مو

انواع ماسک قهوه اسپرسو برای مو:

قهوه را می توان به عنوان ماسک برای موها استفاده کرد هم بصورت دم کرده سرد و هم در ترکیب با مواد دیگر که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:

1-ماسک زرده تخم مرغ و قهوه اسپرسو برای مو: برای تهیه این ماسک باید پودر قهوه را با زرده تخم مرغ و کمی نمک دریایی مخلوط نمایید و بعد روی موهای خود بمالید و بعد از 45 تا 60 دقیقه کاملا شستشو دهید، سعی کنید این خمیر ساخته شده علاوه بر آغشته شدن با موها حتما به پوست سرتان نیز برسد تا موثرتر باشد؛ فوایدی که این ماسک برای مو دارد شامل جلوگیری از شوره سر و بهبود آن، تقویت موها برای افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش آن می باشد.

2-ماسک روغن نارگیل و قهوه اسپرسو برای مو: برای تهیه این ماسک نیاز به یک فنجان روغن نارگیل، یک فنجان قهوه اسپرسو، یک فنجان نمک دریایی و 3 قطره روغن برگ چای دارید، آنها را با هم مخلوط کرده و روی پوست سر خود گذاشته و ماساژ دهید تا حسابی جذب شود و اجازه دهید 2 ساعت روی سرتان باقی بماند و سپس آن را بشویید. از خواص این ماسک برای شما، سم زدایی از پوست سر و کنترل چربی پوست سر که یکی از عوامل مهم ریزش مو است، می باشد.

3-ماسک حنا و قهوه اسپرسو برای مو: برای تهیه این ماسک به مقداری که برای موهایتان کافی باشد پودر قهوه اسپرسو، پودر حنا و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و روی موهایتان بمالید و 2 ساعت به آن فرصت عمل دهید و بعد بشویید. این ماسک علاوه بر تقویت رشد مویتان، یک رنگ زیبا نیز به ارمغان می آورد.

4-ماسک دارچین و قهوه اسپرسو برای مو: برای ساخت این ماسک پودر دارچین را با پودر قهوه یا قهوه دم کرده سرد شده مخلوط نمایید و روی سرتان بمالید و از خواص آن مانند نرم کنندگی و تقویت ریشه موها بهره مند شوید. البته می توانید با اضافه کردن یک زرده تخم مرغ به ترکیب دارچین و قهوه رنگ مویی طبیعی بسازیر و اگر موهای روشنی دارید آن را تیره و اگر موهای تیره ای دارید آن را یک تا دو درجه قهوه ای و روشن کنید.

خواص قهوه اسپرسو برای مو

 

5-ماسک عسل و روغن زیتون و قهوه اسپرسو برای مو: برای تهیه این ماسک کافیست پودر قهوه را با یک قاشق چایخوری عسل و روغن زیتون مخلوط کنید و بعد ازینکه شکلی خمیری پیدا کرد آن را روی موهایتان بمالید. فواید این ماسک برای شما ایجاد درخشندگی و نرم کنندگی و تقویت ریشه های مو می باشد.

6-ماسک دم کرده قهوه اسپرسو برای مو: قهوه اسپرسو را پس از دم کردن و سرد شدن روی موهای خود ریخته و با آن شستشو دهید و نتیجه اش هم داشتن موهایی براق و صاف و ابریشمی است در کنار آن نیز به رویش مجدد موها کمک می کند و از ریزش آن جلوگیری می نماید.

7-ماسک روغن قهوه اسپرسو برای مو: از روغن هایی که برای مو استفاده می شود مثل روغن آرگن یا روغن زیتون دو فنجان داخل تابه ای بریزید، سپس یک چهارم فنجان دانه قهوه سیاه رست داده شده را به تابه اضافه نمایید، نکته اینکه هرچه دانه ها برشته تر و تیره تر باشند تاثیر نهایی شان بیشتر است. سپس در تابه را گذاشته و اجازه دهید 8 ساعت با حرارت کم بپزد و در طی این مدت هر ساعتی یک بار آن را هم بزنید تا نسوزد، سپس آن را از روی حرارت برداشته و صاف کنید و در یک مکان خنک بدور از نور نگه دارید. این روغن باعث افزایش گردش خون در پوست سر شما می شود و ریشه های مو را برای رشد بیشتر تحریک می کند، باعث این اتفاق فیتواسترول های موجود در روغن قهوه اسپرسو می باشند.

8-استفاده از دم کرده قهوه اسپرسو برای مو: بعد ازینکه موهایتان را با شامپو شستشو دادید، قهوه اسپرسوی دم شده خنک را روی موها بریزید، سپس بعد از 5 دقیقه از نرم کننده مو استفاده کرده و روی موهایتان بمالید و نیم ساعت موهایتان را بپیچید و بعد آبکشی نمایید. این روش استفاده از قهوه اسپرسو برای مو باعث نرم کنندگی بیشتر و درخشندگی موها علاوه بر آن می شود.

خواص قهوه اسپرسو برای مو

خواص استفاده از قهوه اسپرسو برای مو:

قهوه اسپرسو با داشتن کافئین می تواند تاثیرات عالی روی موهای شما بگذارد از جمله:

1-تقویت رشد موها: کافئین موجود در قهوه اسپرسو در مردان و زنان با اثرات DHT یا دی هیدروتستوسترون که اصلی ترین دلیلی ریزش غیرطبیعی مو و آسیب رساندن به فولیکول های مو می باشد مقابله کرده و آن را بی اثر می کند و با این روش رشد موهایتان تقویت می شود و بهتر و سریع تر رشد می کند.

2-جلوگیری از ریزش مو: کافئین در قهوه اسپرسو  یک محرک است که باعث رشد سریع تر مو خواهد شد و به تقویت فولیکول های مو کمک می کند و همچنین از ریزش بیشتر آن جلوگیری کند؛ پس با استفاده از قهوه اسپرسو برای مو ظاهر موهایتان پرتر و ضخیم تر نشان داده خواهد داد.

3-نرمی و براقی موها: اگر موهایتان کدر، شکننده و خشک به نظر می رسد، استفاده از قهوه و تاثیر آنتی اکسیدان موجود در آن، باعث بازسازی موهای شما شود، موهایتان را نرم و صاف کند و ظاهری براق و درخشان به آن می بخشد.

4-از بین رفتن موهای خاکستری: اگر موهایتان خاکستری شده  و یا لای موهای تیره تان، رشته های سفید دیده می شود، شستشو با قهوه اسپرسو می تواند به پوشانندگی آنها کمک بسزایی بکند و بطور طبیعی آنها را تیره نماید.

5-بهبود گردش خون در پوست سر: دانه های قهوه و کافئین موجود در آن باعث افزایش گردش خون در ناحیه پوست سر می شود، بنابر ماسک هایی که یاد گرفتید را یا خود قهوه دم کرده خنک شده را بصورت اسپری روی پوست سر و موها بپاشید و ماساژ دهید تا ازین مزیت بهره مند شوید.

در انتهای این مقاله باید بگوییم قهوه اسپرسو برای مو خواص فراوانی دارد، هم نوشیدن آن بطور مستمر و روزانه 3 تا 5 فنجان و هم استعمال آن بصورت موضعی و استفاده از پودر قهوه و خود قهوه دم کرده سرد شده همگی باهم به شما کمک می کند تا موهایی سالم و درخشان داشته باشید؛ ناگفته نماند که کافئین به عنوان یک ماده محرک و انرژی زا در قرص ها و کپسول ها، نوشیدنی ها و در شامپوها نیز بعنوان روشی برای پیشگیری از ریزش مو و تحریک فولیکول مو برای رشد بهتر و بیشتر دیده می شود. برای دریافت نمایندگی از کافی پارس به صفحه آن در سایت مراجعه فرمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام