تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

خواص اسپرسو برای جوش صورت

خواص اسپرسو برای جوش صورت

همان طور که می دانید قهوه اسپرسو دارای خواص بسیاری است که یکی از آن ها خواص اسپرسو برای جوش صورت می باشد که خانم ها تمایل زیادی دارند بدانند واقعا قهوه اسپرسو برای از بین بردن جوش های صورت مفید است یا خیر؟ قهوه اسپرسو را اگر در حالت کلی به عنوان پادشاه قهوه ها نامگذاری کنیم، اغراق نکرده ایم.

این نوع قهوه دارای ویژگی ها و البته مزایایی است که شما با استفاده از آن به مرور زمان نسبت به آن آگاهی پیدا خواهید کرد. اسپرسو قهوه ای ایتالیایی است که البته امروزه در سراسر دنیا محبوبیت بسیاری دارد. در واقع اسپرسو نیز مانند نام بسیاری دیگر از قهوه ها، روش آماده سازی قهوه است که در زبان ایتالیایی به معنی سریع تر است.

قهوه اسپرسو را می توان یک قهوه پایه ای برای مشتقات قهوه مانند کافه لاته، آمریکانو، کاپوچینو و … محسوب کرد. در نظر داشته باشید که تاثیر قهوه برای بدن بسیار است که از جمله می توان به پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها، پارکینسون، دیابت و ناراحتی های قلبی اشاره کرد. اما میان مصرف قهوه اسپرسو و جوش صورت چه رابطه ای وجود دارد؟ آیا مصرف اسپرسو باعث آکنه می شود؟

مصرف قهوه اسپرسو در واقع به خودی خود منجر به بروز جوش صورت و آکنه نمی شود اما اگر افراد دارای حساسیت و یا آلرژی به قهوه اسپرسو باشند این موضوع می تواند موجب جوش صورت در افراد شود. به همین دلیل بسیاری از افراد هنگام مصرف قهوه اسپرسو یا هر قهوه دیگری ممکن است نگران جوش زدن صورتشان باشند. در واقع باید گفت یکی از عواملی که باعث می شود مصرف قهوه موجب جوش صورت شود کافئین موجود در آن است.

در نظر داشته باشید که بر خلاف این موضوع بسیاری از افراد معتقد هستند که مصرف قهوه موجب کاهش مشکلات و بیماری های پوستی می شود. در نتیجه می توان گفت این موضوع تا حد زیادی به سیستم بدنی شما مرتبط است که آیا مصرف قهوه موجب جوش صورت شما می شود یا خیر. از آنجایی که قهوه یکی از منابع اصلی آنتی اکسیدان است حتی می تواند برای پوست فواید بسیار زیادی داشته  باشد.

خواص اسپرسو برای جوش صورت

خواص اسپرسو برای جوش صورت و هورمون کورتیزول

اما یکی دیگر از دلایلی که ممکن است موجب جوش صورت بر اثر مصرف قهوه اسپرسو شود افزودن مقداری شکر یا شیر به آن است. در این مورد شما باید دقت کنید آیا زمانی که از قهوه با سیروپ یا شیرین کننده ها استفاده می کنید موجب جوش صورت شما می شود یا خیر. اگر صورت شما به این شیرین کننده های غیر طبیعی واکنش نشان دهد در نتیجه باید مصرف آن ها را همراه با قهوه متوقف کنید.

بسیاری از افراد ممکن است هنگام استفاده از قهوه از این مواد استفاده کنند. در نتیجه باید دقت کرد که اگر این مواد غذایی موجب جوش صورت می شوند مصرف آن ها را همراه با قهوه قطع کنید. اما یکی دیگر از مواردی که موجب جوش صورت می شود افزایش سطح هورمون کورتیزول است که در بدن به عنوان هورمون استرس نیز شناخته می‌ شود.

شاید با خود فکر کنید که چگونه کورتیزول با مصرف قهوه افزایش پیدا می کند؟ از آن جایی که قهوه سرشار از کافئین می باشد این ماده می‌ تواند میزان هورمون کورتیزول را در بدن افزایش دهد. در واقع اگر شما از افرادی هستید که دارای زمینه های استرس می باشید بهتر است از قهوه هایی با کافئین پایین و یا قهوه دی کاف (بدون کافئین) استفاده کنید.

در این زمینه می توانید هم میزان استرس خود را کنترل کنید و هم از ایجاد جوش بر روی صورت جلوگیری نمایید. از طرفی اگر سطح کورتیزول در بدن افزایش پیدا کند باعث می شود که سبوم یا چربی پوست نیز به تبع آن بیشتر شود. این موضوع می‌ تواند دلیلی برای ایجاد جوش صورت باشد.

قهوه اسپرسو با کافئین کم

از طرفی اگر میزان کورتیزول بدن زیاد شود، مشکلاتی مانند افزایش وزن، افسردگی و حتی مشکلات گوارشی ممکن است برای فرد ایجاد شود. به همین دلیل است افرادی که دارای بی نظمی در خواب شبانه هستند، بهتر است آخرین فنجان قهوه خود را نهایتا تا ساعات ۳ یا ۴ بعد از ظهر میل کنند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بهترین زمان استفاده از قهوه را مطالعه کنید.

اگر شما دچار کمبود خواب شوید، میزان سطح کورتیزول در بدن شما افزایش پیدا می‌ کند.  همین موضوع می‌ تواند التهاب را در بدن زیاد کند. التهاب یکی از عوامل ایجاد بیماری های پوستی از جمله جوش صورت می باشد. در نتیجه توصیه می کنیم افرادی که مستعد جوش صورت با مصرف قهوه هستند، از قهوه هایی با کافئین کم استفاده نمایند. از طرفی بهتر است این افراد در طول روز قهوه خود را استفاده کنند.

خواص اسپرسو برای جوش صورت

خواص اسپرسو برای جوش صورت و سطح انسولین و ایجاد جوش صورت

یکی دیگر از مواردی که ممکن است موجب ایجاد جوش صورت در اثر استفاده از قهوه اسپرسو شود کم یا زیاد شدن سطح انسولین در بدن است. مصرف قهوه با کافئین بالا می‌ تواند تغییراتی در سطح انسولین ایجاد کند. در واقع افرادی که سطح انسولین بدن آن ها بیشتر است مستعد جوش و آکنه هستند.

در این افراد ممکن است جوش های صورت با شدت بیشتری نمایان شوند. در واقع برای جلوگیری از این امر می توانید از قهوه هایی با کافئین پایین تر استفاده کنید. اگر میزان سطح انسولین شما بسیار بالا باشد توصیه می کنیم استفاده از قهوه اسپرسو را به حداقل برسانید.

جهش سطح استروژن با مصرف قهوه اسپرسو

یکی دیگر از هورمون هایی که ممکن است موجب جوش صورت در خانم ها شود، هورمون استروژن است. در واقع مصرف کافئین می تواند میزان سطح هورمون استروژن را در خانم ها به خصوص خانم های باردار تغییر دهد. این در حالی است که این اثر در افراد متفاوت است.

یعنی ممکن است در بعضی افراد با مصرف کافئین قهوه سطح استروژن افزایش پیدا کند و در بعضی دیگر این ماده موجب کاهش سطح استروژن در بدن شود. طبق تحقیقات انجام شده با توجه به اقلیم زیستگاهی و شرایط زندگی، کاهش و افزایش سطح هورمون استروژن در خانم ها متغیر است.

برند کافی پارس

برای جلوگیری از ضرر و یا آسیب های ناشی از قهوه اسپرسو بر روی پوست، شما باید قهوه را از یک فروشگاه معتبر و مطمئن تهیه نمایید. در واقع استفاده از قهوه ای مرغوب و با کیفیت باعث می شود که میزان کافئین به اندازه واقعی به بدن برسد. در نظر داشته باشید برند کافی پارس یکی از برند های معتبر در زمینه تولید انواع قهوه مانند قهوه اسپرسو است که شما می توانید خرید خود را به صورت اینترنتی از طریق سایت و یا حضوری از طریق فروشگاه ها انجام دهید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام