تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه سفید

قهوه سفید چیست؟

قهوه سفید در واقع نوعی قهوه است که دانه های روبوستا و عربیکا به نسبت های متفاوتی ترکیب می شوند و رنگ آن سفید است. اما چرا این نوع قهوه به نام قهوه سفید نامیده شده است؟ در واقع این نوع قهوه به دلیل اینکه در زمان کمتری نسبت به قهوه های دیگر رست می شود، به قهوه سفید معروف شده است. دمایی که دانه های این قهوه را در آن تفت می دهند چیزی حدودا 325 درجه فارنهایت است.

قهوه های دیگر در دمایی بین 450 تا 480 درجه فارنهایت رست می شوند و این تفاوت دما هم باعث تغییر رنگ و هم تغییر طعم و رایحه قهوه می شود. نام قهوه را ممکن است بسیاری از افراد به تازگی شنیده باشند، این در حالی است که این نوع قهوه دارای قدمتی دیرینه در منطقه خاورمیانه است و طرفداران بسیاری نیز دارد. همانطور که اشاره شد تفاوت این نوع قهوه با دیگر قهوه ها در رست آن ها و در نتیجه یک طعم متفاوت است.

قهوه سفید

قهوه سفید و درصد کافئین آن

در نظر داشته باشید به دلیل اینکه قهوه سفید در دمای پایین تری رست می شود به نسبت دانه های دیگر بسیار متراکم تر است. به همین دلیل برای پودر کردن دانه های این قهوه شما نیاز به دستگاه پیشرفته تری دارید. این در حالی است که برای پودر کردن قهوه های دیگر می توانید از دستگاه آسیاب خانگی استفاده کنید. جالب است بدانید که دانه های قهوه سفید به دلیل اینکه زمان کمتری برای رست آن ها صرف می شود، کافئین بالاتری دارند.

در واقع از نظر تخصصی هر چه زمان تفت دادن دانه های قهوه بیشتر باشد میزان کافئین آن کاهش پیدا می کند. در پاراگراف قبلی اشاره شد که برای تهیه قهوه سفید از زمان کمتری برای رست دادن استفاده می کنند. در واقع می توان گفت که این نوع قهوه حدودا دارای 50 درصد کافئین بیشتر نسبت به سایر قهوه ها است. از طرفی این نوع قهوه اسیدیته کمتری دارد.

فواید قهوه سفید

همانطور که اشاره شد قهوه سفید با دمای بسیار پایین تری نسبت به سایر قهوه ها تفت داده می شود. این در حالی است که همین موضوع باعث می شود قهوه سفید دارای خواص بیشتری باشد. اما از جمله خواص و فواید قهوه سفید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قهوه سفید با توجه به اینکه دارای اسیدیته کمتری نسبت به سایر قهوه ها است، آنتی اکسیدان بالاتری دارد. در نظر داشته باشید که استفاده از این قهوه می تواند ایمنی بدن شما را در برابر بسیاری از بیماری ها بالاتر ببرد. در واقع قهوه سفید دارای اسید کلروژنیک است که این ماده به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی شناخته می شود. این ماده باعث می شود که بدن در برابر بیماری های کبدی و همچنین فشار خون و دیابت مقاومت بیشتری داشته باشد. از طرفی این نوع قهوه باعث می شود که چربی سوزی و متابولیسم بدن بیشتر شود. بنابراین بهترین نوع قهوه برای لاغری نیز می باشد.
  • اما یکی دیگر از مزیت های قهوه سفید این است که با استفاده از آن دندان های شما بسیار کمتر تغییر رنگ خواهند داد. این مورد ممکن است برای بسیاری از افراد اهمیت بالایی داشته باشد. حتی بسیاری از افراد به دلیل این موضوع ممکن است از مصرف قهوه پرهیز کنند این در حالی است که قهوه سفید این مشکل را برای شما حل کرده است.
  • این قهوه دارای تلخی بسیار کمتری است. طعمی که شما پس از نوشیدن یک فنجان آن حس خواهید کرد، طعم اسیدی نسبتا غالبی است. این موضوع نیز به علت فرآیند رست این نوع قهوه است.
  • نوشیدن این قهوه باعث می شود که شما احساس طراوات و شادابی بیشتری داشته باشید. خستگی یک روز کاری و طاقت فرسا را می توانید با نوشیدن یک فنجان از این قهوه از خود دور کنید. در نظر داشته باشید که این موضوع به علت کافئین بیشتر قهوه سفید است که به آن اشاره شد.

قهوه سفید

قهوه سفید یا فلت وایت 

بسیاری از افراد قهوه سفید را با یک نوشیدنی مانند فلت وایت اشتباه می گیرند. این در حالی است که هیچ افزودنی یا سیروپ و شیرین کننده به این نوع قهوه اضافه نمی شود. در نتیجه طعم خاص و دلچسب آن به دلیل برشته شدن دانه های قهوه سفید با حرارت کم است. این مدل قهوه با اینکه در مناطقی از دنیا قدمتی طولانی دارد اما می توان اوج محبوبیت آن را از سال 2015 به بعد دانست.

سال هایی که قهوه سفید کم کم در میان افراد محبوب می شود و خواص آن نیز نمایان می گردد. به صورت دقیق مشخص نیست که برای نخستین بار چه کسی این روش را ابداع کرد و قهوه سفید را به بازار مشتریان عرضه نمود. برخی این روش را به چینی ها نسبت می دهند و برخی دیگر به افراد ساکن یکی از شهر های مالزی. شاید این موضوع آنچنان حائز اهمیت نباشد. آنچه مهم است اینکه این نوع قهوه امروزه محبوبیت خاص خود را در سراسر دنیا دارد.

جالب است بدانید که قهوه سفید را به عنوان اکسیر سلامتی در بازار می شناسند. این نوشیدنی به دلیل اینکه آنتی اکسیدان بالایی دارد می تواند از قلب در برابر بیماری های مختلف محافظت نماید. از طرفی مصرف این قهوه باعث می شود که التهاب بدن تا حد زیادی کاهش پیدا کند. اما همانطور که اشاره شد این مدل قهوه دارای طعم اسیدی رقیقی است.

افرادی که دارای رفلاکس معده هستند، بهتر است که این نوع قهوه را با شیر یا خامه استفاده نمایند. استفاده از شیر یا خامه تا حد زیادی اسیدیته این نوع قهوه را کاهش می دهد.

قهوه سفید

برند کافی پارس

اما تمامی موارد و فوایدی که در مورد قهوه سفید ذکر شد، در حالی صحیح است که شما بتوانید این نوع قهوه را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید. در واقع شما باید از فرآیند رست و بسته بندی این قهوه اطمینان حاصل نمایید تا بتوانید با لذت یک فنجان قهوه میل کنید. برند کافی پارس عرضه کننده انواع قهوه در بسته بندی های متفاوت این اطمینان را به شما می دهد که یک قهوه ناب و اصیل خریداری کنید.

در نظر داشته باشید که اگر شما تمامی مراحل تهیه قهوه سفید را به درستی رعایت کنید اما خود قهوه دارای کیفیت مناسبی نباشد نمی توانید از طعم و رایحه آن احساس رضایت کنید. برای آماده سازی قهوه سفید پس از خرید یک بسته از این مدل قهوه از فروشگاه های کافی پارس می توانید با یک اسپرسو ساز خانگی آن را تهیه کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام