تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

خواص قهوه گانودرما

همه چیز درباره خواص قهوه گانودرما

روندی در محافل سلامت مدرن وجود دارد که افراد به دنبال غذا های معجزه آسا، غذا های فوق العاده و مواد مخفی با خواص تقویت کننده سلامت هستند. متاسفانه، در بیشتر موارد شواهد کمی در مورد اثر بخشی در بهترین حالت نشان داده شده است و در بدترین حالت ممکن است مضر باشد. قهوه گانودرما یکی از آن مواردی است که ادعای سلامتی بالایی دارد و تحقیقات کمی برای تایید این خواص قهوه گانودرما انجام شده است.

قهوه گانودرما چیست؟

در این مقاله همه آنچه را که باید در مورد خواص قهوه گانودرما بدانید را برای شما خلاصه می کنیم. ما به شما درباره چیستی آن، آنچه حامیان این قهوه ادعا می کنند و شواهدی برای تقویت این ادعاها ذکر می کنیم. اما به این نکته توجه داشته باشید که لازم است مثل همیشه، قبل از گنجاندن هر چیز جدیدی در رژیم غذایی روزمره با پزشک خود مشورت کنید.

قهوه گانودرما قهوه ای است که با قارچ گانودرما لوسیدوم مخلوط می شود. در بیشتر موارد، قهوه گانودرما از مخلوط کردن پودر گانودرما لوسیدوم به همراه قهوه فوری تهیه می شود. اما می توان آن را با ترکیب پودر قارچ با قهوه آسیاب شده معمولی نیز تهیه کنید. اگر قهوه قارچ برای شما عجیب به نظر می رسد، نگران نباشید، شما تنها نیستید.

خواص قهوه گانودرما نسبتا ناشناخته است و مطالعات کمی درباره آن انجام شده است. اما ما می توانیم برای درک محبوبیت روزافزون قهوه گانودرما، به ادعا های بهداشتی مطرح شده توسط طرفداران آن مراجعه کنیم. مانند بسیاری از سوپر غذا های بی اساس، خواص قهوه گانودرما نا مشخص و مبهم است. از جمله رایج ترین فواید گانودرما می توان به کاهش خستگی، تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب و تسکین استرس اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید فواید قهوه برای سلامتی را مطالعه کنید.

خواص قهوه گانودرما

خواص قهوه گانودرما

قارچ گانودرما با نام مستعار آن «قارچ جاودانگی» در طبیعت نسبتا کمیاب است و زمانی فقط برای خانواده سلطنتی استفاده می شد. در حال حاضر قارچ گانودرما به طور معمول کشت می شود و تقریبا در سراسر جهان در دسترس است. یکی از محصولات قارچ گانودرما، قهوه آن یعنی قهوه گانودرما است.

در طب سنتی تصور می شود که خواص قهوه گانودرما عبارت اند از، ضد تومور بودن، ضد التهاب و تقویت سیستم ایمنی و… . قارچ گانودرما لوسیدوم، همچنین با عنوان «ریشی» یا «Lingzhi» شناخته شده است. قهوه گانودرما برای درمان بیماری هایی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، بی خوابی و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

قهوه گانودرما در بیشتر موارد توسط افرادی مورد استفاده می شود که می خواهند مصرف قهوه خود را کاهش دهند و در عین حال انرژی بیشتری دریافت کنند. مخلوط نوشیدنی گانودرما همچنین ممکن است حاوی شکر، خامه غیر لبنی و گیاهان باشد. فواید قارچ گانودرما لوسیدوم برای سلامتی دارای پشتوانه علمی است. اما در مورد خواص قهوه گانودرما مطالعات کمی انجام شده است.

طرفداران قهوه گانودرما ادعا می کنند که گانودرما خواصی همچون:

  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
  • انرژی و استقامت بدن را بالا می برد.
  • هوشیاری و حافظه را تقویت می کند.
  • تاثیر قهوه بر ذهن و مغز برای هوشیاری بالا.
  • کلسترول و التهاب خون را کاهش می دهد.
  • اضطراب و استرس را تا حد قابل توجهی کم می کند.
  • از پیری زودرس جلوگیری می کند.
  • روند گردش خون را بهبود می بخشد.

خواص قهوه گانودرما

فواید قهوه گانودرما برای سلامتی و تندرستی

خواص قهوه گانودرما از مواد مغذی و ترکیبات زیست فعال قارچ گانودرما لوسیدوم ناشی می شود. زمانی که این قارچ خشک و پودر آن استخراج شود، طیف وسیعی از مزایای سلامتی را به همراه دارد. گانودرما متعلق به زیر مجموعه ای از قارچ های کاربردی است که به عنوان آداپتوژن در نظر گرفته می شوند. این قارچ ها، مانند همتایان گیاه شناسی خود، با مقاومت در برابر اثرات مخرب استرس، از توانایی بدن برای حفظ تعادل هموستاتیک حمایت می کنند.

در واقع خاصیت این قارچ این است که به جای افزایش یا کاهش واکنش بدن، آداپتوژن ها به بدن کمک می کنند تا سیستم پاسخ بدن را تعدیل کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را قادر می سازد تا انواع محرک ها را به طور مناسب مدیریت کند. علاوه بر فواید گانودرما به عنوان یک قارچ کاربردی و یک آداپتوژن، به دلیل ترکیبات زیست فعال منحصر به فرد این گونه، مزایایی را نیز ارائه می دهد.

این ویژگی ها خواص قهوه گانودرما را تبدیل به موارد زیر می کند:

  1. تسکین استرس: قهوه گانودرما از طریق ظرفیت تطبیق زایی خود به بدن کمک می کند تا از استرس رها شود و خلق و خویی پایدار را برای فرد به همراه می آورد.
  2. حمایت قلبی عروقی: پتانسیل آنتی اکسیدانی و پلی ساکارید های قهوه گانودرما ممکن است اثر محافظتی برای قلب داشته باشد و فشار خون و سطح کلسترول را تنظیم کند.
  3. خواب آرام: قهوه گانودرما از طریق حمایت از تسکین استرس و آرام کردن اضطراب، ممکن است بدون ایجاد اثر آرام بخش به خواب آرام تر کمک کند.
  4. پوست سالم: از جمله خواص قهوه گانودرما این است که به دلیل ترکیبات حاوی آنتی اکسیدان، از پاسخ بدن به التهاب برای کمک به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد پشتیبانی می کند.

شناخت قهوه گانودرما با کیفیت عالی

اگر به این نتیجه رسیده اید که در زندگی خود به خواص قهوه گانودرما نیاز دارید و قصد دارید بهترین محصول با کیفیت عالی را پیدا کنید. توجه به این مورد که قهوه گانودرما شامل چه چیزی است بسیار حائز اهمیت است. قهوه ای که حاوی ترکیبی از میوه و زیست توده میسلیوم باشد، تمام ترکیبات زیست فعال موجود در قارچ های کاربردی را در هر مرحله از رشد آن ها فراهم می کند. این قهوه یک عصاره حاوی تمام ویژگی های مطلوب یک گونه قارچ است.

به عنوان یک محصول طبیعی، خواص قهوه گانودرما نیز در معرض نگرانی های ایمنی و خلوص است. قارچ ها در واقع یک نوع تجمع کننده های زیستی هستند. به این معنی که آن ها با رشد خود مواد آلی گیاهان را تجزیه کرده و جذب می کند. به همین دلیل، قارچ هایی که روی یک بستر ارگانیک با هوا و آب فیلتر شده و رشد می کنند، در نهایت محصولی ایمن و عاری از سموم محیطی مانند آفت کش ها و فلزات سنگین ارائه می کنند. همچنین دسترسی به مزایای قهوه گانودرما بستگی به دریافت دوز کوچک اما منظم روزانه دارد.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام