تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه اسپرسو در گلودرد

قهوه اسپرسو از جمله نوشیدنی هایی می باشد که بسیار طرفدار است و در سراسر جهان به عنوان یک نوشیدنی انرژی بخش در طول روز استفاده می شود، به شما توصیه می شود با خواص و فواید قهوه اسپرسو حتما آشنا شوید. قهوه اسپرسو نوشیدنی است که نه تنها روز شما را می سازد و شما را سرحال و با انرژی می نماید و خواب را از سرتان می پراند، در درمان و رفع بسیاری از بیماری ها مفید می باشد، با توجه به نوع قهوه و زمان نوشیدن آن می توانید به بهبود بیماری خود بپردازید؛ در این مقاله قصد داریم ارتباط قهوه اسپرسو در گلودرد و تاثیرات مثبت و منفی آن را برای شما بگوییم، با کافی پارس همراه باشید.

گلودرد چیست؟

درد در گلو یکی از متداول ترین علائم انواع بیماری هاست و بدلیل عفونت یا زخم داخلی بوجود می آید، هر ساله بیماران زیادی در هر سن و سالی بخاطر گلودرد به پزشک مراجعه می نمایند. اگرچه تحمل گلودرد سخت می باشد اما با استفاده از دارو و رژیم غذایی مناسب بمرور از بین می رود. با مطالعه قهوه اسپرسو در سرماخوردگی به تاثیر قهوه بر آن پی ببرید.

قهوه اسپرسو در گلودرد

دلایل ابتلا به گلودرد:

ویروس ها عامل 90% از انواع گلودرد می باشند که به اختصار در زیر آنها را ذکر می نماییم:

1-سرماخوردگی

2-آنفولانزا

3-مونونوکلئوز که بیماری عفونی ای می باشد که از طریق بزاق انتقال می یابد

4-سرخک که باعث تب و بثورات پوستی نیز می گردد

5-آبله مرغان که باعث تب و خارش پوست می شود

6-اوریون که باعث تورم غدد بزاقی در گردن می گردد

انواع گلودرد:

بر اساس محل عفونت در گلو آن را به 3 دسته تقسیم می نمایند:

1-فارنژیت که در پشت دهان شکل می گیرد

2-تونسیلیت که همراه با ورم و قرمز شدن لوزه هاست

3-لارنژیت که باعث ورم و قرمز شدن در ناحیه حنجره می شود

4-غفونت های مقاربتی مانند سوزاک و کامیدیا و …

5-برفک گلو که بیشتر در کودکان رخ می دهد و لوزه را درگیر می کند

علائم گلودرد:

علائمی که گلودرد در خود نشان می دهد می تواند در انواع بیماری متفاوت باشد، مثلا یک بیماری می تواند همه موارد زیر را یا فقط یکی یا چند مورد را دارا باشد:

1-خارش در گلو

2-احساس سوزش در گلو

3-خشکی گلو

4-خلط پشت گلو

5-احساس درد در گلو

6-تورم در لوزه و گلو

7-لکه های سفید روی لوزه

باید این توضیح را اضافه کرد که در موارد ذکر شده موقع صحبت کردن و یا غذا خوردن می تواند این علائم بیشتر شود. برای مشاهده لیست شعب کافی پارس به سایت مراجعه فرمایید.

قهوه اسپرسو در گلودرد

عواملی غیراز ویروس که باعث گلودرد می شوند:

1-آلرژی: وقتی سیستم ایمنی نسبت به عوامل حساسیت زا مانند گرده گل، موی حیوانات و … واکنش نشان دهد، مواد شیمیایی را آزاد میکند که باعث گلودرد و سوزش گلو و … می شود.

2-آب و هوای خشک: هوای خشک بخصوص در ماه های سرد سال باعث کاهش رطوبت در دهان و گلو می شود و فرد احساس خشکی و خارش در گلوی خود احساس می کند.

3-دود، مواد شیمیایی و مواد تحریک کننده در محیط: دود سیگار و قلیان، آلودگی هوا، گرد و خاک و مواد شیمیایی حاصل از تولید در کارخانه ها

4-آسیب و جرح: هرگونه آسیبی مثل ضربه یا بریدگی در ناحیه گردن می تواند باعث گلودرد شود، گیر کردن غذاهای خشک در گلو

5-فریاد زدن و بلند صحبت کردن: باعث آسیب در تارهای صوتی و گلودرد می شود مانند مربیان و مدرسین که باید بلند صحبت کنند اکثرا دچار گلودرد می شوند.

6-ریفلاکس گاستروازوفاژیال: حالتی است که در آن اسید معده به مری بر می گردد و گلو را می سوزاند و باعث سوزش سردل و رفلاکس معده می گردد.

7-تهوع و استفراغ: که در حالات شدید آن گلو آسیب می بیند و دچار سوزش و درد می گردد و در برخی موارد به تارهای صوتی نیز آسیب می زند و در موارد جدی و شدیدتر فرد برای مدتی قادر به سخن گفتن نخواهد بود.

8-تومور: گلودرد هایی که بر اثر سرطان، تومورهایی حنجره و زبان ایجاد می شوند و از بین نمی روند.

خرید قهوه اسپرسو

برای خرید بهترین قهوه ایران از برند کافی پارس روی عکس زیر کلیک کنید

قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو در گلودرد:

وقتی به سرماخوردگی دچار می شویم مجبوریم در رژیم غذایی خود تغییراتی را ایجاد کنیم مثل نخوردن غذاهای سرخ کردنی و از خوردن برخی غذاها و نوشیدنی ها خودداری کنیم که البته کار بسیار سختی است، اما اگر از نوشیدن قهوه اسپرسو به علت سرماخوردگی ممنوع شویم ممکن است برایمان بسیار عذاب آور باشد. باید این را گفت که قهوه اسپرسو در گلودرد می توانند باهم بسازند یا که نه قهوه اسپرسو می تواند اثری منفی بر گلودرد داشته باشد که در ادامه به مزایا و معایب قهوه اسپرسو در گلودرد برایتان توضیح می دهیم. برای آشنایی با انواع قهوه روبوستا به مجله کافی پارس مراجعه نمایید.

قهوه اسپرسو در گلودرد

خواص قهوه اسپرسو در گلودرد:

1-آنتی اکسیدان: به علت وجود آنتی اکسیدان هایی مانند فرولیک در قهوه اسپرسو که باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شوند، می توانید تاثیر ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی آن را در بدن خود ببینید، به همین خاطر قهوه اسپرسو در گلودرد و کمک به بهبودی آن می تواند کمک موثری باشد.

2-کافئین: موجود در قهوه اسپرسو باعث رفع کرختی و بی حالی و دادن انرژی به فردی است که دچار گلودرد شده و همین خاصیت کافئین قهوه اسپرسو در سرماخوردگی باعث ایجاد سرزندگی و زود بهبود یافتن و داشتن خلقی بهتر می شود. پس بهتر است در دوران گلودرد و سرماخوردگی قهوه کافین دار به جای قهوه دی کاف بخورید مگر اینکه به کافئین آلرژی داشته باشید.

عوارض قهوه اسپرسو در گلودرد:

1-افزایش التهابات گلو: قهوه اسپرسو در ترکیبات خود اسیدهایی دارد که ممکن است باعث تحریک گلو شده و التهاب آن را بیشتر نماید.

2-کاهش آب بدن: قهوه اسپرسو مدر است و استفاده از آن باعث کاهش بدن و احساس خشکی در گلو و تشدید گلودرد و خارش در آن می گردد.

3-آلرژی: بعضی از افراد که به کافئین موجود در قهوه اسپرسو حساسیت دارند ممکن است با نوشیدن قهوه اسپرسو ایجاد خارش و سوزش در گلوی خود داشته باشند و گلودردشان بدتر شود.

4-کم خوابی: قهوه اسپرسو و نوشیدن آن در زمان بیماری می تواند خواب راحت و استراحت کافی را از شما بگیرد و باعث ایجاد گلودرد شود.

نحوه استفاده قهوه اسپرسو در گلودرد:

1-در طول بیماری خود و احساس گلودرد، اگر قهوه اسپرسو می نوشید حتما به همراه آن و در طول روز مایعات فراوان استفاده نمایید تا بذنتان دچار کم آبی نشود و گلویتان خشک نشود.

2-انتخاب قهوه بدون کافئین که اسید کمتری دارند بجای قهوه های اسپرسو پر کافئین، از خشک شدن و خارش گلویتان پیشگیری می کنند.

3-افرادی که به کافئین حساسیت دارند، بجای قهوه اسپرسو در گلودرد خود از نوشیدنی های گرم دیگری استفاده کنند تا دچار خارش و التهاب نشوند.

4-حدود 8 ساعت قبل از خواب خود قهوه اسپرسو بنوشید تا در خوابتان اختلال ایجاد نکند.

بهترین روش های استفاده قهوه اسپرسو در گلودرد:

1-بیشتر از 2 فنجان قهوه اسپرسو در روز استفاده نکنید.

2-از قهوه های دی کاف استفاده کنید.

3-قهوه را در ساعات نزدیک خواب و استراحت ننوشید.

4-مایعات زیادی در کنار قهوه اسپرسو در طول روز بنوشید.

5-قهوه اسپرسو سرد شده را مصرف نمایید.

در انتها باید بگوییم که قهوه اسپرسو در گلودرد تاثیرات مثبت و خوبی دارد و حتی به بهبودی و رفع آن کمک می کند اگر نکاتی که در کل مطاب گفته شد را رعایت بفرمایید و با استفاده نادرست و ناموقع قهوه اسپرسو، گلودرد خود را بدتر نکنید و طول درمان آن را طولانی ننمایید. خواص و فواید قهوه اسپرسو می تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند و با نوشیدن آن در دوره گلو درد خود، انرژی لازم را برای انجام کارهای روزمره خود داشته باشید و هوشیار و متمرکز عمل کنید و از کسالت و رخوت دور بمانید. شما می توانید برای خرید انواع قهوه به سایت کافی پارس رفته تا بهترین و باکیفیت ترین نوع قهوه را به صورت اینترنتی و حضوری خریداری نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام